Na konci letošního roku půjde do prodeje u vybraných dealerů značky Renault podivuhodné malé elektrické vozítko jménem Renault Twizy. Elektromobil bude k mání za pouhých 6 990 euro plus 45 euro měsíčně za pronájem baterie. Elektřina v ceně není.
Zástupci automobilky Renault, konkrétně šéf designérů celé značky, Laurens Van Den Acker, to oznámil na tiskové konferenci na autosalonu v Ženevě.
Renault Twizy je jakýsi hybrid mezi elektro-skútrem a elektrickým automobilem. Jde o ultra-kompaktní automobil poháněný 15kW elektromotorem doplněným 7kWh baterií.
To dává vozítku pro jednoho o celkové hmotnosti kolem 450 kg dojezd přes 100 km. Baterii lze dobíjet z běžné 220V 10A zásuvky. Plně se dobije během tři a půl hodin. Rozměry Renault Twizy jsou 2,32 m, 1,19 m a 1,46 m.
Renault předvedl Twizy v Ženevě už minulý rok, spolu s dalšími svými elektrickými auty.
Trochu mi na tom Twizy
Trochu mi na tom Twizy chybí okna.Pak bych to považoval za alternativu malého auta a motorky do města.Proč tam Renault nedal boční okna?
Mno, elektromobilům
Mno, elektromobilům fandím, ale tím pronájmem baterky to moc nevychytali. Vychází mi to na 1200,- měsíčně, to je tak půlka toho, co v naftě za ten měsíc projedu. A k tomu ta elektrika… prostě mi to nějak nevychází.
Jak jsem psal za tak
Jak jsem psal za tak mizerné malé auto je hřích platit tolik . Cenu to má tak 50 000 Kč – 80 000 Kč maximálně . Je to loby výrobců nechtějí v podstatě nic měnit tak jak tak je to otázka času kdy to sem začne za pakatel přicházet z fabrik z Číny a Indie . 🙂
Nechci vám brát iluze, ale
Nechci vám brát iluze, ale z Číny za tyhle peníze nedovezete ani elektrický skútr, který by měl parametry alespoň 125ccm značkového benzínu a nabylo na něm hromady konstrukčních i výrobních chyb a nedodělků, o celkové nekvalitně nemluvě.
Mno iluze ok nemluvím o
Mno iluze ok nemluvím o dnešní Číně mluvím otom co bude za cca 5 let a tehdy už Evropa nebude takřka nic . Tady se jen žvaní a tvoří se úřady nemaká se tu a nechává se prostor jiným národům je to dobrovolné usmrcení evropské kultury celí svět přijde o motor a Evropa se stane smetištěm islamu a amerikanismů . Je to naše volba já se toho nebojím půjdu dál . Jako vždy .
chci videt jak to bude
chci videt jak to bude vypadat s povinnejma zasterkama na kolech. ha ha
Rozhodně to vypadá
Rozhodně to vypadá zajímavě a jsem rád že automobilky dostaly rozum a pochopily že budoucnost je v elektrice a že se tomu nevyhnou. Jen je třeba vymyslet lepší akumulátory s vyšší kapacitou a menšími rozměry a váhou.
Nedávno jsem shlédl dokument o zániku elektromobilů, které si to brouzdaly Amerikou již před 15 lety a dokázaly se vyrovnat normálním autům. Bohužel ale je to hrozba pro fosilní paliva a proč nahrazovat benzín který stojí majlant za levnou elektriku ? Nevzpomenu si teď jak se ta autíčka jmenovala vím jen že je nebylo možno zakoupit ale jen pronajmout. Poté si je ale firma ztáhla z cest a byly hromadně sešrotovány.
Jen jsem nikde nedočet jaká bude cena za pronájem baterie u tohodle Renaultu twizy a také životnost baterií. (má to 100 kilový li-ion akumulátor = 100 kilová baterie do mobilu)
Byl to EV1 od GM, nicméně
Byl to EV1 od GM, nicméně zrušili to, protože to bylo finančně neúnosné.
Jak neúnosné? Vždyť ty
Jak neúnosné? Vždyť ty auta fungovala a lidé je chtěli i koupit ale fungovali moc levně, takže GM radši vše zničilo 😉
Finančně neúnosné pro
Finančně neúnosné pro GM:-)
skor by som si kupil TWIKE
skor by som si kupil TWIKE aj ked je zial dvojnasobne drahsi, ale tiez pre dvoch ludi a ma aj pedalovy pohon, takze nieco na kondicku 🙂
Ne myslel jsem městskou
Ne myslel jsem městskou infrastrukturu, ale až teď díky tobě mě napadlo myslet na „ty“ co bydlí v panelácích a nemají vlastní garáž. Do teď mě nad tím nenapadlo přemýšlet, i když v paneláku taky bydlím.
Smutnou pravdou je, že
Smutnou pravdou je, že takové úvahy zatím nejsou moc aktuální, protože cena všech elektromobilů je tak vysoká, že si je sotva koupí někdo, kdo nemá na vlastní dům.
Buďme rádi, že je někdo
Buďme rádi, že je někdo kupuje, čím více se prodá hybridů a elektromobilů, tak bude více peněz na výzkum a i cena půjde dolů (velkovýroba snižuje náklady).
Jaromír Vegr – EKOLO
Jaromír Vegr – EKOLO elektromobily
Já vím, že je již dávno vyvinuto – viz EV-1 od GM např.- ale čeká se na to, až opravdu dojde ropa.Je to blbě, ale je to tak!
Stačí se kouknout do Číny, co tam jezdí od elektrokol po autobusy s klimatizací, které ujedou 400 km.
http://www.elektromobil.wz.cz
Souhlas… Třeba bývalá
Souhlas… Třeba bývalá firma ThunderSky a její elektromobily…
Ale je to přirozené.Nebo
Ale je to přirozené.Nebo si myslíš,že v době prvních počítačů,si jej mohl koupit běžný obchodník(tak maximálně sčot).Každá novinka a průlomová technologie musí být drahá,aby se na ní nalákali zbohatlíci,kteří zaplatí prvotní náklady,a potom teprve příjde běžný zákazník.Podívej se do dějepisu automobilismu,a najdi si Vankelův motor a Audi 90.
Samozřejmě. Pouze jsem
Samozřejmě. Pouze jsem poukazoval na to, že jsme teprve na tom začátku. A podle aktuálního tempa to ještě pěkných pár let potrvá, než se elektromobily dostanou k běžným spotřebitelům a bude potřeba začít řešit, jak je nabíjet v panelákovém 2+kk.
Díval jsem se na něj asi
Díval jsem se na něj asi před hodinou:) vypadá mo pěkně, ale pořád tu chybí infrastruktura dobíjecich stanic.
Povedal by som, ze pre toto
Povedal by som, ze pre toto auto by bola ifrastruktura pomerne zbytocna, aj ked velmi prijemna. Toto je idealne auto na dojazd do prace a to drviva väcsina ludi u nas ma blizsie ako 50km.
Teraz ma tak napada, ja sa na to divam z pohladu cloveka, ktory byva v rodinnom dome, nemyslel si ty infrastrukturu pri panelakoch a inych bytovych blokoch? Lebo tam je to samozrejme problem nabijat „doma“.