BMW i8 Roadster a Coupé: plug-in hybridy s dojezdem až 55 km

Jan Horčík - 30 Listopad 2017

Bavorská automobilka BMW představila aktuálně na autosalonu v Los Angeles novou verzi úspěšného sportovního plug-in hybridu BMW i8.auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

Po světové premiéře, kterou si BMW i8 Roadster odbylo na letošním autosalonu v Los Angeles, prodeje odstartují v květnu roku 2018. Roadster na prodejní plochu doprovodí nová verze BMW i8 Coupé.
foto: BMW

Sporťák BMW i8 je tak trochu kontroverzní záležitost. Mnozí příznivci elektromobility si myslí, že BMW by udělalo lépe, kdyby hybridní pohon eDrive vyměnilo za plně elektrický pohon. Přinesl by podle nich lepší výkon při zhruba stejném dojezdu.

BMW se ale raději drží svého kopyta a plug-in hybridní pohon BMW i8 v nové verzi raději jen mírně upravuje. Hlavní novinkou je zvětšení kapacity baterie ze 7 kWh na 11,6 kWh (355 V, 34 článků). Vysokonapěťový akumulátor je umístěn uprostřed vozu a náboj jeho článků vzrostl z 20 na 34 Ah.

Díky tomu získává nové BMW i8 Roadster dojezd čistě na elektřinu až 53 km, verze Coupé dokonce až 55 km (NEDC). Pohon přední nápravy zajišťuje 105kW (143 koní) elektromotor, pohon zadní nápravy stále tříválec TwinPower Turbo. Celkový výkon pohonného systému je 275 kW (374 koní).

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

Max. rychlost BMW i8 Roadster i BMW i8 Coupé je 250 km/h. U obou se ale mírně liší zrychlení: první nabízí 0-100 km/h za 4,6 sekundy, druhá verze za 4,4 sekundy.

Oba modely jsou postaveny na základech architektury LifeDrive, která byla speciálně navržena pro vozy BMW i. Hliníkový modul Drive sdružuje pohonný systém, vysokonapěťový akumulátor, zavěšení kol, bezpečnostní deformační zóny a strukturální nosné funkce, zatímco modul Life na sebe bere podobu kabiny pro cestující, která byla vytvarována z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (, nebo též uhlíkový kompozit).

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

Design auta se prakticky nezměnil. Novinkou je samozřejmě Coupe, které má měkkou, elektricky stahovatelnou střechu do rychlosti 50 km/h (trvá to asi 15 sekund). Hliníkové prvky, spojující mechanismus střechy s karoserií nového BMW i8 Roadster, jsou vyrobeny novou technologií 3D tisku.

U amerických dealerů by auto mělo být v květnu 2018. Ceny zatím nebyly oznámeny, původní verze v USA začínala na $135 000.

Specifikace BMW i8 Roadster:

Délka / šířka / výška (mm): 4689 / 1942 / 1291
Rozvor (mm): 2800
Světlá výška (mm): 117
Hmotnost (kg): 1595
Max. zatížení (kg): 370
Aerodynamický odpor (Cd): 0.28
Objem spalovacího motoru (l): 1,5
Převodovka: šestistupňová (spalovací), dvoustupňová (elektromotor)
Spotřeba kombinovaná (l/100 km): 2,1

Fotogalerie

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

BMW i8 – Technologický výstřelek, nebo budoucnost sportovních aut?
https://www.stream.cz/meziplyn/10019669-bmw-i8

55km dojezdu? zrychlenim 4.4s/100km? Cena zacina na 135k$? To je jako co? Pokus o blby vtip?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Znate nejaky jiny/lepsi plugin hybridni sportak?

Všichni rozhodně známé jiné auto s lepším dojezdem na elektřinuinu, než je 55 km dle NEDC.

A Světe div se, i levnějším! ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, ja zapomel, ze vlastne auta dneska maji jen dve kvality - dojezd a akceleraci z 0 na 100 v primce, omlouvam se za svuj omyl...

Nebýt tento komentář pod článkem o sportovním autě, tak bych si myslel, že to je sarkasmus. ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moc nechápu co chceš říct, jakože u sporťáku záleží jen na dojezdu a akceleraci a u jiných aut ne?

Všechno je jinak u sporťáků teď vše závisí jen na duši, zvuku a charakteru. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím no, já měl doteď za to že sporťák má mít především sportovní jízdní vlastnosti, velké limuzíny mívají běžné lepší akceleraci než sportovní auta, ale to z nich nedělá sporťáky ne?

Obrázek uživatele ozana

Jako třeba Rolls-Royce?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Pozor těch 55 km je navíc dle NEDC. :)))
Mlátěj klackem do mrtvýho koně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Díky za plnohodnotné hodnocení - mlátit klackem do mrtvýho koně. Přesné a rozesmálo mě to.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter