Caterpillar představil 26tunový elektrický bagr s 300kWh baterií

Norsko je na špici elektromobility, a to nejen s ohledem na osobní a lodní dopravu, ale i další oblasti. Tamní stavební společnost Veidekke chce osm elektrických bagrů.

První prototyp elektrického bagru Caterpillar
foto: Ole Henrik Johansen/Tek.no

Caterpillar společně s Pon Equipment postavili v norském městě Gjelleråsen první prototyp 26tunového, plně elektrického bagru. Stavební společnost Veidekke by jich chtěla využít osm.

Firma si slibuje snížení hlukového znečištění i snížení emisí. Stroj je vybaven 300kWh baterií, celkem váží 3,4 tuny. Vystačit by to mělo na pět až sedm hodin provozu.

Caterpillar je tak dalším výrobcem stavebních strojů, který směřuje k elektrifikaci. Nedávno Volvo ukázalo malé nakladače a bagry a ohlásilo konec dieselu pro menší stavební stroje.

17 Comments on “Caterpillar představil 26tunový elektrický bagr s 300kWh baterií”

  1. Kdyby se zachovala každá druhá větší firma, a nakoupila
    Kdyby se zachovala každá druhá větší firma, a nakoupila 8 strojů, tak to sme někde jinde. Je s podivem, že s BUSy se takhle nezachovala větší města v ČR. Určitě by to šlo než experimentovat s trolejema a hybridama na půjčku.
    Jak někdo píše níže, opravdu se nechci neustále vracet zpět pravěk, s kabelem v zadku… asi se sekačkou na trávu nikdy nesekal, ale když to někoho baví si hrát na kowboye 🙂

    1. Ono to zní jako legrace, ale je to realita. Narážíme na to
      Ono to zní jako legrace, ale je to realita. Narážíme na to běžně u městských firem a obcí vůbec, když jim přednášíme o elektromobilitě. Klad – že se nedá elektřina krást, tak jako nafta/benzín/olej/filtry a další výměnné součástky spalováku – je zde brán jako mínus elektromobility. Stejně tak servisní intervaly a nevýměny na garančkách, protože korupční síť, kdy do servisů jezdí úředníci, politici a zaměstnanci zdarma nebo se slevou, protože tam úřad či městská firma servisuje vozový park, je elektromobilitou vážně ohrožená nebo rovnou zcela zničená. Úplná tragédie však je, potkat zloděje v soukromém sektoru, kde šéf autoparku (moderně fleetový manažer) najde deset tisíc důvodů proč nejít do elektromobilů, místo aby řekl ten jediný, výše popsaný. 🙁

    1. Pozerate sa na to zo zleho uhla. Elektro bager ma mensie
      Pozerate sa na to zo zleho uhla. Elektro bager ma mensie naklady na prevadzku. Mal by byt ovela spolahlivejsi, tz. mensie prestoje a mensie naklady na servis = vyzssi zisk. Taktiez hlukove emisie budu nizssie takze bude moct v centrach miest robit bez obmedzeni.

    2. Když nabídnete zákazníkovi nižší provozní náklady na
      Když nabídnete zákazníkovi nižší provozní náklady na motohodinu ,je to důvod aby si koupil váš produkt
      Jáká buzerace ?

      Je to něco podobného jako u hydraulického posilovače poháněného s klikového hřídele spalovacího motoru
      Ten
      Většinu času zbytečně přečerpává hydraulický olej a jen zvyšuje spotřebu pohonných hmot .

      Elektrické posilovače řízení ušetřily už 5 miliard litrů paliva
      https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektricke-posilovace-rizeni-usetrily-uz-5-miliard-litru-paliva.A110514_162535_automoto_vok

    3. Proč? třeba proto aby ty lidi co pracují s tím bagrem,
      Proč? třeba proto aby ty lidi co pracují s tím bagrem, nebo vedle něho nedýchaly ty jedy z toho výfuku! Nebo aby nemuselí mít sluchátka na uších!

      Protože být na místě 8 hodin a poslouchat hluk takového bagru, dýchat jedy z jeho výfuku fakt nikdo nechce.

      Nehledě na vibrace jak v samotném bagru, tak všude okolo.

      Tohle rozhodně není jen o emisích CO2.

      Zkuse si nekdy postavit na pár hodin vedle bagru, který je v provozu. A uvidíte ten rozdíl!

  2. v dobíjení problém nevidím. Za polední pauzu nabije
    v dobíjení problém nevidím. Za polední pauzu nabije baterie dost a na 300kWh stroj jistě pojede celý den, ten motor (motory) pro hydrauliku zase tolik nesežerou a hlavně nejedou nonstop na plny točky, jen rekuperace asi žádná.
    Jinak kdykoli jedu po D1 tak všechny stroje stojí a nedělají nic ! Asi tréning na nové modely stavebních strojů co se musí dlouhé hodiny nabíjet…..

  3. Tady vidim lehce jiny use case oproti osobnim EV – jako
    Tady vidim lehce jiny use case oproti osobnim EV – jako nevyhodu u takoveho stroje zrejme dobu nabijeni a tedy odstaveni stroje a nemoznost makat na sichty. Coz svym zpusobem i vitam, avsak nic jim nebrani poridit 1-2 do foroty ze. Tento drobny fakt by se vsak mohl take elimnovat pripojenim k siti a upravenim nabijeni.
    Malokdo take vi, ze napriklad hasici (a dalsi) vyuzivaji neustaleho pripojeni na zasuvku k predehrivani provoznich kapalin uz davno. (je na magnet a tedy staci s vozidlem vyrazit a koncovka se odpoji sama). A nekteri nevedi, ze MacBooky maji magneticky konektor take.

      1. Prit se rozhodne nehodlam, jen upozornim na to,ze cokoli co
        Prit se rozhodne nehodlam, jen upozornim na to,ze cokoli co vylezlo z dilen M$ je ukradeno odjinud a implementace je vetsinou uplne k how… A jen pro poradek, MagSafe byl dan do pouzivani lidem v 2006, kdy surfsrac prisel nekdy ve 2012…

Napsat komentář