Bristol chystá hybridní supersport

Jan Horčík - 11 Únor 2013

Bristol Cars Ltd. je malá automobilka z městečka Pachtway nedaleko historického britského přístavu Bristol. Nedivíme se, že jste o ní nikdy neslyšeli, ač byla založena už v roce 1945. Teď se chystá v červenci na Goodwoodském festivalu rychlosti odhalit svůj hybridní supersport.Giugiaro Namir Hybrid Concept

V roce 2009 představily společnosti ItalDesign a Frazer-Nash konceptu hybridu Namir. Ten obsahoval 814ccm wankelův rotační motor, čtyři elektromotory a celkově nabízel výkon 370 koní při zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,5 vteřiny. Max. rychlost byla omezena 300 km/h.
foto: ItalDesign/Frazer-Nash

Bristol Cars Ltd. byla původně automobilová divize Bristol Aeroplane Company. Dnes se firma zaměřuje na ruční výrobu luxusních aut. Naposledy ovšem firma zveřejnila jakékoliv informace “zevnitř” v roce 1982, když za ten rok vyrobila 102 aut.

V roce 2011 pohltila automobilku firma Kamkorp Group, která vlastní také výrobce elektrického pohonu Frazer-Nash Research. Plody tohoto spojení na sebe nenechaly dlouho čekat.

Překvapení pro festival rychlosti

Podle magazínu Autocar.co.uk ukáže automobilka Bristol Cars svůj hybridní supersport už na pravidelném Festivalu rychlosti v Goodwoodu v červenci 2013. O co půjde?

Dle popisu na oficiálních stránkách automobilky bude pohonný systém nového hybridního supersportu postaven na technologii Frazer-Nash Range-Extended Electric Powertrain (REEP). To znamená elektromotor v každém kole.

Battery Management System (BMS), opět z dílny Frazer-Nash, jim pak bude předávat energii z lithium-iontové baterie (14 kWh). Případně ze spalovacího motoru, který bude sloužit jako Range Extender a s nějvětší pravděpodobností půjde o Wankelův motor naladěný na 3500 ot./min.

Auto postavíme od základu

Proč? Protože společnost Frazer-Nash dnes patří indickému podnikateli Kamalu Siddiqi, který je zároveň majitelem práv na Wankelův rotační motor. Siddiqi postupně v rámci své firmy Kamkorp Group sestavil portfolio firem, které dokážou postavit od základu sériový hybrid.

Zadání údajně znělo: spotřeba 100 MPG (asi 2,3 l/100 km) a max. rychlost 320 km/h. Plus maximální pohodlí pro čtyři dospělé osoby. Plug-in hybrid a range extender znějí jako dokonalé řešení takového rébusu.

Ostatně, Siddiqi není první a určitě ani poslední, kdo se o něco takového pokouší. Na trhu už nějakou dobu je Fisker Karma. Ač se potýká s problémy, prvenství autu v tomto ranku už nikdo neodpáře.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A 30mpg bude výsledek snažení.
A aby to stálo za to, budeme to prodávat dráž než Tesla S.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station