Biró Estrima: baterie v kufru na kolečkách

Jan Grohmann - 16 Září 2013

Biró Estrima je miniaturní italský elektrický automobil, který se prodává zákazníkům již několik let. Nyní však italský výrobce Estrima přišel u svého vozítka se zajímavou inovací. Jak lze poznat z úvodního obrázku, je jim doslova geniální způsob manipulace s prázdnou baterií.Biró Estrima: Baterie v kufru na kolečkách

Výměna baterie nebyla nikdy tak snadná
foto: Estrima

Miniaturní elektrické vozítko Biró Estrima patří díky hmotnosti 370 kg, výkonu motoru 4 KW a maximální rychlosti 45 km/h do kategorie elektrických skútrů. V některých zemích, jako je Itálie nebo Francie, tak mohou Biró Estrima řídit i lidé bez řidičského průkazu.

Zákazníci si dosud mohli vybrat z několika druhů baterií. Levné, ale nejslabší olověné baterie, li-ion baterie a li-ion MAXI baterie pro maximální dojezd. Žádná v nich však nebyla navržena pro rychlé a pohodlné vyjmutí, nebo pro pohodlný transport.

Biró Estrima

Biró Estrima. Baterie je pohodlně dostupná skrze zadní padací víko.
foto: Estrima

Italská firma však nyní nově nabízí ke koupi Biró Estrima ve verzi Re-Move. Podobně jako u některých kol nebo skútrů můžete baterii z vozítka vyjmout a rychle ji vyměnit.
Energii verzi Re-Move dodává 12 kg těžká li-ion baterie o kapacitě 1,2 kWh. Díky celkové malé hmotnosti vozítka a nízké rychlosti vystačí energie v baterii průměrně pro 40 km.

Stejně tak ji můžete snadno vzít do svého bytu nebo doma a připojit do elektrické sítě. Taková možnost je ideální především tehdy, když bydlíte ve městě, kde jednoduše není v dosahu dobíjecí stanice. Jednoduše vytáhnete baterii a zanesete ji domů.

Biró Estrima v Miláně
video: YouTube

Přenášet netvárnou 12kg baterii však není nic příjemného. Baterie v Biró Estrima je však vybavená pojízdnými kuličkami a výsuvným madlem. Jde vlastně o stejnou technologii, jakou mají malé cestovní kufříky.

Stejně tak snadno můžete baterii vyměnit. Pokud s vozítkem jezdíte každodenně do práce, můžete mít dvě baterie jednoduše doma a v práci. Výměna a doplnění baterie je dílem okamžiku. Rozhodně kratšího okamžiku, než ztrácet čas na benzince.

Pak je zde jedna zásadní výhoda, pro někoho možná největší. Jak stojí v oficiálních materiálech, vozítko bez baterie nebude tak pohodlné ukrást. Tohle se například o dopravních prostředcích se spalovacím motorem říct nedá.

V Itálii koupíte vozítko základní verzi autíčka (bez baterie) koupíte za 6990 € (180 000 Kč). Nejlevnější baterie vás přijde na 1490 € a baterie Re-Move 3990 €. Za verzi Biró Estrima tak zaplatíte 10 980 € (283 000 Kč).

Estrima
Zpět na HybridPřidat komentář

Úchylná cena za dobrý nápad. Soudruzi v Itálii zase udělali chybu..... Takové baterky jsou k mání za ceny o řád nižší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedna česká firma z Mělníka dodává do svých českých skútrů silnější česko-americké baterie LiFePO4 30Ah za cenu asi 26k Kč - s obalem, s elektronikou ale bez koleček (snad by nebyl problém je nasadit). Tak by mohli udělat s italským výrobcem nějakou kooperaci. Za cenu italské baterie by si každý mohl koupit 4 baterie české, a ještě silnější s dojezdem až 85km. Jen trochu víc přemýšlet a dívat se kolem sebe.

Nebo se na překupníka z Mělníka vykašlat a koupit si od čínského výrobce těchto českoamerických těch baterií rovnou deset. ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jak může baterka stát v přepočtu 100 tisíc ?!?!
já mám elektro kolo se stejnými parametry a baterka 1kWh mě stákla cca 22 tisíc, když k tomu připočtu nějakou slušivou krabici a celé to vynásobím dvěma tak mi stále 50 tisíc uniká !
tohle se nikdy neuchytí bo to je zlodějna !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jo 180 000 za golfovy vozik bez baterie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všechno dobré, zajimavé až na tu cenu...tak je nekonkurenceschopná..


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon