BMW představuje v Londýně elektrický skútr C Evolution

Německá společnost si pro představení svého nového elektrického skútru C Evolution e-Scooter nevybrala letní Olympijské hry v Londýně náhodou. Jednak jsou asi nejsledovanější sportovní událostí na světě a jednak je letos bavorská automobilka jejich oficiálním partnerem.

Elektrický skútr BMW C Evolution je už téměř připraven pro sériovou výrobu.
foto: BMW

Nový BMW C Evolution e-Scooter vychází ze svého loňského koncepčního předchůdce a je předzvěstí příchodu dalších dvou velkých skútrů se spalovacími motory, a sice modelů BMW C 600 a C650 Sport GT. Ty zamíří do amerických showroomů ještě letos na podzim.

O celkové hmotnosti elektroskútru C Evolution automobilka bohužel žádné údaje neuvolnila, avšak s trvalým výkonem 11 kW a špičkovým 35 kW, by měl jednostopému vozidlu poskytnout dostatek síly k vytvoření energické a zábavné jízdy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena hranicí 120 km/h.

Pro ukládání elektrické energie je využito stejného typu lithium-iontových baterií jako u elektromobilu , pouze jejich kapacita byla snížena na 8 kWh. Dojezd elektromobilu ovšem o 10 až 20 procent prodlužuje systém rekuperace brzdné energie, a tak výsledná vzdálenost ujetá na jedno nabití by se v závislosti na stylu jízdy měla pohybovat okolo úctyhodných 100 km.

Následné nabití by pak nemělo trvat déle než tři hodiny. Informace o stavu nabití, průběhu nabíjení, rychlosti a mnoho dalších informací zobrazuje snadno čitelný, barevný TFT displej.

BMW C Evolution e-Scooterfoto: BMW

Německá preciznost a smysl pro detail se plně projevuje i v designu elektroskútru C Evolution. Dravý a energický vzhled dokresluje zeleno-bílé provedení evokující souznění se zdravým životním prostředím. Designovou třešničkou je pak svítící písmeno „e“ na obou bočních krytech skútru a svislé pro denní svícení.

Jedinou věcí, která by tak mohla poněkud pošramotit celkový dobrý dojem z BMW C Evolution, je dosud neuveřejněná cena.

18 Comments on “BMW představuje v Londýně elektrický skútr C Evolution”

  1. Osobne vlastním elektrický
    Osobne vlastním elektrický skúter A10/70 1,5 KW permanentný výkon , 3KW max výkon s akumulátorom 48V 36Ah čo je 1,728 kWh
    Maximálny dojazd som mal raz 70 km pri udržiavanej rýchlosti 30Km/h reálna rýchlosť podla nav. s pomalou akceleráciov a využívaní rekuperácie kde to len šlo.
    Rovina kopce + mesto Trenčín. Po rovine by to určite dalo ešte 5 Km no cieľ bol do kopca. Moja váha 90 Kg teplota bola 12 C aku olovo ( píšu kremík ) ?

    Čiže spotreba asi 2,5 Kw na 100 Km

    Pri jazde na plný plyn dojazd maximálne do 40 Km s tým že 35 to ide reálne 49Km/h

    To už je spotreba asi 4,5 kWh na 100 Km

    To znamená že tento skúter BMW má dojazd 200 Km pri rýchlosti asi 45Km/h
    Pri jazde na plný plyn odhadujem maximálne 100 Km aj dáke drobné.
    Ale ten výkon je priam monštruózny na skúter ( váha)

  2. …zkusím obhájit tu
    …zkusím obhájit tu připomínku na dojezd.Opravdu říká,že po najetí 200km můžete dobíjet v klasické 22O Volt zásuvce. S autorem článku se nechci handrkovat ale myslím, že BMW by si nedovolilo stavět skútr, kterej by měl dojezd do 100km a jak někdo zmínil ani nebude stát do 100 ká 🙂

  3. Aj keď nerád by som tu
    Aj keď nerád by som tu obhajoval svoje tvrdenie ak je mylné pretože angličtina je občas záludná,ako v tomto prípade a mohlo by to byť vyslovené ako „to hundred“,čiže „do“ sto kilometrov dojazd,ale ani tak by to nebolo „okolo“ sto kilometrov,ale „do“ sto.Ale podľa môjho názoru vyslovil „twohundred without charging“,čiže 200km bez nabíjania.Ak sa ale mýlim,budem rád,ak ma niekto,kto naozaj dobre rozumie anglicky poopraví a za svoje tvrdenie sa v tom prípade ospravedlňujem.

    1. Zdravím ,podle mého
      Zdravím ,podle mého názoru se ve videu mluví o „range of up to
      100 kilometres“ ,tedy do sto kilometrů ,což ostatně potvrzuje zdrojový článek. Ovšem dojezd je údaj závislý na mnoha faktorech a může se značně lišit. Z. tohoto důvodu jsem použil v článku formulaci „okolo sta kilometrů“. Hradil

  4. Akurát,že každý,kto si
    Akurát,že každý,kto si pozrel priložené video a rozumie aspon trošku po anglicky,tak vie,že do článku sa „vloudila drobná“ chybička a dojazd tohoto krásavca NIE JE 100 ALE 200 KILOMETROV BEZ POTREBY NABíJANIA!Domnievam sa,že to je v prípade tohto stroja vcelku zásadný rozdiel a bolo by dobré tú chybu v článku opraviť.Tým pádom si už skútrik podla mňa zaslúži prívlastok evolution.

      1. Ale je to divné. Dojezd
        Ale je to divné. Dojezd 100km by byl na 8kWh opravdu hrozně málo, vždyť třeba Ampera ujede na 10kW 80km a to je auto. Buď tam mají chybu a ten údaj o dojezdu je převzatý z nějakého slabšího prototypu nebo je tím myšlen dojezd maximální rychlostí za neoptimálních podmínek a pak je to přístup hodný velké pochvaly.

  5. Elektroskútrů, které jsou
    Elektroskútrů, které jsou již z výroby s to překonat 100 km/h a přiblížit se běžnému dojezdu 100 km je již na trhu několik, problémem je, že se vždy jejich cena přehoupne též hodně přehoupne přes stovk, spíše ke dvěma stům. Pokud dnes koupím ekvivalentní skútr 125ccm od Hondy za 60 tisíc s menším dojezdovým omezením a 5 leto jetý za 35 tisíc, je pro městské a příměstské popojíždění elektrická alternativa příliš drahá. Podle propočtů by se rozdíl v kupní ceně za takový skútr oproti benzínu zaplatil až při nájezdu 25 km denně za 5 let, 10 měsíců jízdy ročně.

    Aby takový elektroskútr jako je od BMW byl finančně zajímavý, musela by se jeho cena dostat na max. 90 tisíc.

    1. Takže podle stejné logiky,
      Takže podle stejné logiky, každý majitel kupříkladu Suzuki Burgman, Piaggio mp3 a ostatně i velké modely od Hondy, Yamahy, Piaggio a dalších v cenách kolem 200 tisíc, je vlastně úplný kretén co neumí počítat, že 😉

      Teda nic proti Hodně PCX, na kterou zjevně narážíte, je to krásný a povedený skútřík, ale to BMW míří úplně do jiného segmentu.

      1. Nechápu, co máte přesně
        Nechápu, co máte přesně s tou logikou na mysli. Rozveďte.

        Souhlasím s tím, že tento e-skútr od BMW bude prémiovým zbožím, a tak je zapotřebí jej srovnávat s podobnou prémiovou třídou ve spalovácích. Tzn. ve třídě do 125ccm s cenami okolo 100 000 Kč a v segmentu do 250ccm s cenami do 160 000 Kč. Navíc zde bude příplatek za exkluzivitu a pokrokovou technologii. A malovýrobu.

        Se vším souhlasím. Já bych jen rád viděl skútry s parametry >100 kmh, >100 km, >5 kW v ceně <70k Kč, ale těch je zatím málo. Buď cestou přestavby vozítek, které podle mě nejsou bezpečné ani na konstruovanou 45km/h rychlost, anebo koupí z Číny něčeho na dálku, což je velký risk.

Napsat komentář