BMW ruší range extender pro elektromobil i3

Jan Horčík - 04 Říjen 2018

S aktuálním zvýšením kapacity baterie na 42,2 kWh pro modelový rok 2019 u elektromobilu BMW i3 zároveň mizí verze REx, tedy range extender (rozšiřovač dojezdu).auto elektromobil BMW i3

Elektromobil BMW i3 ve verzi pro rok 2019 přichází s baterií o kapacitě 42,2 kWh, naopak ubude možnost koupit si auto s malým spalovacím motorem, tzv. "range extenderem".
foto: BMW

Rozšiřovač dojezdu neboli range extender byl pro elektromobil BMW i3 ze začátku jakousi berličkou, která mu měla pomoct u těch skeptičtějších zákazníků nebo těch, kteří přeci jen potřebovali vyšší dojezd. To se letos mění.

Zvyšující se kapacita baterií ukazuje, že malý spalovací motor sloužící jako generátor pro nabíjení baterie prostě není potřeba. A do budoucna už nebude. Výrobu BMW i3 to tak jako tak spíš komplikovalo a prodražovalo.

Spalovací motor o objemu 650ccm a výkonu 25 kW spolu s malou nádrží na devět litrů benzínu přidávaly autu dojezd asi 100 km. Jenže za příplatek téměř 120 000 Kč si tuhle "vychytávku" pořizoval u verze s 33kWh baterií už jen málokdo (u 22kWh baterie to nicméně bylo půl napůl).

Zpět na HybridPřidat komentář

Chtěli jste prodlužovač dojezdu? Tak tady ho máte :)))
https://youtu.be/Qb7vg08zluQ

A navíc se dozvíte zajímavé pozadí vztahů Toyoty a Tesly v jejím začátku + uvidíte starou EV RAV4ku předělanou na CHADEMO ;)
Teda pěkně vymakaný to má ten týpek, jen co je pravda.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vypadá to jako záměr-ve prospěch 100% elektromobilů. je to logické-použít malý spalovací motor,který bude při konstantních otáčkách vyráběr el. energii a zkrze konstantní otáčky bude mít super emise i spotřebu=přijatelné.
v jejich případě "sežere" motor 650ccm 9 l/100km... přitom s endurkem 650ccm se dá jezdit do 5 l/100km...
Divný, divný, divný....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Divné je že stejný motor má v autě větší spotřebu než v motorce? To je spíš normální ne?

Obrázek uživatele honza.t

Jestli není jeden z důvodu Váha
Vyšší kapacita akumulátoru sebou přináší i navýšení váhy
aby se celková váha vozidla nezvýšila Tak tam prostě přestanou montovat REX ?

Technologická omezení jsou obvykle až ten poslední důvod pro změnu. Osobně očekávám podobné odůvodnění jako v případě okamžitého zastavení prodejů PHEV od VW, Mercedesu a jiných z důvodu, že dle WLTP metodiky se již nevejdou pod limit 50g CO2 a tedy tím přicházejí o pobídky, které jsou na tuto hranici vázány.

Proč nemá Toyota podobné problémy? :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota podobne problémy má s priusem nemůže na prius dostávat dotace ale toyota se rozhodla prodávat letos i bez dotací. Bmw se to bez dotací nevyplatí raději výrobi e auto s dotacemi.

Obrázek uživatele honza.t

Platí to i pro
Toyota Prius Plug-in Hybrid ?

https://www.toyota.cz/new-cars/novy-prius-plug-in/index.json

Tak teď tomu nerozumím? Já řeším problémy s neplněním WLTP metodiky a limity CO2 ne s dotacema. Nebo to nějak souvisí? Myslím konkrétně u tý Toyoty.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele tvkuba

A já si vezmu svůj elektroskůtr a budu mezi vámi kličkovat, abych si to užil, protože přede mnou nebude žádný diesel ani jiný "čmoud" a já to nebudu muset čuchat!
Nebe na zemi:-))

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
8 let na e-skůtrech, nově 52 500 el. km. a nový Emax 90Li!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co máš za elskůtr? Typ? značka? cena? kdes to sehnal? jak to jezdí? zkušenosti?? už nám to sem syp sme jedno ucho a cely nažhavený jako fakt sme elektromobilní banda fanatiků, snesem skoro všechno ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zbytečný se rozčilovat kvůli zuřivě vrčícímu REXu :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spis "Prodluzovac dojezdu", rekl bych.

Obrázek uživatele Krueger

Posledni duvod proc si BMW nekoupim... zrusili mi Rexe... :-)

Obrázek uživatele Josef

Mám dojem, že REX možná zachovají pro USA.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám na Vás dotaz zda netušíte
kde lze provést emisní měření BMW i3 REX
zbývá mi 2 měsíce STK a v místě bydliště
Kladno neumí provést
Děkuji SAJMON se

Mám vyzkoušeno v Olomouci STK a emise Přerovská a teď už umí i Auto Fedor Prostějov.

Obrázek uživatele Josef

Bohužel, mám BEVko. Ale každá normální stanice měření emisí by to měla umět změřit. Jenom ji najděte správný postup a oni to pak zvládnou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám na Vás dotaz zda netušíte
kde lze provést emisní měření BMW i3 REX
zbývá mi 2 měsíce STK a v místě bydliště
Kladno neumí provést
Děkuji SAJMON se

Obrázek uživatele Joe

Tady o tom píšou, že se ruší jenom pro Evropu ... ale kdo ví ...

https://insideevs.com/bmw-ditches-range-extender-rex-i3/

P.S Možná jednou verze s REX bude žádaným artiklem u sběratelů ...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Pepa

Já již protestuji,mohl bych si koupit a také potřebuji novou káru.Zatím není adekvátní řešení mích potřeb v provedení EV a proto místo nákupu dalšího ropožrůta vyvařuji mého 17 let starého Nissan Navara a budu s ním jezdit až se nerozpadne,nebo bude vhodná EV náhrada! Howgh!

---

Pepa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také to tak vidím a dávám dohromady starou B5 4MOTION v kombu....

Jak budete postupovat když se vám auto rozpadne zítra? Já ten problém budu řešit zanedlouho. Auto sice není ještě tak starý, ale prostě už nebude vyhovovat. A nevím co dělat. Upřímně.

Obrázek uživatele Pepa

Předně se omlouvám za gramatiku,jsem Maďar.Mé rozhodnutí je pevné a v případě ,že můj kůň umře,pořídím si iOna za 250 t. a budu to považovat za před nákup pohonných hmot i akumulační batérii k fotovoltaice nebo větrné el.Ale Nissan je v zatím slušném stavu a po opravě bych ho neměnil za nového ani náhodou,jedině že k Live přibude i Navara v EV provedení,dojezd by mi stačil 200 km!

---

Pepa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koupit si EV, já to také udělal a nemám problém.

Obrázek uživatele Pepa

Zdravím,jaké?
Mám s tím problém 4x4 jsou zatím moc drahé a naopak iOn je v poho jako náhrada za skútr, jenom je to poloviční řešení a tak čekám zda Kona nebo Niro neuvedou i opravdu 4x4 stroj.

---

Pepa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli jezdíte terén o potřebujete vyšší světlou výšku je ION k ničemu, ale jestli se jen bojíte sněhu a trakce, tak ION se zadním náhonem je jak 4x4 vyškrábe se opravdu hodně.

A navíc v případě požadavku na větší dostup se dá hodit do kufru 100 Kg ocelový ingot. A to je pak vůbec masakr.

Obrázek uživatele Pepa

:)

---

Pepa

Obrázek uživatele M.Krupka

Příliš rychlý přechod k elektromobilům by podle ACEA měl „nesmírný dopad“ na zaměstnanost, protože výroba a údržba je u těchto vozů méně náročná na práci než u tradičních automobilů. Upozorňuje také, že automobilový průmysl se na celkové zaměstnanosti ve zpracovatelském sektoru Evropské unie podílí více než 11 procenty.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/emise-limity-autoprumysl-evropsky-parlament-europarlament-prx-/automoto.aspx?c=A181003_100318_automoto_fdv

Nevím jak kde, ale u nás má většina servisů narváno a paradoxně mají nedostatek lidí. A zrovna teď v BMW dostal výpověď ten co do toho REXe doplňoval olej. Nene!
Že si dělají srandu??

https://www.etrend.sk/ekonomika/slovensko-sa-zenie-za-elektromobilitou-vznikla-aliancia-pre-baterie.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty bys nejradši, abychom ještě sbírali brambory rukama a žili na stromech, že, zaostalče? :)

Obrázek uživatele M.Krupka

Kdepak. Ja bych byl chtěl dalšího Abrahama Lincolna nebo cara Alexandra II.. Někoho kdo by zrušil tohle novodobé nevolnictví a novodobé otrokářství, kdy Vám furt někdo něco nařizuje a nutí Vás něco dělat, co dělat nechcete, protože tím produkujete další byrokracii. Zrušil bych většinu různých povinných úřadů, od živnostenského, přes třeba registraci a homologaci aut. Zrušil bych instituci trvalého pobytu. Udělal bych jeden centrální finanční úřad. Zrušil bych centrální banku. Zrušil bych i bankovní sektor jako takový. Zavedl bych virtuální měnu. Povolil bych Airbnb, Uber. Zrušil bych taxikářské licence. Zrušil bych stravenky. Zavedl bych povinnost na nových RD solární krytinu s malou dotací a povinností přebytek dodat do sítě. Nařídil bych povinně filtr na každý komín. Místo ropovodu a ropy bych z Afriky natáhl kabely. Do Afriky bych natáhl vodovodní potrubí. Zrušil bych armádu. Zemědělcům bych dal dotace na zalesňování, místo dotací na řepku. Zavedl bych transparentní individuální sociální účet, který by se dědil.... atd.
Jenže to mi dnes neprojde. To bych narušil staré pořádky. To by se spoustě lidem nelíbilo. :-) A takový politik se ještě nenarodil. Donald a Vladimír takovými politiky nejsou a u nás v prdelce politici nerozhodují, ač jsou o tom skálopevně přesvědčeni. Poslední politik, který pohnul světovým kormidlem byl Michail S.Gorby. To zda to udělal správně zhodnotí v budoucnosti.
V tomhle má BMW výhodu. Prostě zruší REXe, protože ho považují za zbytečné drahé "kurvítko" a nahradí ho větší baterkou a jede (dojede) se dál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne zajímá má kapsa a mé problémy a né problémy těch co předvídají coby kdyby. Doba kdy jsem reagoval na srdceryvné problémy lidstva již jsou pryč. Nyní řeším sebe a své okolí, ale pokud možno s výhledem do budoucna a se znalostí minulosti. Nikoli jen tady a teď. Rozhodně jsem se postavil proti výpalnému ropnému průmyslu včetně výroby a servisu spalovacích automobilů. Jezdím v malobaterkáči a spalovací vůz již velmi pravděpodobně nee. Takže šejka na hrb velbloudovi a na hranici pouště prásknout velbloudovi za řití bičem. A mužika zpátky do zemljamky.

Podle mne smutné, že nás živí "hlavně" výroba aut. Ruku na srdce, kdo skutečně chce auto vlastnit dobrovolně? Já bez něj nemohu dojet do práce za rozumnou dobu. Ale jinak by se bez něj obešel. Chci home office 4x v týdnu. A jednou to dám do práce i vlakem. Ale chtít můžu. V práci mi naprdí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak záleží za oboru, ale třeba v IT je home office docela běžný. Alespoň teda u nás ve firmě takto pracuje většina vývojářů. Ono sehnat člověka je problém, takže pak HO může být dobrý benefit. Ale záleží co děláte...

Pojdte delat k nam, dostanete home office a i proplacene cesty do prace :-)

Jaký jste obor? Firma?

IT
https://www.allium.cz/cz/kariera

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdysi jsem dělal .NET, dnes už bych si asi nevzpomněl, přešel jsem na Javu :-)

To vubec nevadi, pokud chcete zmenit zamestnani, tak Vas kolegove zaskoli, nebo Vas zaskolime na programovani v informacnich systemexh od MS (NAV, AX).

Já jsem celý život v embedded. IT nedávám.

Co to "embedded" ve Vasme pripade znamena?

ECU v autech.

A to jen montujete nebo i nastavujete? Pokud to druhe, tak by z Vas treba slo udelat programatora :-)

10 let jsem to programoval. Teď už jen koukám jak to dělají ostatní. :)

Aha, takze byste chtel delat sefprogramatora? :-) To by asi mozne bylo, ja to misto odmitl, protoze bych se utpil v byrokracii, takze je volne :-)

Nene. Programovat za peníze už asi nebudu.

Majitel bude nadseny, kdyz budete programovat a nechtit za to plat :-D

:-)

Šíření poplašné zprávy? Na iDnes jsou takové výkřiky celkem běžné. Alespoň jedna zpráva o tom, jak elektromobil hrozný, denně.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Poplasna zprava by to byla, jen kdyby to nebyla pravda. Je strasny, ale zasoba ekosilencu je zatim dostatecna, aut se vyrabi malo, na vsechny se ani nedostane, takze zatim jeste neni treba sahat k narizenim.

Obrázek uživatele Josef

Vtipné je, že se zmiňuje dopad na zaměstnanost, který bude relativně marginální a postupný, ale už se nezmiňuje dopad na peněženky a čas zákazníků, který bude poměrně značný.

Obrázek uživatele M.Krupka

Podle předsedy pražské organizace ODS Filipa Humplíka Česko a Evropská unie čelí vážnému problému. Tím je nízká porodnost spojená s nejistotou důchodů pro dnešní třicátníky. Ironickým faktem prý je, že většina současných světových politických lídrů je bezdětných.

Tento problém povede v budoucnu k tomu, že nebude mít kdo vydělávat na současné třicátníky, až ti budou v důchodu. „Druhým důsledkem stárnutí populace bude pokles výkonnosti evropské ekonomiky. I to je zákonité – motorem ekonomiky je kromě dostatku pracovních sil i spotřeba. My ale budeme mít pracovních sil stále méně. A zároveň i stále méně peněz k utrácení,“ zamýšlí se předseda pražské ODS.

Zdroj: https://eurozpravy.cz/domaci/politika/192644-evropa-vymira-a-politicti-vudci-jsou-bezdetni-rika-sef-prazske-ods/

Proč držet pracovní sílu v automobilovém průmyslu?

V roku 2040 ci 2060, uz kludne moze byt 4 dnovy (pripadne aj 3 dnovy?) pracovny tyzden, a nedostatok pracovnej sily v produktivnom veku kompenzovany automatizaciou a robotizaciou.

A co sa tyka toho, kto bude "robit" na dochodky, tak to budu aj ti roboti a nazvu to zvysena produktivita prace.

Takze celkovo:
- Predlzeny priemerny vek = viac ludi podporujucich spotrebu
- Zvysena automatizacia a robotizacia = zvysena produktivita prace tych menej ludi v produktivnom veku
- Sposob vypoctov pre "zvysene odvody / dane" zo zvysenej produkcie si uz oligarchovia a politici vymyslia tak, aby im to zas "vyslo"

:-) Ale som to dobre vymyslel :-)
Este ze je dnes medzinarodny den smiechu ci usmevu :-)

---

30000 km s Ioniq EV

Obrázek uživatele Josef

Vymyšlené to máte hezky, ale to by ti majitelé těch robotů apod. museli být velcí altruisté... Roboty lze také přesunout do zemí, kde nebude takové zdanění. A my budeme mít kulový.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vyřeší clo

Obrázek uživatele Josef

Jak to vyřeší clo? Clo jen zdraží koncový výrobek pro naše obyvatele. Od jisté úrovně zdanění a byrokracie vám žádné clo nepomůže.

Urcite prijde i par onkologu o praci, kdyz budeme umirat vice na kardiovaskularni choroby, ne? :-) To nikoho nenapadne, ze se ti lide presunou nekam jinam? Treba muzou byt topici v tech uhelnejch elektrarnach, ktery pribudou, aby jich tu bylo 70%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychlý přechod :D,
tak tenhle vtip se mi líbí.

Jen v Česku je 5 miliónů aut a průměrný věk vozového parku 15 let.
Než se vyrobí a obmění takové množství aut, bude rok 2040.

Takže ten "nesmírný dopad" bude prostě změna průmyslového odvětví v horizontu jedné generace. A navíc to snižování potřebných lidí bude rovnoměrně rozloženo do celé EU, takže to nebude problém.

Obrázek uživatele M.Krupka

A to za předpokladu, že se od příštího roku zakáže prodej všech spalovacích aut, což je nereálné. Můj odhad je rok 2060 a později. To už tady asi nebudu. :-)

Souhlasím s vámi!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dalo by se do toho mista po rexu narvat par modulu? Je tam nejaky antideformacni prvek - ocelovy ingot prochazejici naskrz apod?

Obrázek uživatele Josef

Jo, dalo, ale je to zbytečný. Než takhle bastlit moduly navíc, to radši nechat si postavit celou baterku z nových článků 2170. Mělo by se tam vejít přes 60 kWh. Samozřejmě to bude stát majlant.

Místo je, ale bez ochrany, zespodu dokonce i nezakrytované.

"Rozšiřovač dojezdu" no to je teda termín :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak produžovač dojezdu by dojezd prodlužoval do dálky, rozšiřovač rozšiřuje dojezd do šířky :-)

Dojezd bych jakožto dělkovou míru prodlužoval a rozšiřoval bych spíš nějaké otvory :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud máš dojezd 200km, dojedeš z Prahy do Brna.
Pokud ti dojezd prodlouží, dojedeš až do Ostravy.
Pokud ti dojezd rozšíří, dojedeš zase jen do Brna, ale můžeš si cestou zajet do Pelhřimova :-)

dalo by sa ešte rozšíriť (diskusiu) o tvar DOJET (na ***)

Ach jo, já tu dávám do diskuze rozbor, proč v roce 2019 je u 44kWh varianty REX na nic a oni to zjistí sami. Svět je nespravedlivý :-D

Jo teď když už pár dinosaurů taky dodalo skoro velkobaterkáče najednou všichni svorně tvrdí, že nyní už zákazníci nemusí mít strach z dojezdu :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Pokud by se těch 42 miliard, co se plánuje dát u nás do vodíku do roku 2030, dalo do rychlodobíječek, tak bude hustota větší než jaká je u čerpacích stanic a neměl bych strach ani s BEV s dojezdem 50 km. To je nějakejch 4200 míst po 10 milionech a za to si myslím, že by klidně nějakých 20 stojanů se 150 kW bylo (ceny neznám, možná by to bylo i víc).

Čí je těch 42 miliard, z našich daní nebo i z EU?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Vyjdeme do ulic?

Dokud budou "autority" v hlavním vysílacím čase v TV tvrdit, že s příchodem BEV si večer nerozsvítíte a nezapnete televizi, tak o moc lepší asi nebude.

Ne vyjdeme, ale vyjedeme.
Všichni kdo jezdí na elektřinu na Strahov !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A tam jako budeme dělat co? Opečeme buřta? Nebo pěšky zajdem na Petřín?

Spontánní nápad po vzoru TAXI... ,aby věděli, že už tu jezdíme a nabíjíme :)

Žádný Strahov, ale pomalý průjezd ve špičce centrem! Ověřeno gaunery ve fosilech, že to není trestné, tak ať si pražané prohlédnou i elektromobily.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Navíc čmoudi tam nebudou moct projíždět, takže se zlepší ovzduší!
:-D

Obrázek uživatele tvkuba

Patří to sem:
A já si vezmu svůj elektroskůtr a budu mezi vámi kličkovat, abych si to užil, protože přede mnou nebude žádný diesel ani jiný "čmoud" a já to nebudu muset čuchat!
Nebe na zemi:-))

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
8 let na e-skůtrech, nově 52 500 el. km. a nový Emax 90Li!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když se tu mohoh předvádět komunisti i fašisti, proč byste nemohli vy kluci jedni fanatický elektrický.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždyť je to jasná utopie, aby se majitelé EV sjížděli do Prahy... Tudíž rozvíjení téhle utopie je potom jenom legrace ;-)
Už vidím, jak si budou majitelé EV brát volno a rušit své rozjeté projekty, jenom aby se ukázali v Praze...
:-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil