Caterpillar představil 26tunový elektrický bagr s 300kWh baterií

Jan Horčík - 30 Leden 2019

Norsko je na špici elektromobility, a to nejen s ohledem na osobní a lodní dopravu, ale i další oblasti. Tamní stavební společnost Veidekke chce osm elektrických bagrů.auto elektromobil elektrický bagr Caterpillar

První prototyp elektrického bagru Caterpillar
foto: Ole Henrik Johansen/Tek.no

Caterpillar společně s Pon Equipment postavili v norském městě Gjelleråsen první prototyp 26tunového, plně elektrického bagru. Stavební společnost Veidekke by jich chtěla využít osm.

Firma si slibuje snížení hlukového znečištění i snížení emisí. Stroj je vybaven 300kWh baterií, celkem váží 3,4 tuny. Vystačit by to mělo na pět až sedm hodin provozu.

Caterpillar je tak dalším výrobcem stavebních strojů, který směřuje k elektrifikaci. Nedávno Volvo ukázalo malé nakladače a bagry a ohlásilo konec dieselu pro menší stavební stroje.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby se zachovala každá druhá větší firma, a nakoupila 8 strojů, tak to sme někde jinde. Je s podivem, že s BUSy se takhle nezachovala větší města v ČR. Určitě by to šlo než experimentovat s trolejema a hybridama na půjčku.
Jak někdo píše níže, opravdu se nechci neustále vracet zpět pravěk, s kabelem v zadku... asi se sekačkou na trávu nikdy nesekal, ale když to někoho baví si hrát na kowboye :)

A dostanou bagriste nejakou kompenzaci za usly privydelek? Elektrinu si domu asi nevezmou.

Obrázek uživatele Radovan

Ono to zní jako legrace, ale je to realita. Narážíme na to běžně u městských firem a obcí vůbec, když jim přednášíme o elektromobilitě. Klad - že se nedá elektřina krást, tak jako nafta/benzín/olej/filtry a další výměnné součástky spalováku - je zde brán jako mínus elektromobility. Stejně tak servisní intervaly a nevýměny na garančkách, protože korupční síť, kdy do servisů jezdí úředníci, politici a zaměstnanci zdarma nebo se slevou, protože tam úřad či městská firma servisuje vozový park, je elektromobilitou vážně ohrožená nebo rovnou zcela zničená. Úplná tragédie však je, potkat zloděje v soukromém sektoru, kde šéf autoparku (moderně fleetový manažer) najde deset tisíc důvodů proč nejít do elektromobilů, místo aby řekl ten jediný, výše popsaný. :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na co u bagru řešit emise to fakt nechápu. U aut co jezdí v centru ano, ale u bagru je to jen zelená buzerace

Proč? třeba proto aby ty lidi co pracují s tím bagrem, nebo vedle něho nedýchaly ty jedy z toho výfuku! Nebo aby nemuselí mít sluchátka na uších!

Protože být na místě 8 hodin a poslouchat hluk takového bagru, dýchat jedy z jeho výfuku fakt nikdo nechce.

Nehledě na vibrace jak v samotném bagru, tak všude okolo.

Tohle rozhodně není jen o emisích CO2.

Zkuse si nekdy postavit na pár hodin vedle bagru, který je v provozu. A uvidíte ten rozdíl!

Obrázek uživatele honza.t

Když nabídnete zákazníkovi nižší provozní náklady na motohodinu ,je to důvod aby si koupil váš produkt
Jáká buzerace ?

Je to něco podobného jako u hydraulického posilovače poháněného s klikového hřídele spalovacího motoru
Ten
Většinu času zbytečně přečerpává hydraulický olej a jen zvyšuje spotřebu pohonných hmot .

Elektrické posilovače řízení ušetřily už 5 miliard litrů paliva
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektricke-posilovace-rizeni-usetrily-uz-5-miliard-litru-paliva.A110514_162535_automoto_vok

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pozerate sa na to zo zleho uhla. Elektro bager ma mensie naklady na prevadzku. Mal by byt ovela spolahlivejsi, tz. mensie prestoje a mensie naklady na servis = vyzssi zisk. Taktiez hlukove emisie budu nizssie takze bude moct v centrach miest robit bez obmedzeni.

Obrázek uživatele Joe

Caterpillar se rozhod pro vývoj bagru sám. Žádnej rudej komanč v čele plánovací komise mu to nenařídil...:-)))

http://lidovyslovnik.cz/index.php?dotaz=buzerace

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Trochu si rejpnu. :)
Když se u nás staví silnice, nezdá se mi, že by tam bagr dělal celých osum hodin a ještě k tomu na směny.
Většinou v 15 hodin je ticho po pěšině. ;)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Obrázek uživatele Radovan

Kdyby v 15. Většinou je ticho celých 15, ale dní. Pak dojde Ťok a ťokne, že stavbaři dělají pod mostem, tak je nevidíte :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v dobíjení problém nevidím. Za polední pauzu nabije baterie dost a na 300kWh stroj jistě pojede celý den, ten motor (motory) pro hydrauliku zase tolik nesežerou a hlavně nejedou nonstop na plny točky, jen rekuperace asi žádná.
Jinak kdykoli jedu po D1 tak všechny stroje stojí a nedělají nic ! Asi tréning na nové modely stavebních strojů co se musí dlouhé hodiny nabíjet.....

Obrázek uživatele Radovan

Znáte to, došla jim nafta a zásobovací cisterny stojí v zácpě před bouračkou, zúžením, sněhem, ledovkou......

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady vidim lehce jiny use case oproti osobnim EV - jako nevyhodu u takoveho stroje zrejme dobu nabijeni a tedy odstaveni stroje a nemoznost makat na sichty. Coz svym zpusobem i vitam, avsak nic jim nebrani poridit 1-2 do foroty ze. Tento drobny fakt by se vsak mohl take elimnovat pripojenim k siti a upravenim nabijeni.
Malokdo take vi, ze napriklad hasici (a dalsi) vyuzivaji neustaleho pripojeni na zasuvku k predehrivani provoznich kapalin uz davno. (je na magnet a tedy staci s vozidlem vyrazit a koncovka se odpoji sama). A nekteri nevedi, ze MacBooky maji magneticky konektor take.

Obrázek uživatele Josef

Surface od Microsoftu to má už dlouho. A hlavně, na staveništi nevidím důvod, proč by to nemohlo být skoro pořád píchnuté na třífázový kabel, i během práce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prit se rozhodne nehodlam, jen upozornim na to,ze cokoli co vylezlo z dilen M$ je ukradeno odjinud a implementace je vetsinou uplne k how... A jen pro poradek, MagSafe byl dan do pouzivani lidem v 2006, kdy surfsrac prisel nekdy ve 2012...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bagrovat díru přece může i zapojenej do zásuvky, stejně jako sekačka na trávu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na co asi tak jela a jedou velkorypadla v lomech hnědého uhlí?
Takže žádný zázrak. Vše již zde dávno bylo.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil