BMW i8 plug-in hybrid: první bouračka!

Jan Horčík - 20 Leden 2014

Stotisícový plug-in hybrid BMW i8 ještě ani není v prodeji a už tu máme jeho první nehodu. Podle všeho autem cestoval testovací řidič BMW a nezvládl mokrou vozovku. A navíc jel příliš rychle. No divte se se mu!auto BMW i8 crash Bimmerpost plug-in hybrid

Historicky první nehoda BMW i8 plug-in hybridu, který se teprve letos začne prodávat
foto: Bimmerpost

První BMW i8 je na hadry. Jak se to stalo? Třicetiletý řidič předprodukčního vozu jel podle všeho příliš rychle, nezvládl mokrou dálnici A92 a párkrát se odrazil od svodidel.

Zranění žádná, zato auto je podle fotek alespoň z jedné strany na kusy. Podle policie mohl být řidič "neseznámen s výkonem BMW i8".

Ehm. Testovací jezdec BMW? Neseznámený s možnostmi auta? V Německu? To těžko. Prostě smůla! Vzhledem k tomu, že BMW i8 zvládne 0-100 km/h během 4,5 vteřiny, občas to prostě uklouznout může. Pro vůz to nicméně není do začátku příliš dobrá reklama.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Těch testovacích bouraček je poslední dobou nějak moc. Že by nějaká nová marketingová strategie? Nebo crash-testy v reálu? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dalo sa to cakat pri takom vykone ze to na tych bicyklovych hard eco pneumatikach raz povoli :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cielom testovania je zistit, ake su moznosti auta. V tomto pripade sa to podarilo. Bolo by neskoro, keby sa to stavalo uz pocas seriovej vyroby auta a stalo by to vela penazi, alebo aj zivotov. Myslim, ze takato nehoda urcite k testovaniu auta patri.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Testování možnosti auta na veřejné komunikaci? A nehodu považujete za úspěch? To myslíte vážně?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zavisi z ktorej strany sa clovek na to pozera. Preco sa do niektorych aut davaju obmedzovace rychlosti? Lebo sa auto po prekroceni urcitej rychlosti (kvoli podvozku, pneumatikam, rozlozeniu vahy, riadeniu,...) moze stat, alebo stava nestabilnym, aj ked motoricky dany vykon/rychlost nie je problem. A to sa da zistit len takymto testovanim. Nie vsetko sa da odhalit na letisku, alebo parkovisku a nie zavsetkych podmienok (sucho, mokro, namraza, sneh, blato,...). A preto sa vlastne taketo testovanie robi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavne ze sa nikomu nic nestalo, auto je iba vec.
Testovaci jazdec, na to sa predpokladam prihliada, a je tam riadne poistenie a trosku iny rezim predpokladam, takto je otestovana aj nehoda v realnom prostredi, to su dalsie data. Vodic dostane celkom urcite odskodne.

Tazke auto, brutalny vykon, mokra cesta, ine chovanie elektromotora.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A samozrejme to najzaujímavejšie, čo som sa dočítal u konkurencie, sa tu vôbec nepíše...sa už ani nečudujem...

"Zajímavostí je také údajný verdikt policie, podle kterého se části zadní nápravy nacházely až 400 metrů od zbytku vozu."

...ten musel ísť poriadne rýchlo :D a k tomu vraj mal v aute testovacie vybavenie, ktoré zdvihlo hmotnosť na dve tony!!!

Poněkud podivné uvažování "není do začátku příliš dobrá reklama". Copak vůz může za to, že jej řidič nezvládl? Došlo snad k technické závadě?
Já bych viděl naopak dobrou reklamu v tom, že sice "auto je podle fotek alespoň z jedné strany na kusy" a přesto nedošlo ke zranění.
Krapet objektivity by nezaškodilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaké pak uvažování. ŽÁDNÉ. Je vidět, že i u západních sousedů otázka "profesionality" profesionálních řidičů a jimi testovací zkušební řidiči jsou, se moc od jiných neliší. Nejde o objektivitu, v dnešní době u většiny moderních vozidel je bezpečnost posádek na srovnatelné vysoké úrovni. Spíše by mne jako Čecha zajímalo, jak to v tomto případě dopadlo s úhradou vzniklé škody. Pojišťovna v tomto případě u těchto vozidel asi nefunguje plně a firma se tedy bude částečně hojit na nezraněném řidiči. Ale to nespadá do kolonky Hybridní vozidla ale následky blbosti profesionála.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řidič živící se testováním aut má nepochybně pojistku odpovědnosti za způsobený škody. Zvlášť v Německu. Proč se u nás vždycky diskuze točí okolo peněz? :D Vim že jich máme málo, ale občas bychom se přes to mohli přenést :))

Aha, asi jsem se nedostatečně vyjádřil. Měl jsem na mysli "uvažování" autora článku a ne havarujícího řidiče.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Elektromobil Tesla Model S skutečně považujeme za to nejlepší, co se automobilovému průmyslu za posledních 50 let přihodilo. Věta "Pro vůz to nicméně není do začátku příliš dobrá reklama." v sobě nicméně nenese pražádné hodnocení vozu BMW i8 ani jeho hanu (BMW i8 považujeme taktéž za obrovský krok kupředu, líbí se nám a obdivujeme ho). Konstatuje skutečně pouze to, že pro vůz to není dobře. Uvažování autora probíhalo zhruba následovně: na trh má přijít zcela nový plug-in hybrid značky BMW. Plug-in hybrid při testování na veřejné vozovce ve vcelku běžných podmínkách havaruje v rukou zkušeného testovacího řidiče. Co to říká běžnému spotřebiteli? Ostatním vozům se to nestává, nebo o tom alespoň není slyšet. Nemůže tedy být problém například ve stabilitě vozu? V jeho ovládání? V elektronickém stabilizačním systému? Opravdu se ovládá tak snadno, když jej nezvládne ani testovací jezdec? Pochopitelně mohlo jít - a nejspíš šlo - prostě o náhodu, smůlu, případně i zbytečné riskování řidiče. Výše uvedené konotace ale mohou dle našeho názoru v myslích některých potenciálních zákazníků vyvstat, a tedy vytvořit vozu špatnou reklamu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Děkuji a souhlasím.
Pořád zapomínám že téměř polovina lidí má menší než průměrnou inteligenci.
(asi jsem to moc nevylepšil)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mykanec: A čuduješ sa? Toto nie je Tesla o ktorej sa tu v rovnakom prípade dopočuješ oslavné básne o pozitívnej reklame na bezpečnosť ;)

peet365: Si sa zbláznil, že by sa BMW "hojilo" na vodičovi? :D :D :D Pracoval som pre BMW v UK a pokiaľ v Nemecku nie sú horší než v UK, tak ver tomu, že ten testovací jazdec za to dostane ešte nemalé odškodné ;) Opýtal by som sa kde to žiješ, ale tak to by bola blbá otázka keď tu žijem tiež :D

Ja osobne mám na túto udalosť taký názor, že toto je krásna ukážka ako poctivo BMW testuje autá pred vydaním...nehovoriac o tom, že BMW je známe najtvrdšími testovacími pred sériovými jazdami, takže ma to ani neprekvapuje.
youtube.com/watch?v=O9ydcx2ibXA&src_vid=6vgJ49NDbvs&feature=iv&annotation_id=annotation_818278

reaguješ na mňa, ale neviem na aký príspevok. Ja som tu nič nepísal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj, to sa stala nejaká chyba :) Reagoval som na užívateľa s menom "stanik"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

so vsetkym suhlas, az na to, ze testovanie na hranici moznosti auta, zvlast u takto inej koncepcii aut (nizko polozene tazisko) by taketo testy na hrane mali prevadzat na izolovanej testovacej drahe, dialnici, okruhu, aby nedoslo k ohrozeniu zivotov, aj inych civilnych posadok aut.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?