BMW představuje elektrokolo Cruise e-bike

Jan Horčík - 22 Březen 2013

Automobilka BMW vstoupila po vzoru značek Mercedes-Benz či Lexus do světa elektrokol. v Německu frčí, říkají jím tam “pedelec” je to velký byznys. Elektrokolo BMW Cruise e-bike nabízí dojezd až 85 km na jedno nabití.auto BMW Cruise e-bike elektrokolo elektrické jízdní kolo

Elektrokolo BMW Cruise e-bike - elektrické jízdní kolo prémiové bavorské značky
foto: BMW

Elektrokolo BMW Cruise e-bike váží pouhých 24 kg, je vybaveno 250W elektromotorem a max. rychlost je – pochopitelně – 25 km/h. S takovou dokáže na jedno nabití zvládnout údajně vzdálenost až 85 km.

Jezdci jsou k dispozici čtyři módy: Eco Tour, Sport, Speed nebo Turbo. Baterie je umístěná na spodu rámu a je vyjímatelná. Senzory točivého momentu snímají sílu kterou tlačíte do pedálů a podle toho upravují výkon elektromotoru a příšlap.

Na cyklopočítači pak můžete sledovat nezbytné informace – stav dobití baterie nebo rychlost. Bezpečné zastavení zajistí kotoučové brzdy.

BMW si prozatím zkusí uvedení elektrického jízdního kola pouze v Německu v omezeném počtu 1000 kusů. Teprve později rozhodne o případném vstupu na další trhy. Cena zatím nebyla oficiálně oznámena.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkný, jen co je pravda. Kamarád si koupil mtb od 4freetime, měl jsem možnost jej také "osedlat" a musím říct, že je super. Původně chtěl Wispera, ale je hůř osazenej a dražší. Navíc tenhle mtb má kompletní osazení ALIVIO včetně trojpřesmykače a osmikolečka vzadu, to znamená, že když dojede baterka, tak se v pohodě dostane kam chce. A váží určitě pod 25kg. Nevím přesně, ale dalo by se to zjistit.

Obrázek uživatele honYa

Mě mrzí těch 24 kg. Viděl jsem podobného e-horáka, co měl možná jen 6,5ah baterku, ale vážil 18 kg! A byl taky >80 tis Kč. 18 kg, to je váha mého starého železného treku a je to tak na hraně toho, co s sebou vozit. 24 kg už prostě není kolo, které hodím přes rameno, ocitne-li se v lese větší překážka. Z tohoto pohledu jsou mi e-kola hrající si na "lehkého" pomocníka neuchopitelná. Raději si pořídím od Authora základního treka bez odpružené vidle za 5,5 tis. Kč, ale s 11 kg váhy! (za toho 18 kg treka jsem před 10 lety dal 8,5 tis. Kč!)

---

honYa

Obrázek uživatele honza.t

Uživatelsky příjemné ovládaní na řidítkách .Ukazatel stavu nabití pomoci led přímo na akumulátoru .Vyráběno ve dvou výkonových verzích 250w/350w .TYPY aku 36v/8.2-11AH . Lepší využití energie pro pohon Delší dojezd než srovnatelné hub m. .
Oproti hub motor
Nevýhody tohoto řešení spočívají v tom ,že dochází k namáhaní řetezu a kazety .Při jízdě v terénu je také nebezpečí poškození při překonávaní překážek.Existují ale kola s odlišným chráněným uložením tohoto pohonu .
Také Panasonic nabízí podobný systém pohonu na e-kola.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedná se asi o nejlepší elektropohon, který na trhu je od společnosti BOSCH. Cenu odhaduji na nějakých 70 tisíc, tento pohon můžete vyzkoušet v půjčovně elektrokol PREkolo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čo je zaujímavé (ale podľa mňa logické pre kvalitný E-bike) je, že motor nie je v žiadnom kolese (hub motor), ale pri pedáloch (MID). Táto koncepcia je lepšia, lebo sa dá používať el. motor v optimálnych otáčkach a k dispozícii je aj prehadzovač. A to už nehovorím o hub motore v prednom kolese - kto vyskúšal, vie o čom hovorím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jistě to bude nějaká "lidová cena". Ostatně jak už to u elektrokol bývá. Kolem těch 40 000 Kč. No, myslím, že trocha toho pohybu mi na mémpoctivém železném kole jenom prospěje :-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW kolo za 40tisíc, vy jste teda z levného kraje. Já tipuji tak 80.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol