Baterie elektromobilů Tesla Model 3 má životnost 800 000 km, tvrdí Elon Musk

Jan Horčík - 15 Duben 2019

Elon Musk, šéf Tesly, aktuálně na Twitteru prohlásil, že pohonná jednotka elektromobilu Tesla Model 3 je navržena pro 1,6 milionu km. Baterie dokonce pro 480 až 800 tisíc.auto elektromobil Tesla Model 3 podvozek

Detailní pohled na podvozek elektromobilu Tesla Model 3, včetně pohonného systému a baterie.
foto: Tesla

Elon Musk rád přehání a všichni to víme. Jenže když vám pak předvede tohle, nejde na to snad ani nic říct. Aktuálně se na Twitteru vyjádřil k životnosti elektromobilu Tesla Model 3.

Musk řekl, že pohonná jednotka a karoserie TM3 jsou navrženy "jako komerční trucky" pro milion mil, neboli 1,6 milionu kilometrů. Současné bateriové moduly by pak měly vydržezt 300 000 až 500 000 mil, tedy 480 tisíc až 800 tisíc kilometrů (1500 cyklů).

Navíc řekl, že bude možné vyměňovat jednotlivé bateriové moduly a nikoliv nutně celé baterie, což bude výrazně levnější. A rovnou střelil od boku cenu výměny jednoho modulu mezi $5000 až $7000, v přepočtu asi 110 000 Kč až 150 000 Kč.

Automobilka Tesla i její elektromobily, včetně Tesla Model S a Tesla Model X, jsou zatím stále relativně mladé produkty. U Modelů S se zatím projevuje průměrně asi 5% pokles kapacity zhruba po prvním roce a následně pokles asi o 1 % každý další rok.

Tyto elektromobily jsou ale vybaveny nejstarším typem bateriových modulů a bateriových článků (18650). Baterie elektromobilu Tesla Model 3 je výrazně modernější a navíc sestavena z nového typu článků 2170, takže i její životnostní charakteristiky budou odlišné.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimalo by me jak to bude s likvidaci techto baterii,zda je to nejak uzakonene?Dale jak se promitne vyroba baterii
na zivotnim prostredi?Ab to nedopadlo jako s fotovolt.
Elektr.u nas to je,ze to nebylo dano zakonem.

Obrázek uživatele Radovan

Nezajímá Vás to. Jen trolíte. Můžete si obratem dohledat na webu vše. A s tou fotovoltaikou taky kecáte. Tam šlo jen o to, že chybělo výpalné pro stát. Ale to samozřejmě dobře víte.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Marek_

Tak fotovoltaika byl jeden obrovský tunel, to snad uznáte, nebo ne? Myslím teď ty velké parky a instalace, kde elektřinu do sítě dodávali (dodávají) za několikanásobek tržní ceny a ten rozdíl platí spotřebitelé v ceně el. energie :-( Prostě elektřina ze slunce nebyla konkkurenceschopná, tak se jí takto "pomohlo", drtivá většina spotřebitelů takto přispěla na pohádkové bohatství úzké skupině lidí. Super, ukázková podpora OZE :-)

Mnohem větší význam bych viděl v podpoře instalací FVE pro rodinné domy, zabezpečení "soběstačnosti", nebo pro malé firmy. Ale ne dotace, třeba bezúroční půjčka a pod.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Radovan

Ano, máte ve všem, co píšete pravdu. Jenže problém korupčních politiků je dáván za vinu technologii. Opakovaně a stále. Místo aby lidé vyštvali z veřejného života ty, co tohle dopustili, raději by šli s kameny rozbít fotovoltaický panel. Místo, aby na šibenici viseli zodpovědní politici a úředníci, tak tam visí technologie. A to je špatně.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Hloupoučkej Mareček chodí s kladivem po solárních el. a rozbíjí ty zlý vošklivý FV panely co mu kradou penízky z peněžnky místo, toho aby rozbíjel hlavičky těch politickejch šmejdů co to způsobili co si zvolil. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale trolí účinně, hytil ses :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co degradace baterie způsobená časem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zhruba za 10 let baterie odejde a nazáleží na ujetých kilometrech. Ale s jistotou to ještě nikdo neví.

Obrázek uživatele Kuk

A to si vyčet z kávový sedliny nebo ze svýho nočníku? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty 18650 se zkraje chovají naprosto dokonale, Ale pak jdou bez varování do kopru.
Těmhle datům nevěřím. Elon má úplně obyčejný 18650 akorát s jakýmsi teplotním managementem a možná lepšíma balancerama.
Taky nevím, co na tom chce měnit po částech. Tak bude jeden článek v hajzlu a zbylý na 30%.
Počkáme si a uvidíme.

Balancery má Tesla právě že žádný. Mám fotku BMS desky a o žádném balancování při nabíjení nemůže být ani řeč, prtože tam nejsou žádný výkonový tranzistory => je to levné. Celá baterie ekumulátorů se prostě odepne, jakmile se nabije alespoň jeden článek. Tesla to má založené na tom, že do baterie předvybírá články ze stejné série se stejnými parametry.

http://files.wizkid057.com/teslapack/update2/Tesla%20BMS%20Module%20-%20Front.jpg

Ta prava cast (tranzistory, odpory, to cele sestkrat) by balancer klidne byt mohl...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak kdyz kouknete na specifikace soucastek, tak zjistite, ze to zmakne max par stovek mA. To staci maximalne na dovazeni na konci babijeni. Takhle ale balancer nefunguje, ten musi zmaknout plnej nabijeci proud, aby dobil i nejslabsi clanek.

To zalezi, jsou ruzne zpusoby balancovani.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Vsak jsem to psal vyse, tenhle balancer slouzi jen k mereni jednotlivych clanku, balancovani je vyreseno predvyberem clanku tak, aby meli shodne vlastnosti. To lze jen pri vlastni velkovyrobe, kdy neni problem najit dostatecny pocet shodnych paru.

Dival jsem se na zapojeni, soucastky a predevsim ten ridici svab co umi a jak to asi funguje. Diky temto podminkam to pak lze vyrabet levne a funkcne. Jen me zajima, co to udela po 5-ti letech az se clanky zacnou rozjizdet.

Obrázek uživatele Magy

Tomiq, prave typ clankov s NCR technologiou, ktoru pouziva aj Tesla/Panasonic je najstabilnejsi a nie nahodou si ho Musk vybral pre svoje elektromobily. Rozhodne sa nejedna o "uplne obycajny" clanok.

Mne sa podarilo ziskat asi stovku vyradenych laptopovych baterii z Panasonic Toughbook C-19. Vacsina baterii starsich nez 10 rokov.
Jednotlive 18650 clanky som z nich povyberal (sive Panasonic NCR18650s), premeral, otestoval a poskladal som z nich battpacky pre napajanie celeho bytu, nabijane z nocneho prudu.

VSETKY (a opat zdoraznujem VSETKY do jedneho) clanky funguju dodnes absolutne bez problemov, degradacia oproti povodnej kapacite je asi 15%. V priemere mam stale 2450mAh na clanok, akurat minuly mesiac som znova robil test kondicie.
Takze nie je 18650 ako 18650, su medzi nimi priepastne rozdiely.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"akorát s jakýmsi teplotním managementem"
Kdyz nevite k cemu slouzi BMS a jak kritickou hraje roli v zivotnosti baterie, tak se radeji nevyjadrujte.

Obrázek uživatele Kuk

Co to je ten "úplně obyčejný 18650"? :D

Chce to měnít po modulech což je logické. Víš co to ke modul baterie?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1/16 battery packu. I s vlastní elektronikou.

V tom případě už nemálo aut jezdí na zcela vadné baterie. A jezdí pořád. :-)

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

No nevim, ja bych rekl, ze ten vzorek 10+ let starych aut s Li baterkami zas tak velky nebude - iMIEV zacalo v roce 2009 (podle wiki prodeje zakaznikum dokonce 2010), Roadster I existuje vicemene v par kusech (300 do konce 2019), jinak je snad vsechno mladsi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak. Máme na to málo dat. Je fajn, že NiCd baterky v Peugeotu 106e z roku 1999 s najetými 300 tis. km mají pokles 20%, tedy dojezd spadl ze 100 na 80 km, ale marně hledám dalších několik set takových vozidle v provozu, abych mohl dělat statistiku.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Hlavne usuzovat z NiCd aku neco o Lixx by bylo dost odvazne.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

O tom to není. Je to o tom, že věcí k posouzení je fakt málo, a to i u tak "starých" technologií. Stejně, jak jsme se učili u spalovacích motorů a učíme dodnes (problémy, které přinesl downsizing), tak se budeme učit u baterek.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Ty neumíš číst? Čteš někdy články na který reaguješ?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

degradácia časom u tesla byť nemôže. tesla stále jazdí (nabíja/vybíja). degradácia časom je na "úložkách" (praga v3s)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přečti si celý článek a nebudeš se muset ptát nebo jsi robot co hejtuje jakýkoliv článek o Tesle??

Obrázek uživatele honza.t

Mě by zajímalo jestli budou nabízet zpětný výkup baterii
Za předpokladu že ten akumulátor vydrží tolik cyklů, tak ve většině případů přežije zbytek elektromobilu.

Pak by mohl ještě sloužit v energetice jak to planují i jiní výrobci.
Ti technicky zručnější si to doma sami využii třeba na akumulací přebytků s FV
Možná se toho chytí nějaká firma která bude vykupovat baterie s havarovaných a srotovaných Tesel ?

Obrázek uživatele Radovan

Tady by se mohli inspirovat od BMW, Renaultu a Toyoty, kteří to dělají. BMW je cpe do úložiště za továrnu. Renault podobně plus k rychlonabíječkám a Toyota je strčila do kontejneru a dala americkému národnímu parku jako úložiště k fotovoltaice, ať nemusí v noci startovat naftové generátory.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dosloužilé baterie z elektromobilu budou úžasný kšeft pro vrakoviště a automobilky. Vy dostanete jen směšnou odměnu, nebo budete muset podplatit někoho z vrakoviště aby od vás vzali auto bez baterie.
Baterie z elektromobilu má na konci životnosti hodnotu desítky až stovky tisíc Kč dle typu a kapacity. Automobilky se budou snažit tlačit na zákonodárce aby se baterie dostávaly zpět k nim a skoro zadarmo.

Obrázek uživatele Radovan

Podle čeho tak soudíte?
V druhém odstavci máte pravdu, když vezmu svoje dvě elektroauta, tak v nich je 32 kWh baterek. Ano nechtějte vidět balík, co by stálo dnes stejné úložiště k FVE.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Celkem zasadni je, pro jaky percentil je to "mely by vydrzet xyz" navrzeno. Cili jestli se u toho najezdu ocekava,ze se ho dozije 10%, 50%, 90%, 99%, 99.9%...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Anonym123

rozsah od jazdiacich bez prerušenia (taxi) po stojace v garáži - kúpa iba ako "ja na to mám" s nulovým nájazdom.

A jak to souvisi s tim, jak vyrobce PLANUJE zivotnost pohonu/baterie?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Anonym123

z doterajších správ sú spomínaní najviac taxikári s veľkými nájazdmi, niekedy sa spomínajú ne/opotrebovanie motorov, zostávajúca kapacita batérie. na strane druhej sa dá predpokladať, že auto nepretržite stojace v garáži nebude mať "konzervačnú nabíjačku" teda bude degradovať časom. pre prvých odhadujem z gule 80%, v druhom prípade 99.99%.

Trochu mimo, ale k baterii. Nedělal někdo něco jako "formátování" baterie na iOnu? Po zimě nám ubylo asi 15% z dojezdu. Nabijime jen origo nabíječkou ze zásuvky (tuším 13A).

Obrázek uživatele Anonym123

niečo som čítal tu:
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=365

A zkoušel jste to až do zastavení?
Mě také u MIEVA poklesl dojezd cca od 20 KM auto má 4 roky a 52 tis. KM.

V pátek jsem ho zkoušel vybít až na želvu a na baterce bylo ještě 3,66V na článek což mě připadá poměrně dost dokonce i v želvě to akcelerovalo úpně normálně, ale bál jsem se to testovat až do zastavení kolik by to ujelo. Jinak jsem ten den najel 87 Km ,ale ráno jsem čekal asi 30 minut na STK s topením a jezdil jsem cca 40 Km po dálnici ten den, jinak normál ujedu cca 100 Km.

V středu jdu do Mitsubishi kde mi tam dají nový SW kvůli nabíjení, protože mi vypadává nabíjení na stanicích ABB a tak přišel po roce ! nový SW z Japonska i od Outlanderu PHEV.

Dále jsem z technikem domluven, že mi změří rozptyl článků při hlubokém vybití a udělá skutečný kapacitní test mají na to program auto se samo pomocí topení vybije a pak se pustí nabíjení a počítá skutečnou kapacitu a z ní i dojezd.

Jsem zjistil na diskuzích, že pokud auto nemá možnost si změřit kapacitu (děláte malé cykly) , tak si počítá podle času a KM virtuální pokles baterie a podle toho dělá dojezd.
Je to cca 0,1 AH na 1000 mil.

Takže Vaše baterie může být lepší, než si BMS myslí ,ale i horší a to mi právě ve středu zjistí, auto tam bude přes noc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vlastním Citroen c-zero (2013)a po zimě mě nájezd zůstal skoro stejný, okolo 100km.Baterii měřím pomocí aplikace canion.Po ujetí 5000km za půl roku mě klesla kapacita jen o 0,5Ah.
Stále mám 40Ah z původních 50Ah.

Mě to ukazuje 40,3 Ah kolik máte najeto?

Jinak ten pokles jak píšete je předem narogramován v BMS ta aplikace neukazuje opravdovou kapacitu, ale jen to co si myslí.
Má to samozřejmě nějakou vypovídající hodnotu ,ale přesnou kapacitu Vám musí změřit v servisu.

Jinak pokles o 0,5 AH za 5000 Km mám velmi podobný,ale myslím že to je poměrně dost, nemělo by to tolik klesat.
Je to pokles o 1% za 5000 Km tj. na 80% kapacity za 100 tis. Km
podle katalogových údajů LEV50N 5tis. celých nabíjecích cyklů by měl být pokles 5x menší a to mě právě dost zaráží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vlastním Citroen c-zero (2013)a po zimě mě nájezd zůstal skoro stejný, okolo 100km.Baterii měřím pomocí aplikace canion.Po ujetí 5000km za půl roku mě klesla kapacita jen o 0,5Ah.
Stále mám 40Ah z původních 50Ah.

Tak tragické to mít nebudete. C-zero určitě neukazuje fyzickou kapacitu baterie. Od novoty to bude cirka 47-48Ah.

Ukazuje to v aplikaci v autě samo né. podle mě 47-48 je stav nového vozu.

moje hodnoty jsou zde:

datum najeto KM Kapacita
II.15 0 48,5
VIII.16 9500 43,9
VIII.17 27750 43,2
VIII.18 42000 41,4
I.19 48000 40,7
III.19 50916 40,4

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Běžte na stránky elektroforum.cz tam se dozvíte více...

Kde konktrétně prosím

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je tam spousta zajímavostí od uživatelů,ohledně baterii, to najdete hned...

Obrázek uživatele M.Krupka

Abych ujel 800tis.km potřebuju v EU minimálně auta tři. Ve výsledku nám ten nájezd 800tis.kilometrů ve spalovacím voze v EU vyjde asi tak o 1milión Kč dráž.
Pokud to spočítáme na počet aut v EU, má Evropa docela problém.
Prekérní situace.

Obrázek uživatele Michelin

Presne tak. Kdyz nam umrel po 190tis. Yeti za pul mega, rekli mi ve znackovem servisu “a co by jste chtel, vzdyt to ma vyrobcem danou zivotnost 150tis.km”...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Potvrzuji, když jsem ještě dělal v automotive, tak 160.000km bylo na co se vše designovalo. Tohle bylo konkrétně pro PSA.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

No to jo, baterka vydrží půlmega jako prd i elektromotor dá megakilometrů, aléééé... kdo by stím tak dlouho jezdil že :)))))

kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Na základě zkušeností z modelů S a X bych tomu věřil. Jenom je otázka zbývající kapacita baterie.

Obrázek uživatele Tomáš

A jestli vydrží poloosy, motorky a různé automatizace dveří a podobně. Ale těm bateriím bych podle statistik uživatelů věřil.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Ale v tom článku se píše jenom o životnosti pohonu a akumulátoru. Je to mířené primárně na lidi, co mají stále panickou hrůzu z toho, že budou muset měnit akumulátor, protože jsou na to tak zvyklí ze svých mobilů a notebooků.

Tak je otázka statistika. Sype se každý model od každé automobilky. Spíše pak je otázka cen servisu a náhradních dílů.

Obrázek uživatele spetak

Tak za mého Leafa 2016 můžu říct, že na 90tkm potřeboval pouze 3 kabinové filtry a jednou vyměnit brzdovou kapalinu. Baterii změřit neumím, ale pokles dojezdu je asi o 20 km, počet čárek na palubce stále plný - 12.
Tak bych to všecko do jednoho pytle neházel.

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě 20 tisíc km a baterka přijde o jeden dílek. U Leafů ty baterky celkem nic moc.

Obrázek uživatele spetak

Možná nic moc, ale jezdí. Tobě ve 110tkm zmizel první dílek ?
Na vánoce podám zprávu.

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano,zmizel a vím i o jiných, kterým okolo 110 tisíc dílek zmizel. Já měl 24kWh verzi, ale známý má 30kWh a dopadl podobně. Je to hodně závislé, jak moc se nabíjí na rychlonabíječce. Pokud méně zmizí třeba až při 120 tisicich.

Obrázek uživatele spetak

Pokud zmizí ve 110tkm, myslím, že je to v pořádku.Na DC nabíjím i několikrát denně, takže za mě dobrý.

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Však taky 90tkm není pro japonce žádný nájezd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě 20 tisíc km a baterka přijde o jeden dílek. U Leafů ty baterky celkem nic moc.

Váš jeden údaj není statistika. Zajímá mne co vše je v tom pytli. Ne jen jeden kus co jsme zrovna vytáhli na světlo.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon