Bosch sází na elektromobilitu

Jan Horčík - 27 Červen 2011

prochází i nadále dynamickými proměnami. je jako velký dodavatel hybnou sílou velkých změn, mezi něž patří například cesta k . Divize Automobilová technika Bosch dosáhne v roce 2011 obratu více než 30 miliard euro.   
auto Bosch brzdy
foto: Bosch

Na 60. kolokviu pro motoristický tisk, které se uskutečnilo ve zkušebním středisku společnosti Bosch v Boxbergu, zdůraznil tyto skutečnosti Dr. Bernd Bohr, předseda představenstva divize Automobilová technika Bosch.

V roce 2011 vynaloží Bosch na a automobilové techniky 3,2 miliardy euro. „S těmito náklady musíme uspět ve víceboji,“ prohlásil Bohr, „který spočívá nejen v zajištění budoucí mobility, ale i ve zvyšování čistoty, hospodárnosti, bezpečnosti a komfortu současné automobilové dopravy.“

Člen představenstva společnosti Bosch dodal, že Bosch tímto způsobem „využívá šance na dlouhodobý růst, aniž by opomíjel krátkodobé příležitosti.“ Konkrétně jde například o další vznětových a zážehových motorů minimálně o 30 procent. Co zvýší hospodárnost provozu, to se také prosadí na trhu.

Bosch bude do roku 2015 zvyšovat počty vyrobených systémů přímého vstřikování common rail pro vznětové motory o více než deset procent ročně. Dodavatel automobilového průmyslu ztrojnásobí do roku 2013 odbyt přímého vstřikování benzinu, které ve spojení s přeplňováním turbodmychadlem umožní menším motorům dosáhnout nižší spotřeby paliva při stejném výkonu.

Jako další příklad byl uveden systém , který snižuje spotřebu paliva o čtyři a více procent. Letos hodlá Bosch prodat přibližně 2,6 milionu systémů Start/Stop – dvakrát víc než v roce 2010. „Rozmanitými opatřeními,“ shrnul Bohr, „zvyšujeme účinnost spalovacích motorů na dosud nevídanou úroveň.“

I přes veškerou hospodárnost vznětových a zážehových motorů patří podle Bohra budoucnost elektrickému pohonu. Bohr však vyslovil rétorickou otázku: „Kdy nastane tato budoucnost?“ Přechod k elektromobilitě bude trvat výrazně déle než jedno desetiletí, už jen kvůli vysokým nákladům na trakční a omezenému dojezdu na jedno nabití.

Ještě dlouho se nebudeme moci jednoduše rozhodovat mezi spalovacím motorem a elektrickým pohonem ve stylu „buď – anebo“. Bohr připustil, že v bližší budoucnosti budou mít dobré šance na úspěch s vnějším dobíjením, která kombinují relativně malý a cenově dostupný akumulátor pro jízdu po městě s a zážehový nebo vznětový motor na dlouhé trasy.

„Tato kombinace,“ objasnil Bohr, „ovšem předpokládá rozsáhlé systémové znalosti z klíčových oblastí hnacího řetězce a podvozku, jimiž disponuje dodavatel, jakým je Bosch.“

Společnost Bosch zvolila pro elektromobilitu velkou šíři záběru s velkým důrazem na odborné znalosti a dovednosti. Vyrábí výkonovou elektroniku včetně nezbytných polovodičů a elektromotory. A koncem roku 2010 byla zahájena výroba v závodu , společném podniku společností Bosch a .

Bohr uvedl, že Bosch „do roku 2013 zahájí sériovou výrobu téměř 20 projektů pro dvanáct automobilových výrobců v rámci celého svého portfolia produktů pro elektromobilitu. “ Výdaje na tyto pionýrské práce jsou ovšem značné. Bosch vynakládá každý rok na elektrifikaci hnacího řetězce přibližně 400 milionů eur.

Cílem je dosáhnout co nejrychlejšího rozprostření těchto výdajů na velký počet vyrobených kusů, a realizovat tak úspory z rozsahu. Z tohoto důvodu přivítal Bohr kooperační projekty v automobilovém průmyslu, jejichž účelem je zvyšovat výrobní počty. Samotný Bosch plánuje společně s koncernem založení společného podniku na vývoj a výrobu elektromotorů pro elektricky poháněná vozidla.

Stejně intenzivně jako na elektromobilitě pracuje Bosch na uskutečnění vize silniční dopravy bez nehod. Bohr v této oblasti naznačil krátkodobé a dlouhodobé perspektivy. Poukázal například na legislativní předpisy, které od letošního roku zavádějí v Evropě, USA a Austrálii povinnost výbavy nových vozidel elektronickým stabilizačním systémem ESP.

„V následujících dvou desetiletích,“ uvedl Bohr, „bude vývoj směřovat k autonomnímu řízení.“ Rozhodujícím krokem tímto směrem je rozvoj asistenčních systémů. Bosch na tom pracuje již dnes s více než 600 vývojáři.

Autonomní řízení se prosadí nejprve v přehledných situacích, například při parkování nebo v popojíždějících kolonách. V budoucích generacích vozidel se budou zvyšovat rychlosti, v nichž budou tyto systémy schopny pracovat. „Autonomní řízení bude přicházet postupně,“ řekl Bohr.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase nejake sef co nechape, ze budoucnost je jinde. Kdyz uz budoucnost maji auta co maji generator na vyrobu elektriky a pak baterku. Bo na tom si vyzkousi technologii co to nahradi uplne tj. elektropohon. Stim, ze na dlouhe trasy bude prave ten generator.

Boze a mi se divime proc to jeste neni ty elektromobily, kdyz hlavni sefove pindaji aprosazuji neco cemu uz neveri nikdo na nejnizsich pozicich.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

neztácejte čas prosím !!!


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?