James Dyson, britský podnikatel a miliardář, známý svými vysavači a další domáící elektronikou, potvrdil, že na elektromobilu pracuje od roku 2015.
foto: James Dyson
V polovině roku 2015 jsme psali, že výrobce vysavačů Dyson investuje do baterií. Už tehdy mnozí tušili, že se něco kutí.
Nyní to Sir James Dyson potvrdil. Řekl, že na „radikálně odlišném“ elektromobilu pracuje od roku 2015 a auto půjde do prodeje v roce 2020. Pracuje na něm tým 400 inženýrů v hrabství Wiltshire a rozpočet je £2,5 mld. (asi 60 mld. korun).
Zatím neexistuje žádný prototyp, ale Dyson slibuje velmi pokročilé baterie. Nedávno totiž investoval $15 mil. do americké firmy Sakti3, která vyvíjí baterie s pevným elektrolytem. Později oznámil investici do baterií dokonce v hodnotě 1 mld. liber.
Pro magazín The Guardian pak Dyson řekl, že ambici vyvinout elektromobil má už od roku 1998. Trápí ho především znečištění dieselovými motory.
Přiznal nicméně, že jeho auto nebude zrovna levné. A ačkoliv půjde o britský export, vyrábět se nejspíš bude „na Dálném východě“, neboli v Číně. Právě tam totiž Dyson a nejen on vnímá potenciálně největší odbytiště.
https://www.youtube.com/watch?v=2Haj5VlwuNo
https://www.youtube.com/watch?v=2Haj5VlwuNo
To jsem fakt zvědav jestli ty baterky Sakti3 vůbec
To jsem fakt zvědav jestli ty baterky Sakti3 vůbec použijou. Otázka je jak moc průlomové jsou, když je delší dobu nechtěl koupit nikdo jinej a úspěchy měli spíš na mediálním poli.
Pokud splňují to, co je v jejich propagačních
Pokud splňují to, co je v jejich propagačních materiálech, tak jsou průlomové dost. Jde vlastně o polovodiče, které jsou schopné trvale udržet elektrický náboj.
Já radši plnovodiče… 🙂
Já radši plnovodiče… 🙂
Nejraději supravodiče.. 🙂
Nejraději supravodiče.. 🙂
Už je to trochu otřepané. Znáte tu anekdotu o
Už je to trochu otřepané. Znáte tu anekdotu o programátorovi, jak jde nakoupit chleba?
super napad. zvetsime elektromotor a baterky, namisto nadoby
super napad. zvetsime elektromotor a baterky, namisto nadoby na prach dame kabinu a kdyz se v tom softu systemem ctrl c ctrl v nahradi gauc za budovu, zidle za dopravni znacku a domaci zviratko za chodce, tak mame i samozrizeni. jak proste.
Vysavač nebo elektromobil, oboje je elektrospotřebič. Oboje
Vysavač nebo elektromobil, oboje je elektrospotřebič. Oboje už bylo vyvinuto. Teď jde jen o to, jak to udělat lepší, výkonnější, rychlejší, efektivnější, levnější, aby to lidi kupovali. Tak proč ne Dyson. Ať se ukáže, co dokáže. 😀
No a komu se to nelíbí nebo s tím má nějaký problém, může vždycky zametat zem smetákem. Jak je libo, velebnosti. 😀
Být Teslou, tak se bojím iRobota. Robotický vysavač,
Být Teslou, tak se bojím iRobota. Robotický vysavač, vytírač i uklízeč bazénů jsou elektrické, akumulátorové, samy si najdou nabíječku, mají vlastní orientaci a programy podle toho, jak si osahají okolí, aby se jednou Tesla s autonomními vozy nedivila 🙂
http://e-svet.e15.cz/veda/novy-recept-na-levne-vodikove-palivo-
http://e-svet.e15.cz/veda/novy-recept-na-levne-vodikove-palivo-vyuziva-svetlo-a-nekolik-jednoduchych-ingredienci-1337831?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
To je hračka. Méně efektivní než elektrolýza elektřinou
To je hračka. Méně efektivní než elektrolýza elektřinou z FVE. A neřeší to problémy jako vysoká cena vodíkových článků (které ten vodík spotřebovávají), potřebu stlačování a zkapalňování a skladování…
Nekaž mu ty růžový sny. Vodíkový sluníčkáři nikdy
Nekaž mu ty růžový sny. Vodíkový sluníčkáři nikdy nepřestanou doufat 🙂
No sice placas blbosti na zaklade vlastniho mozecku ale klidne
No sice placas blbosti na zaklade vlastniho mozecku ale klidne si spamuj dal jako obvykle 😀
No ještě, abych plácal blbosti na základě tvýho
No ještě, abych plácal blbosti na základě tvýho mozečku, to by to vypadalo :)))
Zlatej Jeep!
Zlatej Jeep!
„Propadají se akcie, co uděláme?“
„Dáme tisku
„Propadají se akcie, co uděláme?“
„Dáme tisku prohlášení, že tajně vyvíjíme elektromobil“.
Tak když už to vyvíjí přez 2 roky se 400 inženýry, a
Tak když už to vyvíjí přez 2 roky se 400 inženýry, a já vím, že má v Číně docela velkou a šíleně iskovou výrobní základnu.
Tak proč by si nezvládl vyrábět drahého elektro sporťáka, když už to zvládla i chorvatská firmička, a pak ho prostě bude chtít prodávat i mimo Čínu jako „anglické“ luxusní auto.
to je nápad DYSON koupí ten chorvatskej bezvýznamnej
to je nápad DYSON koupí ten chorvatskej bezvýznamnej zázrak a bude 😉
Dýšiny nejsou levný tedy tady cesta nevede.Chce to Dácii,
Dýšiny nejsou levný tedy tady cesta nevede.Chce to Dácii, luxusu už je hafo.
ano, proste elektricku fabiu alebo oktaviu, alebo golf, s
ano, proste elektricku fabiu alebo oktaviu, alebo golf, s dojazdom staci 250-300km. Nic viac
ale ved take auta uz su. U nas s dotacoiu 5000 a nejakou
ale ved take auta uz su. U nas s dotacoiu 5000 a nejakou zlavickou u predajcu za pekne peniaze. ZoeR400 stoji oficialne 23.000, teda mozno este liter dva uhadat a mate fungl novy prakticky EV tesne nad 20.000. Potom uz iba bzuckat po svete takmer zadara 🙂
Golf, leaf a pod su iba trochu drahsie.
Prostě to chce Dokra nebo Lodgy do 400 000 s 50-60kW. Ne
Prostě to chce Dokra nebo Lodgy do 400 000 s 50-60kW. Ne nějaký Zoe sračkomet. Dotace by byla jen křivící bonus. Ale není chuť,nejsou baterky na masovku a ani konkurence.
pravda …
pravda …
Je to malý a fabie nebo oktávka je za polovic.
Je to malý a fabie nebo oktávka je za polovic.
A Fábie je velká?
A Fábie je velká?
Tak rozhodně větší než Zoe.
Tak rozhodně větší než Zoe.
Opravdu? tak to vám doporučuji nejdříve zkontrolovat
Opravdu? tak to vám doporučuji nejdříve zkontrolovat rozměry těch dvou aut, a kdyby vám to nestačilo, tak se v daných autech projet. Fabia je menší jak z exteriéru, tak i v interiéru. Větší rozměrově na délku a s větším kufrem je pouze Fabia Kombi.
Obě ty auta patří do stejné skupiny segmentu B. Zoe se možná tváří jako malé auto na fotkách, ve skutečnosti je ale docela velké a pohodlné.
Ok, beru, jsou zhruba stejne velka. To ale nic nemeni na tom
Ok, beru, jsou zhruba stejne velka. To ale nic nemeni na tom za Fabia III zacina na méně než polovině.
Jasně. Ono hodně záleží na tom, k čemu to auto chcete
Jasně. Ono hodně záleží na tom, k čemu to auto chcete používat. Pokud si ho kupuje důchodce, je lepší koupit spalovací fóbii. Pokud si ho kupuje člověk na denní dojíždění 150 km, je lepší koupit Zoe, protože se mu to rychle vrátí.
koľko ľudí najazdí denne 150 km?
ja mám tento rok
koľko ľudí najazdí denne 150 km?
ja mám tento rok priemerný nájazd 30km denne. Celoslovenský priemer je tuším 15000 ročne (40 denne).
Tá ekonomická výhodnosť sa možno ukáže časom. Ak sa skutočne potvrdí, že EVčka majú násobne dlhšiu životnosť mechanických častí.
A baterku (ktorá snáď časom zlacnie) stačí vymeniť po 300.000 km, keď je normálne spalovacie auto na konci životnosti.
Ak mi auto za 20.000 plus 2x baterka po 5000 vydrží rovnako dlho ako 3 autá za 12000, tak tam mám tú ekonomickosť. Nie v ušetrenom palive (ktoré samozrejme tiež hrá rolu).
Uvidíme, čo život prinesie.
Však to píšu. Záleží na situaci. Pokud jezdíte 40 km
Však to píšu. Záleží na situaci. Pokud jezdíte 40 km denně, je to pro vás zřejmě nevýhodné. Pak už jen záleží na tom, jakou ekonomickou hodnotu přikládáte tomu, že si nestartujete studený motor pod okny, jezdíte potichu, neotravujete sebe a své sousedy apod.
A to je přesně ten kámen úrazu. Pro 95% lidí je to
A to je přesně ten kámen úrazu. Pro 95% lidí je to předražený auto protože mají malý nájezd. Zbylé důvody jsou spíše úsměvné.
Na druhou stranu existují lidi kteří si koupí auto a ročně najedou 2 tis. km. Pro takový se nevyplatí ani spalovák 😀
A vidíte, pro mě ty zbylé důvody jsou docela důležité.
A vidíte, pro mě ty zbylé důvody jsou docela důležité. Nerad lidem okolo sebe otravuji život.
Tak jak to vlastně chtějí?
Dojezd s EV 150km jim nestačí,
Tak jak to vlastně chtějí?
Dojezd s EV 150km jim nestačí, chtějí větší baterku.
EV je drahé, potřebují levnější, vždyť ujedou jen 40km denně.
Spousta lidí ti řekne, že nic nechtějí. Mají Favorit
Spousta lidí ti řekne, že nic nechtějí. Mají Favorit nebo podobný krám za nulovou cenu, jezdí s tím 15 let a nestojí to skoro nic, jenom benzín. Když to odejde, koupí za 50 tisíc něco novějšího, EV je pro tyhle lidi úplný nesmysl a že těch lidí je mraky. Další skupina si kupuje auto za 100-200 tis. a ti si taky EV nekoupí, protože pokud bude stát 100-200 tis., tak budou baterie v háji. Odhadem za 20 let budeme mít v Evropě nejvíce spalovacích aut a dieslů na počet obyvatel, protože Češi jsou jeden z nejkonzervativnějších národů na světě (vyjímky se najdou, ti většinou pracují a žijí už v cizině)
Baterie do aut nejsou tak drahé, jak se zdá.
V Soulu mi
Baterie do aut nejsou tak drahé, jak se zdá.
V Soulu mi chtějí v záruční době měnit baterii a asi to potká všechny v čr. Je to akce při pravidelné prohlídce, udělá se test a pokud to neklapne, dají novou. Skladem mají 21 kusů v česku, což je přesně počet prodaných Soulů.
A cena? 119.000,-Kč výměnným způsobem.
Tak to je výborná cena.
Co na nich ale bylo špatně?
Tak to je výborná cena.
Co na nich ale bylo špatně?
Předpokládám že to nikdo neřekne, nemůžou přece
Předpokládám že to nikdo neřekne, nemůžou přece přiznat svou chybu.
Já nepozoruji žádné změny, ale jestli oni cítí, že někde v minulosti neudělali všechno na jedničku, teď to zdarma vymění. Nakonec záruka je 7 let.
Ale je. Pěkný po ujetí 60 tisíc dostat novou baterii a začít vlastně od nuly.
Já zatím žádné změny nepozoruju, jeden článek má o
Já zatím žádné změny nepozoruju, jeden článek má o 0,02V nižší napětí, ostatní mají stejně. Baterie hlásí stav 100%, tak jsem zvědav za rok, dva co se projeví.
Zoe spotřeba na 100 km 15kWh
Fabia spotřeba na 100 km 6
Zoe spotřeba na 100 km 15kWh
Fabia spotřeba na 100 km 6 litrů (reálná 1.0 MPI)
cema za kWh 4,6kč
cena za 1l naturalu 30kč
Cena za 1 km
Zoe: 0,69kč
Fabia: 1,8kč
rozdíl tedy ca 1,1kč/km
cenikova cena nove fabie 242k kč
cenikova cena noveho zoe 41kWh 30900 Euro = 805k kč
rozdil 563k kč
návratnost na palivu za 511818 km
Kde jste vzal cenu za kWh 4,6 Kč? Za tolik nenabíjím ani ve
Kde jste vzal cenu za kWh 4,6 Kč? Za tolik nenabíjím ani ve VT tarifu. A u Zoe jste opomněl dotace. A nezapomeňte u Fabie připočítat výměny olejů, filtrů a dalších provozních kapalin. U Zoe se mění jenom kabinový a brzdovka jednou za dva roky.
Navíc, Zoe má automat – měl byste tedy srovnávat minimálně verze s automatem, když ne i stejně výkonné verze.
Olej s filtrem cca 800 dvakrát do roka. Bohužel,moc chci EV,
Olej s filtrem cca 800 dvakrát do roka. Bohužel,moc chci EV, ale nejsem dost velký nadšenec. Sním o tom od 1994, dneska jsem zrovna vyhodil sešit kde jsem si jako 17ti letý psal poznámku „elektromobil“. Letos mi bude 40. 🙂
S tím přístupem/financema se dočkáš tak v 50ti. To já
S tím přístupem/financema se dočkáš tak v 50ti. To já už příští rok TSM3.
Já tak nový Leaf až bude za polovic.
Já tak nový Leaf až bude za polovic.
No ale kterej – ten co teď byl uvedenej jen s 40kWh nebo ten
No ale kterej – ten co teď byl uvedenej jen s 40kWh nebo ten 2019 co má mít už normální 60kWh baterku?:) Ber pak něco s autonomií a baterkou jedno co :).
40kWh by mělo stačit
40kWh by mělo stačit
ME2 bohate staci, vice me zajima jejich degradace abych
ME2 bohate staci, vice me zajima jejich degradace abych nakonec neskoncil u T3 nebo neco od VW Hnujdai atd..
Za tyhle finance možná doma v garáži. A to u nového auta
Za tyhle finance možná doma v garáži. A to u nového auta v záruce uděláte dost těžko.
Ok, cena 4,6 kč je průměr někdy z roku 2015, moc ten
Ok, cena 4,6 kč je průměr někdy z roku 2015, moc ten vývoj nesleduju, dnes je to koukám 3,79 kč. energie123.cz/elektrina/ceny-elektricke-energie/cena-1-kwh/
Co se dotací týče tak v ČR na žádné dotace nárok nemám (firmu vlastním). Navíc nevím jak bych ho tady servisoval, Renault CZ co vím moc EV netlačí. Už vidím jak přijedu do servisu že je něco s motorem/baterií a servisák na mě bude koukat jak tele na nový vrata. Fabii mi opraví každej vesnickej šmudla, když se na ní něco posere. A můžu s ní jet po dálníci 130 aniž bych vypínal klimu a bál se že mi za 50 km dojde benzín. Pokud z těch 150 km jak píšeš je polovina po dálnici a nechci jet za kamionem 90 tak už je Zoe problém. Automat souhlas.
Já EV fandím , ale ten rozdíl v ceně je prostě pořád propastný.
firmu nevlastnim tam ma bejt
firmu nevlastnim tam ma bejt
No, se 40 kWh Zoe je i těch 150 km dálniční rychlostí
No, se 40 kWh Zoe je i těch 150 km dálniční rychlostí dost reálných. Samozřejmě pokud je nechcete jet i zpátky.
Původní příspěvek byl ovšem o Slovensku, ne ČR. Proto jsem hovořil o dotacích. Zoe se v ČR nedá ani koupit.
Pardon,já nabíjím Leafa za 2,11 Kč/kWh v nízkém
Pardon,já nabíjím Leafa za 2,11 Kč/kWh v nízkém tarifu.
V ceně je daň a všechny složky z kterých se skládá celková cena.
Alternativní dodavatel : Fosfa-Břeclav.
Pa.
Pokud máte EV dostanete od distributora elektřiny sazbu na
Pokud máte EV dostanete od distributora elektřiny sazbu na EV.
Tam máte 8 hodin denně cenu v NT za méně jak 2 Kč!
Takže počítáte nesmysly!
I tak to zkus přepočítat a zas napiš.
Za elektrinu v garazi pro nocni nabijeni platim 1,40 bez DPH
Za elektrinu v garazi pro nocni nabijeni platim 1,40 bez DPH za kWh. A kdyz budu chtit pocitat stejne nesmyslne, tak napisu ze nabijim jen v obchodaku zadarmo, Nebo u cezu za 450 mesicne a najedu 10.000 km.
Až bude za polovic, tak to budeš chtít ještě za polovic
Až bude za polovic, tak to budeš chtít ještě za polovic :))))
ta cena za zoe s 41kWh baterkou je vratane baterie, ci bateria
ta cena za zoe s 41kWh baterkou je vratane baterie, ci bateria sa prenajima ?
Dakujem