Bugatti Chiron - hybridní nástupce Veyronu

Jan Horčík - 01 Červenec 2015

Bugatti Veyron, jedno z nejvýkonnějších sériově vyráběných aut na světě, letos slaví 10 let. Nastal čas pro příchod nástupce. Tím bude Bugatti Chiron, pravděpodobně vybavený hybridním pohonem.auto Bugatti Chiron

Zrychlení z 0 na 100 km/h by měl Chiron zvládat během dvou vteřin. Hybridní pohon, i podle Winterkorna, nebude v autě pro snížení spotřeby, nýbrž pro zvýšení výkonu. Jinými slovy: bez elektromotoru už se dnes žádné opravdu výkonné auto neobejde.
foto: Bugatti/Volkswagen

Bugatti Chiron

Už na konci roku 2014 se spekulovalo, že Bugatti Chiron nabídne výkon kolem 1500 koní a rychoměr do 500 km/h při max. toč. momentu 1500 Nm. Auto se tak přidá do ranku vozů jako McLaren P1, Ferrari LaFerrari, Porche 918 Spyder nebo Koenigsegg Regera .

Kamuflovaná testovací verze Bugatti Chiron již byla v Německu zachycena na silnicích. Na trhu by se auto mohlo objevit v roce 2018. Hlavní pohonnou jednotkou údajně zůstane (notně vylepšený) osmilitrový motor W16, který poháněl Veyron.

Zrychlení z 0 na 100 km/h by měl Chiron zvládat během dvou vteřin. Hybridní pohon, i podle Winterkorna, nebude v autě pro snížení spotřeby, nýbrž pro zvýšení výkonu. Jinými slovy: bez elektromotoru už se dnes žádné opravdu výkonné auto neobejde.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Aas

Verim, ze to bude aj pre znizenie spotreby. Ved Veyron vyjazdi celu nadrz za 12 minut. To je menej zabavy ako s mojim (elektrickym) autickom na dialkove ovladanie. :-P

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Prečo sa zabúda na asi najlepšie auto sveta a to Koenigsegg Regera cez 1500 hybridných koní !!

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Jan Horčík

Na Koenigsegg Regera určitě nezapomínáme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Poprosím vás spomínajte ho v článku a aj teraz ho tak kľudne môžete doplniť.
Verím že aj vám sa to auto páči a pozdáva.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Jan Horčík

Doplněno.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Ďakujem som veľmi spokojný.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano, bez elektromotoru dnes nikdo pořádné auto nevyrobí

Obrázek uživatele ozana

ano, bez startéru už si auto nikdo nekoupí a platí to už mnoho desetiletí...

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

startér? Startér že dává výkon jako elektromotor, bez kterého se dnes žádné sporotovní auto neobjede?
tak šup zpátky do školky, doučit! :)

Obrázek uživatele Aas

ozana chcel asi povedat, ze elektromotor uz v autach je davno. (hoci nie na pohon ale len roztocenie spalovaku)

Elektromotorů jsou dnes skoro v každém autě desítky. Jenom centrální zamykání, okna a zrcátka je jedenáct elektromotorů. Potom ostřikovače, stěrače, ventilátor, topení, palivové čerpadlo a v neposlední řadě už i klima, servořízení, to všechno dneska už honí elektromotory.

Obrázek uživatele Radovan

Psssst, to víme jenom my. Mohl by jste spoustu lidí znejistět a vzít jim iluze. To je nebezpečné, bývají pak agresivní. Zapřísáhlý petrolhead se s Vámi bude hádat do krve, že jemu do auta žádný elektromotor nesmí :-).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pětileté děti si myslí, že okýnka mají elektromotor na poho auta :-D

Obrázek uživatele ozana

Takovému vezměte jen startér a dejte mu kliku na roztáčení ... :)

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to moc dobře vím, jen chtěl hloupě a dětsky shazovat elektro-motory :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není to ale ani tak kvůli nástupu elektromobility jako takové, ale kvůli omezením výdrže spojky a převodovky, kdy obyčejné spojky a převodovky se pomalu materiálově dostávají na hranici svých schopností a tak se kombinuje více typů pohonu. Není totiž problém postavit spalovací supermotor s prakticky libovolným výkonem. Co ovšem nevydrží je zařízení na následný přenos té energie z motoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a právě proto je problém postavit spalovací motor s libovolným výkonem (teploty, opotřebení, spousta k porouchání, převodovka atd.)

ale není vůbec žádný problém postavit elektro-motor s libovolným výkonem i s dobrým dojezdem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jsem to sem psal asi desetkrát.
Elektromobil nemůže zatím ve supersportovních či závodních vozech konkurovat z hlediska dojezdu při maximálním zatížení!
Podívejte se na rychlostní kola elektromobilů na Nurburgringu nebo v Le Mans. Dle vás "nespolehlivý" spalovací motor jezdí v maximálním zatížení 24 hodin, bez problému. Závodní elektromobily zatím tak 24 minut... (ať už jde stroje pro vytrvalostní závody, E-formule nebo speciály pro Pikes Peak).
Když už jsme u spolehlivosti, znám vozy se spalovacími motory, které ujely několik miliónů kilometrů, takže se spolehlivostí elektromobilů bych tu moc nevyskakoval...
Pro běžný provoz elektromobily v pořádku. Ale pro vysokovýkonné silniční či závodní vozy vsoučasnou dobu je nejlepší tyto dvě technologie kombinovat, jak dokládá nová generace hypersportů, vozy pro vytrvalostní závody nebo závody F1.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty máš velmi nízké IQ, že? Ať si na okruzích jezdí naplno, 99,9 % řidičů to však stačí a nemají ŽÁDNÁ omezení na silnicích a ubude rakoviny, astmatu a alergiíí

stále to nechápeš? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdo Tě neuráží, tak zkus reagovat na úrovni a upusť od urážení ostatních.
Zkus si to přečíst ještě jednou. Pro běžné použití elektromobily OK, naopak jim fandím. Ale jsou odvětví, kde stále má a bude mít spalovací motor své opodstatnění. Kombinací s elektromotorem je to pak ještě lepší kombinace ve využití výkonu a účinnosti, spotřeby. Tento článek pojednává o hypersportu, proto moje reakce. Pokud by byl o Nissanu Leaf či Tesle Model S, 3, nemám námitek. Mimochodem nevím, jestli za astmatem a alergiemi stojí právě splodiny ze spalovacích motorů... Občas mi přijde, že se Hybrid mění na bezvýhradné zastánce elektromobility a nic jiného než elektromobil (zejména Tesla) pro ně neexistuje...


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon