BMW ukazuje novou generaci elektropohonu, slibuje dojezd 700 km

Jan Horčík - 22 Leden 2018

Vývoj elektrického pohonu začal v BMW v roce 2008. Výsledkem je řada plug-in hybridů, ale hlavně BMW i8 a BMW i3. Aktuálně BMW prezentuje už pátou generaci elektropohonu.auto elektrický pohon elektromotor BMW

BMW vyvíjí elektrický pohon už deset let a do roku 2021 chce na trh uvést již pátou generaci.
foto: BMW

První auta s novou generací elektrického pohonu BMW mají jít na trh v roce 2021. Mělo by jít o model dosud známý jako "iNext", který bavorská automobilka pozicuje jako přímo konkurenci pro Tesla Model 3.

Baterie už budou plně integrovány do podvozku. Vyšší energetická hustota baterií má u elektromobilů nabídnout dojezd až 700 km, u plug-in hybridů až 100 km.

Baterie budou postaveny na modulárním systému, takže je bude snadné přizpůsobit pro kterýkoliv model automobilky. Zároveň nabídnou snadnou údržbu a opravy, jak je vidět z názorného video.

Vysoké integrace se dočká hlavní pohonná jednotka, kde bude nejen elektromotor, ale i jednostupňový převodovka a výkonová elektronika. Elektromotor navíc nebude vyroben s použitím vzácných prvků a bude výkonově škálovatelný. To vše umístěno v lehkém hliníkovém obalu.

BMW
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je jasná ukázka toho, že vývoj elektromobilu se musí odpracovat. Představa většiny automobilek, že počkají dokud elektromobily nebudou jasná volba a pak příjdou s vlastním vozem, a jejich model bude odladěný a konkurenceschopný, je scestná. To zpoždění už nikdy nedoženou.

Brzy se ty komponenty budou prodavat v e-shopech a kazdy si muze poskladat svoje EV jako nejaky dron. Tim se odstartuje konec nadvlady klasickych automobilek. Jedina zabrana rozsireni prestaveb je nutnost prokazani, ze EV nerusi okoli vyzarovanim v rusivem spektru.

Já bych to bohužel tak optimisticky ještě neviděl. Kdysi jsem byl na přednášce na VŠB, kde vedoucí projektu (jméno už si nepamatuji) popisoval patálie, jaké měli, když chtěli schválit toho jejich Kaipana. Úředníci nevěděli, co naměřit místo výfukových zplodin, tak vymysleli test na "uvolňování uhlovodíků", kdy měli problém projít testem byť i jenom po nástřiku karoserie.

Úřední šiml je mocný :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

AŤ žije BMW vrchol svobodomyslnýho €jropskýho výzkumu a vývoje, budoucnost všech €jropanů jistojistě !!! :)))))))))))))))))))))

youtube.com/watch?v=k2BSEdwlNBo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW E30 e-M3 MATE RIMAC CROATIA 2011

youtube.com/watch?v=YTlyqNLe2Jo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW: 1602 Electric (1972)

youtube.com/watch?v=j0oYLiFtxkE

hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-1602-electric-1972

Obrázek uživatele Josef

Zaujalo mě to tvrzení, že v motoru nepoužívají žádné kovy vzácných zemin. To by znamenalo, že ten motor zřejmě nepoužívá permanentní magnety? To vážně použijí asynchronní motor, od kterého i Tesla u modelu 3 upustila, nebo vyvinuli něco nového a lepšího, co magnety nepotřebuje? Nebo mají jiné typy magnetů?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Třeba na to šli úplně úplně od lesa a použijí motory s variabilní reluktancí.

Obrázek uživatele Josef

Třeba, rozměry by tomu podle mě napovídaly. Ten motor má asi poloviční průměr oproti HSD motoru v i3 a takového krouťáku lze dosáhnout snad jen u reluktančního motoru.

Podle mne to zkresluje ten 3D model, když se podíváte na video z výroby prototypu tohoto nového motoru a porovnáte jej se současným i3, tak průměr mi přijde totožný. Hlavní rozdíl je v použití tyčového vinutí proti klasickému drátovému u současného i3. To ale není nijak zázračná technologie. Bohužel nikde není vidět rotor a tak těžko usuzovat co vlastně BMW použije. V každém případě motory využívající čistě reluktančního momentu bez PM jsou zlatým grálem. Princip je známý velmi dlouho, ale dodnes to nedokázal nikdo uřídit tak, aby to mělo stejně hladký chod jako PMSM.

Jinak je také zajímavý patent BMW na vnitřní vyhřívání článků, kde do svých prizmatických článků přidali jakési externě napájené topné spirály a ty jsou prý schopny natemperovat článek z 0°C na 20°C za 30sec.

Obrázek uživatele Josef.

Netuším, jak se dá hmota baterie několik set kilo vytemperovat za 30 sekund, nějak si to nedovedu představit.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Pokud budu pocitat 200kg a mernou tepelnou kapacitu 1000 a narust o 20 stupnu za 30 sec, tak by to potrebovalo nejakych 130kW vykon a cca 1kWh energie. To vypada technicky mozne.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Na internetu se pohybuje fotka stávajícího a nového motoru. Tam je to jasně vidět. Odkaz zde

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ešte je možnosť synchronneho motoru. Motor s permanentnými magnetmi je to isté. A aby si BMW zachovalo príjmy aj v servise, tak tam pridali na rotor pár krúžkov a je to :-)

Obrázek uživatele Josef

Tak ona to bude evoluce toho jejich HSD motoru. O tom se tu už psalo, je to jakýsi hybrid. Ale ten stále používal permanentní magnety ze vzácných zemin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proč od asynchroního motoru Tesla v TM3 upustila?

Obrázek uživatele Josef

Zřejmě kvůli hmotnosti a nižší účinnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže na kvalitu ani životnost to nemá vliv takže BMW u asynchroního motoru:
1) absencovalo magnet vzácných zemin z Číny
2) využilo výhod přetížitelnosti blablabla
3) vychytalo účinnost možná zredukovalo i hmotnost
... a voalá : proč nevyužít skvělý asynchroní motor, vždyť TESLA od něho upustila jen v TM3 a nejspíš z důvodů vodrbatelnosti TM3 oproti TMS a TMX a to BMW jistojistě trápit nemusí ;)

hybrid.cz/vyroba-elektromobilu-bmw-i3-detailne-na-videich#comment-20734

Obrázek uživatele Josef

TO je právě to divné. Ten nový motor na fotkách vypadá výrazně menší, bude tedy asi i lehčí. To na asynchronní motor nevypadá. Proto by mě zajímalo, jak si s tím poradili.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TO NENÍ MOŽNÁ !! to musí být snad omyl anebo čára a kouzla?? Vždyť přeci elektromobily nikam nedojedou, dlouho se jim nabíjejí baterky, hoří a v zatáčkách upadávají kolečka!! Jak by asi tak mohlo BMW v roce 2018 vybádat novou generaci elektropohonu když 40 let bádáním tvrdě mnichovsky dřelo a vyprodukovaly ELEKTROKULOVÝ :)))

hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-1602-electric-1972

kcc-hho.webnode.cz/znacka/bmw-germany-/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zatím nikdo těch reálných 700 kiláků v seriózním tempu nenabízí, furt jde jen o nějaké sny do budoucna. Takže máš pravdu, na větší cestování to furt není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

víš s výkonem procesorů INTEL/NVIDIA i AMD posledního desetiletí v sálovým průmyslovým provedení těchhle zazobaných fosilmobilek co na ně mají, není možná aby v roce 2018 "jen bádali". Všechno řídí politika a ta dávno nalajnovala budoucnost. Vybádáno dávno je, materiály dávno jsou, oni nám jen zas kecají, aby šlapala politika natahovágn, klasika dle jejich harmonogramu ;) Takže tahle info není nic jinýho než zas další článek do časáku aby bylo co číst a hejbal se marketing a aby prostý lid byl nadále udržen v nabuzenosti :))))))))) toť vše ;) Kdyby nebylo svobodomyslný ELON/TESLA .... ;)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud je dávno vybádáno a nikdo to schválně nevyrábí, začni to sám vyrábět a budeš v neskutečném balíku.

Vymysleno = maji to automobilky na papire ulozeno v kartotece s nadpisem AZ PRIJDE CAS. A ten prisel a tak postupne zacnou vytahovat tyhle lejstra a zacnou montovat. Nekde ve skladu najdou prototyp ktery onehda technik prednesl spolecne s lejstrama.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

se nejdřív podepiš debilue než vypleskneš takovou volovinu ;))
PS: ještě něčemu nerozumíš?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla to vymyslela v roku 2008 a použili to v roku 2012. BMW to trvalo presne 10 rokov, kým prišli na to, že to je zatial najlepší spôsob. Snáď na to prídu aj ostatní v dohladnej dobe.
Držím im palce.

Off. úsmevná reklama na nové audi A8, hlavne posledná pasáž s komentárom: "auto patrí minulosti..."
aeronet.cz/news/video-nova-reklama-na-audi-a8-je-plna-podivnych-symbolu-a-vzkazu-globalistu-ve-vztahu-k-nasunovani-4-prumyslove-revoluce-auto-patri-minulosti-zazniva-prekvapive-od-nemecke-automobilky/

Špatně chápete psaný text. 10 let jim trval vývoj 5. generace. Ne že 10 let vyvíjeli a pak vyprskli první motor.
A za sdílení Aeronetu umře jedno koťátko, víte? ;-)

Vaša posledná veta dokladuje, že AE čítajú prevažne rozhľadení, zvedaví a mysliaci čitatelia. Hlupáci zachrňujú koťátka.

Obrázek uživatele Radovan

Hlupáci nezachraňují koťátka, oni je chytře akumulují na maso a kožešinu :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Špatně chápete psaný text. 10 let jim trvala "simulace" vývoje 5. generace elektromobilů, protože prioritní pro ně vždycky byl ...

hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

....a nadále i je pouze masívní prodej fosilpopepnic ;)

novinky.cz/ekonomika/434966-bmw-ma-za-sebou-rekordni-ctvrtletni-prodeje-volkswagen-si-pohorsil.html

zpravy.e15.cz/fleet-special/bmw-ma-za-sebou-dalsi-rekordni-rok-1342125

To že vyprskli první motor není žádná třešnička na dortu ale ostudný spíše hřebíček do rakve :)))

kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

Obrázek uživatele spetak

Ví někdo, k čemu slouží “jednostupňová převodovka” ???

Tak pokud bychom se v tom chtěli rýpat, tak výraz jednostupňová převodovka je celkem nešťastný a trochu matoucí. V odborné AJ literatuře se používá označení single-speed transmission a to se do ČJ správně překládá jako jednorychlostní převodovka.

Matoucí na výrazu jednostupňová je, že to evokuje že v převodovce je celkový převod uskutečněn pouze v jednom stupni, tedy jedním soukolí. V 99% případů je ale vlastní konstrukce takovéto převodovky tvořena dvěma ozubenými soukolími, kde druhý převod(stupeň) tvoří soukolí rozvodovky s mechanickým diferenciálem.

Obrázek uživatele spetak

Díky Pajdo ...

Mně výraz "jednostupňová převodovka" naprosto jasně evokuje, že se jedná o jeden rychlostní stupeň a to kolik se o to stará soukolí naprosto neřeším a ani řešit nepotřebuju. To je dobré akorát tak pro techno geeky na pokec k pivu do hospody, z praktického hlediska jako řidičovi je mi to šumák.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což to bych si, jak tady jiní uvádí představil jako reduktor.
Ale co je "jednostupňový převodovka", zmiňovaný v posledním odstavci, mi už tak jasné není :-)

Obrázek uživatele spetak

Nebuď hnidopich :):):)

Viděl bych to na jednostupňovou redukční převodovku s čelním přímým ozubením. :-)

---

hariprasad

nazýva sa to STÁLY PREVOD, býva zvyčajne "do pomala" a nachádza sa v diferenciále.

Obrázek uživatele spetak

Díky ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konkrétně v elektromobilech snižuje otáčky a zvyšuje točivý moment

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podla správnosti by sa to malo asi nazývať reduktor.

Obrázek uživatele spetak

Děkuji Miro.

Podle videa by mohla být verze s dvěma motory podobně jako má Tesla S a s pohonem všech kol. Teď ještě udržet nízkou cenu do 1M a bude to velmi schopné autíčko.
Bohužel pro mne přijdou na trh pozdě. Mám v plánu nákup EV v roce 2020.

Obrázek uživatele Josef

Cena nebude do milionu, ani kdyby se rozkrájeli. Minimum odhaduji na úrovni Modelu 3, ale to bude oholená verze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW byl vždycky prémijant co se marketingu týče takže o charitě nemůže být ani řeč to je jasný :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% online

Newsletter


185.66.36.26