Blade - supersport z 3D tiskárny, který jezdí na plyn

Jan Horčík - 25 Červen 2015

Technologie 3D tisku pomalu, ale jistě mění řadu průmyslových odvětví. Společnost Divergent Microfactories ze San Franciska s její pomocí postavila sportovní auto.auto The Blade Divergent Microfactories z 3D tiskárny

The Blade - supersport na plyn z 3D tiskárny
foto: Divergent Microfactories

Kevin Czinger, šéf sanfranciské společnosti Divergent Microfactories, tvrdí, že jejich sporťák "Blade" je "první supersport z 3D tiskárny". Auto však není vytištěno jako "jeden kus", nýbrž sestaveno za pomoci speciálních hliníkových spojek a trubek z uhlíkových vláken.

Výhodou takového řešení je, že není třeba strávit tolik času nad 3D tiskem a auto (resp. i jinou konstrukci) je možné jednoduše a rychle složit. Výsledkem je i dramatické snížení spotřeby materiálů a energií.

Výrazně klesá také celková hmotnost konstrukce takového vozu, a to údajně až o 90 %! A to i přesto, že je mnohem odolnější a pevnější. Blade samotný váží asi 635 kg, z 0 na 100 km/h zrychlí během dvou vteřin a nabízí výkon 700 koní.

Jeho motor dokáže spalovat jak stlačený zemní plyn (), tak benzin. Společnost Divergent Microfactories se chystá vyrábět a prodávat podobná auta v omezeném množství.

Divergent Microfactories společně s ohlášením své technologické platformy a ukázkového vozu Blade oznámili, že se chystají "demokratizovat výrobu automobilů".

A to tím, že chtějí dát své 3D tiskárny k dispozici malým podnikům po celém světě, ay mohly samy rozjet své mikrotovárny na výrobu aut nebo jiných struktur.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to jednomiestne auto.
je jasne ze sa da stavat aj lahsie a lacnejsie auta...no automobilky maju dohodnuty takmer rovnaky rezim vyroby a vyrobnych liniek..vsetko to stalo velke peniaze, nemyslim ze su ochotne na niecom sa prisposobovat a skupovat nove 3D tlaciarne.
No napad je to super, mohol by sluzit aspon ako vyroba karoserie pre sportove auta, ktore sa pri pretekoch dotlcu a poskodia...
Buducnost je v lahkych autach to mi verte!
Kazdy vyrobca sa snazi stlacit kg nadol aby aj spotreba klesla, pretoze cim menej kg taha kon o to efektivnejsia je spotreba. Logicke vsak!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už sa teším na 3D tlačiareň, do ktorej nasypem plastové flaše a vytlačí mi tenisky! :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ta tlaciaren bude asi hit! Jinak tenhle koncept je v tandemu,tak pro dva... design je navrzen co nejlepe aerodynamice...
app. nemusi vse podlehat standartu "vedle sebe" ;)

Obrázek uživatele Radovan

Asi se budou soudruzi z USA divit, jak jim euroúředník rychle zakroutí krkem. To by tak hrálo, demokratizovat nám v EU výrobu automobilů. A pokud to neudělá euroúředník sám od sebe, ony už velké koncerny něco v komisi EU prolobují, aby to nešlo. Ostatně už jen schvalování takového vozu do provozu na silnicích EU podle dnešních pravidel může být rychlá konečná :-(.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zdrap papiera s povolenim stoji viac ako samotne auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jednu mam doma, ale pravdu povediac, neprinieslo mi to v co som dufal: sex zadarmo s ozajstnou pritazlivou zenou.

Obrázek uživatele Radovan

To bude ale jen klasická programátorská chyba mezi židlí a klávesnicí :-).

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol