Autosalon Ženeva: Renault Kangoo Maxi Z.E.

Renault Kangoo Maxi Z.E. je vycházející z modelu Kangoo Maxi. Jde o podobnou synergii jako v případě klasického a elektrického klasického Kangoo. nové představí na .   

Renault Kangoo Maxi Z.E. Renault Kangoo Maxi Z.E. Renault Kangoo Maxi Z.E.

Nová značky Renault má jít do prodeje už letos na podzim. Cena ve je stanovena na 16 200 euro, především díky státním dotacím. Jinak se bude prodávat za 21 200 euro. Auto bude představeno na autosalonu v Ženevě a k objednání bude už od 1. března na webu.

Kangoo Maxi Z.E. je rozšířenou verzí Kangoo Z.E., která byla představena minulý rok na autosalonu v Hannoveru. Rozvor u nového auta se zvětšil o 40 cm a celková délka dosahuje 4,6 metru. K dispozici bude dvou- a pětimístná verze. Maximální přepravní objem je 4,6 m3. Maximální délka nákladu je 2,9 m.

Auto je určeno především pro firemní flotily, živnostníky a podnikatele, veřejnou správu. Vyrábět se bude v továrně MCA (Maubeuge Carrosserie Automobile) ve Francii na stejných linkách jako se vyrábí benzinová (a všechny ostatní) verze Kangoo.

Elektromobil Kangoo Maxi Z.E. pohání elektromotor o výkonu 44 kW. Energii mu dodává 22kWh . v „kombinovaném cyklu“ má být 170 km, ovšem samotný Renault upozorňuje že velmi záleží na podmínkách – silnici, teplotě, rychlosti, jízdním stylu.

Podobně jako u dalších v nabídce Renaultu, i v případě Kangoo Maxi oddělí automobilka vlastnictví auta od vlastnictví . Ta totiž zůstane majetkem Renaultu a majitel auta si ji pouze pronajme. Cena začne na 72 euro na měsíc, pokud se upíšete na 15 000 km za rok a 48 měsíců.

Mobilní operátoři tak získávají zdatnou konkurenci a automobilky dost možná zcela nový obchodní model, který by mohl fungovat a pomoct elektromobilitu pořádně nakopnout.

10 Comments on “Autosalon Ženeva: Renault Kangoo Maxi Z.E.”

  1. RENAULT KANGO Z.E.
    V

    RENAULT KANGO Z.E.
    V loňském roce toto autíčko presentoval na svých stránkách prodejce Renaultu v Mladé Boleslavi.V presentaci a videu,se nejednalo pouze o Kangouška ale i o Megana a nově vyvíjené miniautíčko do města.Jsem rád,že to u Renaulta nezapadlo a neutekli od toho.Cena zákonitě půjde časem výrazně dolů,až se stane běžně nabízeným prodejním kusem,jako tomu bylo u mobilů nebo notebooků.Rozhodně si ale ekonomové ve státech budou muset vymyslet nějaký fígl na „zdanění“ el.energie podobně jako je to u nafty a benzínu,aby občan odváděl stále do státní kasy finanční prostředky jako dosud.

  2. Za 500 tis Kc si koupite
    Za 500 tis Kc si koupite elektromobil (dodavku), 24 tis Kc date rocne za pronajem baterii a pak mate provozni naklady cca 100Kc/100km.

    Za 300tis si koupite beznou dodavku a pak budete platit provozni naklady cca 250Kc / 100km.

    Kdy se tyto nakladove krivky protnou? Od kdy bude elektromobil vyhodnejsi nez klasicky? Obavam se ze ten bod je nekde dale, nez je zivotnost auta. To se budou muset hosi v automobilkach vice snazit a prijit s lepsi nabidkou. Toto je a jeste par let bude nekonkurenceschopne.

    1. Ekonomická návratnost je
      Ekonomická návratnost je bezpochyby diskutabilní. Nicméně je třeba počítat i s takovými věcmi jako je silniční daň, povinné ručení, servis, opotřebení, výměna kapalin, náklady na parkování, vjezd do měst atd. které výrazně zvýhodňují právě alternativní paliva, resp. elektromobily jako takové. Takže pokud mohu hádat, tak např. v centru Londýna se pro malou firmu taková dodávka vyplatí – vjezd zdarma, parkování, atd.

      1. V tom je ten problem.
        V tom je ten problem. Automobilky s tim pocitaji. Vsechna ta myta a ekologicke poplatky a dotace na jednu stranu zpusobuji, ze vubec nejake emobily jsou, na druhou stranu umoznuji automobilkam nasadit neuveritelnou cenu. Jak pise kolega vyse, 20K E za auto bez baterii je podivna cena, za kterou se bezne prodava stejne auto, ale vcetne celeho hnaciho agregatu. Asi se nelze na automobilku zlobit, ze proste nasadila na maximu. Ale aby neco opravdu „nakopla“ a neprodavala jenom pro nejake 4 evropske metropole, bude muset byt ta nabidka znacne jina. Doufejme, ze to prijde brzo.

        1. PS Koukam na ta cisla. Oni
          PS Koukam na ta cisla. Oni to maji hosi asi dobre spocitano. V prodejne vedle sebe budou stat 2 auta. Budou vypadat skoro stejne a budou stat podobne (i kdyz to elektricke bez baterek by mohlo byt o dost levnejsi). A prodejce rekne tady mate za cenu X spalovaci motor. Provozni naklady budou 200Kc/100km. Tady mate za cenu stejne X elektromotor. Provozni naklady budou pronajem baterek + 100Kc/km. Tak si vyberte. Elektromotor si zatim vybere zlomek, ale oni stejne zatim vetsi serie nezvladnou. Jo marketing to jsou kouzla.

      2. Jistě s tím se dá jen
        Jistě s tím se dá jen souhlasit.Též si myslím,že největší a nejdynamičtější rozvoj alternativních hybridních a elektrovozidel bude ve velkoměstech a velkých aglomeracích.I když zákonitě se bude muset změnit a vyřešit nejen servis a dobíjení,které se bude podstatně muset lišit od dnešních zvyklostí.Bude se muset počítat ve firemní sféře i s krádeží el.energie pro soukromé(zaměstnanecké)vozidla.Ale je též pravdou,že toto se bude řešit za pochodu až to opravdu příjde.

    2. Hm, je zvláštní, že je
      Hm, je zvláštní, že je auto tak drahé i bez baterie. Smysl tohoto konceptu totiž je právě v tom prodat auto levně – na elektromobilu je nejdražší baterie, takže když se pronajímá, měla by prodejní cena být opravdu nízká. Nicméně není, takže něco je někde špatně. Mohlo by to být to, že nejsou ještě zaplaceny náklady na vývoj elektrického pohonného ústrojí nebo (pozor konspirační teorie) snaha automobilky prodávat spíš spalovací auta.
      Každopádně vyjmutí drahé baterie z ceny auta dává prostor pro snižování ceny prostřednictvím konkurence, takže možná v poměrně krátké době uvidíme cenově konkurenceschopné elektromobily.

    3. Nu je to asi jako se
      Nu je to asi jako se vším.Elektromobily jsou dnes stále v celém světě Popelkou.Výhodnější elektromobil provozovat a vlastnit bude,až výroba a provoz bude na srovnatelné úrovni s ostatními.Rozhodně si myslím,že růst ceny provozních kapalin oproti elektřině bude stále strmnější,až do bodu nevýhodnosti.O tom jsou přesvědčeni i ekonomové ve vyspělém Světě.Souhlasím s tím,že ještě pár let elektromobil v porovnání se spalovacím motorovým vozidlem nebude konkurence schopným.Zatím se spíše jedná a bude jednat o podobnou záležitost jako solární panely na rod.domě.Ale myslím,že za deset let bude situace nesrovnatelně jiná,ve prospěch elektrovozidel.A deset let zase není tak dlouhá doba.

Napsat komentář