Bugatti vyrobilo první elektromobil, chystá další, větší

Jan Horčík - 25 Březen 2019

Věděli jste, že Bugatti je původně francouzská automobilová firma založená Italem, kterou dnes vlastní Němci? Že ano? Nevadí, máme pro vás i další zajímavé informace!auto elektromobil Bugatti Baby Bugatti Chiron

Bugatti Chiron v pozadí, elektromobil - dětské elektrické autíčko - Bugatti Baby II v popředí.
foto: Bugatti

Ettore Bugatti založil automobilku v roce 1909 v alsaském Molsheimu. Svůj poslední model vyrobila v 50. letech a celkem nevyrobila víc než 8000 aut. V roce 1963 byly její zbytky zaměřené na letecký průmysl skoupeny. Teprve v 90. letech její slávu obnovil italský podnikatel, aby ji v roce 1998 koupil Volkswagen.

A teď k tomu nejpodstatnějšímu: až dosud nevyrobilo Bugatti žádný elektromobil nebo vůbec elektrické auto. U příležitosti letošního 110. výročí se ale značka přeci jen odhodlala.

Elektromobil Bugatti Baby II se představil na autosalonu v Ženevě. Jde o malé dětské elektrické auto, repliku Bugatti Baby, kterou v roce 1926 Ettore vyrobil pro svého syna Rolanda. Ta byla zase zmenšenou replikou závoďáku Bugatti Type 35.

V "dětském módu" má autíčko výkon 1 koně (0,75 kW) a max. rychlost 20 km/h. Kromě toho nabízí ale také "taťkovský mód", kde se výkon zvyšuje na 4 kW a max. rychlost na 45 km/h. Což už může být vcelku bžunda.

Bugatti Baby II

Bugatti Baby II
foto: Bugatti

Tady to ale nekončí! Jako upgrade lze dokoupit "Key Mode", který odemkne plných 9,7 kW výkonu i omezovač rychlosti. Bugatti plánuje vyrobit 500 kusů, stejně jako původního Rolandova Bugatti Baby. Cena ale nebude právě lidová, začne na 30 000 eur.

Chce nám tím Bugatti něco naznačit? Už Bugatti Chiron jen o vlásek unikl hybridnímu pohonu. Když aktuálně Stephan Winkelmann, šéf Bugatti, na autosalonu v Ženevě odhaloval model La Voiture Noire - nejdražší auto světa s cenovkou 422 mil. Kč a osmilitrovým motorem, naznačil pro Automotive News Europe, že v budoucnu se Bugatti nejspíš podívá do úplně nového segmentu.

"Viděl bych nás v oblasti elektromobilů. Tam je totiž rovnováha mezi výkonem a komfortem mnohem důležitější, a je to o každodenní použitelnosti," řekl Winkelmann. Jak trefně poznamenali kolegové z InsideEVs, možná se Bugatti konečně chystá vyrábět auta, kterými jejich majitelé budou opravdu jezdit. Průměrný majitel Bugatti má totiž 42 aut, z toho dvě Bugatti a ani jedním z nich příliš často nebo vůbec nejezdí.

Magazín Car podle Autoblogu poměrně zajímavě spekuluje nad tím, že nový elektromobil Bugatti by mohl být postaven na podvozku Porsche Taycan. Ten chce ostatně využít také Audi a možná i další značky koncernu VW.

Bugatti
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Věděli jste, že Bugatti patřící Volkswagenu v letech 2005-2015 vyrobilo 480 kusů Bugatti Veyron a na každý doplácelo 6,2 milonu dolarů, což je celkem skoro 3 miliardy dolarů!!!

Na to si vždycky vzpomenu, když hlavouni z VW knučí, že si musí utahovat opasky a vyhazovat lidi z práce, aby ušetřili náklady. Chudáci. Jsou to oborníci na vyhazování peněz :)))

Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For Every Veyron Supercar It Sells
https://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-million-per-veyron-2013-10?IR=T

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol