BMW i3: Velký zájem zákazníků vs. problémy s výrobou

Německá automobilka nestíhá uspokojit všechny zájemce o elektromobil BMW i3. Kromě úvah o zvýšení denní kapacity výrobního podniku v Lipsku, řeší BMW i nečekané problémy s výrobou pokročilé kompozitní karosérie.

Kompozitní karosérie – to je to, oč tu běží
foto: BMW

Automobilka je pod časovým tlakem. První automobily BMW i3 mají dorazit k zákazníkům 6. listopadu a BMW zároveň registruje 8000 závazných objednávek od prvních zájemců. Přitom BMW předpokládal, že za celý příští rok prodá 10 000 elektrických vozidel BMW i3.

Pokud se udrží silná poptávka po BMW i3, podle finačního ředitele BMW Friedricha Eichinera, automobilka zvedne výrobní kapacitu svého závodu v Lipsku. Současně však BMW musí řešit nepříjemný problém s desetidenní odstávkou výroby BMW i3. Důvodem odstávky byl problém s „lepením kompozitních materiálů“.

Každá nová technologie trpí z počátku dětskými nemocemi. Podle všeho však BMW již problém vyřešila a nyní zdárně pokračuje vé výrobě automobilů BMW i3.

Výroba kompozitní karosérie.
video: YouTube

Připomeňme, že BMW i3 je revoluční také (zejména) kvůli své karosérii kompletně slepenou/slisovanou z kompozitních dílů CFRP (Carbon-Fibre-Reinforced Plastic). Za zkratkou se skrývá plast tvrzený uhlíkovými (karbonovými) vlákny. Výhodou kompozitního materiálu není jen značná úspora hmotnosti, ale také dobrá schopnost karoserie pohlcovat energii a velká odolnost proti drobnému poškození.

„Společnost BMW Group vlastními silami vyvinula komplexní systém sériové výroby uhlíkových kompozitů, který dosud ve světovém měřítku nikdo nezrealizoval. Kromě vlastní produkce uhlíkových vláken a tkanin je srdcem celého systému technologie výroby samotných dílů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, které se používají na konstrukci nosné struktury karoserie připravovaných modelů divize BMW i,“ dočteme se v oficiálním FaceBook statusu automobilky BMW.

Podle automobilky je navíc výroba kompozitních dílů časově mnohem méně náročná, než výroba z ocelových materiálů. Kompozitní díly mají při podobné tuhosti navíc dvakrát menší hmotnost než jejich ocelové protějšky.

BMW cílí s BMW i3 především na ekologicky smýšlející oblasti s vysokou koncentrací dostatečně bonitních zákazníků, především na velká města v Kalifornii, Evropě a Asii. Nejprve se nového BMW i3 dočkají zákazníci v Evropě, s odstupem pak v Japonsku, Číně a .

BMW i3 je prvním modelem nové divize BMW i určené pro elektrické a hybridní automobily. Automobilce se navíc podle všeho podařilo uhlídat náklady na výrobu, díky čemuž by při předpokládaných prodejích a cenách měl být BMW i3 ziskovým automobilem.

3 Comments on “BMW i3: Velký zájem zákazníků vs. problémy s výrobou”

Napsat komentář