BMW i8 plug-in hybrid: první bouračka!

Stotisícový plug-in hybrid BMW i8 ještě ani není v prodeji a už tu máme jeho první nehodu. Podle všeho autem cestoval testovací řidič BMW a nezvládl mokrou vozovku. A navíc jel příliš rychle. No divte se se mu!

Historicky první nehoda BMW i8 plug-in hybridu, který se teprve letos začne prodávat
foto: Bimmerpost

První BMW i8 je na hadry. Jak se to stalo? Třicetiletý řidič předprodukčního vozu jel podle všeho příliš rychle, nezvládl mokrou dálnici A92 a párkrát se odrazil od svodidel.

Zranění žádná, zato auto je podle fotek alespoň z jedné strany na kusy. Podle policie mohl být řidič „neseznámen s výkonem BMW i8“.

Ehm. Testovací jezdec BMW? Neseznámený s možnostmi auta? V Německu? To těžko. Prostě smůla! Vzhledem k tomu, že BMW i8 zvládne 0-100 km/h během 4,5 vteřiny, občas to prostě uklouznout může. Pro vůz to nicméně není do začátku příliš dobrá reklama.

17 Comments on “BMW i8 plug-in hybrid: první bouračka!”

      1. Zavisi z ktorej strany sa
        Zavisi z ktorej strany sa clovek na to pozera. Preco sa do niektorych aut davaju obmedzovace rychlosti? Lebo sa auto po prekroceni urcitej rychlosti (kvoli podvozku, pneumatikam, rozlozeniu vahy, riadeniu,…) moze stat, alebo stava nestabilnym, aj ked motoricky dany vykon/rychlost nie je problem. A to sa da zistit len takymto testovanim. Nie vsetko sa da odhalit na letisku, alebo parkovisku a nie zavsetkych podmienok (sucho, mokro, namraza, sneh, blato,…). A preto sa vlastne taketo testovanie robi.

  1. Hlavne ze sa nikomu nic
    Hlavne ze sa nikomu nic nestalo, auto je iba vec.
    Testovaci jazdec, na to sa predpokladam prihliada, a je tam riadne poistenie a trosku iny rezim predpokladam, takto je otestovana aj nehoda v realnom prostredi, to su dalsie data. Vodic dostane celkom urcite odskodne.

    Tazke auto, brutalny vykon, mokra cesta, ine chovanie elektromotora.

  2. A samozrejme to
    A samozrejme to najzaujímavejšie, čo som sa dočítal u konkurencie, sa tu vôbec nepíše…sa už ani nečudujem…

    „Zajímavostí je také údajný verdikt policie, podle kterého se části zadní nápravy nacházely až 400 metrů od zbytku vozu.“

    …ten musel ísť poriadne rýchlo 😀 a k tomu vraj mal v aute testovacie vybavenie, ktoré zdvihlo hmotnosť na dve tony!!!

  3. Poněkud podivné
    Poněkud podivné uvažování „není do začátku příliš dobrá reklama“. Copak vůz může za to, že jej řidič nezvládl? Došlo snad k technické závadě?
    Já bych viděl naopak dobrou reklamu v tom, že sice „auto je podle fotek alespoň z jedné strany na kusy“ a přesto nedošlo ke zranění.
    Krapet objektivity by nezaškodilo.

    1. Jaké pak uvažování.
      Jaké pak uvažování. ŽÁDNÉ. Je vidět, že i u západních sousedů otázka „profesionality“ profesionálních řidičů a jimi testovací zkušební řidiči jsou, se moc od jiných neliší. Nejde o objektivitu, v dnešní době u většiny moderních vozidel je bezpečnost posádek na srovnatelné vysoké úrovni. Spíše by mne jako Čecha zajímalo, jak to v tomto případě dopadlo s úhradou vzniklé škody. Pojišťovna v tomto případě u těchto vozidel asi nefunguje plně a firma se tedy bude částečně hojit na nezraněném řidiči. Ale to nespadá do kolonky Hybridní vozidla ale následky blbosti profesionála.

        1. mykanec: A čuduješ sa?
          mykanec: A čuduješ sa? Toto nie je Tesla o ktorej sa tu v rovnakom prípade dopočuješ oslavné básne o pozitívnej reklame na bezpečnosť 😉

          peet365: Si sa zbláznil, že by sa BMW „hojilo“ na vodičovi? 😀 😀 😀 Pracoval som pre BMW v UK a pokiaľ v Nemecku nie sú horší než v UK, tak ver tomu, že ten testovací jazdec za to dostane ešte nemalé odškodné 😉 Opýtal by som sa kde to žiješ, ale tak to by bola blbá otázka keď tu žijem tiež 😀

          Ja osobne mám na túto udalosť taký názor, že toto je krásna ukážka ako poctivo BMW testuje autá pred vydaním…nehovoriac o tom, že BMW je známe najtvrdšími testovacími pred sériovými jazdami, takže ma to ani neprekvapuje.
          youtube.com/watch?v=O9ydcx2ibXA&src_vid=6vgJ49NDbvs&feature=iv&annotation_id=annotation_818278

          1. so vsetkym suhlas, az na to,
            so vsetkym suhlas, az na to, ze testovanie na hranici moznosti auta, zvlast u takto inej koncepcii aut (nizko polozene tazisko) by taketo testy na hrane mali prevadzat na izolovanej testovacej drahe, dialnici, okruhu, aby nedoslo k ohrozeniu zivotov, aj inych civilnych posadok aut.

        2. Elektromobil Tesla Model S
          Elektromobil Tesla Model S skutečně považujeme za to nejlepší, co se automobilovému průmyslu za posledních 50 let přihodilo. Věta „Pro vůz to nicméně není do začátku příliš dobrá reklama.“ v sobě nicméně nenese pražádné hodnocení vozu BMW i8 ani jeho hanu (BMW i8 považujeme taktéž za obrovský krok kupředu, líbí se nám a obdivujeme ho). Konstatuje skutečně pouze to, že pro vůz to není dobře. Uvažování autora probíhalo zhruba následovně: na trh má přijít zcela nový plug-in hybrid značky BMW. Plug-in hybrid při testování na veřejné vozovce ve vcelku běžných podmínkách havaruje v rukou zkušeného testovacího řidiče. Co to říká běžnému spotřebiteli? Ostatním vozům se to nestává, nebo o tom alespoň není slyšet. Nemůže tedy být problém například ve stabilitě vozu? V jeho ovládání? V elektronickém stabilizačním systému? Opravdu se ovládá tak snadno, když jej nezvládne ani testovací jezdec? Pochopitelně mohlo jít – a nejspíš šlo – prostě o náhodu, smůlu, případně i zbytečné riskování řidiče. Výše uvedené konotace ale mohou dle našeho názoru v myslích některých potenciálních zákazníků vyvstat, a tedy vytvořit vozu špatnou reklamu.

Napsat komentář