car2go má milion uživatelů, sdílení aut je v oblibě

redakce - 27 Duben 2015

Auta už nejsou co bývala. Některá ani nemají motor a výfuk, jindy zase jezdí na vodík. A navíc už to auto vlastně ani nemusí být vaše.auto služba sdílení aut car2go Smart ED elektromobil

Vozidlo Smart služby car2go. K dubnu jich provozuje přes 13 500 v osmi zemích a 29 světových metropolích.
foto: car2go/Daimler

Služby sdílení aut, tzv. "carsharing", jsou oblíbené zejména ve velkých západních metropolích typu Londýn, Amsterdam, Vídeň nebo Berlín. Funguje to rychle a jednoduše, což je i důvod, proč obliba carsharingových služeb globálně roste.

Uživatel, který má zájem ji využívat, se prostě zaregistruje se a zaplatí registrační poplatek. Tím okamžitě získá přístup k síti automobilů Smart v metropolích celého světa. Na webu nebo ve smartphonu si pak najde kde jsou k dispozici auta k vypůjčení.

>>> ČÍST CELÝ ČLÁNEK <<<

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nedovedu si představit, že bych podobnou službu využíval. Bez auta bych byl jako bez nohy. To nepohodlí je extrémní, zvláště pokud nebydlíte v metropoli.

Obrázek uživatele Radovan

Je to o tom, že to neznáme. Taky nám připadalo divné půjčovat si kolo či elektrokolo formou sdílení, ale ve Vídni, kde je hustá síť půjčovacích stojanů minimálně u každého dopravního uzlu, to opravdu neřešíte. Podobně jako v Paříži, kde kromě kol a elektrokol Vélib existuje sdílení aut Autolib už roky. Prostě se zaregistrujete a pak už kliknete na mobil, který Vám ukáže nejbližší místo ve Vašem okolí a počet volných vozidel. Zadáte si kam chcete jet a vyskočí Vám možnosti odložení kola/auta v nejbližším okolí cíle. U těch elektrických s výhodou, že se neustále průběžně dobíjejí. A provozovatel se stará, aby se vozidla nacházela rovnoměrně k dispozici po celém městě s ohledem na denní dobu. Aby se nehromadila na pár místech a jinde nebyla. Ostatně má k tomu obvykle expertní SW systém, který se neustále učí a dovede reagovat i na prázdniny, svátky, víkendy, velké oslavy v určitých částech města či sportovní podniky.
Samozřejmě že třeba já, který bydlí sice v městské části, ale venkovského typu 3 km od nejbližšího sídliště, tuhle službu využiju těžko. Protože v mém okolí je max. 35 rodinných domů a všichni potřebují odjet po ránu v průběhu hodiny dvou do škol a zaměstnání a k večeru se vracet. Ale k tomu máme 10 minut od domu zastávku MHD nebo svoje kola/motorky/automobily. Pokud se ale pohybujete po městě uvnitř zástavby, pak už si můžete vybírat dle potřeby. Na ploše našich 35 RD totiž nebydlí +-35 rodin, ale deseti i třicetinásobek. A využíváte vozidlo opravdu jen v době, kdy ho potřebujete. Nemusíte ho vlastnit a mít zaparkováno většinu roku před domem.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon