Bollinger B1: elektrický truck s dojezdem 320 km připomíná cihlu na kolech

Robert Bollinger, šéf Bollinger Motors, si plní sen. Aktuálně představil plně elektrický truck B1 s dojezdem 320 km a výkonem 360 koní.

Elektrické SUV/truck Bollinger B1 se těžké práce v terénu rozhodně nebojí
foto: Bollinger

Bollinger označuje svůj nový elektromobil jako „SUT“ – „sport utility truck“. Terénní nákladní auto nabízí po vymontování zadních sedadel 2690 litrů prostoru, které můžete využít pro náklad.

Bollinger B1

Bollinger B1
foto: Bollinger

S 637 Nm točivého momentu a výkonem 360 koní dokáže auto zrychlit 0-100 km/h během 4,5 sekundy. Max. rychlost je omezena 200 km/h. Auto váží celkem 1769 kg, což překvapivě není tolik.

Bollinger B1

Bollinger B1
foto: Bollinger

Auto se bude prodávat ve dvou verzích, a to s baterií o kapacitě 60 kWh (dojezd 192 km) a 100 kWh (320 km). Kromě běžného typu dobíjení, což je v USA konektor typu J1772, je auto vybaveno také rychlodobíjením CHAdeMO.

Bollinger B1

Bollinger B1
foto: Bollinger

Elektromobil Bollinger B1 nabízí místo pro čtyři cestující, pohon všech čtyř kol a světlou výšku od 25 cm do 51 cm. Naložit lze až 2,7 tuny nákladu, ale s takovou asi jen těžko ujede 320 km.

Bollinger B1

Bollinger B1
foto: Bollinger

Rozměry auta jsou 3810 mm délky, 1943 mm šířky a 1867 mm výšky. Rozvor náprav je 2667 mm. Interiér je spartánský, což k takovému typu auta patří.

Bollinger B1

Bollinger B1
foto: Bollinger

Bollinger B1

Bollinger B1
foto: Bollinger

Bollinger B1

Bollinger B1
foto: Bollinger
tisková zpráva

33 Comments on “Bollinger B1: elektrický truck s dojezdem 320 km připomíná cihlu na kolech”

  1. Evidentně inspirován Defenderem.
    Pokud by to mělo jeho

    Evidentně inspirován Defenderem.
    Pokud by to mělo jeho vlastnosti, včetně schopnosti brodění (aniž by fungoval jako elektrické křeslo), tak super.
    Horší to bude s homologací v EU, jak se píše níže. Defendera přestali vyrábět právě kvůli neplnění bezpečnostních norem.
    Pro srážku s chodcem nic moc.

  2. Jedna vec, ktera mi prijde docela sporna je, ze „plechy“ jsou
    Jedna vec, ktera mi prijde docela sporna je, ze „plechy“ jsou z hliniku, to jde dost proti nejake jednoduchosti oprav tukancu a promacklin…jestli jsem pochopil vyhrady majitelu Tesel vuci dlouhym lhutam na opravu karoserie prave kuvli pouziti hliniku misto plechu.

    1. na tesle nie je ani kúsok „rovnej plochy“, tuná toto nemá
      na tesle nie je ani kúsok „rovnej plochy“, tuná toto nemá zasa nič „oblého“. ak niekde premačknú, prerazia, priloží sa kus duralu, prevŕtajú sa otvory pre nity, … možná aj prilepia. nebohý kolegy okolo 1975 opravoval dno karosérie na oktávii kusmi plechu, ktorý nevaril, ale priskrutkoval.

  3. Boží. Beru. Super nápad. Pro lesáky a farmáře jak
    Boží. Beru. Super nápad. Pro lesáky a farmáře jak dělané.
    Jinak minulý týden jsem v Ostravě-Porubě několikrát předjel borce na tomhle. Bez SPZ, bez přilby, džíny, nátělník, šátek na hlavě, zarostlý vousem a s brutálním odpichem na světlech. Koukám tedy na web, a on to elektrický Harley. Oficiálně elektrická koloběžka 🙂

    1. aj vo vyhotovení pre dvoch SEDIACICH
      aj vo vyhotovení pre dvoch SEDIACICH kolobežkárov.
      rozhodoval som sa medzi crosco a týmto, mám zadarmo ficovlaky, deň za 2.5€ bicykel (kolobežka), akurát ten „air“ má 60kíl.
      a ten autiak – chýba mi foto ako trčia vpredu hranoly (v popise je to „predný kufor“), a tie sedadlá by mali byť iba plátno napnuté na rúrkovej konštrukcii …

  4. Jsem mile překvapen. To auto má něco do sebe. Na první
    Jsem mile překvapen. To auto má něco do sebe. Na první pohled nic moc, ale aby pak z toho nebyl nakonec trhák!
    Moc jim přeju aby to dotáhli až do sériové výroby. Celá řada jednoduchých, ale chytrých řešení. Palec nahoru!

    1. Podle mne je to ideální řešení, nemá se tam moc co
      Podle mne je to ideální řešení, nemá se tam moc co podělat (hádám že nejvýkonnější počítač je nějaký 16 bitový mikrokontrolér, který má pod palcem všechno od signálu pro PWM až po battery managemment), účelu to poslouží a dojezd je celkem dobrý, tak co řešit?

  5. Tak mě napadá, že by se mi moc líbilo takhle jednoduše a
    Tak mě napadá, že by se mi moc líbilo takhle jednoduše a spartánsky vyrobený obyčejný osobní elektro auto. To by sakra snížilo výrobní cenu i cenu za opravy. Asi by se prodražilo o náležitosti nutné pro homologaci a tudíž by nesmělo být tak hranaté a neaerodynamické, ale byl by to stejnej hit jako slavná kačena 😀

  6. Nádhera a to mě offroady nevzrušujou.
    Funkčnost, dizajn,

    Nádhera a to mě offroady nevzrušujou.
    Funkčnost, dizajn, palubka, tunel krz, kufr vepředu.
    Výroba jednoduchá, žádná potřeba spešl dílů z plastů, odlitků apod. Vyrobitelný a opravitelný v dílně.
    Nemá to ani stahovací vokýnka.
    Todle auto vypadá jako když ho navrhovali uživatelé offroadů a ne dizajnéři a kravaťáci z marketingu a obchodního.
    Prej to ve finále nemusí bejt ani tak drahý. Amíci odhadujou něco kolem 50 000 $, ale klidně to asi prodaj i za víc.

    Ideální pro majitelé farem, pozemků, lesníky, armádu, energetiku, vodohospodáře, geodety, ekology, důlní průmysl, prospektory, radiokomunikace, záchranáře, odloučené lokace, ostrovy, kde si můžou nainstalovat vlastní FV, větrnou, vodní elektrárnu s baterkovým úložištěm a už nemusej dovážet benzín ani naftu.

    Doufejme, že je nebude žalovat majitel patentu na tvar cihly 😀

    – Akorát ten odpor vzduchu bude nemalý, pro majitele možná nepodstatný detail.
    – Airbagy – to by mělo jít zařidit výměnou volantu, nevim jak u řidiče?
    – Crashtesty?
    – Bude hódně široký
    – Kolik vydrží sloupky karoserie když se to převrátí na střechu, na bok??? Vypadaj dost subtilně. Spodek auta bude super těžkej! Tudle jsem viděl vpáčenej A sloupek u Nissan Patrola, kterej šel v malý rychlosti přes boudu, že byl zatlačanej až tam kde má spolujezdec hlavu tak mi bylo šoufl. Naštěsti tam nikdo neseděl, ale moc dobře se na to nekoukalo. Dojem z bezpečnosti auta byl fuč :-(((
    – Co se stane když to bude dlouho stát na letním slunci a vy si sednete dovnitř a šáhnete si na ten rozpálenou černou plechovou děrovanou rouru vod ventilace? Spálíte si ošklivě pazouru?!?

  7. Mne se to auto libi, a to nejsem fanousek SUV. Ale mel bych
    Mne se to auto libi, a to nejsem fanousek SUV. Ale mel bych strach s tim brodit 1m hlubokou vodou. Nekam do hor, kde je sice dotazena elektrika, ale nejblizsi benzinka je X vyskovych km, je to asi celkem vhodny stroj. Pry jsou ruzne po interieru rozmistene 110V (americke sitove napeti) zasuvky, aby slo napajet vselijake pracovni nastroje..

  8. Jako jednoduchý člověk mám rád jednoduché věci 😉 Asi
    Jako jednoduchý člověk mám rád jednoduché věci 😉 Asi proto mě oslovil mě ten spartánský interiér a lišácké řešení převozu trámků.

    Tady je link na fotogalerii, opravdu auto dle mého gusta, tj. pokud chce něco opravit, odšroubuji to. Žádné click-clack blbinky, krytky, koberečky, tapicírung apod. Pro farmáře dokonalé.

    Galerie

  9. Mě se ten novodobej přepychovej Gazík prostě líbí. Kdyby
    Mě se ten novodobej přepychovej Gazík prostě líbí. Kdyby tak stál s 60kW 700tis s DPH asi by mě to zlákalo. Jenže asi nemá airbag,měření tlaku v pneu…prostě věci asi nutné k homologaci v Evropě. A ta cena bude taky u nás jinde. Pro mě ideální jako transportní a servisní vozidlo.

    1. No možná by to prošlo jako pracovní stroj, nevím, třeba
      No možná by to prošlo jako pracovní stroj, nevím, třeba to půjde deklarovat jako traktor, nebo tak něco. Ten poměr hmotnosti a ložné hmotnosti.

      Airbag by možná nutný pro homologaci být musel, ale nemyslím že by k tomu musel být i senzor tlaku v pneumatikách. Dokonce si nejsem jistý jestli pak takové vozidlo nepodléhá náhodou příslušným regulacím na vojenský materiál a materiál dvojího určení (auta s dofukováním za jízdy tam totiž spadají)

Napsat komentář