Baterie se budou tankovat podobně jako benzín

Ivo Hradil - 15 Červen 2011

Vědci z Massachusetts Institute of Technology v Bostonu v snad ani nespí a stále přicházejí s novými nápady. Posledním z řady objevů je nová konstrukce baterie nazvaná "semi-solid flow cell", která by svou jedinečností měla umožnit dobití elektromobilu podobným způsobem, jakým dnes běžně tankujeme do nádrže .   
Cambridge crude
foto: web.mit.edu

U nově navržených baterií nahrazují tradiční materiály umístěné uvnitř drobné aktivní , jenž jsou přepravovány prostřednictvím černé mazlavé polotekuté substance nazvané v narážce na ropné produkty „Cambridge crude“.

Využitím kapaliny podobné hustému kalu je možné oddělit bateriové funkce vybíjení od ukládání do samostatných fyzických lokací. Tak dochází ke zvýšení efektivity a baterie se také výrazně zmenšuje - zhruba o polovinu. Navíc nový nabízí 10násobné zvýšení hustoty energie.

Rovněž výroba nových baterií by měla být levnější, než je tomu dnes u lithium-iontových akumulátorů. Takovéto řešení by pro znamenalo obrovskou vzpruhu, neboť významnou část jejich hmotnosti tvoří právě baterie (u činí hmotnost baterií asi 300 kg).

„Nové konstrukční řešení SSFC umožňuje jednoduché odčerpání „tekutých kalů“ a načerpání nových, plně nabitých. Možností je i pouhé dobití baterií bez výměny, pokud to uživateli dovolí čas,“ říká se v prohlášení .

Výzkumní pracovníci Mihai Duduta a Bryan Ho věří, že nová technologie by mohla být klíčem k tomu, aby se staly plně konkurence schopné vůči konvenčním automobilům, využívajícím k pohonu .

I když to pravděpodobně bude trvat ještě nějaký ten pátek, než se na setkáme s možností dotankovat baterie, výrobci elektrických a elektromobiloví nadšenci jistě doufají, že možná právě tento objev bude tím, na který už dlouho čekají.

independent.co.uk
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no nanočástice jsou dost nebezpečné při vdechnutí a podobně

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

skor by som uvital v aute bioreaktor s bakteriami ktore boli geneticky uz upravene, nieco ako tie co produkuju z odpadu biobutanol. do auta tak pojde nas vlastny bioodpad alebo v inej verzii slanovodne riasy. Uz len mala domaca cisticka vyprodukuje kolko plynu denne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chybí mi zde zásadní informace, co je to vlastně za materiál. Nanočástice jsou nic neříkající obecný pojem. Jaká je dostupnost surovin pro jeho výrobu, jejich světové zásoby, cena, toxicita, apod. Bez toho je to jen plácnutí do vody.

Obrázek uživatele Ivo Hradil

Dobrý den, pokud Vás toto téma zajímá více do hloubky, navštivte stránky http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/aenm.201100152/full . Zde jistě naleznete informace, které hledáte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeden múdry muž povedal:

The significant problems we have cannot be solved at the same level of thinking with which we created them.

Skrátka skladovať nejakú chemikáliu, ktorú budeme tankovať do akumulátorov môže predstavovať oveľa väčšiu ekologickú záťaž ako klasické palivá....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vidim ze to viaceri nepochopili... ak to bude fungovat ako chcu tak si nemusite nic tankovat... mozete si dobit za 3-6 hodin auto ale ked nemate cas odcerpate tekutinu na stanici a docerpate nabitu za par minut... pricom po vasom odjazde 'benzinka' dobije vasu staru kvapalinu a pouzije v pre ine vozidlo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vedci v MTI vobec nespia a stale nad tym premyslaju. Preto nemam obavy, ze by tieto nove nanocastice nejakym sposobom zatazili zivotne prostredie. Napad je to dobry, miesto tekutych elektrod pouzit nanocastice v nejakej mazlavej hmote. Dufajme, ze sa to skoro dostane do obehu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemáte pravdu. Každý tovar, ktorý skladujete podlieha určitým normám. V prípade chemikálií je to dosť prísne - akékoľvek úniky sú neprípustné!!! Tu nejde o jej viac alebo menej škodlivý účinok, ale o to, že ak sa zamoria spodné vody, nikto presne nevie odhadnúť, pokiaľ až to zamorenie môže siahať. Čerpacie stanice majú zásoby rádovo v desiatkach tisíc litrov u jednotlivých palív - toľko sa toho totiž míňa. V prípade úniku čo len jedného litra zamoríte milióny litrov spodnej vody!!!
Odstránenie podobných havárií je veľmi drahé.
Samozrejme je možné vyvinúť menej nebezpečné látky, ale napr. v pitnej vode sa ajtak nesmú vyskytnúť.
Elektrina po kábloch ešte nikomu neotrávila studňu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velky rozdiel v manipulacii s naftou, alebo benzinom a nanocasticami asi nebude. Navyse este ani nevieme z coho sa budu vyrabat, tak tazko hovorit o nejakej zatazi na prostredie. Navyse predpona "nano" sa dneska pouziva ako reklamne zaklinadlo skoro na vsetko, cim chce niekto vzbudit pozornost a zaujat verejnost. Je to ako carovna zaklinadlo. Pomaly aj rozky v obchode budu asi vyrabat z nanomuky, nanokvasnic a nanovajec, len aby to znelo sofistikovane a budilo dojem prestize. Vsetko sa sklada z nejakych nanocastic. Aj benzin. A nikto sa nechvali tym, ze tankuje nanobenzin a nanonaftu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter