Britští politici chtějí zakázat auta - vyjma nízkoemisních

Jan Horčík - 15 Srpen 2013

Zákazy čehokoliv nebývají dvakrát populární - a někdy ani účinné, pokud je není jak vymáhat. Britští Liberální demokraté, třetí nejoblíbenější a v současné době i vládní strana, se toho ale nebojí. Navrhuje do roku 2040 zakázat na britských silnicích provoz jakýchkoliv jiných než nízkoemisních aut.auto výfuk zákaz

Britská strana Liberálních demokratů se snaží zviditelnit - ne právě chytrým způsobem
foto: Jan Horčík/Hybrid.cz

Návrh zákazu vysoce emisních aut na britských silnicích je tak vágní, jak je to jen možné. Politická strana se jím ohání podobně, jako se kdysi umírající Unie svobody oháněla legalizací marihuany. Možná je to také jejich poslední záškub - ale do britské politiky vidíme ještě méně, než do té české.

Z Wikipedie lze nicméně vyčíst, že britští Liberální demokraté jsou v poslední době proslulí svými veletoči. Jednou školné na univerzitách podporují, podruhé jsou proti němu, a pak zase pro. I to je důvod proč jejich nejnovější dokument "Zelený růst a zelená pracovní místa - přechod k Británii nulových emisí" nebrat příliš vážně.

Návrh tam má vlastně podobu pouze jedné odrážky v půlstrankové části nadepsané "Dekarbonizace dopravy". Zní takto: "Určíme, že do roku 2040 budou na britských silnicích povolena pouze osobní auta s ultra-nízkými emisemi."

Další odrážky v části "Dekarbonizace dopravy" se zabývají podporou chození a cyklistiky (řečeno tak, jak čtete - žádné další podrobnosti), podporou nižších emisních cílů pro dodávky nebo rozšíření elektrifikace železnice.

I kdyby to Liberální demokraté nakrásně mysleli vážně, tak kdo ví, co bude za 27 let? Ostatně, kdo si dnes pamatuje, co bylo přes 27 lety? Ti kdo ano, dobře vědí, že dělat politiku nebo jakékoliv předpovědi na 27 let dopředu je holý nesmysl. Dokonce i v Británii.

Navíc, je víc než pravděpodobné, že samotný trh nakonec způsobí to, že v roce 2040 budou jezdit po britských a nejen britských silnicích převážně auta s velmi nízkými emisemi.

Za další, jak poznamenávají redaktoři magazínu GreenCarCongress, jde znovu jen o to poštvat proti sobě zas a znovu oba extrémní póly: neochvějné zastánce spalovacího motoru a příznivce alternativ. Jenže takové štváčství celé věci jen těžko pomůže.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"...je víc než pravděpodobné, že samotný trh nakonec způsobí..." neměl jste náhodou na mysli "legislativa Bruselu odtržená od reality způsobí"?

Nechápu, v článku jasně píše, že zákazy jsou téměř vždy na škodu. Tak nevím kde jsi vzal, že by autor měl na mysli něco podobného od EU.

Za 30 let nemůže nikdo s jistotou tvrdit co bude, ale souhlasím s tím co píše autor. Pravděpodobně tu bude díky trhu daleko víc nízkoemisnich aut. Na to nemusí být členek věštec, protože tento vývoj je vidět už dnes.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol