Škoda nové logo odhalí v ŽenevěŠKODA AUTO
Škoda nové logo odhalí v Ženevě
Obří továrna se otevře už za rokTESLA
Obří továrna se otevře už za rok
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7AUTO
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7
Mercedes ukázal robotické autoROBOTI
Mercedes ukázal robotické auto

BMW i3 jako základ pro elektromobil Apple?

Jan Horčík - 27 Červenec 2015

Máte pocit déjà vu? Ne, paměť vás neklame. Nadpis "BMW i3 jako elektromobil Apple?" už jsme tu jednou měli. Pak ale BMW prohlásilo, že s Apple nespolupracuje. Jenže…auto výroba elektromobilů BMW i3

Jak dlouho asi trvalo takovéhle fotky naaranžovat?
foto: BMW

Německý časopis Manager Magazin hlásí, že mezi Apple a BMW je všechno jinak. Resp. tak, jak říkají původní spekulace a Apple skutečně přemýšlí o tom, že z BMW i3 by se mohl stát základ pro jeho "iCar", robotické auto-elektromobil.

Jednání, zatím tedy bezvýsledná, začala už koncem jara 2014. Od té doby dokonce podle Manager Magazin navštívili vysocí manažeři Apple i továrnu na výrobu BMW i3 v Lipsku. Včetně Tima Cooka, šéfa Apple. A zajímali se zejména o technologii , tedy plasty tvrzené uhlíkovými vlákny.

Od začátku výroby koncem roku 2013 se po celém světě zatím prodalo 26 000 elektromobilů BMW i3. Pro srovnání, elektromobilu Nissan Leaf, který se prodává od konce roku 2010, tedy dvakrát déle, se prodalo už téměř 200 000 kusů.

Apple údajně začne elektromobil vyrábět v roce 2020. Najímá také další experty z oblasti robotiky, telematiky a automobilového průmyslu. O vstup do stejné hry tedy evidentně má zájem a o tom, že Apple připravuje elektromobil už nemůže být pochyb.

A přestože ani Apple, ani BMW nic oficiálně nepotvrdí, je jejich spojení jednou z možností budoucího vývoje. Z velké části robotický elektromobil s dojezdem přes 300 km, logem Apple a technologií od BMW - to bychom si nechali líbit! Bezesporu by šlo o zajímavou konkurenci pro Tesla Model 3.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW i3 je fakt zajímavé auto.
Co je mínus je cena a dále 1fázová nabíječka na kterou potřebujete mít vyšší hodnotu hlavního jističe.

Obrázek uživatele honza.t

Apple půjde svou cestou. Prodej Tesla 3 zvedne latku. Apple musí vyvinou konkurenční elektromobil a to rozhodně i3 Není .
Také se připojuji k názoru, že jen zjišťují náročnost výroby karoserii s uhlíkových vláken, o podvozkovou platformu i3 jim nejde .
Názor Nedostatky BMW i3 jsou.
-Dojezd
-Auto je určeno hlavně pro pohyb ve městě, ale v úzkém prostoru otvíraní dveří komplikuje vystupování se zadních sedadel.
-Jen 4 místný interier (malý kufr)
-Extravagantní vzhled
-Příliš hlučný Rex Záložní generátor EL. energie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Bezesporu by šlo o zajímavou konkurenci pro Tesla Model 3."

s technikou i3 by asi stezi slo o konkurenta pro Teslu 3, to je asi stejne jako napsat ze Fabia je konkurent pro Passat kdys oba muzou mit pod kapotou 1.4TSi :D

Obrázek uživatele honza.t

U aktuálního modelu 2015 , už jen Fabia 1.2 TSi .Možná bude u RS? Jinak souhlas .

Obrázek uživatele Jolinar

O i3 nemam zrovna nejlepsi mineni, takze bych taky uvital, kdyby si Apple vyvinul vlastni platformu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jestli to necháš celé na Applu, tak to hackne i malé děcko a bude se v zatáčce ohýbat ;)
Apple je znám svým VELMI nekvalitním hardwarem a katastrofálním softwarem

Já sice nic od Apple nevlastním, ale musím se ho zastat. SW byl a vždycky bude hodně pokrokový a spolehlivý. Řekl bych, že míra spolehlivosti a uživatelské příjemnosti je hodně vysoká. Jinak by Apple nezanamenal takový úspěch. V sedumdesátých létech, když se vynořil -teď už přesně nevím- asi Apple II, tak to bylo jako zjevení. Podobné to bylo, když jsem porvé uviděl Next-Step, tj. předchůdce OS X. Ve stejné době vyšla i Windows 3.11 a to byla opravdová katastrofa. Nikdy jsem nepochopil, proč se to tak rychle rozšířilo, nejspíš to bylo cenou a skvělým marketingem. Apple měl ale vždycky cenu exkluzívní, musel nalákat na kvalitu, ne na lidový smažák s bramborem za bůra.

---

hariprasad

Obrázek uživatele honza.t

OS Apple je uživatelsky lepší/rychlejší než OS Windows .ALE Cena rozhoduje a to rozhodlo.
Většina firem používá PC a když už někdo v práci používá PC tak si přece domů nebude kupovat Apple . Apple ujel vlak. Vytlačit s trhu zavedenou konkurenci je obtížné . Už dlouho jsou jiné léty ověřené fungující alternativy např OS Linux. http://www.ubuntu.cz/

https://www.youtube.com/results?search_query=ubuntu+15.10+review

To bych neřekl, že Apple ujel vlak. Vlastně se mu tak dobře, jako poslední dobou nedařilo. Asi zatím největší slávu zažil, když odešel Steve Jobs. P.S. Co myslíte, že mám doma za verzi? Trusty Tahr, customizované Gnome, protože jsem se zatím nesžil s Unity a ani s KDE.

---

hariprasad

Obrázek uživatele honza.t

Ano Apple se daří Zisky se zvyšují.
Měl jsem na mysli procentuální podíl OS u stolních počítačů. Podíl na trhu který je ale v různých zemích značně odlišný.
http://www.svethardware.cz/zastoupeni-operacnich-systemu-na-desktopu-unor-2015/40091

Obrázek uživatele Jan Horčík

Z čeho plyne to špatné mínění o BMW i3?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

šmarja už je nebraňte, bmw je snad váš sponzor?? :)
Kšáp i3 s mimozemským interiérem byl tak schválně navržen a vyroben, aby bmw ukázalo že je elektroakční ale zároveň aby mohli dotočit svoje spalovací popelnice. VŽDYŤ TO VÍ UŽ KAŽDÝ ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i3 a kousavá deka jako čalounění :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1) odporný design (i interiér)
2) malý dojezd
3) vysoká cena na takový omezený auto, k Applu přesně pasuje

1) Mě se třeba dost líbí i když mám výhrady k některým rádoby eko dílům v interiéru

2) Úplně stejný jako všechny EV téhle generace vyjma Tesly. Navíc to nic neříká o tom, co tam strčí za akumulátor, pokud by to časem pod hlavičkou Apple eventuálně vyráběli.

3) Je to třetí nejlevnější EV na trhu a tuším druhé nejlevnější BMW.

Obrázek uživatele Jolinar

hlavne z ceny, designu a velikosti (jak auta, tak i zavazadloveho prostoru). Taky nechapu proc ve verzi bez REX nema vetsi kufr? A taky se mi nelibi ty lisovane psi chlupy v interieru (nebo co to je za divny material :-D, V AutoRevue to nazvali calouneni v provedeni "kousava deka").

Jinak chvalim BMW za vykon a rekuperaci na brzdovem pedalu.

Před rokem jsem měl na BMW i3 stejný názor. Nelíbilo se mi. Ale to jsem v něm jen seděl. Neměl jsem možnost se projet.
Po té, co jsem ho před pár týdny vyzkoušel a strávil s ním tři hodiny, názor jsem změnil.
Líbí se mi. V kategorii EV s dojezdem do 150 km je to nejlepší volba. A to hodnotím nejen techniku, ale také interiér.

Mít zbytečný milion, odevzdal jsem ho prodejci už na testovací jízdě.

Obrázek uživatele Jolinar

i3 jsem ridil uz dost davno ~ zhruba pred rokem, kdyz se zaclo prodavat v CR. Proto jsem taky psal: "Jinak chvalim BMW za vykon a rekuperaci na plynovem pedalu."

A ze stejneho duvodu kritizuji ten zbytek. Proste jsem v tom sedel, jak za volantem tak v druhe rade a zkusil jsem si kolik je tam mista, z jakeho to je materialu (viz ty psi chlupy = udajne konopi) atp.

Obrázek uživatele honza.t

Psí chlupy. Dost Dobrý .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych si to tedy líbit nenechal. Ať si Apple navrhne a vyrobí svojí vlastní káru. BMW nechť zůstane dál BMW.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.
Ekologický oskar - hlasování
EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články