BMW a Daimler budou společně vyvíjet systémy autonomního řízení

Jan Horčík - 04 Březen 2019

Zařídit, aby auto jezdilo samo, to není žádná láce. BMW a Daimler proto, ne úplně nečekaně, spojují síly také v tomto oboru.auto BMW Daimler autonomní robotické řízení elektromobily

Takhle si BMW a Daimler představují budoucnost osobní dopravy. Kromě toho, že bude plně elektrická, bude také zcela autonomní.
foto: BMW

Německé automobilky BMW a Daimler aktuálně uzavřely dohodu o spolupráci v oblasti sdílené mobility. Budoucnost mobility si představují jako plně elektrickou, autonomní a na vyžádání.

Slovo autonomní dávalo tušit, že spolupráce bude muset zajít ještě o kus dál, protože není potřeba vyvíjet odděleně dva systémy, které mají dělat de-facto totéž.

Daimler a BMW proto společně budou vyvíjet novou generaci technologií pro asistenční systémy a plně automatizované řízení. První produkty mají být na trh uvedeny už v polovině příští dekády.

Prozatím by mělo jít o úrovně 3 a 4 autonomního řízení, tedy především robotické řízení na dálnicích. Jde zároveň ale o dlouhodobě partnerství a obě firmy nevylučují možnost rozšířit ho na další úroveň.

BMW se vývojem vysoce automatizovaného řízení zabývá od roku 2006. Od roku 2017 k tomu má speciální kampus v Unterschleissheimu severně od Mnichova. Po celém světě pak zkouší na 70 vozidel vybavených autonomními technologiemi.

Daimler má v běhu několik projektů zkoumajících možnosti autonomního řízení úrovní 3, 4 a dokonce i 5. V San José, v srdci amerického Křemíkové údolí, se chystá letos rozjet pilotní program robotických aut v městských oblastech.

S tím, jak bude tahle spolupráce BMW a Daimleru pokračovat, bychom do vzdálenější budoucnosti nevylučovali ani užší spolupráci v oblasti elektromobility. Ať už to by šlo o sdílený jednotlivých komponent jako jsou baterie či elektromotory, nebo dokonce celých platforem.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže jsou 100 let za vopicema

Možná 100 let za vopicema, ale 100 let před náma :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nemůžeme dělat za Němce úplně všechno, zvláště když za to dostáváme sotva třetinové mzdy.
Ale samozřejmě BMW už staví svův hlavní testovací polygon na to kvůli levnějším pozemkům u nás.

Jedině dobře když u nás investují. Ty třetinové mzdy jsme si zavinili sami. Oni nám se komanče nenaordinovali. Ale to jsme se jaksi vzálili od autonomního řízení.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Obrázek uživatele Radovan

Právě že naordinovali. Marx a Engels byli Němci. Jistého Uljanova alias Lenina drželi při životě a dopravili do Petrohradu Němci. První i druhou světovou válku rozpoutali Němci. Imigrační krizi zažehli opět Němci. Nějak moc náhod, na jeden národ. V tomhle jsou zcela autonomní.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

- Pozor, 2. světovou rozpoutali Němci a Rusové.
- Imigrační krizi žažehl IS a Asad. V Turecku už dáno byli milony Syřanů, než než se rozhodli jít dál.

Nějak moc si to zjednodušuješ.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Ano, to bylo zjednodušení. Ovšem je to jen otázka pohledu na začátek. Zda je to anšlus Rakouska, Molotov-Ribentrop pakt, zábor Sudet, obsazení ČSR, útok na Polsko v kombinaci Němci/Sověti nebo útok na SSSR.
Imigrační krize je na tom podobně. Zda to byli Syřané díky Asadovi v Turecku nebo několik etnických a občanských válek v Africe nebo až laxní ochrana hranic EU jejími jižními státy, byznys mafie a neziskovek (což je totéž) s organizovaným pašováním lidí do EU nebo proslulé pozvání Merkelové.
Z pohledu hybrid.cz je u 2.světové války zajímavý hlavně hybridní pohon ponorek. Z pohledu imgrační krize pak totální závislost EU v dopravě na ropě a tím neustálé placení hromady peněz těm, kteří by bez nich dodnes cestovali na velbloudu nebo tábořili v džungli. A EU by jezdila tiše a čistě na svou elektřinu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z toho kouká provar v horizontu 3-5 let. Do té doby se ještě nechá vycucat něco peněz z investorů.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?