Autosalonu Frankfurt 2015: Nissan Leaf s dojezdem 250 km

Jak jsme očekávali, nový Nissan Leaf 2016 se objeví na autosalonu ve Frankfurtu. Nabídne 30kWh baterii a dojezd až 250 km podle benevolentních evropských norem NEDC.

Nový elektromobil Nissan Leaf 2016 s dojezdem 250 km a 30 kWh baterií se představí na autosalonu ve Frankfurtu
foto: Nisan

TISKOVÁ ZPRÁVA

  • Prodloužení dojezdu modelu LEAF na jedno nabití o 26 % – až na 250 km*
  • Další prvenství společnosti Nissan: model LEAF ve svém segmentu představuje baterii s kapacitou 30kWh
  • Významná vylepšení baterie zvyšují její výkon
  • Delší dojezd je hlavní předností modernizovaného modelu pro rok 2016, který dále zvyšuje náskok Nissanu před konkurencí
  • Nový informačně zábavní systém NissanConnect s ještě rozsáhlejší nabídkou funkcí; telematika mimo vozidlo s ovládáním na dálku
  • Modernizace designu exteriéru s přepracovanými detaily a nová barevná varianta

Nissan znovu mění výkon a praktičnost elektromobilů i nazírání na ně. Představila totiž modernizovanou verzi elektromobilu Nissan Leaf 30 kWh, která řidičům nabízí dojezd 250 km a poráží tak všechny své konkurenty v tomto segmentu.

auto nový elektromobil Nissan Leaf 2016 s dojezdem 250 km a 30 kWh baterií se představí na autosalonu ve Frankfurtu

foto: Nisan

Tohoto pozoruhodného úspěchu, který řidičům otevírá nový svět plný různých možností, bylo dosaženo zavedením nové baterie s kapacitou 30 kWh. Nová baterie je stěžejním bodem sady vylepšení, díky níž si model Leaf 30 kWh pro rok 2016 bude moci upevnit pozici nejschopnějšího, nejpraktičtějšího a nejhodnotnějšího elektromobilu na světě.

auto nový elektromobil Nissan Leaf 2016 s dojezdem 250 km a 30 kWh baterií se představí na autosalonu ve Frankfurtu

foto: Nisan

Delší dojezd, ve spojení s řadou designových, technologických a konstrukčních modernizací, modelu Leaf výrazně přidává na atraktivitě. Dělá z něj totiž skutečnou alternativu k vozidlům se spalovacími motory pro miliony motoristů a posiluje jeho pozici nejlepšího světového elektromobilu.

Předseda představenstva společnosti Nissan v Evropě Paul Willcox poznamenal: „Model LEAF, který je nejprodávanějším elektromobilem na světě, teď bude ještě lepší. Dojezd 250 km otevírá svět elektromobilů tisícům řidičů po celé Evropě, kteří dosud příliš nevěřili tomu, že by pro ně elektromobil mohl být tou pravou volbou. Díky delšímu dojezdu bude pořízení vozu LEAF snadnější první volbou pro mnohem větší počet řidičů.“

auto nový elektromobil Nissan Leaf 2016 s dojezdem 250 km a 30 kWh baterií se představí na autosalonu ve Frankfurtu

foto: Nisan

Nová baterie, nová technologie, stejně snadné použití

Nová baterie modelu LEAF o kapacitě 30 kWh přináší delší dojezd bez negativního vlivu na vnitřní uspořádání vozidla. Novinka, která bude k dispozici u vozů s úrovněmi výbavy Acenta a Tekna, má totiž stejné rozměry jako stávající jednotka s kapacitou 24 kWh a je o pouhých 21 kg těžší.

auto nový elektromobil Nissan Leaf 2016 s dojezdem 250 km a 30 kWh baterií se představí na autosalonu ve Frankfurtu

foto: Nisan

A výsledek? Vůz je schopen ujet výrazně delší vzdálenost a přitom nabízí stejnou praktičnost a využitelnost jako jeho předchozí verze.

Klíčovým faktorem pro vyšší výkon nové baterie je modernizace její vnitřní konstrukce a chemického složení. Elektrody s obsahem uhlíku, dusíku a hořčíku zvyšují její výkon, na který má pozitivní vliv i změna uspořádání článků.

auto nový elektromobil Nissan Leaf 2016 s dojezdem 250 km a 30 kWh baterií se představí na autosalonu ve Frankfurtu

foto: Nisan

Nissan je o výkonu a spolehlivosti nové baterie o kapacitě 30 kWh přesvědčen natolik, že bude poskytovat záruku na baterii po dobu osmi let nebo ujetí 160 000 km.

Novou baterii modelu LEAF s kapacitou 30 kWh lze nabíjet stejně snadno a v klidu jako stávající jednotku s kapacitou 24 kWh.

Stejně jako u stávajícího modelu LEAF si zákazníci budou vůz moci nabíjet doma, na veřejných nabíjecích stanicích nebo v rámci sítě rychlonabíjecích stanic (3fázový proud, napětí 400 V).

Síť těchto stanic se rychle rozrůstá po celé Evropě a pro elektromobily představuje tu nejdostupnější možnost.

Nová IT technologie dává majitelům ještě větší kontrolu

Mezi nejoceňovanější a nejužitečnější funkce modelu LEAF je schopnost navázat kontakt s vozem a ovládat jej na dálku prostřednictvím systému NissanConnect EV.

Majitelé po celém světě mají díky této telematice a chytrým telefonům život ještě snadnější – ať už jde o možnost kontrolovat stav nabití baterie nebo o předehřátí kabiny v chladných zimních dnech.

auto nový elektromobil Nissan Leaf 2016 s dojezdem 250 km a 30 kWh baterií se představí na autosalonu ve Frankfurtu

foto: Nisan

Systém NissanConnect EV přináší nejen větší pohodlí, ale vylepšuje také dojezd vozidla. Dokáže totiž předem zahřát nebo vychladit kabinu, aniž by spotřebovával energii baterie.

Nová verze modelu LEAF 30 kWh pro rok 2016 přináší výraznou modernizaci této jedinečné technologie a nahrazuje dřívější systém CarWings novým systémem NissanConnect EV. Ten si zachoval všechny oceňované prvky původního systému, ale přidává nové funkce, mnohem snadnější aktivaci a nový design.

Součástí řady vylepšení, s nimiž nový systém NissanConnect EV přichází, je nová mapa nabíjecích stanic, která dokáže zprostředkovat informace, které nabíjecí stanice jsou k dispozici a které se právě používají.

Novinka, kterou lze bez problémů integrovat s informačním a zábavním systémem NissanConnect nové generace, přináší také zcela přepracovaný navigační systém, upozornění k údržbě a funkci pro vyhledání vozu.

Nissan LEAF 30 kWh pro rok 2016

Všechny vozy LEAF 30 kWh pro rok 2016 ve výbavách Acenta a Tekna mají nejnovější verzí informačního a zábavního systému NissanConnect EV. Ten přináší nové rozhraní a digitální radiopřijímač a nabízí také 7″ dotykový displej.

auto nový elektromobil Nissan Leaf 2016 s dojezdem 250 km a 30 kWh baterií se představí na autosalonu ve Frankfurtu

foto: Nisan

S jeho pomocí mohou majitelé přibližovat a oddalovat mapy a přecházet mezi jednotlivými nabídkami pouhým pohybem prstů po obrazovce.

Model LEAF 30 kWh přináší také řadu drobných změn designu exteriéru. Patří mezi ně nová anténa na střeše, modernizované přední a zadní světlomety a emblémy na kolech a také nová barevná varianta – bronzová.

Výrobu modelu LEAF 30 kWh bude nadále zajišťovat továrna společnosti Nissan v britském Sunderlandu. Prodej v Evropě začne v lednu 2016. Ceny a finální specifikace pro jednotlivé trhy budou oznámeny brzy.

tisková zpráva

67 Comments on “Autosalonu Frankfurt 2015: Nissan Leaf s dojezdem 250 km”

  1. Nissan se pyšní tím, že
    Nissan se pyšní tím, že jeho Leaf je jedno z nejdostupnějších elektromobilů, který dává smysl. Je určitě mnohem použitelnější než Peugeot iOn, ale co Renault Zoe? …ten už snad nyní disponuje dojezdem přes 200km s rychlým časem nabití baterie, jestli se nemýlím.

    1. Právě si ty reálné
      Právě si ty reálné dojezdy s Nissanem Leaf s papírovými 199 km užívám. Sice kolega jel Ostrava-Vyškov a Vyškov-kousek za Humpolec po dálnicích 80-90 km / hod jen s jedním mezi rychlo nabíjením ve Vyškově do plna tam i zpět, ale dnes mi to nějak nejde.

      Ostrava-Vyškov jsem dal 90-110 km/ hod po dálnici tak tak. Dojezd byl při odjezdu z Ostravy 151 km a 100% baterky pomalým nočním nabíjením. Ujeto 134,8 km, dojezd 0 km a 2% baterie. Spotřeba průměr dle auta 13,5 kWh /100 km.

      Mezitím byla jen krátká epizoda Vyškov – Troubsko u Brna po dálnici maximálkou, nestojí za zmínku.

      Teď rychlonabíjím s 18% baterky (3 dílky z 12) a 32 km dojezdu z původních 141 km dojezdu a 96% baterie po ujetí 135,7 km Vysočinou v Pardubicích. Spotřeba průměr dle auta 13,3 kWh / 100 km. Teplota venku plus 18-21 C.

      Vyrážím po D11 do Prahy 95 km, tak uvidíme. Dojezd ukazuje 160 km a 91% baterie.

  2. Já tedy osobně nevím
    Já tedy osobně nevím přesně, kolik bude stát nová verze Nissanu Leaf, ale dle konzultace s prodejci elektormobilů Nissan Leaf v Brně by měla být cena nového Nissanu Leaf s 24kWh baterií o 50.000Kč a více nižší, než je tomu teď ..

    A další zpráva – Nissan AUTO IN prý již brzy bude prodávat ojeté elektromobily Nissan Leaf, které měla společnost TrendPark (některé najeto do 10 tis. km) a cena by měla být až o 160.000Kč nižší než je tomu u nového Nissanu Leaf (24kWh baterie) – palubní nabíječka 6,6kW..

    Takže dle mého názoru i v ČR již brzy bude možné koupit Nissan Leaf s 24kWh baterií za hodně rozumnou cenu 🙂

      1. Je to hodně o osobním
        Je to hodně o osobním využití. Pokud to vozidlo můžete už dnes denně zapřáhnout na >60 km dojíždění, určitě to začíná dávat smysl. Pokud to máte do a z práce celkem do 30 km, začne se vám to vracet v době, kdy za stejné pořizovací peníze tohoto Leafu budou ojetá euta s dojezdem >300 km.

        A to je ten hlavní bod, Nissan vystřelil o schůdeček výše, ale ta hlavní bomba okolo cen nastane kolem roku 2020, kdy klony iMiEV budou přes 10 let staré, první Leafy se budou 10 letům blížit, vše bude mít snížené dojezdy a lidi se budou drbat za hlavou, že na krátké popojížďky za to dali >600 tis Kč. a nebudou to s to prodat za více, než 100 tis. Kč. Nabídka nových vozidel pak bude někde jinde. Kdepak, pro masové nákupy jsou tyto pidislevy jen předehra něčemu většímu.

        Připomíná mi to situaci, kdy dealeři Yamahy kolem roku 2000 zničehonic modely XJ 600 a Virago 535 z původních 200 000 tis. Kč vyprodávali za 120 tis. Kč. Co měli dělat lidi, kteří si to koupili před rokem za těch 200 táců a teď to nechtěli prodat za 80, aby se vyrovnali té akční slevě? Něco velmi podobného přijde i v e-mobilitě, a proto bych se slevou 50-100 tisíc ještě nesundával kalhoty 😉

      2. Nechá se sehnat s
        Nechá se sehnat s tepelným čerpadlem okolo 400, tis i méně , ale o to nejde jde o to, co bylo řešeno na začátku, že dobíjet po méně než 300km je nepraktické a to tom to je. Většina lidí chce auto, které má univerzální využití a to je auto s dojezdem 300km a delší. Přece nebudu jezdit s mapou a neustále hledat dobíjecí stanici abych se někam dostal. Leaf by na tento dojezd musel mít 60kWh baterii, jedině pak by reálně ujel 300km v jakýchkoli podmínkách. Dnes ve střední třídě takový auto prostě není – zatím.

  3. Správná diskuze, určitě
    Správná diskuze, určitě jsem pro to motivovat automobilky udávat energie v disponibilních kWh.

    Za druhé, o čem zájem o diskuzi k tomuto článku svědčí – Nissane (a jako memento ostatním), zájem o e-mobilitu za rozumné peníze je obrovský, když ale řeknete, že rušíte range-anxiety, tak to tak udělejte. Chybí vám k tomu alespoň dalších 6-8 kWh, přičemž si myslím, že by se tam s nějakým malým kompromisem vlezly. Anebo to stiskem tlačítka jako v Mercedesu B EV SW odemknout s upozorněním zákazníkovi, že každý takovýto zásah je zapisován do paměti vozidlem a v případě přílišného využívání klesá záruka na SOC. Tečka.

  4. Predošlá generácia mala
    Predošlá generácia mala 192 článkov po 3,8V a 33,1Ah…to je 24,15kWh..koľko je využitelné netuším..čítal som vraj 22kWh..ak je to podobné u novej 30kWh batérie tak by využitelná kapacita bola 27-28kWh.
    Každý ma na elektromobil inú požiadavku..ja napríklad, aby som aj v zime prešiel do Tatier (200km) na 1 nabíjanie..a tomu ešte pár kWh chýba..človek totižto vyráža z domu s batériou na 100% a povedzme aj vyhriatou kabínou..ale v polovici cesty na rýchlonabíjačke už to dám len na 80%..a to je na 100km v zime po dialnici málo.
    Vôbec nepredpokladam že by Tesla 3 bola konkurent pre nissan leaf..je to úplne iná kategoria auta a neverím že sa v europe dostanu pod 40000 eur…a podla mna nebude v eu skor ako koncom roka 2018..začiatok 2019.
    Pre mna Nissan Leaf 36kW a som spokojný.Všetky jazdy po okolí +cela SR a ČR..na dovolenku do chorvátska si auto požičiam.

  5. Otazne je ci je mozne o novu
    Otazne je ci je mozne o novu 30kW bateriu upgradeovat stare modely.
    Ako to napr ponukla Tesla. Po nejakych par rokoch by bolo fajn si proste dat do sucasneho auta vykonajsiu bateriu tak ako to bolo kedysi v mobiloch. Ale to je asi utopia ak nepride s nejakym rieseniem nejaka 3 tia strana.

    1. teoreticky to mozne je,
      teoreticky to mozne je, protoze nova baterie je stejne velka jako puvodni, jen je tezsi o par desitek kg (tusim 21kg?) otazkou je jestli to chce Nissan povolit a jestli to tak udela, ale ciste prakticky,z a 8-10 let az nastane doba kdy mozna zacnou nekteri resit vymenu baterie, jestli by byl nekdo ochotnej platit za puvodni baterii s tak malou kapacitou kdys konkurenti okolo budou mit dojezdy treba 300-500km, do stavajicich Leafu se to asi nevyplati ted resit, pac je jim max necelich 5 let a baterky by jim meli jeste 3-5 let bezproblemu slouzit, a asi se nevyplati vyplaznout rekneme 200 tisic nebo na kolik si to cenej za zlepseni dojezdu o 30-40km?

  6. „Nová baterie je
    „Nová baterie je stěžejním bodem sady vylepšení, díky níž si model Leaf 30 kWh pro rok 2016 bude moci upevnit pozici nejschopnějšího, nejpraktičtějšího a nejhodnotnějšího elektromobilu na světě“

    No papír snese všechno…
    Trochu mě to připomíná kecy před r. 1989, ale tady už to asi nikdo nepamatuje!

    1. Dnes se tomu říká PR
      Dnes se tomu říká PR článek. 🙂
      Pro mnoho lidí jistě zajímavé auto. Ale já osobně potřebuji dojezd 200+km jistota.
      A taky nebudu blbej a nebudu to kupovat nový, když to můžu mít skoro za polovic
      tři roky starý. A vzhledem k dojezdu to prostě z principu nemůže být moc ojetý (rozumějte stočený). 🙂

  7. hm, pokial viem, Kia SOUL
    hm, pokial viem, Kia SOUL má 30kWh baterku už nejaký piatok a Mercedes B má dokonca 36 kWh, tak o akom rekorde soudruzi píšu?

    „Představila totiž modernizovanou verzi elektromobilu Nissan Leaf 30 kWh, která řidičům nabízí dojezd 250 km a poráží tak všechny své konkurenty v tomto segmentu.“

    Ale aj tak ma teší neustály rozvoj a jazdený LEAF si dnes už može dovoliť skoro každý.

    O tomto sme pred pár rokmi ani nesnívali 🙂

    1. Tak za prvé Kia Soul má
      Tak za prvé Kia Soul má baterii 27kWh a velký aerodynamický odpor a za druhé Mercedes B nemá konektor pro rychlé nabíjení takže sice ujedu 200km ale pak 3-4 hodiny stojím a dobíjím. S Nissanem Leaf současné generace přejedu republiku tam a zpět s půl hodinovými přestávkami na dobíjení což je snesitelné. (Dám si oběd, svačinu, děti si odpočinou proběhnou se atd.) Nová generace Leafu toto ještě zpříjemní.

        1. Pokud je využitelná
          Pokud je využitelná hodnota daná konstrukcí 27kWh, tak má prostě kapacitu 27kWh a tečka. To, jaký je součet jmenovitých kapacit použitých článků je sice zajímavé téma na vášnivé debaty v anarchistických kroužcích, ale pro normální lidi je to jen matoucí údaj. Já bych šel od toho.

                1. Takhle se ale můžeme
                  Takhle se ale můžeme přít donekonečna. Je někdo zdroj s parametry těch nových článků?

                2. Zatím ne, jen těch
                  Zatím ne, jen těch starých. Ale jsou zde zdroje pro parametry baterií několika ostatních vozidel.

                3. To je právě to kouzlo, že
                  To je právě to kouzlo, že nikdo u žádného modelu nezveřejní parametry těch článků a i kdyby je zveřejnili tak je to stejně k ničemu. Každý výrobce používá jinou konstrukci a jiné chemické složení a skutečná maximální využitelná kapacita je vždy o cca 10 -30 % vyšší. Někdy se mluví o kapacitě a jindy o využitelné kapacitě a tak jen pletou méně zběhlé uživatele. Už se tady o tom psalo v jiných diskusích, ale trochu to shrnu. Je to celé o životnosti a cyklech. Běžná Lionky, máme je v mobilech noťasech atd. nabíjení a vybíjení v rozsahu nám dává
                  0% – 100% 200 cyklů,
                  5% – 100% 1000 cyk,
                  20% – 100% 2000 cyk,
                  20% – 80% 3000 cyk,
                  40% – 80% 4000 cyk,

                  Aby výrobci mohli dávat nějakou záruku na kapacitu musí se pohybovat blíže hodnotám nab. vyb. 20% -80 % maximální (nominální) kapacity baterie, což řeší dvěma způsoby 1. použití baterie o vyšší kapacitě 2. řídící elektronikou, která využívá takovou kapacitu kterou, umožnuje jeji momentální fyz-chem vlastnosti a podle toho řídí její nabíjení a vybíjení.
                  Neboli i do baterie současného Leafa by jste hacknutím rídící elektroniky uložili i víc jak 24 Kwh. Ale o kolik víc to těžko říci. Hybridy obecně a Toyota obvzlášť používá právě kůli max počtu cyklů asi jen méně než polovinu kapacity a tak elektorniky baterii nabíjí v rozsahu někde kolem 40%-80% nebo z 10 Kwh využívá jen 4 Kwh. To co nabící Mercedes B někde udáváno jako přebití je jen uvolění oné hranice pro relativně nějdelší životnost a spolehlivost a sami si odhadněte kolik to člověku ubere z životnosti, ale podle mě by to mohli mít všechny elektromobili jen podle použité technologie a elektoniky by se toto přebití lišilo v rozmezí cca od 10% do 30%.

          1. Podle mě využitelná
            Podle mě využitelná kapacita není dána konstrukcí, ale softwarem který hlídá aby v baterce zbyla nějaká kapacita na dojezd jako rezerva u benzínu.

            Jsem pro udávání skutečné kapacity akumulátoru, protože podle této hodnoty jde jednoduše odvodit dojezd. Stejně je dojezd pouze hrubě orientační hodnota, která záleží na mnoha okolnostech. A jestli někdo bude říkat že jedno auto ujede 250 a druhé 240 je fakt irelevantní.

            Že skutečné kapacity si jednoduše odvodit jestli auto ujede přibližně 100, 150, nebo 200 km a víc potřeba není.

            Využitelná kapacita se dá také měnit za jízdy přepnutím do různých módů, které každé auto nabízí. Některé auta nabízí i mód kde se využije i ještě víc než udávaná použitelná kapacita.

            Prostě je to softwarem nastavitelné takže je to podle mě pro uživatele matoucí.

            1. BMS je samozřejmě
              BMS je samozřejmě stěžejní součást konstrukce akumulátoru.
              Rezerva dojezdu je ale něco jiného, to je věc čistě naprogramování ukazatele zbývajících kilometrů, jestli vám ukáže 0km dojezd těsně před zastavením nebo 50km před. Li-ion články se samozřejmě nikdy nevybíjí do nuly, to by se okamžitě zničily, ale pouze do stanoveného minimálního napětí bezpečně v limitu daného výrobcem článku.

            1. A jaký je máte zrovna pro
              A jaký je máte zrovna pro toto konkrétní tvrzení důkaz? Zrovna nedávno tu byl článek o rekordu dojezdu 85kWh verze, kdy z baterie vyčerpali 77kWh a to jí ještě nevyjeli do úplného zastavení. To znamená, že Tesla má geniální účinnost někde kolem 95% nebo naopak ten údaj o kWh udávají nejen přesně, ale dokonce i zkorigovaný spíše směrem dolů.

              1. Nějak tomu
                Nějak tomu nerozumíním.
                Souhlasím s tebou Ctirade, že když je využitelná hodnota daná konstrukcí např. 85kWh, tak má prostě kapacitu 85kWh a tečka (kašleme na nějaké jmenovité hodnoty článků).
                S tím souhlas a já jen dodám, že bych měl těch 85kWh z tý baterky dostat! Jinak neplatí to výše řečené.
                Proto nechápu tu větu o Tesle 85kWh, vyčerpaných 77kWh a nějaké účinnosti. Účinost nabíjení je přeci věc jiná.
                A co myslí Tesla udanými85kWh fakt nevím.

                1. Přesně tak. Účinnost
                  Přesně tak. Účinnost vybíjení a to, čemu se tady tady říká „využitelná kapacita“ jsou dvě různé věci. Využitelná kapacita je daná kapacitou článků a nastavenou hloubkou cyklu. Účinnost je potom efektivita s jakou se s touto energií zachází. Tedy pokud někdo vyčerpal z 85kWh baterie 81kWh, znamená to, že ty zbylé 4kWh vám bez užitku ohřály akumulátor.

              2. Ale vždyť je to pořád do
                Ale vždyť je to pořád do kola, Tesla má nastavený limit v BMS na ~81kWh a přes něj se zatím nikdo nikdy nedostal.

                Mimochodem těch 85kWh je dost možná jen „nominální“ hodnota, ale v produkci jim to pravděpodobně osciluje i do mínusu. Takže tím se třeba také jistí, že všechny vozy těch 81kWh mají.

                Taky je otázka jak moc přesně jim ta palubní elektronika spotřebu měří.

                1. Měření spotřeby v autě
                  Měření spotřeby v autě je asi ta nejjednoduší věc co tam z elektroniky bude.
                  Obecně si myslím, že kapacita baterky bude vždy nadhodnocena a elektronika (BMS) z ní nechá vydat jen předem danou (nižší) hodnotu. Maskuje tak úbytek kapacity baterie daný počtem cyklů či stárnutím.

                  Já dost dobře nerozmím tomu, že Nissan u Leafu garantuje (po aféře v USA s poklesem kapacity), že baterie bude mít nějaký počet čehosi na stupnici. Proč negarantuje skutečnou měřitelnou hodnotu baterie v kWh, kterou si zachová…

                2. Pokud máte hloubku cyklu
                  Pokud máte hloubku cyklu danou pevně danou, tak tím nic nezamaskujete. Ty mělčí cykly se používají z jiného důvodu. Tím, že snížíte maximální a minimální prahy napětí o nějakou tu desetinku V, tak se sice připravíte o nějakou tu desítku % kapacity, ale cyklická životnost článku vzroste třeba stonásobně, což je je přesně to co potřebujete u EV, kde by měl akumulátor vydržet celou pokud možno celou životnost vozidla.

                  Specielně u hybridů se používají velmi mělké cykly, protože tam to lítá sem tam neustále.

                  Mimochodem, ta stupnice „čehosi“ u Leafa je právě % kapacity baterie, byť to není cejchované.

                3. Tomu rozumím.
                  Já myslel

                  Tomu rozumím.
                  Já myslel maskování snížení kapacity s počtem proběhlých nabíjecích a vybíjecích cyklů.

                4. To pokud vím používá
                  To pokud vím používá pouze Volt, kde se používá jenom něco přes 10kWh z nominálních 16kWh a údajně (!) je jeho BMS nastavená tak, že s degradací baterie bude postupně nastavovat hlubší cykly, aby byla zachována ta menší kapacita.

                  Jestli je to praktické těžko říct. Já si spíš myslím, že je to důsledek toho, že jde o poměrně starý návrh a konstruktéři se jistili, aby články vydržely co nejdéle. Můj osobní názor je, že když už články začnou citelně ztrácet kapacitu, tak prohloubení cyklu sice o něco oddálí snížení dojezdu, ale pak přijde o to rychlejší smrt.

                5. Tak je potřeba se nejdřív
                  Tak je potřeba se nejdřív dohodnout, jestli se bavíme o nominální kapacitě akumulátoru daného hloubkou cyklu nebo půjdeme ještě o level dál a tuto hodnotu budeme ještě korigovat účinností. Protože pokud někdo dostal 81kWh z 85kWh baterie, znamená to 95% účinnost vybíjení.

                6. Tak ale ona není účinnost
                  Tak ale ona není účinnost jako účinnost 🙂

                  Těch jmenovitých 85kWh z té baterie dostanu při jmenovitých podmínkách. Tj. např. nabíjení 0,5C do 4,200V a ukončené při 65mA/článek při teplotě 25°C. Potom po 15min odpočinku vybíjení 0,25C do 2,500V při 25°C. Tak z té baterie opravdu dostanu celých 85kWh.

                  Pokud ale podmínky změním, třeba rychlejším nabíjením nebo vybíjením, nebo jen teplotu tak z baterie dostanu mnohem méně, ale také do ní za těchto podmínek dostanu méně energie.

                7. Však jsem nikde netvrdil,
                  Však jsem nikde netvrdil, že účinnost je konstantní. 🙂

      1. Soul ma 30kWh presne ako
        Soul ma 30kWh presne ako Leaf. Len v Nissane klamu zakaznikov, lebo vyuzitelnych 27 uvadza iba Kia. Aj doterajsi Leaf uvadza baterku 24 kWh ale vyuzitelna je 21 alebo 22. Dlho mi trvalo zistit, preco leaf prehrava vsetky testy v dojazde s soul aj golfom.
        Teda tych 27 vyuzitelnych co bude v novom je menej ako Soul a Mercedes B, to je proste fakt. A uznavam, ze mesrcwdes bez rychlonabijacky stoji za staru belu.

      2. Tak za prvé Vaše odpověď
        Tak za prvé Vaše odpověď je úplně o něčem jiném než je příspěvek na který reagujete.
        Příspěvek upozorňuje na vyloženou lež Nissanu v jeho PR. Co je na tom nepochopitelneho? 30kwh baterii nemá první takže je to lež jak vrata.
        Je jasný že v PR je dovoleno hodně ale vyložený lži, podle mě nepatří ani sem.

    1. Ceny jsou zatím známy
      Ceny jsou zatím známy pouze pro . 30kWh baterie bude, jak Jolinar správně poznamenává níže, dostupná pouze pro verze SV a SL, a to za ceny Nissan LEAF SV – $34 200 a Nissan LEAF SL – $36 790. Zajímavé je, že u SV verze nově patří do standardní výbavy také rychlonabíjení CHAdeMO, čímž se částečně maže efekt zvýšení ceny za 30kWh baterii. Evropské ceny zatím známy nejsou, budou oznámeny pravděpodobně na autosalonu ve Frankfurtu nebo těsně předtím.

        1. Tak hlavně to bude vůz o
          Tak hlavně to bude vůz o kategorii níže. Leaf je nižší střední (Golf), kdežto Model 3 bude plnohodnotná střední (Passat, A4, řada 3).

          Druhá věc je, že ty US ceny Nissanu jsou myslím bez dotace? Takže pak ta nejvyšší verze SL spadne až k 30tis USD. Kdežto Model 3 byl myslím ohlášen za 35tis USD již s dotací.

Napsat komentář