Plug-in hybrid BMW i8 se představí v září na autosalonu ve Frankfurtu. Konečně tak uvidíme výrobní verzi toho, co začalo jako futuristický koncept BMW Vision EfficientDynamics. Známe už také přesné specifikace auta.
foto: BMW
BMW se dušuje, že i8 nabídne průměrnou spotřebu kolem 2,5 l/100 km. Max. rychlost bude přitom omezena 296 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne tento plug-in hybrid za 4,5 vteřiny.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: Tesla Model S vs. BMW i8 – dvě nejkrásnější elektrická auta vedle sebe!
Auto přitom pohání 1,5l přeplňovaný tříválec připojený k zadní nápravě přes šestistupňovou automatickou převodovku. Jeho výkon je 228 koní. Navíc je systém doplněn o elektromotor o výkonu 129 koní, který může pohánět přední nebo zadní nápravu. Celkový výkon je 357 koní.
Hmotnost vozu je 1497 kg, a to především díky masivnímu využití CFRP podobně jako u bratránka v podobě elektromobilu BMW i3. Rozložení hmotnosti je 50:50 na každou nápravu.
Lithium-iontová baterie vystačí na max. 35 km čistě elektrické jízdy (max. rychlost 120 km/h). Z domácí 230V zásuvky dobijete auto během tří hodin, se speciálním Wallboxem pak za méně než dvě hodiny. Aerodynamický odpor je 0.26. Cena plug-in hybridu BMW i8? Více než 100 000 euro.
Bloomberg tvrdi ze rychlost
Bloomberg tvrdi ze rychlost je omezena na 155mph => 248km/h
elektromotor nepohani predni
elektromotor nepohani predni nebo zadni napravu… je pripojen pouze na predni kola, kdyz jede v EV modu, tak je to klasicka predokolka, a kdyz se zapne spalovak, tak elektronika v pripade nutnosti nebo zrychlovani pripoji a zapne i predni elektromotor pro nahon na vsechny 4 kola…
líbilo, ale nepochopil 🙂
líbilo, ale nepochopil 🙂 Prosím ještě jednou o vysvětlení jak jste to myslel, pro ty méně chápavé.