BMW iNext: takhle bude vypadat bavorský elektromobil nové generace

BMW má dnes v nabídce jediný plně elektrický model, a to BMW i3. To se má ale už během několika následujících let změnit díky modelům jako BMW iX3, BMW i4 a BMW iNext.

BMW staví svůj model iNext na letitých zkušenostech s elektrickým pohonem nejen svého elektromobilu BMW i3, ale také plejády plug-in hybridů.
foto: BMW

Elektromobil BMW iNext bude plně elektrický crossover, který chce soutěžit o své místo s vozy typu Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric či .

Zástupci BMW v minulosti v souvislosti s iNext mluvili o těžko uvěřitelném dojezdu až 700 km. Žádné další specifikace zatím známy nejsou.

Auto totiž nepůjde na trh dřív, než v roce 2021. Prozatím se pilně pracuje na prototypech, kterých má být celkem až 100. Vyrábět se bude v továrně Dingolfing v Německu.

tisková zpráva

83 Comments on “BMW iNext: takhle bude vypadat bavorský elektromobil nové generace”

  1. Odpurci EV pouzivaji nizke prodeje EV jako kriterium nezajmu
    Odpurci EV pouzivaji nizke prodeje EV jako kriterium nezajmu ze strany zakazniku. Kdyz se podivame na pocet vsech ruznych modelu spalovaku a EV, tak uvidime obrovsky uspech elektromobilu. Tisice az desetitisice spalovacich modelu maji relativne male prodeje oproti mozna 100 plne elektrickym modelum celosvetove. Kdyby se vyrabelo tolik modelu EV, tak by prodeje byly mnohonasobne vyssi. Dnes se da koupit jen omezeny sortiment. Napriklad elektricke kombi neexistuje. A ty ostatni take nepatri do nejpopularnejsi kategorie. Proste to nechteji vyrabet.

    1. To není o tom, že to nechtějí vyrábět, ale EV je
      To není o tom, že to nechtějí vyrábět, ale EV je nákladnější, dražší a tudíž není tak ziskové.
      Ale pravda je, že portfolio EV je oproti spalovákům tristní, teď se to rozjíždí, odhaduji, že kolem 2025 bude výběr variant a typů srovnatelný.

                1. Zlý člověče, ty kromě elektřiny nemáš rád i Elona?
                  Zlý člověče, ty kromě elektřiny nemáš rád i Elona? Styď se… Srovnávat Elona např s Viktorem nebo Radovanem může jen závistivy zlý člověk… Ale neztracej hlavu, každá negativní energie teda i ta tvoje se dá transformovat na pozitivní… Tvůj čas ještě přijde

                2. Ó děkuji ti bratře za zasetí seménka naděje, snad jednou
                  Ó děkuji ti bratře za zasetí seménka naděje, snad jednou v mé duši vyklíčí a přinese plod krásný, jež cesta pravá jest, cesta ta jediná ke spasení, jak káže náš prorok a spasitel. Elon s tebou.

                3. Rádo se stalo… Jen to semínko nezapomeň zalévat láskou
                  Rádo se stalo… Jen to semínko nezapomeň zalévat láskou a dobrými činny

                4. Ó děkuji ti bratře za radu, hned tak učiním a prvním
                  Ó děkuji ti bratře za radu, hned tak učiním a prvním dobrým činem se snad zalíbím. Tedy věz, že činy se píše s jediným N, neb činny se dvěmi, až se to stydím vyslovit, bych neurazil spasitele našeho velkého Elona, znamená malá roztomilá čubka. Elon s tebou bratře.

            1. průměrné ceny jsou zavádějící, ze začátku se
              průměrné ceny jsou zavádějící, ze začátku se prodávaly modely v dražších specifikacích a postupně se do výroby dostávali levnější varianty a proto průměrná cena jde dolů, ale chtělo by to cenu konkrétního modelu v roce 2017 a v roce 2019

              1. Naopak pokles ceny jednoho konkrétního modelu je
                Naopak pokles ceny jednoho konkrétního modelu je zavádějící (i když k těm také docházelo), důležitější je pokles průměrné ceny potřebné pro zisk a tam se Tesla dostala ze 110+ tisíc dolarů v roce 2017 na 61 tisíc dolarů v posledním kvartálu, takže tam jistě pokrok způsobený zvýšenou výrobou je a ne naopak, jak tvrdí hybrid6 výše.

                1. Ne to právě že ne, pouze na konkrétním modelu ve stejné
                  Ne to právě že ne, pouze na konkrétním modelu ve stejné specifikaci a výbavě bude patrné zda došlo ke zlevnění, nebo ne. Když něco zprůměrujete tak to pouze zkreslíte, častá finta snad všech automobilek. To jsou ty Vaše statistiky pořád. Pokud sníží cenu díky nižší výbavě tak to nemá s objemem výroby nic společného. Právě pokud nyní dokáží ten stejný model udělat levněji, tak je pravděpodobné, že je to díky zvýšenému množství, nebo lepší efektivitě, ale také nemusí, u Tesly bych spíš řekl, že snížení ceny dosáhly odrbáním kvality co to šlo, vzhledem k jejich příšerné kvalitě lakování vozů je to i dost pravděpodobné.

      1. lžeš, nebo nevíš nebo nerozumíš, co jsou to „fixní
        lžeš, nebo nevíš nebo nerozumíš, co jsou to „fixní náklady“ 🙂
        kdyby to chtěli vyrábět, tak už to vyrábí a hlavně jsou všude nabíječky (krom Tesly)… důkaz je, že lidi o to mají zájem = Tesla během pár let ovládá své kategorie vozů (bez ohledu na palivo) v uSSa i SS EU

            1. No v USA mají trochu jinou představu o Luxury Car 😀
              No v USA mají trochu jinou představu o Luxury Car 😀 zařadili Teslu někam kam rozhodně nepatří a i tam postupně prodeje slábnou

              a v evropě boduje max. v zemích kde mají EV mohutný doping v podobě dotací jinak je to bída s nouzí

                1. Jaký fakta? to jsou jen bláboly, kterým ty věříš. Ty
                  Jaký fakta? to jsou jen bláboly, kterým ty věříš. Ty tvá fakta si stanoví kdo chce kdy chce, to je statistika prostě, zadám parametry tak aby mi vyšlo to co se mi libí a pak s tím mávám a dělám reklamu 😀

                1. No proto také v německu je prodej Tesly bída s nouzí 😀
                  No proto také v německu je prodej Tesly bída s nouzí 😀 Tesla boduje pouze ve státech jako je Norsko ale to je tak malý trh, že finální čísla nejsou nijak závratná

        1. Podívejte se na Ioniq – to je zářný příklad.
          Jedna

          Podívejte se na Ioniq – to je zářný příklad.

          Jedna platforma jedno auto – proč je BEV nejdražší a která z variant má nejvíce prodaných kusů? Pořád je BEV od PHEV o 100 000 na startu dražší (klasický hybrid už tam cenu nemá), kde je ta proklamovaná jednodušší technologie a tím i logicky nižší cena?

          Když tohle vidím, šel bych do PHEV – proč? Je levnější, bezemisně město obslouží a nelimituje mě v dojezdu s hledáním nabíječky a čekání u ní, benzínek je hafo

          1. není levnější, po 300 tis. km na servisech (vyšší
            není levnější, po 300 tis. km na servisech (vyšší poruchovost důležitých součástek) a palivu je i Tesla levnější :),

            Proč myslíš, že si bohatší taxikáři pořizují Tesly? Ne jen kvůli SC zdarma 😉

            tedy nepravda 🙂

            1. První zákazníci mění auto po 5 letech/ 100 000 km, co
              První zákazníci mění auto po 5 letech/ 100 000 km, co přijde dřív…statistika…
              Taxikáři jsou specifická oblast…to bych sem vůbec nemlel…hlavně když všude čtu a vidím kvalitu provedení Tesel…

              A mimochodem těch 100 000 Kč je přímo ze stránek výrobce..takže zase bych nepletl TCO na vzdálenost a pořizovací cenu, dokud je auto v záruce, tak mě spousta věcí netankuje.. takže trošku souvislosti, než křičím nepravda…

              1. Takže to je tvá logika, vyrábět auta jen pro první
                Takže to je tvá logika, vyrábět auta jen pro první majitele? Koukám, že s tvým mozkem si korporace dělají, co chtějí 😀

                To už ani nechápeš, že pak by i ti první majitelé mohli své ojeté prodat auto dráž, kdyby bylo kvalitnější, což např. Tesla v průměru je?

                https://is.gd/8dcDeZ

                Jen se podívej na BMW X6, jak jen po 100 tis. km padá cena na půlku hodnoty, což u Tesly není ani omylem, prober se, hochu 🙂

                Takže trochu souvislosti, než píšu dětské hlouposti bez základních znalostí či jednoduché logiky 🙂

                1. Píšu, že je to moje logika? Ne, Konstatuju fakt, který je
                  Píšu, že je to moje logika? Ne, Konstatuju fakt, který je – většinu aut si kupují společnosti, co je mají v účetnictví, skončí odpisy = mění auto

                  Tesla? Co to je? Jo už vím, výrobce elektronek z Rožnova pod Radhoštěm, ty byly dobrý, to používal i Marshall….

                  Mimochodem váš svět evidentně neznám, můžete sem hodit inzeráty Tesly S,X,3 s nájezdem 100 tis km, co má větší cenu než nová? Rád bych se poučil – a prosím konkrétní odkazy..

          2. Máme doma jedno PHEV a můžu doporučit. Jak píšete, v
            Máme doma jedno PHEV a můžu doporučit. Jak píšete, v městě to jezdí jako EV a mimo města nemáte problém s nabíjením (hledání, čas).
            Jsem z Prahy a například tady na elektriku ujede 40km (nyní s klima). Motor to zapne jen do Barrandovského kopce pokud přidáte víc plyn, jinak full EV i na automatický mód. Přepínání EV-spalovák vůbec není poznat, jen jsou jinak nastavený brzdy, asi aby byl plynulý přechod od brždění rekuperací, tak je nástup méně ostrý než u plného spalováku, ale jde jen o zvyk.

    2. Zajimave, jak se da se statistikou hybat. Pravda je takova, ze
      Zajimave, jak se da se statistikou hybat. Pravda je takova, ze prodeje EV aut jsou naprosto minimalni az bych rekl zoufale.Kdyby nebyly v nekterych zemich dotace na tyto auta nebo by nebyly financne penalizovany spalovaci auta oproti EV. Prodeje by byly jeste vyrazne nizsi, da se rici zanedbatelne.
      Vyrazne vyssi prodeje EV aut lze ocekat, az vyrazne klesnou ceny +- 10% na uroven spalovacich aut a zlepsi se infrastruktura dobijecek,zrychli nabijeni aut. Tezko ocekavat kdyz mala EV jebka stoji 800litru, ze budou nake prevratne prodeje.
      Vetsina lidi to ma v hlave jeste v poradku.

      1. Dobře napsáno.
        Proto lidé, co se poučili z historie, s

        Dobře napsáno.
        Proto lidé, co se poučili z historie, s obavami sledují dění v Německu a jeho přechod k centrálně řízenému hospodářství, které se možná projeví i v automobilovém průmyslu v přechodu z tržního na dotační/rozpočtový, tedy defacto se bude jednat o formu zestátnění.

        Ale lidé budou nadšeni z „polovičních“ cen EV (za peníze z daní a výnosů z kolonií).

    1. E-Tron ma super jednu vec, a to ze nabiji porad stejne rychle,
      E-Tron ma super jednu vec, a to ze nabiji porad stejne rychle, 150kW.
      Vim ze je to sufferem v baterii atd. ale super je na tom to ze je to rychly a nemusie pocitat na kolik musite vybit baterii jako u Tesly a by se nabijelo rychle. Kdyby nezral i travu u silnice, bylo by to dobry auticko.

      1. e-tron má i jiné vychytávky, např. rekuperaci má trochu
        e-tron má i jiné vychytávky, např. rekuperaci má trochu jinou něž ostatní EV, v některých testech vychází spotřeba větší, ale to jsou testy kde je zkoušena ve velké míře dynamika, celkové hranice auta a podvozku, v běžném provozu a při naučení se jízdy s tímto autem a s touto rekuperací to není zase tak strašný, dá se v pohodě jezdit max. do 25 kWh s rychlým dobíjením a praktičností jde o jedno z nejlepších EV na trhu a na to že jde o první EV od této značky, tak je to víc než slušný

            1. Mě šlo v první řadě o to, že E-tron je obrovský auto a
              Mě šlo v první řadě o to, že E-tron je obrovský auto a přitom prostor uvnitř fakt hrůza. Nákladový prostor kufru šíleně vysoko (asi jak museli celý podvozek zvednout kvuli baterkám) Vzadu tunel až k zadním sedačkám (chybí jakékoli místo pro nohy pro 5tého) a přelézt v autě z leva do prava je parkurový zážitek. Jediné slušné místo je v první řadě, ale ani tam to není žádná extra třída na tak obrovské auto.

              Druhá věc je aerodynamika a spotřeba, to je už víceméně známé a netřeba to znovu rozebírat.

              A třetí věc, že 90% aut v posledních 10ti letech vypadá naprosto identicky. čestná vyjímka je snad jen Mazda, možná Toyota se svýmy origami variacemi (i když nová RAV4 už zase vypadá jako krabice). Samozřejmě se najdou i vyjímky, ale kdykoli vidím představené nové auto nedejbože ještě SUV nebo crossover tak si říkám, vždyt je to všechno úplně stejný.

              1. No je to úplně běžné SUV a prostor uvnitř odpovídá
                No je to úplně běžné SUV a prostor uvnitř odpovídá autům v této kategorii, mohlo by to být určitě lepší ale jako hrůzu bych to neviděl. Obecně to platí o všech velkých SUV že prostor vnitřní neodpovídá velikosti auta, ale přesto jsou tyto auta stále oblíbenější

                spotřeba není žádná tragedie, je to prostě EV a musí se nabíjet a cesta plánovat, jesti je dojezd 330 nebo 370 km zase až tolik rozdíl při normálním používání není, 90% lidí nenajede denně víc jak 120 km a jednou za čas delší trasa na dovolenou? jedno nabíjení navíc? to se dá přežít

                ve finále je daleko příjemnější konstantní rychlost nabíjení a s tím spojený velký rozsah ideální doby pro nabíjení

                1. S tím prostorem nesouhlasím (třeba právě RAVka je
                  S tím prostorem nesouhlasím (třeba právě RAVka je výrazně prostornější i když je to výrazně menší auto) o tom středovém tunelu vzadu raději už ani nemluvim.

                  Pokud jde o spotřebu… ano „není to tragédie“. Problém vidím v tom, že se očekávání byla veliká a vyjádření koncernu typu „to co dělá Tesla umíme taky a lépe“ tomu ještě více nahrávala. Takže pokud je skutečnost horší (vyšší hmotnost, horší aerodynamický odpor, = vyšší spotřeba), tak na to samozřejmě všichni nadávají. Ale ve výsledku ano, musíte plánovat a počítat s tím.
                  E-tron si svoje kupce asi najde, ale Tesla Killer to zatím není.

                  Vidím to tak, že zatímco Tesla umí skvěle baterky, motory, software, nové technologie a učí se klasické sériové výrobě a kvalitě zpracování. Tak koncern umí skvěle sériovou výrobu a kvalitní zpracování ovšem sázka na to, že jen koupí baterky a přidá elektromotory a bude mít lepší auto prostě nevyšla a i oni se musí naučit dělat elektroauta.

                2. Mě se na tom nelíbí, že ve výsledku je takové auto
                  Mě se na tom nelíbí, že ve výsledku je takové auto neekologické. Když už vyrábět EV, tak aby to nebyly kopie spalováků se spotřebou 35-40 kWh/100 km, ale spotřeba pro kvalifikaci jako „ekologického auta“ by měla končit na 15 kWh/100 km.

                3. Nevím co je míněno diktaturou, ale zavedení pojmu
                  Nevím co je míněno diktaturou, ale zavedení pojmu ekologické EV auto mi nepřijde zcestné. K čemu je EV auto, co sežere i trávu u silnice a bude potřeba postavit několik jaderných elektráren na jeho provoz? Podobnými auty jsme se dostali jen k jinému typu spalovacích aut, kde potřebujeme stovky koní 100-150 kWh baterií atd. Jediná výhoda pak je, že ta neekologická část se odehrává mimo města, jinak trvá 200 tis. km, než se EV dostane ekologií na úroveň znečištění spalovacích aut.

                4. A vy budete určovat, co už není ekologické? Nebo kdo?
                  A vy budete určovat, co už není ekologické? Nebo kdo? Jakou mohu mít spotřebu? Ano? Pak je to diktatura. A tu odmítám.

                5. Tak standard 50 g/km CO2 je schválený a všeobecně
                  Tak standard 50 g/km CO2 je schválený a všeobecně uznávaný jako EKO norma. Auta se spotřebou 20 kWh/100km a více po přepočtu (kolik výroba 1 kWh vyprodukuje CO2) zdaleka tuto normu nesplňují.

                6. To není problém tech aut, ale výroby elektřiny
                  To není problém tech aut, ale výroby elektřiny

                7. No netýká se to jen elektřiny, ale i výroby samotných aut
                  No netýká se to jen elektřiny, ale i výroby samotných aut (technologií)

                8. Takže abychom nešlodili přírodě budem obecně omezovat
                  Takže abychom nešlodili přírodě budem obecně omezovat výrobu? Jakkoliv škodlivou či neškodlivou? To už není jen na palici, to je na Bohnice.

                9. Ak som správne pochopil Jozefa, tak toto tým nemyslel. Ale
                  Ak som správne pochopil Jozefa, tak toto tým nemyslel. Ale chce aby mali novovyrábané EV spotrebu, čo možno najnižšiu a najvyššiu efektivitu a s tým súhlasím.
                  Nie je problém nahádzať do eTrona 250kWh baterií a aj s jeho obrovskou spotrebou bude mať dostatočný dojazd, ale načo je to dobré ?!
                  Myslím, že Hyundai-Kia na to idú veľmi dobre.

                10. Souhlasím se snahou o největší efektivitu, i o snahu o
                  Souhlasím se snahou o největší efektivitu, i o snahu o nejnižší spotřebu, o to se snaží všechny automobilky u všech aut.
                  Ale proč se má každý spokojit s malou Kiou? Někdo chce velký auto právě jako je eTron. Je pro jinou skupinu lidí.
                  Absolutně mne děsí vaše věta „Na co to bude dobré?!“ – Největší zvěrstva lidstva se zaštitivaly podobnými důvody.

                11. Musite koukat dal nez na kraj talire. V Cine a v Indii pribylo
                  Musite koukat dal nez na kraj talire. V Cine a v Indii pribylo v poslednich par letech znacne mnozstvi spalovaku a to se musi resit. 2010 byla 1 miliarda aut. 2019 uz 1,25 miliardy. V roce 2030 ma byt 1,6 miliard. V Evrope a USA pripada 570 a 650 aut na 1000 obyvatel. V Cine jen 150. Kazdym rokem jich bude pribyvat. V Indii to same. Obe zeme maji skoro 3 miliardy lidi. Kdyz se nic nezmeni, tak se vsechno zhrouti.

                12. Přesně, svět je i za naší králikárnou, ne jenom před
                  Přesně, svět je i za naší králikárnou, ne jenom před ní.

                13. Jenom s tim rozdilem, ze kazda jejich kralikarna je 140x tak
                  Jenom s tim rozdilem, ze kazda jejich kralikarna je 140x tak velka jako ta nase.

                14. Ravku si myslím, že nelze dávat na stejnou úroveň,
                  Ravku si myslím, že nelze dávat na stejnou úroveň, stejně jako třeba kodiaq, nebo hyundai/kia jsou to menší auta ale přesto daleko praktičtější a min. o půl mega levnější, nechápu to sám, je to asi o té prémiovosti, vysoká cena, zřejmě více bezpečí vykopené menším prostorem, ale když budeš porovnávat audi, bmw, mercedes, volvo, land rover a jiné prémiovky bude to vždy podobné, přesto to lidi tak chtějí a kupují to

                  nevím co myslíte veliká očekávání, mě třeba e-tron v ničem nepřekvapil, není to stále ještě EV postavené na platformě pro EV, jde o první model této zdačky, takže já nečekal, že Teslu překonají v dojezdu hned prvním modelem, ale čekal jsem tradiční vysokou úroven zpracování, ergonomii a skvělý pocit za volantem, dojezd alespon v mém případě kdy 90% cest je do 100 km za den je jen velice malý nedostatek, stejně když jedu na dovolenou tak více jak 200 km v kuse nedávám, takže na nabíječce budu stát úplně stejně často, protože i tu teslu bych po 200 km nabíjel když už bych dělal zastávku

                  idální z mého pohledu by byl kodiaq EV s dojezdem 350 km a cenou do 1,3 mil

        1. Etron je technologicky demonstrator ale Teslu z pohledu
          Etron je technologicky demonstrator ale Teslu z pohledu efektivity nepokoril. Stezejni zapas bude v ramci VW – pro uspech na trhu musi skalovat a nabidnout ‚lidove vozitko‘ za ‚normalni‘ cenu.

          * zatim to vypada ze EV dosahnou normalni ceny diky tomu ze VW zdrazi vozidla se spalovacimi motory 😀

          1. efektivita je asi tak jedna z padesáti věcí které u auta
            efektivita je asi tak jedna z padesáti věcí které u auta řeším a pouze jedna z padesáti ve kterých Tesla etron pokoří a navíc v reálu ne zase až tak o moc 😀

            co se týká lidového vozítka tak VW dělá maximum pro to aby se EV dostalo i obyčejnějším lidem, auta bude vyrábět tak že bude vyrobu dotovat a doufat, že se jejich EV a platforma rozšíří natolik, že se jim to časem vrátí, žádná jiná automobilka toto nedělá, všichni vyrábí EV tak aby na nich vydělali alespon trochu, takže šetří kde se dá a podle toho to také vypadá, navíc cpou do výbav plno kravin jen aby si obhájili vysokou cenu

            1. Jenze to ovlivnuje primo dojezd elektromobilu a to je prvni na
              Jenze to ovlivnuje primo dojezd elektromobilu a to je prvni na co se zakaznik zameri… proto je kazde % znat. Pokud se vyrazne zlepsi kapacita baterii pak uz to bude opravdu jedno zda motor dela na 91% nebo 92% procent a ze neni idealni aerodynamika apod.

              Ano s tou strategii VW souhlas, jen investori budou trochu nervozni v pristi petiletce.

Napsat komentář