Elektromobil BMW i3 slaví úspěch v Evropě a nově i v USA. Bavorská automobilka se zjevně strefila do černého a podle německého magazínu Automobilwoche nehodlá polevit. Údajně chystá další verze i3, včetně dodávky.
Elektrická dodávka ve stylu BMW i3 zní našim uším jako opravdu velký úlet a nečekáme, že by se něco takového skutečně mohlo realizovat. Tady si z nás nejspíš redaktoři německého magazínu spíš střílí.
Jakkoliv by stylová dodávka značky BMW byla velmi zajímavým konkurentem pro Renault Kangoo Z.E., Peugeot Partner Electric nebo Renault Twizy Cargo, případně Volkswagen e-load Up!
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: elektromobil BMW i3 umí zaparkovat sám
Že by se mohlo BMW i3 dostat na trh také s prodlouženým rozvorem, případně ve verzí kupé, to už zní realističtěji. Ostatně, BMW před časem BMW i3 Coupe Concept skutečně ukazovalo.
Řada BMW i má, zdá se, nakročeno k velkým věcem. Už dnes se živě spekuluje o BMW i5, BMW i9 a už dříve avizovaný BMW i8 Spyder podle Automobilwoche bude na trhu dřív, než by kdo čekal. Rádi se necháme překvapit!
Musím říci, že jsem ho
Musím říci, že jsem ho krátce řídil a byl jsem z něho naprosto uchvácený, vše na 5 hvězdiček (jediná škoda, že je jen pro 4 osoby, no a pak ta cena)…. Ten motor – prodlužovač dojezdu má, alespoň podle majitele, několik možností zprovoznění.
1) Jedu na elektro a když dojde, tak se automaticky spustí i přídavná elektrocentrála a pak se prý s k krátkými přestávkami dá pomalejší rychlostí jet dál.
2) Víte dopředu, že vám k dojezdu na dobíjecí stanici nebude stačit elektřina a ručně si v dostatečném časovém předstihu pustíte centrálu a auto pak jede, ale ubývá mu pomaleji elektřina a v takovým případě může jet stejně svižně, jako doposud.
Důležitý je ale především prý psychologický efekt té elektrocentrály. Navigace Vám ukazuje přesně kde je další dobíjecí stanice a nejste díky existenci elektrocentrály nikdy nervózní, že nedojedete.
Zdálo se mi to senzační.
Uměl bych si představit
Uměl bych si představit BMW i5 jako plug in hybrid s dojezdem na elektřinu 100km a zbytek by obstaral nějakej motor ze sekačky…. 🙂
Tedy vlastně Opel Ampera v
Tedy vlastně Opel Ampera v kabátku od BMW.
Ale doufám je vám jasné,
Ale doufám je vám jasné, že pak byste měl i výkon motoru ze sekačky. Taková i3 s extenderem má motor z poměrně silného skútru a na plnohodnotnou jízdu bez baterie to fakt nestačí.
Ta sekačka byla
Ta sekačka byla nadhodnocena…..Ale už jsem někde četl,že extander to neutáhne…..Tak by mě pak zajímalo,jaký to má smysl?:-)
Smysl to má.
Pokud pojedete
Smysl to má.
Pokud pojedete tak daleko, že to nebude stíhat ani benziňák, tak si prostě dáte po těch 400 km 30 minut pauzu a auto se dobije. Nevidím v tom problém. 🙂
Není to 400, ale 240km a na
Není to 400, ale 240km a na dobití za takovou dobu je nezbytná rychlonabíječka (a dolití benzínu). A pokud je k dipozici rychlonabíječka, zase není potřeba ten extender. Podle mě je to naprosto slepá cesta. Buď ať tam dají namísto spalovače větší akumulátor, který těch 240km dá sám o sobě nebo ať to je plnohodnotný plug-in hybrid. Extender v podání i3 ale spojuje nevýhody obou řešení.
Nevypadlo nějaké
Nevypadlo nějaké slovíčko z nadpisu článku?
Mimochodem pokud vím, tak pouze i3 je z celé řady i čistý elektromobil i5, i8 a i9 jsou/budou hybridy?
Vypadlo, díky. Přesně
Vypadlo, díky. Přesně tak, i8 s jistotou a i9 a i5 by také měly být plug-in hybridy.