Bugatti Galibier – luxusní osmilitrový hybrid

Limuzínu Galibier představilo Bugatti v roce 2010. Podle šéfa automobilky, která dnes spadá pod , Wolfganga Durheimera, se auto začne vyrábět ve dvou verzích: klasické s obřím W16 motorem z Veyronu, a také .   


Durheimer to potvrdil v rozsáhlém pro magazín CAR. Bugatti Galibier se má prodat kolem 3000 kusů, tedy 10x více než se prodalo .

Cena luxusní limuzíny má začínat na 1 milionu liber (asi 27 milionů korun). Konečný design má být hotový na podzim 2011. Na trh má podle starších informací vyjet v roce 2013/2014.

Maximální výkon auta se by se měl pohybovat v rozmezí 800 až 1000 koní, tedy podobně jako u Veyronu. Spolu s tím jak se výroba Veyronu blíží ke konci, měla by začít výroba Galibier.

Podle Durheimera budou všechny připravované vozy Bugatti využívat motor z Veyronu. Je to logické, Bugatti je dnes nejdražším „koníčkem“ koncernu Volkswagen a primárním cílem je, aby vydělával peníze.

To bude možné jedině tak, že jednotlivá auta budou sdílet technologie a bude se jich prodávat víc. „Galibier splní všechny požadavky Ettore Bugattiho: nejlepší auto na světě, velmi luxusní, nejlepší materiály, nejlepší povrchy,“ říká Durheimer v rozhovoru.

Prozatím nebylo rozhodnuto, zda superluxusní sedan Bugatti Galibier využije karoserii z uhlíkových vláken nebo hliníku. O hybridní verzi se zmínil v tomto smyslu: „Když starostové měst vědí, že umíme dělat tišší auta, nečekám, že budou chtít abychom jim znečišťovali městská centra.“

Narážel tak nejen na problém hlučnosti, ale také emisí. „Proto musíme nabídnout také hybridní verzi tohoto auta, aby řidiči mohli jezdit velmi tiše v elektrickém módu. Ale ne každý Galibier musí být hybrid, například v místech jako je Dubai to není to, co trh chce,“ dodal.

Napsat komentář