Brněnský elektromobilní čtvrtek je opět tady! V hlavní roli Škoda CitigoE iV

placená inzerce - 25 Únor 2020

Stalo se dobrým zvykem, že se brněnští elektromobilisté jednou měsíčně sjedou na pokec. Povídají si o tom, co je potkalo a mnohdy nahlíží do skleněné koule - co je v následujícím období ještě čeká.Více o Brněnském čtvrtku se dozvíte

Více o Brněnském čtvrtku se dozvíte zde.
foto: Mirek Matyáš

Minule se elektromobilisté skoro pohádali o tom, jak nevýhodné budou ceny u nabíjení po 1. dubnu 2020. Předpokládají totiž, že právě od tohoto termínu budou spuštěny nové – dražší tarify od ČEZu.

Velkým tématem je, který ten tarif bude nejvýhodnější. Že by taxi? Bude umožněno na jeden čip nabíjet více vozidel v jedné firmě? Bude možné spustit nabíjení z firemního dispečinku? A bude nás čekat nějaké překvapení?

Dalším tématem budou zkušenosti vlastníků nových elektromobilů Škoda Citigo-e iV. Také máte novou elektrickou Škodovku proti starým e-UPům tak línou? Má vaše nové CitigoE iV neustále omezený výkon? Nemůžete stáhnout SW MOVE&FUN, který slouží například i pro nastavování rychlosti nabíjení?

A co dojezd, také vám při průměrné spotřebě a plném nabití ukazuje zbývající dojezd 403 kilometrů, tedy skoro jako Tesla Model S? Už Vám přišel čip od ČEZu, který slíbili k vozu pro prvních 500 objednaných vozů?

A jak čip funguje nyní a jak bude fungovat po 1. dubnu 2020? Také jste si dovezli po první cestě po dálnici v motorovém prostoru pár kilogramů soli? Škodí to motoru? Elektroinstalaci? Je to takhle normální? Jak říkám - nové elektrické CITIGO vytváří prostor pro nové otázky elektromobilistů.

Cože? Není to na Škodu CitigoE iV nějak moc?

Cože? Není to na Škodu CitigoE iV nějak moc?
foto: Mirek Matyáč

Nové sériové CitigoE iV bude přítomno a přítomní „čtvrtečníci“ si ho budou moci vyzkoušet. CITIGO bude velké téma. Dalším velkým tématem budou samozřejmě také dotace. Nejen ty, které jsou téměř rozebrané, ale hlavně ty, které některé „agentury“ nebyly schopny dotáhnout do konce.

No řekněte, co byste dělali, kdyby Vám jedna paní naslibovala vyřízení dotací na 18 elektromobilů, rychlonabíječky, atd. - ve třetí výzvě OPPIK a nebyla schopna to dotáhnout do konce? Čerpání výzvy přitom končí 30. června 2020. Naslibovala nemožné (například dotace na ojeté elektromobily) a nyní už nekomunikuje. Hlavně že ona už má vyfakturováno.

Když jsme měli možnost nahlédnout do materiálů zpracované žádosti, nestačili jsme se divit, co všechno se dá „vytvořit“. Jestliže takto zpracovaných žádostí jsou desítky, pak není divu, že nám dotace na elektromobily lehce zadrhávají.

Dalším zajímavostí budou i připravovaní díly youtuberů Tesláčka - TCO náklady/jak se vyplatí Tesla? a Electro Dada - Neekologičnost elektromobilů.

Také se nám blíží AMPER 2020 a s ním i další témata. Jelikož do konce roku 2020 v ČR pravděpodobně přibude dalších 3000 až 4000 nových elektromobilů k těm současným – bude kde nabíjet?

Bude cena odpovídající, nebo přemrštěná? Toto bude hlavní tématem na setkání „Přátel levného nabíjení“, které proběhne 18. března 2020 ve vinném sklípku naproti areálu brněnského výstaviště.

Také Vás zajímá téma jak levně nabíjet elektromobily - a již jste se do sklípku registrovali?

placená inzerce
Zpět na HybridPřidat komentář

Ohledně paní „co nemá rodiče“ se nám ozvalo již několik „čekatelů na dotace“ s tím, že by zvážili společný postup (poškození zvažují právní kroky z důvodu zjevného pochybení při zpracování žádostí). Jestli tedy víte o někom, kdo se cítí poškozen – můžete mu dát echo.

premisteno jinam

Dobrý den,

pro příznivce elektročtvrtků a elektromobility vůbec. Nedávno byla navýšena alokace dotace pro elektromobilitu u páté výzvy z 50 000 000,- Kč na 150 000 000,- Kč. Takže šance na vyřízení dotace stále jsou. V současné chvíli je požádáno cca o 97 000 000,- Kč. Stále také běží možnost požádat o dotaci na akumulaci. Více na našem pravidelném setkání.

Přeji hezký den.

Marek Klásek

To je tak, když si někdo koupí nejlevnější elektromobil na trhu a pak se diví, že auto co má pouhých 80 koní po dobu 1-2 minut že je líný.

A tohle může napsat jen člověk, co nemá zkušenost s první generací VW eUP, a pravděpodobně ani netuší, že je dost podstatný rozdíl mezi tím, kdy nastupuje onen výkon - a tak se schválně zeptám:
Milí Anonyme - v kolika otáčkách má podle Vás EV točivý moment, kdy je maximální výkon dostupný?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Tak teď Kerosine nechápu na koho narážíš? Na Brnáky co se diví , že to nemá konstaktní výkon jako starý e-Up , který ovšem stál s polovičním dojezdem z 1/3 více.

Nebo bezdůvodně na mě, když to popisuju jako fakt jen protože že mám nick Anonym no a co, ty máš Kerosin je v tom nějakej rozdíl?

Si půjč to citigo najdi delší dálniční kopec a dej dole na 2 minuty plný plyn , budeš se divit jak ti popadá ukazatel max. výkonu. Pokud budeš mít na baterce míň jak 50% tak při teplotě kolem nuly to ani max. výkon nepodá vůbec.

Brňáci si klidně můžou za stejný peníze koupit bazarovýho Upa starší generace a budou v pohodě.

Otázku jsem nepochopil podle mě nedává smysl. Ale EV citigo má maximální moment 212NM mezi /0–2750 otáčkama za minutu. Po dosažení těchto otáček má motor maximální výkon 61 Kw a kroutící moment klesá , protože když by neklesal, tak by musel růst výkon. Proto jsou všechna EV na dálnici v kopcích tak zdechlá oproti stejně výkonným spalovacím motorizacím.
Jelikož ten maximální výkon umí dávat jen pár minut u citiga se jedná spíše o desítky sekud.

Ahoj, všechna EV v kopcích zdaleka nejsou zdechlá :) Že jsi někde předjel baterivou sekačku na trávu ještě nic neznamená :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Dneska jsem jel po delší době po dálnici a potkal za celou cestu jediný elektromobil, "překvapivě" byl zodpovědně schovaný v úplavu za kamionem...holt v tom větru leze spotřeba elektromobilu nahoru rychleji...a dobíjecích stanic stále jak šafránu

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Na té Vaší statistické informaci dost podstatně chybí některé informace. Například jak dlouho, a v kterou denní dobu jste jel po té dálnici. Jestli to bylo v půl třetí ráno a od jednoho sjezdu jen k tomu následujícímu tak je to, že jste potkal EV v podstatě staticky fantastický výsledek.
A za druhé, pro přesnost terminologie by jste měl napsat, že RYCHLO dobíjecích stanic (je podle vás) jako šafránu. Protože DOBÍJECÍCH stanic jsou v ČR tisíce, a možných dobíjecích bodů statisíce.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Ale nechybí tam to podstatné - že díky elektromobilitě někdo zbytečně riskoval svůj život, zalezl za kamion pod vzdálenost, kterou ujede během reakční doby a kamion o něm nemá moc velkou šanci vědět.
A ano u dobíjecích stanic chybí jedna věc - komerčních a běžně dostupných

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele ozana

Má-li adaptivní tempomat/asistenta nouzového brždění tak nic neriskoval.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

No to ale není o elektromobilitě, ale o řidiči. Obdobné chování už jsem viděl i u řidičů spalovacích aut, protože i ty ve větrném zákrytu méně žerou - a souhlasím, že je to fakt spíš adrenalinový sport.

Asi nerozumím čemu přesně říkáte komerční a běžně dostupné. Já mluvím o zásuvkách (a to povětšinou 230V /16A), v hotelých, restauracích, na úřadech atd... na takových místech většinou nemají problém vám někam připojit prodlužku, stačí se zeptat.
To samozřejmě není řešením do budoucna, až tu budou statisíce EV. To budou potřeba neobsluhované nabíjecí body, ale to je postupný vývoj. Než tu budou statisíce EV tak myslím, že minimálně desítky měsíců, ne-li několik let a to se to dá stihnout v pohodě.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

230V/16A - není dobíjení elektormobilu pro praktické použití, když jste někam na cestě, to je jak natankovat benzínovou nádrž 5ml injekční stříkačkou, taky tam za hodinu natlačíte nějaký ten litr..

Mimochodem nemáte pravdu většina parkovacíh domů, restaurací, úřadů ani office komplexů na tuto alternativu není připravena...zatím je to fáze snu budoucnosti

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Mám pravdu z jednoho prostého důvodu, protože je to osobní zkušenost. Jen výjimečně se mi stane, že když dorazím na nějaký hotel, či jedu někam na celý den školit, a nebo se naopak někam jedu školit já, tak že by mi tam odmítli připojit prodlužku do zásuvky. Za noc, nebo celodenní školení krásně nabiji cca 30 kWh

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Tomáš

Postupny vyvoj.

Jakmile elektroauta zlevni pod spalovaky, uz to nebude muset nikdo resit. Vyresi se to samo.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele ozana

Jaký? Tesla/Leaf/KIA/Hyundai/...

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

To tak tad zase vichni tahejte nejvýkonější EV na trhu. Které mají takový výkon, že se to stejně nedá ověřit, protože by Vás zavřeli za rychlost.

Psal jsem stejně výkonná tj. vemte si třeba e Niro 150 kW a proti tomu Procced GT 156 kW 7xst DCT a zkuste je poslat na nějaký dálniční stoupák. Kde se musí jet aspoň 5 minut na plný výkon.

V DE vas na velke casti dalnic nikdo neomezuje. V urcitou dobu a v urcitych regionech jsou rychlosti ≥200 uplne bezna vec. A tu a tam se prozene nejaky magor pres 250 km/h.

Obrázek uživatele Marek_

No, možná v noci. Jezdím v DE dost, ale pořád stejnou trasu, tak možná jinde to bude jiné... ale co pozoruji, tak většina řidičů jede do těch cca. 140 a cokoliv nad 200 mi přijde jako zcela výjimečné.

---

Lexus GS 450h Premium

V sirsim okruhu kolem Frankfurt am Main jsou asi nejcasteji videt rychle sipy. V okoli bydli dost lidi kteri maji malo casu. Time is Monkey, sorry Money. Ale i Köln, Düsseldorf, Heidelberg, Stuttgart jsem videl dost ohnivych car. Vzdy kolem 17 - 18h kdyz se vraci domu z kanclu. Jednou jsem jel ca. 220 kmh a v dalce videl mala svetelka. Za par vterin jsem slysel hrozny ramus jakoby se sypalo zelezo na beton. Prohnal se Porsche a velka tlakova vlna jakoby vrazila do meho auta. Behem par vterin byl pryc. To muselo byt daleko pres 300 kmh. Rano ve 3h, prazdna dalnice Hamburg Hannover. Zazitek na cely zivot.

Obrázek uživatele Marek_

Tak v okolí Stuttgartu kolem 17-18 hod. člověk spíš než rychlé šípy potká pomalu jedoucí kolonu :-) Ale v noci OK, to bych věřil, ale v noci nejezdím, tak nevím. Možná jezdím v úsecích, kde i 3-4 pruhy jsou často plné (Stuttgart, Norimberk...), takže na nějakou divokou jízdy přes 200 ani není prostor.

---

Lexus GS 450h Premium

S tim "Proto jsou všechna EV na dálnici v kopcích tak zdechlá" bych byl opatrny. Taycan, Rimac i VW ID. R dokazuji neco jineho.

Obrázek uživatele Marek_

No, ona celá ta věta zní takto:
"Proto jsou všechna EV na dálnici v kopcích tak zdechlá oproti stejně výkonným spalovacím motorizacím."

Myslíš, že chtěl sdělit to, že spalovací auto bude ve vyšších dálničních rychlostech a třeba do kopce pružněšjí než EV o cca. stejném výkonu. Jestli je to pravda, netuším...

---

Lexus GS 450h Premium

Ono drtivá většina EV na trhu už ve 170 ti ani nezrychlují na rovině natož do kopce.

Diky, nejak jsem to nedocetl :-)
Rekl bych, ze zdechlost do kopce na dalnici (nezapomenme, ze dalnice maji dovolene urcite procento stoupani)) je vice o ridici nez o aute. I Fabie dokaze vyjet dalnicni kopec 140 km/hod a presto to clovek moc casto nevida. Holt nekomu staci dodrzovat pravidla, nekdo je musi porusovat. Jestli si dobre vzpominam, mate vykone auto a stejne jezdite 130. Znamena to, ze Lexus vic nejede? :-)

Obrázek uživatele Marek_

Můj Lexus má omezovač na 250, zatím vyzkoušeno max. cca. 230 na dálnici v DE. Ale jenom chvilku, takovým tempem bych si netroufl běžně jezdit :-)

Ano, jezdím 130 i v DE s občasným přidáním při předjíždění nebo pokud to situace vyžaduje. Jezdím tak proto, že je to méně stresující než jet "co to dá" a ve výsledku je uspořených pár minut, nestojí mi to za to.

Mysím, že v tom příspěvku nešlo o (ne)porušování pravidel. Šlo o to srovnat pružnost EV vs. spalovák při vyšších rychlostech. Je jedno, že ta rychlost je už za hranicí max. povolené, co jsem pochopil, tak šlo o tu dynamilu a rozdíl EV/spalovák.

Dám příklad...
Typická situace na dálnici, kdy se dva dementi v kamionu předjíždí rychlostí kolem 90 km/h do kopce. Až se levý pruh konečně uvolní, řidič chce zrychlit na svoje tempo, řekněme 140 km/h. A teď, kdo se na tu rychlost dostane dřív, EV nebo spalovák se stejným výkonem? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Na podzim jsem byl v Baden Württrmberg a na dalnici jsem s TM3 vystresoval nejednoho bmw, DB, Audi ci jine smradochy. I ve 150 km/h je dynamika TM3 dual motor fantasticka.

Obrázek uživatele Marek_

To jo, já věřím, že T3 je velmi dynamické auto. Jenom pro zajímavost by bylo fajn srovnat stejně výkonné EV a spalovák, jak jsem psal, v tom pružném zrychlení. Já netvrdil, že dynamika není fantastická...

PS:
Patrně jste myslel Baden-Württemberg. Kde jste se tam pohyboval? Já tu střídavě pracuji, kousek od Stuttgartu.

---

Lexus GS 450h Premium

Byl jsem ve mestecku Stetten. Koupil jsem si kola Tesla 3 Performance. Je tam Autohaus Novitec ktery prodava Ferrari a jina lidova auta, Nekdo si koupil TM3 P a potreboval exkluzivnejsi kola a proto ty originalni prodaval. Tak jsem si pro ne zajel. Byla to vlastne 1. delsi vyjizdka s TM3. To byla jizda :-)

Obrázek uživatele Marek_

Tak tam kousek odtud bydlím :-) Pokud jste jel z Prahy, jel jste stejnou trasu jakou jezdím já cca. každý druhý týden. Koukal jsem, že s Teslou 3 by to šlo na 1-2 zastávky, SR+ možná 2 a s LR by stačila jedna zastávka. To už by se dalo. Akorát ty ceny energie v DE... teď jsem dostal nový výměr a cena za kWh je 0,32 eur! To už je skoro jako na DC nabíječce, nebo na Superchargewru, tam je to kolem 0,35. Jako, nic moc :-(

A jakým tempem jste jel a jakou spotřebu jste měl?

---

Lexus GS 450h Premium

Bylo to 87778 Stetten. Existuje vice Stetten.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, tak to je jiný, to je spíš blíže k Mnichovu. A je to už Bavorsko :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Koukam take, ca. 20km od hranic. Vy bydlite u Bodensee? Tam je krasne.

Obrázek uživatele Marek_

Nene, kousek od Stuttgartu. Ale u Bodensee jsem párkrát byl. Ano, je tam hezky, Německo i Švýcarská strana, Konstanz, kousek vodopády na Rýnu... no jo :-)

---

Lexus GS 450h Premium

V CR jsem nabijel v Domazlicich CEZ pausal/cip. V DE jsem nabijel u nejakeho regionalniho poskytovatele energie zadarmo a pak zase v Domazlicich. Pres celou CR jsem mel pausal od Cezu a tak byla cela cesta vlastne zadarmo. Jel jsem vsemozne rychle. Tam jsem jel pomalu, protoze jsem naplanoval velkou rezervu a byl tam moc brzy. Zpatky jsem to mastil skoro nadoraz. Bohuzel tu a tam bylo omezeni, tak jsem jel jako beranek. Nastesti neprisla zadna pokuta. Spotrebu uz fakt nevim, ale nebylo to nejak moc, protoze bych si to jinak zapamatoval. Tak az tam pojedu priste, stavim se u vas

Obrázek uživatele Marek_

Super, dík za info. Na rychlost bacha, pokuty z DE normálně chodí, poštou :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Mam zkusenost :-(


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?