Bugatti Chiron - hybridní nástupce Veyronu
Bugatti Veyron, jedno z nejvýkonnějších sériově vyráběných aut na světě, letos slaví 10 let. Nastal čas pro příchod nástupce. Tím bude Bugatti Chiron, pravděpodobně vybavený hybridním pohonem.
foto: Bugatti/Volkswagen
Bugatti Chiron
Už na konci roku 2014 se spekulovalo, že Bugatti Chiron nabídne výkon kolem 1500 koní a rychoměr do 500 km/h při max. toč. momentu 1500 Nm. Auto se tak přidá do ranku vozů jako McLaren P1, Ferrari LaFerrari, Porche 918 Spyder nebo Koenigsegg Regera .
Kamuflovaná testovací verze Bugatti Chiron již byla v Německu zachycena na silnicích. Na trhu by se auto mohlo objevit v roce 2018. Hlavní pohonnou jednotkou údajně zůstane (notně vylepšený) osmilitrový motor W16, který poháněl Veyron.
Zrychlení z 0 na 100 km/h by měl Chiron zvládat během dvou vteřin. Hybridní pohon, i podle Winterkorna, nebude v autě pro snížení spotřeby, nýbrž pro zvýšení výkonu. Jinými slovy: bez elektromotoru už se dnes žádné opravdu výkonné auto neobejde.
Verim, ze to bude aj pre znizenie spotreby. Ved Veyron vyjazdi celu nadrz za 12 minut. To je menej zabavy ako s mojim (elektrickym) autickom na dialkove ovladanie. :-P
Prečo sa zabúda na asi najlepšie auto sveta a to Koenigsegg Regera cez 1500 hybridných koní !!
Tesla Model 3 Performance - jazdím len na elektriku
Na Koenigsegg Regera určitě nezapomínáme.
šéfredaktor Hybrid.cz
Poprosím vás spomínajte ho v článku a aj teraz ho tak kľudne môžete doplniť.
Verím že aj vám sa to auto páči a pozdáva.
Tesla Model 3 Performance - jazdím len na elektriku
Doplněno.
šéfredaktor Hybrid.cz
Ďakujem som veľmi spokojný.
Tesla Model 3 Performance - jazdím len na elektriku
ano, bez elektromotoru dnes nikdo pořádné auto nevyrobí
ano, bez startéru už si auto nikdo nekoupí a platí to už mnoho desetiletí...
Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)
Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/
startér? Startér že dává výkon jako elektromotor, bez kterého se dnes žádné sporotovní auto neobjede?
tak šup zpátky do školky, doučit! :)
ozana chcel asi povedat, ze elektromotor uz v autach je davno. (hoci nie na pohon ale len roztocenie spalovaku)
Elektromotorů jsou dnes skoro v každém autě desítky. Jenom centrální zamykání, okna a zrcátka je jedenáct elektromotorů. Potom ostřikovače, stěrače, ventilátor, topení, palivové čerpadlo a v neposlední řadě už i klima, servořízení, to všechno dneska už honí elektromotory.
Psssst, to víme jenom my. Mohl by jste spoustu lidí znejistět a vzít jim iluze. To je nebezpečné, bývají pak agresivní. Zapřísáhlý petrolhead se s Vámi bude hádat do krve, že jemu do auta žádný elektromotor nesmí :-).
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
pětileté děti si myslí, že okýnka mají elektromotor na poho auta :-D
Takovému vezměte jen startér a dejte mu kliku na roztáčení ... :)
Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)
Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/
to moc dobře vím, jen chtěl hloupě a dětsky shazovat elektro-motory :)
Není to ale ani tak kvůli nástupu elektromobility jako takové, ale kvůli omezením výdrže spojky a převodovky, kdy obyčejné spojky a převodovky se pomalu materiálově dostávají na hranici svých schopností a tak se kombinuje více typů pohonu. Není totiž problém postavit spalovací supermotor s prakticky libovolným výkonem. Co ovšem nevydrží je zařízení na následný přenos té energie z motoru.
a právě proto je problém postavit spalovací motor s libovolným výkonem (teploty, opotřebení, spousta k porouchání, převodovka atd.)
ale není vůbec žádný problém postavit elektro-motor s libovolným výkonem i s dobrým dojezdem
Už jsem to sem psal asi desetkrát.
Elektromobil nemůže zatím ve supersportovních či závodních vozech konkurovat z hlediska dojezdu při maximálním zatížení!
Podívejte se na rychlostní kola elektromobilů na Nurburgringu nebo v Le Mans. Dle vás "nespolehlivý" spalovací motor jezdí v maximálním zatížení 24 hodin, bez problému. Závodní elektromobily zatím tak 24 minut... (ať už jde stroje pro vytrvalostní závody, E-formule nebo speciály pro Pikes Peak).
Když už jsme u spolehlivosti, znám vozy se spalovacími motory, které ujely několik miliónů kilometrů, takže se spolehlivostí elektromobilů bych tu moc nevyskakoval...
Pro běžný provoz elektromobily v pořádku. Ale pro vysokovýkonné silniční či závodní vozy vsoučasnou dobu je nejlepší tyto dvě technologie kombinovat, jak dokládá nová generace hypersportů, vozy pro vytrvalostní závody nebo závody F1.
ty máš velmi nízké IQ, že? Ať si na okruzích jezdí naplno, 99,9 % řidičů to však stačí a nemají ŽÁDNÁ omezení na silnicích a ubude rakoviny, astmatu a alergiíí
stále to nechápeš? :)
Nikdo Tě neuráží, tak zkus reagovat na úrovni a upusť od urážení ostatních.
Zkus si to přečíst ještě jednou. Pro běžné použití elektromobily OK, naopak jim fandím. Ale jsou odvětví, kde stále má a bude mít spalovací motor své opodstatnění. Kombinací s elektromotorem je to pak ještě lepší kombinace ve využití výkonu a účinnosti, spotřeby. Tento článek pojednává o hypersportu, proto moje reakce. Pokud by byl o Nissanu Leaf či Tesle Model S, 3, nemám námitek. Mimochodem nevím, jestli za astmatem a alergiemi stojí právě splodiny ze spalovacích motorů... Občas mi přijde, že se Hybrid mění na bezvýhradné zastánce elektromobility a nic jiného než elektromobil (zejména Tesla) pro ně neexistuje...