BMW hlásí přes 45 000 rezervací na elektromobil Mini Cooper SE

Představení elektromobilu Mini Cooper SE provázelo spíše zklamání ze specifikací (32,6 kWh/270 km WLTP). BMW teď překvapivě hlásí už přes 45 000 rezervací.

Elektromobil Mini Cooper SE nabídne 135kW/270Nm elektromotor a zrychlení 0-100 km/h během 7,3 sekundy.
foto: BMW

Evropské automobilky se po vzoru Tesly předhánějí v číslech rezervací svých (zatím nevyráběných) elektromobilů. Volkswagen ID.3 měl už v květnu přes 15 000.

Mini Cooper SE má jen měsíc po představení údajně už přes 45 000 vážných zájemců. Podle deníku Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung to prohlásila Elena Eder, projektová manažerka elektrického Mini.

BMW ovšem narozdíl od ostatních automobilek nevybírá zálohy, takže deklarovaný zájem o elektrický Mini Cooper SE nemusí být až tak vážný, jak by se na první pohled mohlo zdát.

38 Comments on “BMW hlásí přes 45 000 rezervací na elektromobil Mini Cooper SE”

  1. 45.000 vážných zájemců o eMini bez jakýchkoliv záloh a
    45.000 vážných zájemců o eMini bez jakýchkoliv záloh a poplatků je asi totéž, jako můj zájem o Bollinger Motors. Potěšil jsem je, jak mi napsali obratem, nicméně víc než vyplnění nezávazného formuláře na webu to nestálo. A při té rychlosti náběhu ruční výroby (právě dělají prototypy), stoupající vizi konečné ceny plus rozhodování, jestli vůbec jít do Evropy, jsem v podstatě eMini Bollinger 🙂

    1. Díky té menší baterce je pak cena skoro jako za
      Díky té menší baterce je pak cena skoro jako za elektrický Peugeot 208. Co jsem dohledal odhadované ceny, tak rozdíl cca. 2500 eur. Jako druhé auto pro manželku to stačí, nepředpokládá se, že to bude fungovat jako jediné auto v rodině, na rozdíl třeba od toho P208.

      Taková imidžovka… ono, i benzinové Mini začíná na ceně přes 500 tisíc a když člověk chce automat a alespoň 100 kW, tak už je to přes 600 tisíc. Takže tady ten cenový skok oproti benzínu není tak hrozný a vzhledem k cílové skupině to je vcelku jedno.

          1. Ano. Na vrcholu ekonomického cyklu za masivního
            Ano. Na vrcholu ekonomického cyklu za masivního subvencování prodeje stoupají pomalu. Tam kde podpora skončila se prodeje v lepším případě drží na stejné úrovni.
            Nemusím být génius abych dokázal předpovědět, co se stane po příchodu další krize.

            Situace v Německu je dokonce taková, že elektromobilita má potenciál tuto krizi rozpoutat.

            1. No já to vidím obráceně.
              Právě ta krize by prodej EV

              No já to vidím obráceně.
              Právě ta krize by prodej EV zvýšila. Dokud všude prachy jen přibejvaj, a je ten růst, tak nikdo moc neřeší náklady. Jen co začne krize, a začne se hledat kde ušetřit, to se všichni rychle začnou zbavovat spalováků, když už je levnější alternativa.

              1. To je nesmysl, co píšete…
                Právě v časech hojnosti jako

                To je nesmysl, co píšete…
                Právě v časech hojnosti jako jsou teď spíš lidi neřeší tu vysokou cenu a klidně si EV pořídí, ti co na to mají. Pokud přijde krize, tak člověk se spalovákem to vyřeší jednoduše tak, že bude méně jezdit a ne tak, že spalovák prodá za pár šupů a koupí si EV za několikanásobek. Co to je za logiku?

                1. Já si právě myslím, že za dob krize se daleko více
                  Já si právě myslím, že za dob krize se daleko více řeší TCO, než pořizovací cena.
                  Cesty naopak přibudou ve snaze o získání dalšího zákazníka.

                2. To si, podle mě, myslíte špatně. Ale uvidíme až přijde
                  To si, podle mě, myslíte špatně. Ale uvidíme až přijde další krize, nebo ekonomický pokles a dle vaší logiky pak vystřelí prodeje EV, na to jsem zvědavý. Ale nemyslím, že to nastane 🙂

                3. Neříkám, že úplně vystřelí – ale rozhodně to mnoho
                  Neříkám, že úplně vystřelí – ale rozhodně to mnoho firem v logistice zváží.
                  A další drobnou motivací bude snaha snížit daňový základ. Dnes při „hojnosti“ je leckdo ochoten zaplatit nějaké ty daně. V krizi bude každý dělat cokoliv, aby se dostal na (kladnou) nulu. A obměna vozového parku za něco s nižším TCO se bude nabízet.

                1. Ono to v době krize právě není roky.
                  Honíte zákazníky

                  Ono to v době krize právě není roky.
                  Honíte zákazníky kde to jde, o žádného nechcete přijít – lítáte po republice jako splašená moucha.
                  Při minulé krizi vzrostl počet najetých km od obchodních zástupců na dvojnásobek, a těch co vozili zákazníky dokonce na trojnásobek.
                  Dělal jsem tehdy u firmy, co se živila rozvozem turistů od Pražských hotelu na letiště (a nemyslím jen to Ruzyňské). Daleko častěji se jezdilo na letiště v Berlíně, Drážďanech, Krakově, Vídni a Mnichově. Byli řidiči co jeli i třikrát denně, jen aby jim neutekl žádný kšeft. Co vím tak dneska z doslechu (už tam nedělám) jsou ochotní si vzít i dva tři dny volna, a vůbec je nezajímá, kolik jim uteče kšeftů, není nouze.

                2. Na to nemám argument. Jen nepředpokládám že by se vaše
                  Na to nemám argument. Jen nepředpokládám že by se vaše konkrétní zkušenost dala naroubovat na celý trh a dosud nic takového myslím pozorováno nebylo.

                3. Určitě se najde skupina (a nebude malá) těch co na krizi
                  Určitě se najde skupina (a nebude malá) těch co na krizi zareagují tím, že se stáhnout, minimalizují obrat a budou vyčkávat. Jenže to krizi jen prohlubuje a protahuje. A většinou z ní tito vycházejí nejpoškozenější.
                  Nejsem ekonom takže si to jen myslím, ale z mé zkušenosti krizi nejlépe překonáte intenzivním investováním do zvýšení obratu = zisku v kombinaci s minimalizací daňového základu – tj. zvýšením nákladů, a to je opět nejlepší investováním do firmy.
                  Vozový park rozhodně není klíčový pro většinu firem, ale téměř v každé firmě představuje možnost jak investovat do svého, a snížit si tak daňový základ. Bonusem EV je, že si touto investicí snížíte i následné náklady v podobě TCO.

                4. Neboj, za chvíli se omluví a nahodí novou zcestnou
                  Neboj, za chvíli se omluví a nahodí novou zcestnou myšlenku. Čím dál víc jsem pčesvědčenej, že je to dobře placenej troll.

                5. Nevidím důvod se omlouvat za to co si myslím – co si kdo
                  Nevidím důvod se omlouvat za to co si myslím – co si kdo myslí, je každého věc, a na svůj názor má každý právo.
                  Když se omlouvám, tak v případech kdy si spletu nějakou hodnotu, či údaj.

                  Odhalil jste mě, jen s tou výjimkou, že jsem ten nejhůře placený troll – za to co sem píšu mi nikdo nedává nic.
                  Ne troll fakt ne – ale už jsem tu dostal označení jako „Vizionářský snílek, a ekoblázen“ a s tím bych se více méně byl ochoten ztotožnit – jen nemám rád označení „ekoterorista“ protože nemám v úmyslu někoho terorizovat.

                6. Tak určitě. Proto se při poslední recesi propadl prodej
                  Tak určitě. Proto se při poslední recesi propadl prodej vozidel o 40%.

                7. A asi ani nebude. Kerosin je vizionář zachránce planety.
                  A asi ani nebude. Kerosin je vizionář zachránce planety. Vše si ale jen myslí, není ekonom, neví kde to četl atd. Píše rád a měl by raději psát knihu. A tu by si nemusel nikdo kupovat a číst …

                8. Kombinace krize a tvrdých předpisů EU donutí automobilky
                  Kombinace krize a tvrdých předpisů EU donutí automobilky prodávat EV pod hrubě náklady.

                9. To je možné, ale prodávat pod náklady pořád neznamená
                  To je možné, ale prodávat pod náklady pořád neznamená že to bude dostupné a výhodné pro konečné zákazníky.

                10. No tak v USA prodávají za ceny nižší než co stojí
                  No tak v USA prodávají za ceny nižší než co stojí spalováky. Třeba eGolfy se teď prodávají kvůli ZEV kreditům a špatně se prodávajícím eTronům za 22500 dolarů MSRP + 7000 dolarů daňový kredit, 2500 dolarů státní dotace a 200–1000 dolarů od dodavatele elektřiny. Takže je efektivně vychází eGolf na cca 11500 dolarů + daň.

      1. dyt říkám nesmyls, já je chci a spousta lidí je taky chce
        dyt říkám nesmyls, já je chci a spousta lidí je taky chce ne že né. A je potřeba zlikvidovat dízppopelnice a zkorumpovanou kastu ;))

        Elektřina zdražuje a bude zdražovat dalších 6 let protože vzrůstá obliba elektromobilů a tak chtějí lidi víc podrbat aby nejezdili tolik zadarmo

        https://www.seznamzpravy.cz/clanek/elektrina-zdrazuje-a-bude-zdrazovat-dal-mozna-i-dalsich-6-let-proc-77245

Napsat komentář