Britská doprava se elektrifikuje. Podle výzkumu aktuální kampaně „Go Ultra Low“ mohou tamní velké firmy ušetřit až £2,6 mld. ročně. přechodem na elektrické dodávky.
foto: Nissan
Británie už od roku 2011 podporuje nákup nízkoemisních vozidel, primárně elektromobilů a plug-in hybridů, dotací až 5000 liber. Od února 2012 navíc nabízí až 8000 liber na nákup elektrického nákladního auta.
Británie má dnes dokonce vlastní Úřad pro nízkoemisní vozidla. Právě ten, společně s automobilkami Toyota, BMW, Audi, Mitsubishi, Nissan, Renault a Volkswagen, aktuálně spustil kampaň „Go Ultra Low“.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Britská vláda nakoupila 140 aut do zásuvky
Ta má za cíl přimět jednotlivce i firmy aby začali přemýšlet o možnosti nákupu elektromobilu a plug-in hybridu, resp. osobního nebo užitkového vozu do zásuvky. A studie o tom, že je možné ušetřit 2,6 mld. liber za rok (100 mld. Kč) je dost možná to co spoustu lidí přemýšlet přiměje.
V Británii se dnes využívá kolem 1,8 milionu malých a středních nákladních aut. Podle výpočtů nové studie znamená výměna starého benzinového nebo dieselového nákladního auta za elektrickou dodávku typu Nissan e-NV200, Renault Kangoo ZE, nebo Mitsubishi Outlander 4Work možnost ušetřit až £1459 při nájezdu přes 32 000 km.
V redakci aktuálně testujeme právě Nissan e-NV200 a první dojmy jsou velmi dobré. Auto zvládá ujet 120 km na jedno nabití s přehledem, je velmi prostorné a snadno ovladatelné. Podrobný test přineseme během následujících týdnů.
Určitě počítali
Určitě počítali provozní náklady, když ušetří firmy. Tomuhle číslu bych se nedivil.
Škoda, že neuviedli v
Škoda, že neuviedli v skratke, ako vypočítali tú úsporu.
Samozrejme, že zdravie sa vyčísliť nedá, ani bolesť pri chorobe, keď dýchate exhaláty naftových a benzínových motorov, tomu rozumiem.
Nerozumiem, prečo ešte elektromobilita nie ja masovo dostupná, prečo sa úradníci hrajú na úradníkov, výrobcovia a obchodníci na hlupákov…
Protože infrastruktura je
Protože infrastruktura je vybudována na naftu a benzín a ti, kteří ji vlastní ji budou bránit (to prosím není žádná konspirační teorie, ale holý fakt, jasný a očividný).
Pak tam roli budou hrát i vyšší ceny vozidel, to lidé vidí hned, naftové auto třeba z 500 tisic, elektro za 750 tisíc, třeba. Ale už méně je viditelný rozdíl mezi tím za kolik tankují naftu a elektřinu. Ano, sice jsou tam pořád nějaké tisíce na nádrž, ale pořád to není tak moc vidět aby to lidi praštilo do očí.