BMW i8: cena, dojezd, specifikace

Plug-in hybrid BMW i8 byl aktuálně magazínem Jalopnik oceněn jako auto s nejvyšším skóre (92/100) v jeho historii. Redaktoři si pochvalovali především cenu, která proti jiným supersportům, např. , není zas až tak astronomická.

Plug-in hybrid BMW i8
foto: BMW

galerie: BMW i8
BMW i8 BMW i8 BMW i8

Cena BMW i8: 3 442 400 Kč

Dojezd: 500 až 600 km

(platí pro kombinovaný dojezd na plnou nádrž i baterii; dojezd čistě na elektřinu je max. 37 km dle NEDC)

Specifikace

Typ pohonu: plug-in hybrid
Motor: tříválec 1.5 TwinPower Turbo vzadu (170 kW/320 Nm), elektromotor vpředu (96 kW/250 Nm)
Celkový výkon: 266 kW/570 Nm
Rozměry (d,š,v): 4700 mm, 1940 mm, 1300 mm
Rozvor: 2800 mm
Hmotnost (pohotovostní): 1485 kg
Baterie: li-ion, 7,1 kWh (5 kWh využitelných)
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení (0-100 km/h): 4,4 vteřiny
Dobíjení: 3,7 kW/12 A (palubní)
Rychlonabíjení: pouze s BMW i Wallbox Pro, dobití na 80 % pod 2 hodiny

Video

Reklama

Video-test

Fotogalerie

auto BMW i8 autosalon Frankfurt 2013 plug-in hybrid světová premiéra

BMW i8 se ve světové premiéře ukázal na autosalonu ve Frankfurtu 2013
foto: BMW

auto BMW i8 plug-in hybrid

BMW i8 plug-in hybrid ve výrobní verzi
foto: BMW

auto BMW i8 plug-in hybrid

BMW i8 plug-in hybrid: interiér
foto: BMW

auto BMW i8 plug-in hybrid

Plug-in hybrid BMW i8 je po městském elektromobilu BMW i3 dalším skvělým úspěchem bavorské automobilky BMW na poli elektrických aut. Z původního konceptu BMW Vision EfficientDynamics se během pěti let podařilo „vykovat“ na dnešním trhu zcela ojedinělý produkt, který se jako jeden z mála může měřit s .

16 Comments on “BMW i8: cena, dojezd, specifikace”

  1. Tenhle model se jim obzvlášť vyvedl a mít peníze, tak jdu
    Tenhle model se jim obzvlášť vyvedl a mít peníze, tak jdu do něj. Četl jsem na http://kralmotoru.cz/media/3-nejuzasnejsi-sportovni-elektromobily , že spolu s Kupé LC od Lexusu a čínským Nio EP9 patří mezi 3 nejlepší elektromobily současnosti. Není se čemu divit, když přední náprava je poháněná elektromotorem, zadní tříválcovým zážehovým motorem 1,5 l turbo. Oba motory i8 poskytují více než slušný výkon 326 koní. To klasický auto strčí hravě do kapsy. Nemyslíte?

  2. kolik můžete jezdit po
    kolik můžete jezdit po našich silnicích a dálnici. Max je 130 km/h. BMW i 8 je na naše české silnice absolutně předimenzované!! A tady jde opravdu o exkluzivní exotický kousek. Já osobně bych ho mezi supersporty zařadil. Tady jde také o průjezdy zatáček a další věci jako je hmotnost apod.

  3. Kategorie supersportovních
    Kategorie supersportovních automobilů sice není nijak přesně definovaná, ale toto auto bych tam teda nezařadil.
    Pokud si projdeme tabulku supersportů na Wikipedii od 50. let, tak tam skoro nenajdeme auto pod 400kW, průměrný výkon je tak cca 500-600kW. Navíc tříválec 1.5 byť sebelepší v této kategorii prostě nemá co pohledávat. Jediné, čím může konkurovat, je ta šílená cena.

    1. By me zajimalo proc tam
      By me zajimalo proc tam radite vozy podle vykonu nebo podle objemu? K cemu je dobre jedno nebo druhe?
      Ja myslel ze podstatna je rychlost/zrychleni/cas na Nürburgringu/max G/atd.
      To bych do supersportu zrovna mohl zaradit dulni nakladak, dulni rypadlo nebo treba plosinu na prepravu raketoplanu, pokud vam jde o vykon a objem motoru 😀

      1. Myslím, že jste asi zcela
        Myslím, že jste asi zcela nepochopil o čem je můj příspěvek. Jde o to zda BMW i8 patří do kategorie supersportů, což je podskupina mnohem větší skupiny sportovních automobilů. Co je to sportovní automobil si můžete najít třeba na Wikipedii, uvidíte že důlní náklaďák, důlní rýpadlo ani plošina na přepravu raketoplánu do této kategorie nepatří.
        Na trhu je totiž spousta sportovních automobilů s výkonem přes 300 koní, zrychlením kolem 5s a maximální rychlostí kolem 250 km/h a žádné z nich do kategorie supersportů nepatří. Proto si myslím, že jde spíš o marketingový tah a snahu zvýšit exkluzivitu auta. Prostě postavit ho vedle takových aut jako je Bugatti, Koenigsegg, Pagani Zonda a ne vedle Nissanu 370Z nebo Hyundai Genesis (kterým ale výkonově odpovídá).

          1. Na mém názoru nezáleží,
            Na mém názoru nezáleží, ale podívejte se třeba sem:
            cs.wikipedia.org/wiki/Supersportovn%C3%AD_automobil

            Je tam dole docela pěkná tabulka, ze které se dají stanovit jisté parametry typické pro supersport. Pokud z tabulky uděláme obyčejný aritmetický průměr, tak se dostáváme na hodnoty 799k, 350km/h, 3,2s.
            Pak je tady mnohem větší skupina sportovních automobilů, pro které jsou typické průměrné hodnoty 300k, 250km/h a 5s. Do této skupiny bych zařadil BMW i8 já.
            Technické parametry ale nejsou všechno. Stejně důležitý je pocit exkluzivity a vyjímečnosti daného auta. Má to být auto, které si může dovolit jen úzká skupina vyvolených (proč v tabulce není žádné Audi, BMW, Lexus, Infinity, Bentley?). Ani tento parametr BMW i8 nesplňuje.

        1. Jde spíš o to, že výkon
          Jde spíš o to, že výkon motoru jako primární ukazatel toho, jestli jde o supersport (SS) nebo ne, není až tak důležitý. Jistě, že SS mají většinou velmi výkonné motory, ale primární jsou opravdu spíš max. rychlot a zrychlení, pro které je zase nejdůležitější krouťák a ne max. výkon. Navíc na obou parametrech se hodně podepisuje váha a aerodynamika vozu, takže s lehkým autem i relativně slabý motor dokáže hodně zahýbat.

Napsat komentář