Mercedes ukázal robotické autoROBOTI
Mercedes ukázal robotické auto
Prius plug-in hybrid spotřeba 2,1 l/100 kmAUTO
Prius plug-in hybrid spotřeba 2,1 l/100 km
Test elektromobilu Peugeot iOnTEST
Test elektromobilu Peugeot iOn
Volkswagen XL1 – litrové auto z KataruAUTO
Volkswagen XL1 – litrové auto z Kataru

Autosalon Ženeva: BMW představí ActiveE

Jan Horčík - 11 Únor 2011

bude letos dejištěm mnoha odhalení. představí ve světové premiéře svůj založený na BMW řady 1. Půjde o druhý plně elektrický testovací vůz po .   
elektromobil BMW Active E

BMW ActiveE BMW ActiveE BMW ActiveE

BMW ActiveE bude prvním z dílny bavorských strojařů, který kombinuje prostor a komfort tradičních vozů BMW s plně elektrickým pohonem. K dispozici je nicméně pouze 200 l zavazadlového prostoru.

Srdcem vozu je synchronní elektromotor s max. výkonem 168 koní. Z 0 na 100 km/h zrychlí během devíti sekund. Maximální rychlost je omezena na 145 km/h. O dojezdu prozatím nic bližšího známo není.

Hmotnost je v autě rozložena půl na půl na přední a zadní nápravě. Místa, kde dříve byla palivová nádrž, motor a převodovka nyní zabírají lithium-iontové baterie.

Ty BMW vyvinulo společně s . Moduly jsou chráněny ocelovými pláty s integrovaným systémem kapalinového chlazení.

Auto samozřejmě počítá s v okamžiku, kdy řidič sundá nohu z plynového pedálu. Zároveň ale elektromobil BMW ActiveE nabízí "středovou" polohu plynu, kdy auto ani nerekuperuje, ani nedodává elektromotoru energii. Prostě "plachtí" bez jakéhokoliv výdaje nebo příjmu energie.

Z 32A dobíječky je možné elektrický bavorák dobít během pěti hodin. "Přes noc" pak z běžné domácí zásuvky. Co přesně znamená "přes noc" se bohužel v tiskové zprávě nepíše.

Od roku 2011 (blíže neupřesněno) bude v provozu celkem 1000 testovacích vozů BMW ActiveE. V , a . BMW bude ActiveE pronajímat vybraným zákazníkům.

Veškerá data nasbíraná při provozu elektrického auta pak budou využita pro další vývoj malého městského elektromobilu . Ten bude na trh uveden v roce 2013.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Plachtění" je normální téměř u každého elektrického auta. Vychází to z principu proudového pedálu :-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mi se libi ta plachtici poloha plynu... plachtim casto a docela rad :o)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takovejch koní to má a ani dvě tašky se tam nevejdou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tu je viac info

bmw.com/com/en/newvehicles/1series/activee/2011/showroom/edrive/index.html

len skoda ze bmw si nemoze dovolit kazdy a toto bude este stat omnoho viac ,ale inac krasne auto ... no je to BMW

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.
Ekologický oskar - hlasování
EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články