Elektromobil Kia Soul EVTEST
Elektromobil Kia Soul EV
V Pekingu budou jezdit električtí popelářiSVĚT
V Pekingu budou jezdit električtí popeláři
GM a PSA uzavírají alianciPRŮMYSL
GM a PSA uzavírají alianci
Benzin za 45 Kč/litr? Brzy ve FinskuNOVINKA
Benzin za 45 Kč/litr? Brzy ve Finsku

Brno má první elektrické taxi

Jan Horčík - 13 Říjen 2015

Brněnský taxi dispečink City Taxi Brno od dnešního dne testuje provoz taxi vozu s čistě elektrickým pohonem. Jedná se o vozidlo Nissan e-NV 200 ve verzi pro 6 cestujících.elektromobil Nissan e-NV200 jako první elektrické taxi v Brně

Elektromobil Nissan e-NV200 jako první elektrické taxi v Brně
foto: City Taxi Brno

Inspirací byly údajně světové metropole jako New York a Londýn, které tyto vozy již využívají a kde mají skvělé ohlasy. Elektromobil Nissan e-NV200 byl vybrán i proto, že je vhodný pro službu SENIOR TAXI - nabízí komfortnější nástup a výstup.

"V následujících 14 dnech si provoz tohoto vozu vyzkouší nejen všichni naši řidiči City Taxi, ale především nás bude zajímat názor zákazníků a obyvatelů Brna," říka majitel City Taxi David Dostál.

Projekt zařadit elektrovozidla taxi zapadá do dlouhodobého konceptu City Taxi. Firma klade důraz na ekologickou dopravu v Brně. Již v tuto chvíli se ve flotile žlutých vozů objevují nové vozy Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG, které postupně nahrazují starší vozy.

Obyvatelé Brna a turisté, kteří o prázdninách zavítali do centra města se mohli svést po památkách v elektro rikších, které v případě příznivého počasí budou jezdit i v zimě, kdy nabídnou vyhlídkové okruhy centrem města v příjemné vánoční atmosféře.

Dalším a určitě ne posledním článkem eko přepravy v Brně je plánované sdílení kol, tzv. Bike Sharing, které by City Taxi rádo spustilo od jara 2016. V následujících měsících bude testovat i jiné elektrovozy, které budou k dispozici obyvatelům města formou sdílení vozu tzv. Car sharingu.

Všechny tyto způsoby přepravy v kombinaci s města Brna budou obsaženy v připravované mobilní aplikaci City Taxi, kde si budou moci uživatelé vybrat nejrychlejší volbu přepravy kombinací všech nabízených druhů dopravních prostředků.

tisková zpráva
 

já bych měl též jednu pravopisnou:
elektro rikších by asi mělo být rikšách
je to TA rikša ne TEN rikš

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super zpráva, jenom jedna pravopisná: svést x svézt

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mala newska : pristo VW Paheton zrejme bude jen v elektricke podobe, zeby konecne poradna konkurence pro Teslu S, a rekneme asi lepsi konkurence?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třeba se po tom průšvihu s emisemi rozhodnou si spravit jméno a udělají opravdu elektromobil, bylo by to jenom dobře. A pro ně asi i dost dobré PR.

Obrázek uživatele Jolinar

samozrejme bych byl rad, bohuzel takovych slibu uz bylo a zatim porad nic :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zatim to sou jen další vw keci na papíře, takovejch už bylo, uvidí se ;)

Jsem si říkal, že byste takovou informaci zanedbali.
Jel jsem za ním na letiště už před dvěma týdny. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

My jsme se s tímto elektrotaxíkem v barvách City Taxi potkali na nabíječce v Brně na Holandské už před nějakými 2 měsíci. Takže nechápu tu úvodní větu: "Brněnský taxi dispečink City Taxi Brno od dnešního dne testuje provoz taxi vozu s čistě elektrickým pohonem.", a to v článku s datem 13 Říjen 2015. Autor by si měl ověřit informace, než je zveřejní.

Obrázek uživatele Josef

Zdravím, tak jsem byl dnes na zkušební jízdě s Nissanem Leaf v Pardubicích a chtěl bych se podělit o své zážitky a získané informace. Z dealera jsem vydoloval, že na přelomu listopadu a prosince půjde objednat nová verze s větší baterií. Bude stát stejně jako stávající verze, jenom novější baterie bude k dispozici pouze ve dvou vyšších výbavových verzích, výbavě Visia zůstane stávající baterie. K prodeji momentálně budou mírně ojetá půlroční auta po operativním leasingu, najeto od 3000 do 20000 km, ve výbavě silnější nabíječka a paket s tempomatem, cena kolem 620 000 Kč.

V porovnání s BMW i3 je Leaf praktičtější auto. Chová se v podstatě jako běžný spalovák s automatem (což mě tedy moc netěší, i3 má tohle vychytanější, po zařazení D stojí a čeká na sešlápnutí plynu). Rekuperace je po sundání nohy z plynu ve srovnání s i3 mnohem slabší, pro silnější rekuperaci je nutné sešlápnout brzdový pedál (a to i v případě Eco D režimu). Celkově se rekuperace hůře dávkuje, nicméně asi se s tím bude lépe jezdit na dálku, protože při sjíždění z kopce nebudete muset pořád držet nohu na plynu jako u i3 (ta je zase lepší do města, kde lze jezdit pomocí jednoho pedálu). Rozdíl mezi běžným a Eco režimem je v podstatě v průběhu reakce na akcelerační pedál. V normálním režimu ho není nutné pro velké zrychlení mačkat až na zem jako v Eco. Jinak je ale všechno stejné. Jinak volant je přeposilovaný jako u všech elektromobilů, ale to je asi daň za elektromobilitu :-)

Celkově z auta mám dobrý dojem, celkový dojezd je u nových modelů velmi solidní a dostačující i v zimě. V případě ekorallye rychlostí do 80 km/h dojedete skutečných 200 km. Při normální jízdě do 90–100 km/h lze dle vyjádření prodejce (a jeho osobních zkušeností, nemám důvod mu nevěřit) i 160–170 km.

Obrázek uživatele ePavel

Ten dojezd bych s rezervou bral. I mě tento prodejce tvrdil, že nebude problém jezdit 160km s e-nv200 a že to lidi běžně jezdí. A realita je max 130

---

Najeto 114.000 el. km. 15 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Obrázek uživatele Josef

Jak ho máte dlouho? On toto tvrdil o poslední generaci s inovovanými články z roku 2015. Ty předchozí to opravdu nedávaly.

"Bude stát stejně jako stávající verze, jenom novější baterie bude k dispozici pouze ve dvou vyšších výbavových verzích, výbavě Visia zůstane stávající baterie."

Super! Snad to tak bude aj na Slovensku a terajsia "vychodoeuropska" verzia Leafu (Visia s Winter paketom) tak definitivne skonci. Znamena to teda, ze budu verzie Visia, Acenta a Tekna tak ako v Nemecku ci Rakusku, kde su uz cenniky od oktobra k dispozicii :-) Verzie s 24kWh bateriou zlacnili o 700 eur oproti MY2015 a rozdiel medzi 24kWh a 30kwh verziami (Acenta a Tekna) je 2000 eur. Prakticky teda rozdiel medzi Acenta-24kWh 2015 a Acenta-30Kwh 2016 je len 1300 eur.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doporucuji k porovnání Kia soul ev-větší dojezd, průměr po půl roce 12,8kwh/100 km, 3/4 po Praze, po dálnici tempomat 105km,zda se mi velmi praktická a pohodlna, slušná palubní nabijecka v zakladu,prijemna rekuperace b,d.,tepelné cerpadlo atd. Ve světě hodnocena jako nejlepší městské Ev,27kwh aku opravdu k použití. Mají urcite v nh car Praha,nebo i rad predvedu. Zabrala

Obrázek uživatele Josef

Problém je bohužel s cenou, která je poněkud vyšší, než u Leafu. Zvláště co se týče ojetin. Já koukám po ojetinách z roku 2013 s tempomatem. Tam se lze dostat kolem 15000 Eur za kousky s nájezdem kolem 20000 km. To je dost slušné.

Obrázek uživatele Jolinar

Neni pravda ze vsechny EV jsou preposilovane. Skuste Teslu Roadster nebo Model S v rezimu rizeni Sport :-)

Obrázek uživatele Josef

Pravda, měl jsem napsat: všechny EV v mé cenové relaci :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články