BMW využívá plně elektrický 40tunový kamion

V domovském Mnichově začala automobilka BMW využívat 100% elektrický 40tunový nákladní vůz nizozemské značky Terberg. Bude se využívat k dopravě automobilových komponent.

Nový plně elektrický kamion značky Terberg jezdí v Mnichově mezi továrnou BMW a logistickým centrem SCHERM
foto: BMW

Elektrický kamion bude přepravovat komponenty mezi továrnou BMW a logistickým centrem společnosti SCHERM v Mnichově. Půjde především o tlumiče, pružiny a systémy řízení.

Slavnostního uvedení kamionu do provozu se zúčastnila mimo jiné i bavorská ministrině pro ekonomické záležitosti Ilse Aigner. V porovnání s podobným dieselovým kamionem ušetří tento elektrický 11,8 tun emisí ročně.

Nabíjení elektrického kamionu trvá tři hodiny. Dojezd na jedno nabití je 100 km (předpokládáme, že s plným nákladem). BMW s pomocí tohoto kamionu vysílá další jasný signál, že elektromobilita je pro tuto automobilku nadmíru důležitá.

Stejně tak se tím potvrzuje přední pozice BMW jakožto nejšetrnější automobilky na světě. Už dnes například BMW čerpá polovinu elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Nabíjení ostatně platí i pro nový elektrický kamion. S jeho pomocí chce BMW zjistit co všechno je v této oblasti možné. A podle toho pak jednat v budoucnu.

tisková zpráva

12 Comments on “BMW využívá plně elektrický 40tunový kamion”

  1. Jsou oblasti, kde tahače
    Jsou oblasti, kde tahače slouží k něčemu, co lze přirovnat k posunovacím lokomotivám. Logistická centra, překladiště, zásilkové služby, převoz nějakých komponent atd.. Dokonce existují speciálně upravené tahače, které se nepoužívají k ničemu jinému, než například k přesunování kontejnerů po ploše (mají je např. všechny větší přepravní společnosti). Ideální by bylo pro tyto posunovače přejít na elektřinu nejen z pohledu nákladů (baterie může být jen třeba na hodinu, když se to nechá automaticky připojit a dobíjet při stání), ale i kvůli mnohem lepším dynamickým parametrům a ochraně zdraví zaměstnanců, protože tahače zbytečně vytváří smog a jsou hlučné.

    1. Nu asi se bude jednat
      Nu asi se bude jednat vnitroměstskou „přepravu“! Z Mnichova do Mnichova. Rozhodně to je ale příkladný pozitivní pokrok. Dovedete si představit kolikrát by tu samou trasu musela vykonat elektrická nebo CNG ještěrka. Mne by spíše ale zajímalo, jak je uspěnou Nizozemská firma jež tento kamion vyrobila. Jsou to kusovky nebo aspoň malé serie podobných vozidel. Víme už, že se podobná vozidla využívají na některých amerických letištích.

    1. nevidím na to nič
      nevidím na to nič komediálneho. Nákladné vozidlá najazdia oveľa viac ročne ako osobné, takže návratnosť investície do elektrických by mala byť podstatne rýchlejšia. Keby mercedes napríklad miesto smartu, alebo Bčka s Teslou pracoval na Sprinteroch, tak by to celé dávalo oveľa väčší komerčný zmysel a UPS, DHL a im podobní by sa o ne dosť bili. Aj keby bol Sprinter o 40.000 drahší tak sa to do 2 rokov vráti. Baterky možno vydržia s akceptovateľnou kapacitou 750k-1mil km a aj potom budú mať hodnotu vyššiu ako celá naftová dodávka po milióne km.

      1. no vtipný je na tom:
        1) že

        no vtipný je na tom:
        1) že bmw „vyvíjí“ elektromobily 40 let s historií od roku 1916
        kcc-hho.webnode.cz/znacka/bmw-germany-/ a jako gigant vyprodukovalo „pouze 20tisíc i3“ a jeden reklamní nákladák 😀
        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
        2) že tesla vyvíjí elektromobily 15 let s historií od roku 2003 a jako startup automobilka už vyprodukovala 60tisíc nejlepších elektromobilů na světě 😉
        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Napsat komentář