iMiEV Cargo - elektrický pick-upAUTO
iMiEV Cargo - elektrický pick-up
Chystá vlastní elektromobil TitanAPPLE
Chystá vlastní elektromobil Titan
Toyota Yaris - konečně levný hybrid!AUTO
Toyota Yaris - konečně levný hybrid!
Zemní plyn důležité palivo i pro ČRCNG
Zemní plyn důležité palivo i pro ČR

BMW dodá elektropohon pro Karma Automotive

Jan Horčík - 17 Listopad 2015

Zbankrotovaná automobilka Fisker Automotive nakonec skončila v rukou čínského výrobce autokomponent Wanxiang Group. Ten změnil značku na "Karma Automotive" a uzavřel s BMW smlouvu o dodávkách pohonů.auto Karma Automotive logo detail

Nové logo Karma Automotive, nástupce Fisker Automotive
foto: Karma Automotive

Společnost Fisker Automotive se proslavila soutěžením s Tesla Motors a následně svým nepříliš úspěšným plug-in hybridem Fisker Karma.

Bankrot přišel v listopadu 2013 a o tři měsíce později koupili zbytky Číňané. Změnili jméno na Karma Automotive (protože název "Fisker Automotive" stále patří původnímu zakladateli Henriku Fiskerovi), najali nový management a připravují novou továrnu na znovuspuštění výroby vylepšené modelu Karma.

Ten se má znovu dostat na trh v roce 2016. Opět půjde o plug-in hybrid, tentokrát ale vybavený značkovými komponenty mnichovské automobilky BMW. Ta dnes slaví úspěch se svým elektromobilem BMW i3, ale také plug-in hybridem BMW i8.

Právě systémy (pohonné, nabíjecí i další) v něm použité budou půjdou nejspíš i do nové Karmy - pokud se tak auto skutečně bude jmenovat. Další generace vozu, která je už ve vývoji, pak využije ještě větší počet komponent BMW.

V této souvislosti se nabízí srovnání s Teslou, která dodávala komponenty elektrického pohonu automobilkám Daimler (pro Mercedes-Benz B ED) a Toyota (pro Toyota RAV4 EV).

Původní vůz Fisker Karma využíval dvoulitrový benzinový motor od GM a baterie od taktéž zkrachovalé A123 Systems (kterou taktéž koupila Wanxiang Group!).

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle předávání know-how číňanům opravdu nechápu.

Obrázek uživatele DomoKun

Přiznám že jsem zvědav jak toto dopadne, bud bude mít tesla v luxusním segmentu velkou konkurenci anebo to dopadne tak jak už to dopadlo...s Fkarmou minule.
V evropě na tomoc lidí mít nebude protože dotace..
V USA si zase koupí Teslu protože dotace a protože full elektromóda...
Ale kdo ví, uvidíme za pár let...

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články