Představení elektromobilu Mini Cooper SE provázelo spíše zklamání ze specifikací (32,6 kWh/270 km WLTP). BMW teď překvapivě hlásí už přes 45 000 rezervací.
foto: BMW
Evropské automobilky se po vzoru Tesly předhánějí v číslech rezervací svých (zatím nevyráběných) elektromobilů. Volkswagen ID.3 měl už v květnu přes 15 000.
NEPŘEHLÉDNĚTE 40 let elektromobilů BMW: MINI E (2008)
Mini Cooper SE má jen měsíc po představení údajně už přes 45 000 vážných zájemců. Podle deníku Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung to prohlásila Elena Eder, projektová manažerka elektrického Mini.
BMW ovšem narozdíl od ostatních automobilek nevybírá zálohy, takže deklarovaný zájem o elektrický Mini Cooper SE nemusí být až tak vážný, jak by se na první pohled mohlo zdát.
45.000 vážných zájemců o eMini bez jakýchkoliv záloh a
45.000 vážných zájemců o eMini bez jakýchkoliv záloh a poplatků je asi totéž, jako můj zájem o Bollinger Motors. Potěšil jsem je, jak mi napsali obratem, nicméně víc než vyplnění nezávazného formuláře na webu to nestálo. A při té rychlosti náběhu ruční výroby (právě dělají prototypy), stoupající vizi konečné ceny plus rozhodování, jestli vůbec jít do Evropy, jsem v podstatě eMini Bollinger 🙂
To bude megagahit. Uz setrite?
To bude megagahit. Uz setrite?
Autor článku se trochu upsal, WLTP je 230 km, což je
Autor článku se trochu upsal, WLTP je 230 km, což je stejně poměrně hodně na využitelnou baterii 28.9 kWh, BMW se povedlo udělat auto s velmi nízkou spotřebou na úrovni TM3 LR nebo Kona.
Tak někdo bude asi koukat jako „puk“, že se najde dost
Tak někdo bude asi koukat jako „puk“, že se najde dost lidí, kterým stačí dojezd 200 až 270 km. 🙂
Díky té menší baterce je pak cena skoro jako za
Díky té menší baterce je pak cena skoro jako za elektrický Peugeot 208. Co jsem dohledal odhadované ceny, tak rozdíl cca. 2500 eur. Jako druhé auto pro manželku to stačí, nepředpokládá se, že to bude fungovat jako jediné auto v rodině, na rozdíl třeba od toho P208.
Taková imidžovka… ono, i benzinové Mini začíná na ceně přes 500 tisíc a když člověk chce automat a alespoň 100 kW, tak už je to přes 600 tisíc. Takže tady ten cenový skok oproti benzínu není tak hrozný a vzhledem k cílové skupině to je vcelku jedno.
To je pravda. A také tahle skupina lidí nejezdí na
To je pravda. A také tahle skupina lidí nejezdí na dovolenou do Chorvatska a už vůbec ne autem 🙂
44.998 jsem jim naklikal já, aby měli radost.
Chápu, že je
44.998 jsem jim naklikal já, aby měli radost.
Chápu, že je to překvapilo. Soudružka Eder by se ale měla mírnit, nic jsem jim neslíbil.
ach jaj… nesedí do obrázku, čo? 🙂
to nikdy nepoteší,
ach jaj… nesedí do obrázku, čo? 🙂
to nikdy nepoteší, chápem
Co jako? Že se pár soudruhů poslalo přihlášku? Až
Co jako? Že se pár soudruhů poslalo přihlášku? Až zacálujou, budu to brát vážně. Do té doby je to jen další akt hry na elektromobilitu.
Ale je nepopiratelnou skutecnosti ze prodeje EV pomalu ale
Ale je nepopiratelnou skutecnosti ze prodeje EV pomalu ale jiste stoupaji.
Ano. Na vrcholu ekonomického cyklu za masivního
Ano. Na vrcholu ekonomického cyklu za masivního subvencování prodeje stoupají pomalu. Tam kde podpora skončila se prodeje v lepším případě drží na stejné úrovni.
Nemusím být génius abych dokázal předpovědět, co se stane po příchodu další krize.
Situace v Německu je dokonce taková, že elektromobilita má potenciál tuto krizi rozpoutat.
To by mě zajímalo, čím budete za pár let jezdit, až se
To by mě zajímalo, čím budete za pár let jezdit, až se spalováky fakt nebudou vyplácet.
Tvé komentáře jsou opravdu pecka. 😀
A co se proste sejít
Tvé komentáře jsou opravdu pecka. 😀
A co se proste sejít a “vyrikat” si to osobně? Myslím ze toto by uvítalo více lidi zde.
No já to vidím obráceně.
Právě ta krize by prodej EV
No já to vidím obráceně.
Právě ta krize by prodej EV zvýšila. Dokud všude prachy jen přibejvaj, a je ten růst, tak nikdo moc neřeší náklady. Jen co začne krize, a začne se hledat kde ušetřit, to se všichni rychle začnou zbavovat spalováků, když už je levnější alternativa.
To je nesmysl, co píšete…
Právě v časech hojnosti jako
To je nesmysl, co píšete…
Právě v časech hojnosti jako jsou teď spíš lidi neřeší tu vysokou cenu a klidně si EV pořídí, ti co na to mají. Pokud přijde krize, tak člověk se spalovákem to vyřeší jednoduše tak, že bude méně jezdit a ne tak, že spalovák prodá za pár šupů a koupí si EV za několikanásobek. Co to je za logiku?
Já si právě myslím, že za dob krize se daleko více
Já si právě myslím, že za dob krize se daleko více řeší TCO, než pořizovací cena.
Cesty naopak přibudou ve snaze o získání dalšího zákazníka.
To si, podle mě, myslíte špatně. Ale uvidíme až přijde
To si, podle mě, myslíte špatně. Ale uvidíme až přijde další krize, nebo ekonomický pokles a dle vaší logiky pak vystřelí prodeje EV, na to jsem zvědavý. Ale nemyslím, že to nastane 🙂
Neříkám, že úplně vystřelí – ale rozhodně to mnoho
Neříkám, že úplně vystřelí – ale rozhodně to mnoho firem v logistice zváží.
A další drobnou motivací bude snaha snížit daňový základ. Dnes při „hojnosti“ je leckdo ochoten zaplatit nějaké ty daně. V krizi bude každý dělat cokoliv, aby se dostal na (kladnou) nulu. A obměna vozového parku za něco s nižším TCO se bude nabízet.
Jako že v době krize člověk neváhá přihodit pár set
Jako že v době krize člověk neváhá přihodit pár set tisíc na ev a pak roky čekat jestli se mu to vrátí? To mi nějak neštymuje.
Ono to v době krize právě není roky.
Honíte zákazníky
Ono to v době krize právě není roky.
Honíte zákazníky kde to jde, o žádného nechcete přijít – lítáte po republice jako splašená moucha.
Při minulé krizi vzrostl počet najetých km od obchodních zástupců na dvojnásobek, a těch co vozili zákazníky dokonce na trojnásobek.
Dělal jsem tehdy u firmy, co se živila rozvozem turistů od Pražských hotelu na letiště (a nemyslím jen to Ruzyňské). Daleko častěji se jezdilo na letiště v Berlíně, Drážďanech, Krakově, Vídni a Mnichově. Byli řidiči co jeli i třikrát denně, jen aby jim neutekl žádný kšeft. Co vím tak dneska z doslechu (už tam nedělám) jsou ochotní si vzít i dva tři dny volna, a vůbec je nezajímá, kolik jim uteče kšeftů, není nouze.
Na to nemám argument. Jen nepředpokládám že by se vaše
Na to nemám argument. Jen nepředpokládám že by se vaše konkrétní zkušenost dala naroubovat na celý trh a dosud nic takového myslím pozorováno nebylo.
Určitě se najde skupina (a nebude malá) těch co na krizi
Určitě se najde skupina (a nebude malá) těch co na krizi zareagují tím, že se stáhnout, minimalizují obrat a budou vyčkávat. Jenže to krizi jen prohlubuje a protahuje. A většinou z ní tito vycházejí nejpoškozenější.
Nejsem ekonom takže si to jen myslím, ale z mé zkušenosti krizi nejlépe překonáte intenzivním investováním do zvýšení obratu = zisku v kombinaci s minimalizací daňového základu – tj. zvýšením nákladů, a to je opět nejlepší investováním do firmy.
Vozový park rozhodně není klíčový pro většinu firem, ale téměř v každé firmě představuje možnost jak investovat do svého, a snížit si tak daňový základ. Bonusem EV je, že si touto investicí snížíte i následné náklady v podobě TCO.
Tak to si myslíte špatně.
Tak to si myslíte špatně.
Neboj, za chvíli se omluví a nahodí novou zcestnou
Neboj, za chvíli se omluví a nahodí novou zcestnou myšlenku. Čím dál víc jsem pčesvědčenej, že je to dobře placenej troll.
Nevidím důvod se omlouvat za to co si myslím – co si kdo
Nevidím důvod se omlouvat za to co si myslím – co si kdo myslí, je každého věc, a na svůj názor má každý právo.
Když se omlouvám, tak v případech kdy si spletu nějakou hodnotu, či údaj.
Odhalil jste mě, jen s tou výjimkou, že jsem ten nejhůře placený troll – za to co sem píšu mi nikdo nedává nic.
Ne troll fakt ne – ale už jsem tu dostal označení jako „Vizionářský snílek, a ekoblázen“ a s tím bych se více méně byl ochoten ztotožnit – jen nemám rád označení „ekoterorista“ protože nemám v úmyslu někoho terorizovat.
Tak určitě. Proto se při poslední recesi propadl prodej
Tak určitě. Proto se při poslední recesi propadl prodej vozidel o 40%.
A asi ani nebude. Kerosin je vizionář zachránce planety.
A asi ani nebude. Kerosin je vizionář zachránce planety. Vše si ale jen myslí, není ekonom, neví kde to četl atd. Píše rád a měl by raději psát knihu. A tu by si nemusel nikdo kupovat a číst …
Kombinace krize a tvrdých předpisů EU donutí automobilky
Kombinace krize a tvrdých předpisů EU donutí automobilky prodávat EV pod hrubě náklady.
To je možné, ale prodávat pod náklady pořád neznamená
To je možné, ale prodávat pod náklady pořád neznamená že to bude dostupné a výhodné pro konečné zákazníky.
No tak v USA prodávají za ceny nižší než co stojí
No tak v USA prodávají za ceny nižší než co stojí spalováky. Třeba eGolfy se teď prodávají kvůli ZEV kreditům a špatně se prodávajícím eTronům za 22500 dolarů MSRP + 7000 dolarů daňový kredit, 2500 dolarů státní dotace a 200–1000 dolarů od dodavatele elektřiny. Takže je efektivně vychází eGolf na cca 11500 dolarů + daň.
Situaci v USA neznám.
Situaci v USA neznám.
a ty toho už nakecali :)) uvědomte si soudluzi že jedinou
a ty toho už nakecali :)) uvědomte si soudluzi že jedinou jejich filozofijí je fosilní natahovágn jak to porát nejde viz pidibrambora i3 2013 až dosud nic víc :)))))))))))))))))
http://www.hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit
http://www.hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-1602-electric-1972
http://www.hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-ls-electric-1975
http://www.hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-325ix-1987
http://www.hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-e1-e2-1992
http://www.hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-325-electric-1992-1997
http://www.hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-mini-e-2008
http://www.hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-active-e-2010
Zelený komunismus.
Prostě kubánské pomaranče se budou
Zelený komunismus.
Prostě kubánské pomaranče se budou vozit a elektromobily vyrábět, na papíře, protože to politbyro požaduje. A že je nikdo nechce nikoho nezajímá.
dyt říkám nesmyls, já je chci a spousta lidí je taky chce
dyt říkám nesmyls, já je chci a spousta lidí je taky chce ne že né. A je potřeba zlikvidovat dízppopelnice a zkorumpovanou kastu ;))
Elektřina zdražuje a bude zdražovat dalších 6 let protože vzrůstá obliba elektromobilů a tak chtějí lidi víc podrbat aby nejezdili tolik zadarmo
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/elektrina-zdrazuje-a-bude-zdrazovat-dal-mozna-i-dalsich-6-let-proc-77245
A jak tu elektrinu nacepujes do auta tak je to palivo a to se
A jak tu elektrinu nacepujes do auta tak je to palivo a to se zdani jako paliva 😀
btw. je runner priznivec rolling coalu ?
Skoro. Jsem příznivcem
Skoro. Jsem příznivcem tohoto
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e7/41018_Schiefe_Ebene_Nov_5_2016.png/800px-41018_Schiefe_Ebene_Nov_5_2016.png
LMFAO
LMFAO
Tak jistě. BEV přece nikdo nechce.
Tak jistě. BEV přece nikdo nechce.