BMW iNext: takhle bude vypadat bavorský elektromobil nové generace

Jan Horčík - 21 Srpen 2019

BMW má dnes v nabídce jediný plně elektrický model, a to BMW i3. To se má ale už během několika následujících let změnit díky modelům jako BMW iX3, BMW i4 a BMW iNext.auto elektromobil BMW iNEXT

BMW staví svůj model iNext na letitých zkušenostech s elektrickým pohonem nejen svého elektromobilu BMW i3, ale také plejády plug-in hybridů.
foto: BMW

Elektromobil BMW iNext bude plně elektrický crossover, který chce soutěžit o své místo s vozy typu Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric či .

Zástupci BMW v minulosti v souvislosti s iNext mluvili o těžko uvěřitelném dojezdu až 700 km. Žádné další specifikace zatím známy nejsou.

Auto totiž nepůjde na trh dřív, než v roce 2021. Prozatím se pilně pracuje na prototypech, kterých má být celkem až 100. Vyrábět se bude v továrně Dingolfing v Německu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ano BMW má dnes v nabídce stále pouze jediný plně elektrický model, a to BMW i3 2013 ;)...

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i3/

---

podporujeme Greenpeace Deutschland a Písek fpřefodovce ;))
*TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin
3.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

bude tak vych(caně)ytrale vyrobeno že nejenže si doma už ani štavu do vostřikovače nedolejete ale ani ten nejtek nevyklepete :))))

https://www.novinky.cz/auto/clanek/bmw-poodhaluje-sve-elektricke-suv-ve-vyrobe-pouzije-inovativni-postupy-40293952

ps: viděli ste tam taky tu mrkající bloncku?? :)))))

---

podporujeme Greenpeace Deutschland a Písek fpřefodovce ;))
*TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin
3.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42

iNext by mohlo být moje další auto, vypadá to pěkně. Takže auto bych měl, ale uvidím, jak se posune infrastruktura nabíjení, to bude pro mne omezující prvek.

Obrázek uživatele Kuk

"nepůjde na trh dřív, než v roce 2021"

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

a srrr na bmv...

http://www.hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

...lepší je česká elektromazda :))

Sbohem Wankelu! Čech přestavěl Mazdu RX-8 na elektromobil

https://www.garaz.cz/clanek/sbohem-wankelu-cech-prestavel-mazdu-rx-8-na-elektromobil-21002379

---

podporujeme Greenpeace Deutschland a Písek fpřefodovce ;))
*TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin
3.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42

Odpurci EV pouzivaji nizke prodeje EV jako kriterium nezajmu ze strany zakazniku. Kdyz se podivame na pocet vsech ruznych modelu spalovaku a EV, tak uvidime obrovsky uspech elektromobilu. Tisice az desetitisice spalovacich modelu maji relativne male prodeje oproti mozna 100 plne elektrickym modelum celosvetove. Kdyby se vyrabelo tolik modelu EV, tak by prodeje byly mnohonasobne vyssi. Dnes se da koupit jen omezeny sortiment. Napriklad elektricke kombi neexistuje. A ty ostatni take nepatri do nejpopularnejsi kategorie. Proste to nechteji vyrabet.

Zajimave, jak se da se statistikou hybat. Pravda je takova, ze prodeje EV aut jsou naprosto minimalni az bych rekl zoufale.Kdyby nebyly v nekterych zemich dotace na tyto auta nebo by nebyly financne penalizovany spalovaci auta oproti EV. Prodeje by byly jeste vyrazne nizsi, da se rici zanedbatelne.
Vyrazne vyssi prodeje EV aut lze ocekat, az vyrazne klesnou ceny +- 10% na uroven spalovacich aut a zlepsi se infrastruktura dobijecek,zrychli nabijeni aut. Tezko ocekavat kdyz mala EV jebka stoji 800litru, ze budou nake prevratne prodeje.
Vetsina lidi to ma v hlave jeste v poradku.

Obrázek uživatele runner42

Dobře napsáno.
Proto lidé, co se poučili z historie, s obavami sledují dění v Německu a jeho přechod k centrálně řízenému hospodářství, které se možná projeví i v automobilovém průmyslu v přechodu z tržního na dotační/rozpočtový, tedy defacto se bude jednat o formu zestátnění.

Ale lidé budou nadšeni z "polovičních" cen EV (za peníze z daní a výnosů z kolonií).

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Tomáš

No, fakt je ze komunismu v.2 bych se dozit nechtel, jednou mi to stacilo.Ale je k tomu nakroceno a obavam se ze dost lidi treba v ramci boje za lepsi klima skousne lecos.

---

Prius PHV (2012)

Brebto, skutečný komunismus jsi ještě nezažil....

Však taky napsal v.2 a ne v.Skutečný.
Napoprvé se to nepovedlo, kde je záruka že se to povede na druhý pokus?

Aby to nebylo matoucí tak bych ale zvolil přesnější:

Komunismus 0.2 beta ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Tomáš

Je to tak. EV jsou zatim proste moc drahy. Plus spousta dalsich nevyhod, videno ocima prumerneho obcana.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

2x kapitán Obvious si zase vylejvá srdíčko. Voda je mokrá, v zimě je zima a houno smrdí. Svět je jedno velký dobrodržství. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Dobry den.

---

Prius PHV (2012)

Moje babička vždycky říkala: Kdyby byli v ***** ryby, nemusely by být rybníky.

---

85tis km s Teslou model S

To není o tom, že to nechtějí vyrábět, ale EV je nákladnější, dražší a tudíž není tak ziskové.
Ale pravda je, že portfolio EV je oproti spalovákům tristní, teď se to rozjíždí, odhaduji, že kolem 2025 bude výběr variant a typů srovnatelný.

lžeš, nebo nevíš nebo nerozumíš, co jsou to "fixní náklady" :)
kdyby to chtěli vyrábět, tak už to vyrábí a hlavně jsou všude nabíječky (krom Tesly)... důkaz je, že lidi o to mají zájem = Tesla během pár let ovládá své kategorie vozů (bez ohledu na palivo) v uSSa i SS EU

Podívejte se na Ioniq - to je zářný příklad.

Jedna platforma jedno auto - proč je BEV nejdražší a která z variant má nejvíce prodaných kusů? Pořád je BEV od PHEV o 100 000 na startu dražší (klasický hybrid už tam cenu nemá), kde je ta proklamovaná jednodušší technologie a tím i logicky nižší cena?

Když tohle vidím, šel bych do PHEV - proč? Je levnější, bezemisně město obslouží a nelimituje mě v dojezdu s hledáním nabíječky a čekání u ní, benzínek je hafo

Máme doma jedno PHEV a můžu doporučit. Jak píšete, v městě to jezdí jako EV a mimo města nemáte problém s nabíjením (hledání, čas).
Jsem z Prahy a například tady na elektriku ujede 40km (nyní s klima). Motor to zapne jen do Barrandovského kopce pokud přidáte víc plyn, jinak full EV i na automatický mód. Přepínání EV-spalovák vůbec není poznat, jen jsou jinak nastavený brzdy, asi aby byl plynulý přechod od brždění rekuperací, tak je nástup méně ostrý než u plného spalováku, ale jde jen o zvyk.

není levnější, po 300 tis. km na servisech (vyšší poruchovost důležitých součástek) a palivu je i Tesla levnější :),

Proč myslíš, že si bohatší taxikáři pořizují Tesly? Ne jen kvůli SC zdarma ;)

tedy nepravda :)

První zákazníci mění auto po 5 letech/ 100 000 km, co přijde dřív...statistika...
Taxikáři jsou specifická oblast...to bych sem vůbec nemlel...hlavně když všude čtu a vidím kvalitu provedení Tesel...

A mimochodem těch 100 000 Kč je přímo ze stránek výrobce..takže zase bych nepletl TCO na vzdálenost a pořizovací cenu, dokud je auto v záruce, tak mě spousta věcí netankuje.. takže trošku souvislosti, než křičím nepravda...

a které auto má záruku 300t km ? tudíž servis zdarma ND zdarma ?

Takže to je tvá logika, vyrábět auta jen pro první majitele? Koukám, že s tvým mozkem si korporace dělají, co chtějí :-D

To už ani nechápeš, že pak by i ti první majitelé mohli své ojeté prodat auto dráž, kdyby bylo kvalitnější, což např. Tesla v průměru je?

https://is.gd/8dcDeZ

Jen se podívej na BMW X6, jak jen po 100 tis. km padá cena na půlku hodnoty, což u Tesly není ani omylem, prober se, hochu :)

Takže trochu souvislosti, než píšu dětské hlouposti bez základních znalostí či jednoduché logiky :)

Píšu, že je to moje logika? Ne, Konstatuju fakt, který je - většinu aut si kupují společnosti, co je mají v účetnictví, skončí odpisy = mění auto

Tesla? Co to je? Jo už vím, výrobce elektronek z Rožnova pod Radhoštěm, ty byly dobrý, to používal i Marshall....

Mimochodem váš svět evidentně neznám, můžete sem hodit inzeráty Tesly S,X,3 s nájezdem 100 tis km, co má větší cenu než nová? Rád bych se poučil - a prosím konkrétní odkazy..

jakou kategorii ovládá prosím tě? :D možná tak kategorii se sráčskou kvalitou v ceně nad jeden milion :D

tak toto je právě ukázkový, podřadný troll, je třeba ban takových méněcenných lidí, kteří jen škodí :)

"Tesla Model S = 37% of Large Luxury Car Sales in 2018 in USA*"
https://is.gd/J1cuS2

v EU také ovládá, stačí hledat, ale to pro podřadné trolly samozřejmě neplatí :)

No v USA mají trochu jinou představu o Luxury Car :D zařadili Teslu někam kam rozhodně nepatří a i tam postupně prodeje slábnou

a v evropě boduje max. v zemích kde mají EV mohutný doping v podobě dotací jinak je to bída s nouzí

V Nemecku je ten vas "doping" zanedbatelny. Od statu dostanete na BEV usmolenych 2.000 EUR. Ta druha pulka je od vyrobce. Kdyz si koupite spalovak, tak dostanete mnohem vetsi slevu.

No proto také v německu je prodej Tesly bída s nouzí :D Tesla boduje pouze ve státech jako je Norsko ale to je tak malý trh, že finální čísla nejsou nijak závratná

když dostanu fakta, co vyvrátí můj "mozek", tak napadnu nejlépe zdroj , definici i vlastně celý svět, že, troubo? :)

Jaký fakta? to jsou jen bláboly, kterým ty věříš. Ty tvá fakta si stanoví kdo chce kdy chce, to je statistika prostě, zadám parametry tak aby mi vyšlo to co se mi libí a pak s tím mávám a dělám reklamu :D

nekrmit :)

Docela by se mi tu hodilo tlačítko blokace, abych nemusel číst ty tvoje slinty.

---

85tis km s Teslou model S

to víš, neznalí a nevzdělaní neradi vidí fakta a že je většina chytřejší a inteligentnější :)

proti argumenty proti uvedeným faktům tedy opět nedáš, že :)

Já si prostě myslím že i trollit se musí umět. :-)

---

85tis km s Teslou model S

ano, toho jsi důkazem ty, tedy ti, co jen žvatlají "názory" bez faktů či jasných statistik :)

Určitě Jenjo

---

85tis km s Teslou model S

Pri tak nizke produkci kterou si automobilky samy naplanovaly jsou ceny samozrejme vysoke. Vyvojove naklady se rozdeli na malo kusu.

U EV jsou zvýšené náklady hlavně díky bateriím, a tady se to většími seriemi nezachrání.

To není bateriemi. Vstupní náklady vyšší o 100 000 neobhájí výstupní cenu vyšší o 400 000

Jak vidíme u Tesly tak ani zvýšení výroby neznamená výrazný pokles ceny...a ve finále ani zisk.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To ale vůbec není pravda. Průměrné ceny Tesel po kvartálech za posledních 2,5 roku:
2017: $91 470,6 | $103 899,3 | $90 476,7 | $90 247,6
2018: $91 186,4 | $82 360,7 | $72 799,4 | $69 715,8
2019: $59 108,9 | $56 382,3

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

průměrné ceny jsou zavádějící, ze začátku se prodávaly modely v dražších specifikacích a postupně se do výroby dostávali levnější varianty a proto průměrná cena jde dolů, ale chtělo by to cenu konkrétního modelu v roce 2017 a v roce 2019

Zase smíchané hrušky a jablka, statistika k ničemu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Naopak pokles ceny jednoho konkrétního modelu je zavádějící (i když k těm také docházelo), důležitější je pokles průměrné ceny potřebné pro zisk a tam se Tesla dostala ze 110+ tisíc dolarů v roce 2017 na 61 tisíc dolarů v posledním kvartálu, takže tam jistě pokrok způsobený zvýšenou výrobou je a ne naopak, jak tvrdí hybrid6 výše.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ne to právě že ne, pouze na konkrétním modelu ve stejné specifikaci a výbavě bude patrné zda došlo ke zlevnění, nebo ne. Když něco zprůměrujete tak to pouze zkreslíte, častá finta snad všech automobilek. To jsou ty Vaše statistiky pořád. Pokud sníží cenu díky nižší výbavě tak to nemá s objemem výroby nic společného. Právě pokud nyní dokáží ten stejný model udělat levněji, tak je pravděpodobné, že je to díky zvýšenému množství, nebo lepší efektivitě, ale také nemusí, u Tesly bych spíš řekl, že snížení ceny dosáhly odrbáním kvality co to šlo, vzhledem k jejich příšerné kvalitě lakování vozů je to i dost pravděpodobné.

A TM3 za cenu shora atakující evropské elektromobily "za milion" je tedy podle vás co?

Obrázek uživatele Kuk

Ty vidíš? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Ja taky vidim. Tesla jen polyka penize. Je to otesanek.

---

Prius PHV (2012)

Trošku nadhledu... Jsou to velice dobře spolykane peníze.... Nebo raději polykání peněz armádami? Státní byrokracii? Nenazranymi miliardářami?
Elon je zatím ještě nedoceněný, jednou bude v učebnicích po boku Nikoly....

Obrázek uživatele runner42

Je to tak, s odstavcem o něm se v této učebnici už počítá.
https://knihy.abz.cz/prodej/kriminologie

Kapitola hospodářská kriminalita, podtitulek Stříhání ovcí

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Zlý člověče, ty kromě elektřiny nemáš rád i Elona? Styď se... Srovnávat Elona např s Viktorem nebo Radovanem může jen závistivy zlý člověk... Ale neztracej hlavu, každá negativní energie teda i ta tvoje se dá transformovat na pozitivní... Tvůj čas ještě přijde

Obrázek uživatele runner42

Ó děkuji ti bratře za zasetí seménka naděje, snad jednou v mé duši vyklíčí a přinese plod krásný, jež cesta pravá jest, cesta ta jediná ke spasení, jak káže náš prorok a spasitel. Elon s tebou.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Rádo se stalo... Jen to semínko nezapomeň zalévat láskou a dobrými činny

Obrázek uživatele runner42

Ó děkuji ti bratře za radu, hned tak učiním a prvním dobrým činem se snad zalíbím. Tedy věz, že činy se píše s jediným N, neb činny se dvěmi, až se to stydím vyslovit, bych neurazil spasitele našeho velkého Elona, znamená malá roztomilá čubka. Elon s tebou bratře.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Kuk

Ty si naivní jak daleko vidíš. Přestaň si hrát na ekonomickýho experta a radši zůstaň u pohádek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zase stejná krabice jako E-tron :(.

Obrázek uživatele Tomáš

E-Tron ma super jednu vec, a to ze nabiji porad stejne rychle, 150kW.
Vim ze je to sufferem v baterii atd. ale super je na tom to ze je to rychly a nemusie pocitat na kolik musite vybit baterii jako u Tesly a by se nabijelo rychle. Kdyby nezral i travu u silnice, bylo by to dobry auticko.

---

Prius PHV (2012)

50kW to umí po celou dobu ... ne 150kW :)

e-tron má i jiné vychytávky, např. rekuperaci má trochu jinou něž ostatní EV, v některých testech vychází spotřeba větší, ale to jsou testy kde je zkoušena ve velké míře dynamika, celkové hranice auta a podvozku, v běžném provozu a při naučení se jízdy s tímto autem a s touto rekuperací to není zase tak strašný, dá se v pohodě jezdit max. do 25 kWh s rychlým dobíjením a praktičností jde o jedno z nejlepších EV na trhu a na to že jde o první EV od této značky, tak je to víc než slušný

Etron je technologicky demonstrator ale Teslu z pohledu efektivity nepokoril. Stezejni zapas bude v ramci VW - pro uspech na trhu musi skalovat a nabidnout 'lidove vozitko' za 'normalni' cenu.

* zatim to vypada ze EV dosahnou normalni ceny diky tomu ze VW zdrazi vozidla se spalovacimi motory :D

efektivita je asi tak jedna z padesáti věcí které u auta řeším a pouze jedna z padesáti ve kterých Tesla etron pokoří a navíc v reálu ne zase až tak o moc :D

co se týká lidového vozítka tak VW dělá maximum pro to aby se EV dostalo i obyčejnějším lidem, auta bude vyrábět tak že bude vyrobu dotovat a doufat, že se jejich EV a platforma rozšíří natolik, že se jim to časem vrátí, žádná jiná automobilka toto nedělá, všichni vyrábí EV tak aby na nich vydělali alespon trochu, takže šetří kde se dá a podle toho to také vypadá, navíc cpou do výbav plno kravin jen aby si obhájili vysokou cenu

Omyl hneď v prvej vete. Efektivita je aspekt, ktorý je pri elektromobile na prvých miestach. Dokonca už aj pri spalovákoch sa to musí riešiť, inak sa na cestu ani nedostane lebo nesplní limit CO2

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Jenze to ovlivnuje primo dojezd elektromobilu a to je prvni na co se zakaznik zameri... proto je kazde % znat. Pokud se vyrazne zlepsi kapacita baterii pak uz to bude opravdu jedno zda motor dela na 91% nebo 92% procent a ze neni idealni aerodynamika apod.

Ano s tou strategii VW souhlas, jen investori budou trochu nervozni v pristi petiletce.

Chce to víc nadhledu. EV s takovou spotřebou zkrátka není k ničemu. Chci jezdit za 11 a ne za 25.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

No chce to právě víc nadhledu no, což u tebe trochu postrádám, s velkým SUV za 11 je opravdu reálné :D se prober

Mě šlo v první řadě o to, že E-tron je obrovský auto a přitom prostor uvnitř fakt hrůza. Nákladový prostor kufru šíleně vysoko (asi jak museli celý podvozek zvednout kvuli baterkám) Vzadu tunel až k zadním sedačkám (chybí jakékoli místo pro nohy pro 5tého) a přelézt v autě z leva do prava je parkurový zážitek. Jediné slušné místo je v první řadě, ale ani tam to není žádná extra třída na tak obrovské auto.

Druhá věc je aerodynamika a spotřeba, to je už víceméně známé a netřeba to znovu rozebírat.

A třetí věc, že 90% aut v posledních 10ti letech vypadá naprosto identicky. čestná vyjímka je snad jen Mazda, možná Toyota se svýmy origami variacemi (i když nová RAV4 už zase vypadá jako krabice). Samozřejmě se najdou i vyjímky, ale kdykoli vidím představené nové auto nedejbože ještě SUV nebo crossover tak si říkám, vždyt je to všechno úplně stejný.

No je to úplně běžné SUV a prostor uvnitř odpovídá autům v této kategorii, mohlo by to být určitě lepší ale jako hrůzu bych to neviděl. Obecně to platí o všech velkých SUV že prostor vnitřní neodpovídá velikosti auta, ale přesto jsou tyto auta stále oblíbenější

spotřeba není žádná tragedie, je to prostě EV a musí se nabíjet a cesta plánovat, jesti je dojezd 330 nebo 370 km zase až tolik rozdíl při normálním používání není, 90% lidí nenajede denně víc jak 120 km a jednou za čas delší trasa na dovolenou? jedno nabíjení navíc? to se dá přežít

ve finále je daleko příjemnější konstantní rychlost nabíjení a s tím spojený velký rozsah ideální doby pro nabíjení

S tím prostorem nesouhlasím (třeba právě RAVka je výrazně prostornější i když je to výrazně menší auto) o tom středovém tunelu vzadu raději už ani nemluvim.

Pokud jde o spotřebu... ano "není to tragédie". Problém vidím v tom, že se očekávání byla veliká a vyjádření koncernu typu "to co dělá Tesla umíme taky a lépe" tomu ještě více nahrávala. Takže pokud je skutečnost horší (vyšší hmotnost, horší aerodynamický odpor, = vyšší spotřeba), tak na to samozřejmě všichni nadávají. Ale ve výsledku ano, musíte plánovat a počítat s tím.
E-tron si svoje kupce asi najde, ale Tesla Killer to zatím není.

Vidím to tak, že zatímco Tesla umí skvěle baterky, motory, software, nové technologie a učí se klasické sériové výrobě a kvalitě zpracování. Tak koncern umí skvěle sériovou výrobu a kvalitní zpracování ovšem sázka na to, že jen koupí baterky a přidá elektromotory a bude mít lepší auto prostě nevyšla a i oni se musí naučit dělat elektroauta.

Ravku si myslím, že nelze dávat na stejnou úroveň, stejně jako třeba kodiaq, nebo hyundai/kia jsou to menší auta ale přesto daleko praktičtější a min. o půl mega levnější, nechápu to sám, je to asi o té prémiovosti, vysoká cena, zřejmě více bezpečí vykopené menším prostorem, ale když budeš porovnávat audi, bmw, mercedes, volvo, land rover a jiné prémiovky bude to vždy podobné, přesto to lidi tak chtějí a kupují to

nevím co myslíte veliká očekávání, mě třeba e-tron v ničem nepřekvapil, není to stále ještě EV postavené na platformě pro EV, jde o první model této zdačky, takže já nečekal, že Teslu překonají v dojezdu hned prvním modelem, ale čekal jsem tradiční vysokou úroven zpracování, ergonomii a skvělý pocit za volantem, dojezd alespon v mém případě kdy 90% cest je do 100 km za den je jen velice malý nedostatek, stejně když jedu na dovolenou tak více jak 200 km v kuse nedávám, takže na nabíječce budu stát úplně stejně často, protože i tu teslu bych po 200 km nabíjel když už bych dělal zastávku

idální z mého pohledu by byl kodiaq EV s dojezdem 350 km a cenou do 1,3 mil

Mě se na tom nelíbí, že ve výsledku je takové auto neekologické. Když už vyrábět EV, tak aby to nebyly kopie spalováků se spotřebou 35-40 kWh/100 km, ale spotřeba pro kvalifikaci jako "ekologického auta" by měla končit na 15 kWh/100 km.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

To už zavání diktaturou.

Nevím co je míněno diktaturou, ale zavedení pojmu ekologické EV auto mi nepřijde zcestné. K čemu je EV auto, co sežere i trávu u silnice a bude potřeba postavit několik jaderných elektráren na jeho provoz? Podobnými auty jsme se dostali jen k jinému typu spalovacích aut, kde potřebujeme stovky koní 100-150 kWh baterií atd. Jediná výhoda pak je, že ta neekologická část se odehrává mimo města, jinak trvá 200 tis. km, než se EV dostane ekologií na úroveň znečištění spalovacích aut.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

A vy budete určovat, co už není ekologické? Nebo kdo? Jakou mohu mít spotřebu? Ano? Pak je to diktatura. A tu odmítám.

Musite koukat dal nez na kraj talire. V Cine a v Indii pribylo v poslednich par letech znacne mnozstvi spalovaku a to se musi resit. 2010 byla 1 miliarda aut. 2019 uz 1,25 miliardy. V roce 2030 ma byt 1,6 miliard. V Evrope a USA pripada 570 a 650 aut na 1000 obyvatel. V Cine jen 150. Kazdym rokem jich bude pribyvat. V Indii to same. Obe zeme maji skoro 3 miliardy lidi. Kdyz se nic nezmeni, tak se vsechno zhrouti.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně, svět je i za naší králikárnou, ne jenom před ní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jenom s tim rozdilem, ze kazda jejich kralikarna je 140x tak velka jako ta nase.

Tak standard 50 g/km CO2 je schválený a všeobecně uznávaný jako EKO norma. Auta se spotřebou 20 kWh/100km a více po přepočtu (kolik výroba 1 kWh vyprodukuje CO2) zdaleka tuto normu nesplňují.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

To není problém tech aut, ale výroby elektřiny

No netýká se to jen elektřiny, ale i výroby samotných aut (technologií)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Takže abychom nešlodili přírodě budem obecně omezovat výrobu? Jakkoliv škodlivou či neškodlivou? To už není jen na palici, to je na Bohnice.

Ak som správne pochopil Jozefa, tak toto tým nemyslel. Ale chce aby mali novovyrábané EV spotrebu, čo možno najnižšiu a najvyššiu efektivitu a s tým súhlasím.
Nie je problém nahádzať do eTrona 250kWh baterií a aj s jeho obrovskou spotrebou bude mať dostatočný dojazd, ale načo je to dobré ?!
Myslím, že Hyundai-Kia na to idú veľmi dobre.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Souhlasím se snahou o největší efektivitu, i o snahu o nejnižší spotřebu, o to se snaží všechny automobilky u všech aut.
Ale proč se má každý spokojit s malou Kiou? Někdo chce velký auto právě jako je eTron. Je pro jinou skupinu lidí.
Absolutně mne děsí vaše věta "Na co to bude dobré?!" - Největší zvěrstva lidstva se zaštitivaly podobnými důvody.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol