Carlos Ghosn, šéf Nissanu: elektromobily obsadí 10 % trhu do roku 2020

Jan Horčík - 05 Duben 2012

Carlos Ghosn, prezident a šéf automobilky Renault-Nissan, aktuálně u příležitosti otevření autosalonu v New Yorku znovu zopakoval jak moc věří v elektromobily. Potvrdil, že Nissan chce do roku 2016 prodat 1,5 milionu aut s nulovými emisemi, a že čtyři roky poté budou elektromobily tvořit až 10 % trhu.Nissan elektromobily Carlos Ghosn

Jezdítka připomínají ta z pouštního eko-města Masdar
foto: Nissan

Carlos Ghosn je dnes legendou v oblasti automobilového průmyslu. Zároveň je jediným člověkem, který kdy současně řídil dvě společnosti ze seznamu Fortune 500, tedy seznamu 500 největších firem na světě. Mimochodem, v Japonsku z jeho životního příběhu udělali superhrdinský komiks!

Na elektromobily vsadil už v roce 2006 – ještě když na trhu nebyly prakticky žádní výrobci baterií, ale ani samotných elektromobilů. Za poslední rok přitom na celém světě Nissan prodal 27 000 elektromobilů Nissan Leaf. A podle Ghosna to bude ještě mnohem víc.

Když dal Ghosn na příležitost k novinářským dotazům, samozřejmě se ozvala otázka zda mu 27 000 Leaf nepřipadá málo. Ghosn se odpovědi nevyhýbal. Řekl, že Japonsko, kde se momentálně vozy vyrábí, se potýká se silným jenem i rekonstrukcí po zemětřesení a tsunami, a to všechno má na prodeje vliv.

Obratem ale dodal, že už během letošního roku se výroba elektromobilů Leaf rozjede v americké továrně Smyrna ve státě Tennessee a začátkem roku 2013 v Británii v továrně v Sunderlandu. Díky tomu bude k dispozici více aut za lepší ceny.

Největšími výzvami jsou podle něj právě snižování a a hmotnosti baterií. “Musíme to udělat rychle,” řekl Ghosn, protože podpora elektromobilů ze strany vlád podle něj nebude trvat věčně.

Nakonec Ghosn zmínil, že automobilový průmysl prošel za posledních pět let obrovskou změnou. Změnou, která umožňuje masivní nástup . Klíčovou roli v tom hrají výrobci baterií.

Carlos Ghosn je jedním z hlavních protagonistů filmu Pomsta elektrického auta, mrkněte na trailer!

Zatímco v roce 2006 prakticky žádní neexistovali, dnes fungují konkurenční výrobci baterií v , , USA, a dalších zemích. “Životnost baterie bude delší než životnost auta,” předpovídá prorocky Ghosn.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Ambiciozní plán .Také bude záležet na ceně ropy ,která také ovlivnuje poměr nákladů spalovák - elektromobil .Stoupající cena paliv způsobí
zvýšení prodejů vozidel s alternativními pohony.Vydělají na tom všichni spořebitelé protože při hromadné výrobě klesnou výrobní náklady na vůz .Kdo se nezapojí včas tak mu ujede vlak .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednoznačně má pravdu v tom, že všechno závisí na jediné komponentě a tou jsou baterie. Vše ostatní je zvládnuté na mnohem vyšší úrovni než je tomu u spalovacích motorů. Účinnost, jednoduchost, spolehlivost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja mu verim, Ghosn jde s Nissanem odvazne, ale myslim, ze to vyjde. Nacasoval to skvele.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja mu fandim, ackoli Muskovi fandim este vic :P


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil