BŘEZEN 2017: druhý nejlepší měsíc prodejů elektroaut v USA

Ve Spojených státech se za březen 2017 prodalo 18 107 aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů. Meziroční nárůst činí 31 %.

Elektromobilům Tesla Model S i Tesla Model X se daří nejen doma v USA, ale také v zahraničí. Za 1. čtvrtletí 2017 Tesla dodala rekordních 25 000 aut.
foto: Tesla

Zdaleka nejlépe se v březnu 2017 vedlo doma v USA elektromobilům Tesla Model S (3450) a Tesla Model X (2750). Na třetí pozici skončil Chevrolet Volt (2132).

Vynikajících výsledků dosáhla i novinka v podobě plug-in hybridu Toyota Prius Prime (1618) a starý dobrý Nissan Leaf (1478). Přes tisíc kusů pak se pak prodalo už jen plug-in hybridu Ford Fusion Energi, Chevrolet Bolt měl skóre 978.

Za celý letošní rok se už v prodalo 40 729 aut do zásuvky. Vedly elektromobily (57,3 %) před plug-in hybridy a nejlépe si vedla značka Tesla Motors.

Není bez zajímavosti, že v březnu celkem 22 modelů dosáhlo prodejních rekordů. Pokud vše půjde stejně dobře až do konce roku, mohlo by se v USA za celý rok 2017 prodat kolem 232 000 aut do zásuvky.

20 Comments on “BŘEZEN 2017: druhý nejlepší měsíc prodejů elektroaut v USA”

    1. ten záver o tom že su elektromobili iba zdanlivo setrne k
      ten záver o tom že su elektromobili iba zdanlivo setrne k ziv. prostrediu bola smuna lož, alebo omyl.
      Ak by sme prestali rafiovať benzín, ušetríme tolko elektriky, že možu všetky autá jazdiť na danú elektriku. EV auta enavyšujú spotrebu elektriky, čo je ťažko uveritelny FAKT, ale je to tok.

      A druhá vec k tomu lithiu. Lithium obsahuje 4% baterky a neustale sa to znižuje. Ano, ťažba v Čine je kentus, ale určite to ma mnoho a mnoho nasobne nižši dopad na životne prostredie, ako celá megalomanska mašineria okolo ropy, nafty, benzinu a pod.

      Neklamte ľudí, že EV nešetria prírobu, lebo je to bohapusta lož.

      Niečo si k tomu prosim naštudujte.

    1. nebyla. problemem v soucasnosti neni nabidka vozidel. limitem
      nebyla. problemem v soucasnosti neni nabidka vozidel. limitem jsou vyrobni kapacity baterii. uz se to tady probiralo mnohokrat. po chvilce googleni zjistite, ze na to aby se prodeje elektrickych vozu vyhrabali ze statistickych odchylek by se muselo postavit jeste mnoho desitek (spise stovek) gigatovaren. a pokud by klesly i ceny baterii, razem by byly zajimavejsi i pro jine aplikace (treba stacionarni ulozne systemy a pod) co by jenom navysovalo dalsi poptavku po bateriich. takze ackoliv ta cisla zneji bombasticky realita je uplne jina a dlouho zustane.

      1. Stovky takových továren jsou samozřejmě nesmysl. Při
        Stovky takových továren jsou samozřejmě nesmysl. Při průměru 50 kWh baterie na vozidlo, by dokončená Gigafactory mohla dodávat baterie pro tři miliony aut ročně. Desítky takových továren tedy budou postačovat. Elektro mobilita není otázkou přerodu za jedinou noc, ale několika desítek let, kdy jistě postoupí i vývoj v oblasti baterií, či vývoj v oblasti online elektrických vozidel které nemusí mít na palubě příliš kapacitní baterii.

        1. Loni se celosvetove prodalo temer 180mil novych aut. Pokud
          Loni se celosvetove prodalo temer 180mil novych aut. Pokud souhlasi, ze jedna gigafactory zvladne za rok 3mil. Baterek 50kWh coz v prumeru urcite staci pak by 60 gigatovaren pokrylo kompletni odbyt pro veskara nove vyrobena osobni auta na celem svete.

          To neni nic neresitelneho, tim spis, ze jak jste napsal ten prechod nebude ze dne na den.
          Jsem si jisty, ze velmi brzy zacnou prodeje ev rust geometrickou radou.

          1. Však ona konkurence Tesly taky nespí, LG Chem, Samsung SDI,
            Však ona konkurence Tesly taky nespí, LG Chem, Samsung SDI, Panasonic, BYD a spousta dalších staví fabriky na baterie jak zběsilí. Není příjemnějším problémem pro korporace než expandovat s produkcí, protože se pro váš výrobek, do kterého jste investovali spoustu peněz, času a úsilí, našla dvě další uplatnění a trh má najednou 1000x větší potenciál odbytu.

      2. u Helmutů už v rádiu ve zprávách naříkají
        u Helmutů už v rádiu ve zprávách naříkají subdodavatelé automobilek, že kvůli elektroautům přijde v brzké době o práci cca 5000 lidí, protože běžný spalovací motor má cca 2500 součástek ale elektromotor jen cca 250 součástek, takže brzo se možná dočkáme protestů lidí co přijdou o práci kvůli výrobě konstrukčně jednodušších elektroaut

Napsat komentář