Obama: v roce 2015 bude na silnicích 1 milion elektrických aut

Americký prezident nedávno přednesl pravidelnou Zprávu o stavu unie. V ní nastínil výzvy před kterými stojí. Řekl, že do roku 2015 budou mít USA na silnicích 1 milion .   


Zpráva o stavu unie mimo jiné představila obsáhlý energetický plán, který má pomoct snížit závislost na a naopak zvýšit podíl .

Zaměřuje se ale z velké části také na oblast a právě tam. Obama opět slibuje automobilkám a dalším firmám výhodné půjčky, zejména na vývoj plug-in hybridních aut.

Zároveň navrhuje, aby polovina všech automobilů nakupovaných federální vládou byly plug-in hybridy nebo , a to do roku . Obama na to jde od lesa – být příkladem pro běžné občany.

V roce 2015 má být na silnicích až jeden milion – ať už půjde o hybrid do zásuvky (plug-in) nebo čisté . Nebo možná i , která nejsou zmíněna, ale lze je do tét skupiny zahrnout.

Je ale takový plán reálný? Ve se dnes neprodá ani milion aut měsíčně, v lednu se prodalo 819 895 (zvýšení o 17% meziročně). Pro srovnání, v Německu se za leden 2011 prodalo 211 100 nových automobilů (stejné zvýšení o 17%).

Výrobní plány Chevroletu Volt, prvního hybridu do zásuvky (PHEV) který šel v USA do prodeje (prosinec 2010) jsou prozatím v desítkách tisíc. Nicméně by mohly postupně stoupnout až na 120 000 kusů ročně.

V roce 2012 přijde na americký trh hlavní konkurence , kterou bude . Tu jsme měli aktuálně možnost otestovat v prototypové verzi. by rád prodala taktéž několik desítek tisíc kusů ročně.

A do třetice všeho dobrého se v USA začne v roce 2012 prodávat také . Toho chce automobilka vyrábět 20 000 kusů ročně.

Milion tedy zní jako hodně vysoké číslo, ale není úplně nereálné. V případě, že se Volt, , Toyota Prius plug-in a budou prodávat výjimečně dobře.

Plus samozřejmě budou na trhu také další modely, ale u nich nelze očekávat prodeje v řádu desetitisíců (, , a další). Více v našem velkém přehledu elektromobilů, případně přehledu hybridních aut.

Podobné plány o milionu elektrických aut na silnicích předtím ohlásilo už Něměcko, Španělsko a Portugalsko.

Napsat komentář