BMW investuje do výroby nového elektromobilu €200 mil. Podaří se dohnat Teslu?

Jan Horčík - 13 Prosinec 2018

Mnichovská továrna automobilky BMW se chystá na velký upgrade. Za €200 mil. ji automobilka vylepší tak, aby mohla začít vyrábět nový elektromobil i4.auto elektromobil výroba BMW i4 továrna Mnichov

Elektrický sedan BMW i4 půjde přímo proti elektromobilům značky Tesla, primárně Tesla Model 3.
foto: BMW

Práce v mnichovské továrně BMW už začaly. O elektromobilu BMW i4 se spekuluje zhruba od roku 2012, ale teprve letos na autosalonu v Ženevě bylo BMW i4 definitivně potvrzeno.

Elektromobil BMW i4 staví na konceptu iVision Dynamics z Frankfurtu 2017. Slibuje dojezd 600 km NEDC (reálně tedy asi 400 km), zrychlení 0-100 km/h během 4 sekund a max. rychlost 200 km/h.

Výroba elektromobilu BMW i4 by mohla začít už v roce 2021. Osmitisícihlavá mnichovská továrna BMW by do té doby měla zastat výrobu jak elektromobilů, tak plug-in hybridů i běžných spalovacích vozů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NEDC ?! niekomu to asi už pečie na gebulku!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

12 lét fpldelíí co jéé kucí bramborácký ze zrádcovskýho mnichova, copák bušajzův vodíj už nejede?? japatooo??? co se to stalooo??? :)))))))))))

12.09.2006 - auto.cz/bmw-hydrogen-7-prichazi-doba-vodikova-13285

kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2006-bmw-hydrogen-7/

... tyoe tady někdo mění názory jak ponožky :))))))))))))))))))

29 Říjen 2013 Elon Musk: palivové články jsou kravina!

hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW: 40 let elektromobilů, které jste si nemohli koupit

hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

Obrázek uživatele Radovan

Podaří se dohnat Teslu? Nepodaří. Proč? Protože:
1) zaspali, úvahy od roku 2012 začít zhmotňovat fakticky v roce 2019 (máme prosinec 2018) je mimo mísu, konkurence už vyrábí 3 typy elektroaut, ohlásila čtvrtý a tahač k tomu navrch, vše v jezdících prototypech a už má i obejdnávky
2) opět se zabývají jen jedním autem a chtějí v tom utopit 200 mil Eur, čili bude to sice dobrý vůz, asi jako je i3, ale v záplavě typů jejich sračkometů nechtěná bílá vrána
3) vůbec nepochopili Teslí ekosystém auta + superchargery, doplněný navíc FVE, solárními taškami a domácími bateriemi. O autonomii nemluvě.
Tohle nedoženou nikdy.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Přesně tak.
Navíc to chtějí vyrábět "UŽ" za 3 roky, takže auto z roku 12 chtějí vyrábět někdy v budoucnosti, kdy dnes vůbec nikdo netuší jak to bude vypadat. To jejich auto s paramatery 5 let starými asi za 3 roky bude úplně mimo realitu.

Tak úplně nevím, jestli doženou nebo nedoženou. To jsou těžké otázky. Hlavně tomu každý bude rozumnět jinak. Pokud se ale bude vše vyvíjet podle předpokladů, tak v roce 2021 (na začátku, uprostřed nebo na konci?) už bude mít Tesla vybudovaný trh a prodáno odhadem 300-600 000 T3. Řekl bych, že to bude záležet hodně na ceně a spokojenosti zákazníků.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Určitě, brambora dožene fšecko :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW udělala v elektrifikaci jedinou chybu, zaměřila se na levnější menší ekologická auta, když důležitější nakonec byly drahé velké sportovní stíhačky.

Fakt jo? Já pořád jen chci e-auto pro rodinu. Ani sportovní stíhačku, ani mini auto, kam se nic nevejde, ale normální auto, kam nacpu děti a psa a pojedeme na vejlet na Moravu.

Přesně tak. Kdo se je prosil o hrychlení z 0 na 100 pod 3 vteřiny? Kdo se prosil o maximalní rychlosti nad 140km / h? Ale o co bych prosil je třeba možnost vejít se do čtyřmetrového parkovacího místa.

Nekdo nenabizi elektricke reseni pro velky rodinny vuz, nekdo nenabizi elektricke reseni pro maly mestsky vuz. V cem je problem?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak to jste si tedy trochu zapřeháněl. Takovéto požadavky v dnešní době.. bože můj kam to ten svět spěje.

Obrázek uživatele Kuk

Hrůza, jak si jen lidi dovolujou nechtít to co jim autodebilky předhazujou??? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A přitom ty automobilky dělají co se v jejich případě dá, chrlí 7000 vozů týdně a před branami stojí fronta zákazníků řekněme půl roku. Inu holt je asi chyba, že se prvně škubou pávi a až potom slepice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to nebyla chyba, to bylo schválně v souladu s germánskou politikou 20ti let autopopelnic ;) to až ted je Americká Tesla donutila změnit názor ;))

autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Buďme rádi, že se jako jediní z Němců snaží. K přiblížení se Tesle to má daleko, ale aspoň něco. BMW podíl EV na produkci 6,31 %, VW 0,78 %, Mercedes 0 :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Joe

Je to v podstatě jediná čistě evropská automobilka, která vyrábí elektromobil (i3) a hybrid (i7)

A navíc se snaží elektrifikovat i Mini Cooper (2019)

Renault nepočítám, protože bez Nissanu by to velká sláva nebyla..:-))

VW nepočítám, protože objem jejich elektrifikované produkce zní spíš jako špatnej vtip.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Fakticka, hybrid je i8.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Joe

Omlouvám se. Makám od rána jako Bulhar a pak mi večer ujede klávesnice.... Dík...:-)))

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

K čemu je taková jezdící klávesnice, je bezdrátová a jaký má dojezd ?
Bulhaři mají samé vychytávky ;-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Současná elektrifikace VW je sice vtip, ale ta jejich ID platforma už může být zajímavá.

Jo platforma I.D. zajímavě vypadá, ale to je asi tak zatím vše. Kdyby se dalo jezdit v tiskových prohlášeních, tak je VW na čele žebříčku. Jenže ta jejich tisková prohlášení za posledních pár let už připomínají spíš kabaret, než seriozní mediální zprávy. VW se už roky řídí filosofií "slibem neublížíš".

Vypada to, ze "I.D. Golf" se testuje v Jihoafricke republice:
https://electrek.co/2018/12/14/vw-electric-hatchback-spotted-testing/

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kéž by to byla pravda i v reálném provozu. Na prd by bylo chodit se dívat na zajímavou platformu do muzea pokud by ji nestihli zavčas vrhnout na trh ;-) Škoda již má meziroční pokles prodeje. V CN o 25%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pozdě! ECB 2015-2018 dopumpováno ;)

fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/216806-ecb-potvrdila-ukonceni-programu-nakupu-dluhopisu-v-prosinci-tohoto-roku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

investicniweb.cz/news-prodej-bmw-diky-hybridum-a-suv-v-listopadu-dale-rostl/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dopumpovano není, tomu nevěřte. ECB tisk bankovek nezastaví když tak maximálně na čtvrt roku. Jakmile by to stopli banky by krachli a eu burzy taky.

Obrázek uživatele Josef

ECB nic netiskne. Kvantitativní uvolňování představuje v podstatě nákup obligací do portfolia banky.

Obrázek uživatele Joe

Ale tiskne Josefe ... tiskne.. jenom zprostředkovaně...:-)))

Nenapsal jste totiž druhý krok.

Krok 1) Nakupuje dluhopisy (čili obligace) od komerčních bank (jenom z eurozóny) to je OK a souhlas

Krok 2) V tomto objemu pak komerční banky "vytisknou" digitálně nové Eura (jinak by jim neseděla rozvaha)

Tím ECB pumpuje do ekonomiky nové peníze za účelem zvýšení inflace. ( sic nepřímo přes komerční banky - ale to je prašť jako uhoď)

PS: Anonym o patro výš v tom má mírný nepřehled, ale jeho tušení o tisku peňez je správné.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele ozana

A nakupuje je za skleněné korálky nebo co?

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Jsou dva typy bank - komerční a "státní".
Kvízová otázka - který z těchto dvou typů má schopnost emise cenin na základě nepodložených příslibů?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je špatné dělení. FED není statní a přesto tiskne $ ostošest.

Je tedy komerční?
Všimněte si prosím že jsem slovo státní dal do uvozovek... a nepomohlo to :-P

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)) tovižejo


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil