Škoda Auto strmě roste, nová strategieČESKO
Škoda Auto strmě roste, nová strategie
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektroVIDEO
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektro
Outlander Plug-in hybrid slaví úspěchPRODEJ
Outlander Plug-in hybrid slaví úspěch
Petr Ptáček: zakažme naftové motory!ROZHOVOR
Petr Ptáček: zakažme naftové motory!

Až 80 CNG stanic do konce roku

redakce - 06 Srpen 2014

V České republice je dnes 56 veřejných plnicích stanic na CNG a do konce roku by jich mohlo být až 80. Od začátku roku u nás přibylo 1200 CNG vozidel. Stejně tak roste i prodej CNG, v minulém roce dosáhl rekordních 22 mil. m3, což byl meziroční nárůst 45 %. CNG stanice Česká republika

Do konce roku 2014 by v České republice mohlo fungovat až 80 plnících stanic
foto: Asociace NGV

„Od začátku roku přibylo skoro 1200 CNG vozidel. S tím souvisí i rostoucí počet CNG stanic. Motoristům je nyní k dispozici 56 veřejných CNG stanic,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.

Nejnověji přibyla stanice v Kolíně a Hodoníně. Další stanice se staví například v Příbrami, Plzni, Olomouci, Velkém Meziříčí, Hradci Králové, Vyškově, Kosmonosech, Břeclavi, Mostě, Pardubicích, Českých Budějovicích, Mladé Boleslavi, Chrudimi ad.

Také se zvyšuje kapacita stanic v Písku a Hradci Králové. „Celkově by tak do konce roku mohlo být u nás celkem 80 CNG stanic,“ dodává Prokopec.

Nejvíce CNG stanic má Praha. „Od srpna budou moci motoristé natankovat na nové, celkově již deváté, CNG stanici v Praze Štěrboholech,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. Tato stanice je společnosti TUkas, která patří mezi přední prodejce CNG vozidel a za poslední 2 roky prodala téměř 100 aut s pohonem na CNG.

Stanice tak bude sloužit nejen fleetovým zákazníkům společnosti TUkas, ale i široké veřejnosti. Stanici dodala společnost Bonett Gas Investment, která do konce roku plánuje otevřít v Praze další 2 vlastní CNG stanice a celkově zainvestovat dalších 20 stanic.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přemýšlel již někdo o využití energie stlačeného plynu u vozidel na CNG?
Například motory MDI, nebo turbínami s ohřívačem od okolního vzduchu.
Stlačením plynu u čerpací stanice se dodá jednak energie do plynu, která by se takto vrátila zpět a druhak tepelná energie, která se dá využít (možná i využívá) například k ohřevu TUV. Vozidlo by si pak tu tepelnou energii odebralo zpět ze vzduchu. Vždyť by se tím musely snížit provozní náklady alespoň o 30% a samozřejmě zvýšit dojezd

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den.Troufám si připomenout lońské otevření překladiště pošty v Šumperku s tím,že pošta bude jezdit na CNG a naprostá absence CNG stanic v tomhle regionu.Pánové rozvoj CNG bude záviset na pokrytí celé republiky,takže Šumava a Šumperk!!!Nejsou v regionech stanice.Co s tím budete dělat?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

koupí si do toho areálu překladiště svoji plničku, dostat tam zemní plyn nebude problém

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Situace s čerpáním v Hradci Králové je hrozná. Tamní cerpacka cng je hrůza děs běžně se nabere kolem 2kg víc ani za boha.někdy šlo nabrat o víkendech ale je to jak sázka do loterie. Zažil jsem jak za mnou tankoval Němec a ten nabral půl kg.je to ostuda a rwe jen píše cedulky ze oprava bude na jaře pak v létě a teď už nepíše radši nic.8

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen aby bylo co čerpat

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takovéto oslavné velkohubé články pište, až budou ty stanice v provozu. A ne jen každou chvíli napsat, že možná někdy něco bude. Na to, kolik se toho loni popsalo, kolik bude letos otevřeno stanic, jich bylo ve skutečnosti otevřeno úplné prd.

Obrázek uživatele Radovan

Co mi to jen připomíná? Co mi to jen připomíná?....aha už vím. Stejně velkohubá prohlášení všech velkých výrobců a distributorů elektřiny o síti nabíjecích stanic pro elektromobily v ČR. Třeba namátkou čez v roce 2011 - do 2 let 150 stanic po celé ČR. Po 4 letech jich není ani 40, z toho půlka je v Praze. Asi se plynaři byli u elektrikářů učit. Ovšem i tak jsou lepší, protože rychlodobíječek má zmíněný čez žalostně málo, jen 4. Do loňska měl 1. Ten zbytek jsou ovšem de facto jen sloupky s domácími zásuvkami, kde i nejmenší elektromobily stráví 6 a více hodin.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Obrázek uživatele Jolinar

no vidite a CEZ tem sloupkum do nedavna rikal rychlonabijeci stanice :D
A kdo zazil SuperCharger, tak uz ani CHAdeMO nema za rychlonabijeni.
Nejak ale CEZu nedoslo, ze kdyz to umi poskytnout 22kW AC, tak to jeste neznamena, ze to umi ty auta i vyuzit...

Ale zas na druhou stranu na jejich webu uz maji 5 CHAdeMO, ne 4.

Obrázek uživatele Radovan

Máte pravdu, roste jim to teď "raketovým tempem". Za 4 roky jen 1 rychlodobíjecí stanice a teď za 3 měsíce už 4. Byť kromě Kladna jde jen o výměny. Takže přátelé jen houšť a větší kapky. Ostrava, Olomouc, Humpolec a Svitavy či Mohelnice stále čekají.....

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články