UNO III elektroskůtr jako transformerMOBILITA
UNO III elektroskůtr jako transformer
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallyeZÁVODY
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallye
O auto na vodík je v Japonsku zájemVODÍK
O auto na vodík je v Japonsku zájem
Škoda Auto strmě roste, nová strategieČESKO
Škoda Auto strmě roste, nová strategie

BYD dodá elektrobusy pro Amsterdam

Daniel Kunz - 29 Červenec 2013

V polovině července byl oznámen kontrakt na dodání 35 elektrobusů BYD eBUS do Amsterdamu. Autobusy se využijí pro přepravu cestujících mezi letištními terminály na hlavním nizozemském letišti Amsterdam Schiphol, které je jedním z nejvýznamnějších v Evropě.auto elektrické autobusy BYD

Elektrický autobus čínské automobilky BYD
foto: BYD

Čínský konstruktér uspěl v tendru i přes silnou konkurenci dalších čtyř výrobců. Předpokládá se, že k předání vozidel do Amsterdamu a jejich zařazení do plného provozu by mělo dojít v červenci příštího roku.

Nové elektrobusy nahradí stárnoucí flotilu autobusů jezdících na naftu. Vedení letiště si od tohoto kroku slibuje, že v době, kdy jsou všechna evropské letiště pod rostoucím tlakem na snižování znečišťujících látek a skleníkových plynů vypouštěných do ovzduší, se podaří vylepšit obraz letiště vnímaný u veřejnosti, zákazníků i leteckých společností.

V interiéru vozidla se standardně nachází 27 stálých míst k sezení plus další 4 kolmo umístěné sklápěcí sedačky, které tak mohou vytvořit více prostoru pro státní a dvě bezbariérové plochy.

Vnitřní uspořádání však bude muset být upraveno, aby splňovalo specifické potřeby na letišti. Očekává se, že elektrobusy budou vybaveny i speciálními izolačními materiály, aby byli cestující chráněni před zvuky hlučných letadel.

Elektrobus BYD eBUS má rekuperační brzdění, elektronicky řízené vzduchové odpružení a pohon na zadní nápravě. Připomeňme, že urazí cca 250 km na jedno nabití, ale nedávné testování v Polsku odhalilo schopnost vozidla dosáhnout až 310 km.

Dobíjení trvá 5 hodin a samotné baterie neobsahují žádné žíravé látky, toxické ani těžké kovy a mohou být na konci jejich provozní životnosti bezpečně recyklovány.

Statistiky říkají, že v Číně jezdí již více než tisíc vozů BYD eBUS a expanze na evropský trh mohla začít v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy výrobce získal potřebné certifikace a homologace pro provoz v Evropě. Od té doby byly učiněny objednávky v Nizozemí, Finsku nebo Dánsku a samotné testy proběhly v Madridu, Barceloně, Salcburku či Miláně.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak hlavně že jsem se z článku nedozvěděl typ akumulátoru. Tohle to je parodie na zpravodajství a odstrašující příklad pro ostatní pisálky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono bořit je daleko snazší než tvořit, že? Já si naopak myslím, že Hybrid má velice slušnou úroveň a pan Horčík dělá svou práci dobře. Rád si přečtu nové zprávy, které se zde objeví.
Toto opravdu není žádná PR obhajoba redakce, ale co opravdu nesnáším, to je ubohost anonymů!!! Sami nejsou nic schopní dokázat a tak si svou frustraci vybíjejí tím, že aspoň pokazí to, co můžou pokazit!!
Pan Horčíku, díky za Vaši práci a nenechte se odradit. Opravdu není celá republika plná takovýchto "pracantů".

Naprostý souhlas.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když něco chybí není problém se v diskusi zeptat a jak se zdá pan Hořčík odpovídá.

Pak nezbývá než říci na co jsi daný pán stěžuje?

Jak píšete doufejme, že pan Hořčík bude dál udržovat slušnou úroveň.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jde o tzv. "BYD Fe" baterie s životností 6000 cyklů (20 let). Jde o typ lithium-železo-fosfátových baterií.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Jolinar

ja se divim ze tady ty anonymy co jen nadavaji jeste tolerujete. A je jich tu cim dal vic, cim to? :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články