Prius plug-in hybrid spotřeba 2,1 l/100 kmAUTO
Prius plug-in hybrid spotřeba 2,1 l/100 km
Armáda zkouší auta na vodíkARMÁDA
Armáda zkouší auta na vodík
Evropská dobíjecí síť pro USADOBÍJENÍ
Evropská dobíjecí síť pro USA
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitouOBJEV
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitou

BYD e6 - zvýšení dojezdu ke 400 km

Jan Horčík - 18 Květen 2015

Čínská automobilka BYD od roku 2010 vyrábí elektromobil BYD e6. Ten nabízí oficiálně dojezd 300 km, reálně kolem 220 km. Teď automobilka chystá zvýšení dojezdu auta ke 400 km, reálně tedy na 320-350 km.auto elektromobil BYD e6

Elektromobil BYD e6 získá nově dojezd papírově kolem 400 km, reálně přes 300 km
foto: BYD Auto

Elektromobil BYD e6 se už přes čtyři roky prodává především doma v Číně, ale nijak slavné to s ním není. Zatím se ho tam prodaly tisíce kusů a pár tisíc kusů také v zahraničí, především Evropě.

Nová verze elektromobilu pro rok 2016 označovaná BYD 7006BEVH získá větší baterii. Její kapacita stoupne z původních 60 kWh na 82 kWh, a to díky zvýšení energetické hustoty na 150 Wh/kg z původních 117 Wh/kg (na úrovni článků).

Stoupne tím pochopitelně už tak značně vysoká i hmotnost auta, z 2380 kg na 2420 kg. Samotná baterie bude vážit 700 kg; původně vážila o 100 kg méně.

Jde o čínskou odpověď na skutečnost, že i ostatní světové automobilky vyrábějící elektromobily připravují zvýšení dojezdu, resp. kapacity baterií, na přibližně 320 km. Jenže nový Nissan Leaf, Chevrolet Bolt i Tesla Model 3 mají přijít na trh až za dva roky, zatímco nové BYD e6 se objeví nejspíš už letos!

Čínská auta, natož elektromobily, nicméně obecně nemají ve světě zatím nijak velký ohlas, a to s jedinou výjimkou - elektrobusů značky BYD. Těch se úspěšně prodávají stovky a tisíce do celého světa. Dá se očekávat, že zlepšení parametrů baterií se pozitivně promítne i do oblasti elektrických autobusů.

 
Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Dojazd 220Km v bežnej prevádzke s 60kWh akumulátorom ? To je šialená spotreba ako to ?
Váha je síce trochu väčšia ale až takto vysoká spotreba ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velká Čína. At si říká kdo chce co chce. At mají Čínané kvalitu svých výrobku jakoukoli, Češi i Slováci přes podobnou uroven vzdělání, jim toto mohou závidět. V teorii jsme možná srovnatelnými, v praxi nikoli. Bydu je srovnatelná sorka v busu, v osobních vozidlech jsme odkázáni na cizí výrobce. Je to dobře nebo špatně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je problem realnosti domaceho trhu kde zacinas. dostupne zdroje regionu a kupna sila absolutne vylucuju akykolvek konkurencny boj ktory sa da vyhrat.

Skutocne tu mnoho ludi zacalo, malo svoje znacky, optimalizovane ceny a pod, ale ako dlho sa udrzali, kto stal doma o ich vyrobu ? distribuciu ?

Dokonca to nefunguje ani v malom, na CZ upravene doopravene skutre na baterie, su strach a bieda. elektrobicykle si ledva skrtnu, nie to este tie bezne.

realita jednostopakov aj v azii je jednoducho taka ze tie baterie su casom na prd, to je holy fakt, oproti ich spalovacim verziam v praxi.

neuzivi nas ani nas vlastny trh, sme odkazani na masivny export a enormnu energiu, nervy a zataz pokial chceme prerazit, kym sa popritom bude VW skrabat na zadku a povie si, co je to tam za muchu ? a placne po nej.

vo vedeniach firiem, su sialeny sociopati stavany na piedestal dobrotivej slavy a inovacii, kym krv potiaci podhodnoteny pracovnik co za tym stoji lebo ho k tomu vybicoval zostane navzdy anonym.

pravda je hnusna

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Markomane - nesouhlasím s vámi!!!! Nejde v podnikání se schovávat za berličku politiky a ideologií! To možná šlo v Československu po roce 1945, ale nikoli dnes! Pokud jsou sociopaté ve vedení a marketingu firem, je to chyba vzdělávacích institucí, jež je nedokáží odhalit a eliminovat včas. Souhlasím s vámi, že tam kde vládne státní uředník s Cvachovským vzděláním, není přínosem ani pro stát ani pro firmu. Je ostudou Slováku, že po dvaceti letech a vzoru Hyundae a VW nejsou při srovnatelném vzdělání přijít se slovenskými výrobky a slovenskou konkurencí! V ČR je to obdobné a o to smutnější, že zde byla a je mnohem starší výrobní tradice sahající do období Rakouska-Uherska! A za dvacet let, už vzdělání odborných kádru není otázkou politické angažovanosti. Bohužel plošným, bez oddělení zrna od plev!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja o voze a vy o koze :)

Asi sa v tom aute zmenili aj iné veci, ale pri niektorých údajoch mi trochu uniká matematická logika, napr. hmotnosť batérie stúpla o 100 kg, ale auta len o 40 kg. Alebo použili batérie s vyššou hustotou, takže pôvodných 60kWh (117Wh/kg) by malo vážiť 513 kg a nová 82kWh (150Wh/kg) by mala vážiť 547 kg - rozdiel 34 kg. Ale inak v pohode :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mna zas zarazilo toto:

"Její kapacita stoupne z původních 60 kWh na 82 kWh, a to díky zvýšení energetické hustoty..."

Tak ked jej kapacita stupne koli zvyseniu energetickej hustoty, tak preco stupa hmotnost baterie, ked ma stupnut iba kapacita a hmotnost zostat. Asi to nebude iba zvysenie hustoty energie ale aj pridanim dalsich baterii.

Však to. Preto som to tak zjednodušene prepočítal.

Pokial viem, tak BYD pouziva ine zlozenie bateri (lithium zelezo fosfat) ako tesla.
Su tazsie, ale vydrzia viac (cyklov, nabijaci prud, teplota...)

Ma to svoje pre a proti, ale hlavne su to baterie z ciny :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_iron_phosphate_battery

Ano BYD používá své vlastní LFP články a nejsou vůbec špatné. Těch 150Wh/kg článku je dost pěkná hodnota (VW je aktuálně někde kolem 158 Wh/kg, Nissan dokonce jen 140Wh/kg a to jsou prosím obě NMC!). Na LFP bych řekl že možná to nejlepší na trhu. Ty prastaré 20Ah pytlíky od A123 mají 131Wh/l.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterii to má jak Tesla a dojezd 2/3. Tož to nějak nechápu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BYD není Tesla. Proč neporovnáte Teslu se Škodovkou. Ano protože není co porovnávat, ani v ČR ani SR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Len tak dalej...

No trabant měl pohotovostní hmotnost 610kg, což je míň než samotná baterie.

Nevím, jestli tohle má ještě něco společného s ekonomikou či ekologií!?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V nasich koncinach sa to asi neprefava co? Ale stupanie hustoty energie a pod. ma velmi tesia. Len tak dalej :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články