Na autosalonu v Ženevě (5. až 15. března 2020) budou ve světové premiéře vystaveny nové modely Golf GTI, Golf GTE a Golf GTD.
Volkswagen stvořil před 44 lety sportovní ikonu, Golf GTI. Po ní následoval v roce 1982 první Golf GTD a v roce 2014 první Golf GTE s externě nabíjitelným hybridním pohonem.
Externě nabíjený hybridní pohon modelu Golf GTE zahrnuje čtyřválec TSI o výkonu 110 kW, elektromotor s výkonem 85 kW, 6stupňovou převodovku DSG a novou sadu lithium-iontových akumulátorů. Hybridní pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon soustavy 180 kW a maximální točivý moment 400 N.m.
Oproti předchůdci se výrazně prodloužil dojezd s výhradně elektrickým pohonem, a to až na cca 60 km. K prodloužení dojezdu přispívá vylepšená aerodynamika nového Golfu a o 50 procent vyšší kapacita sady akumulátorů (13 kWh). Golf GTE umožňuje elektrickou jízdu s nulovými emisemi rychlostí až 130 km/h.
Sériově dodávané světlomety LED v nízké poloze propůjčují společně s maskou chladiče čelní partii markantní výraz. Úzká lišta pod předním okrajem kapoty motoru zaujímá celou šířku přídě a má jednu ze tří specifických barev – červenou v případě GTI, modrou pro GTE a stříbrnou u GTD.
Po zapnutí světel pro denní svícení zvýrazňují tuto markantní linii dvě souvislé linie LED sahající až k logu značky Volkswagen. Tím vzniká zcela nový, nezaměnitelný přední světelný design modelů Golf GTI, GTE a GTD.
Rovněž markantní a nezaměnitelná je velká, nedělená, voštinová mřížka spodního otvoru pro přívod vzduchu, kterou na přání doplňují integrované mlhové světlomety.
Přestože Volkswagen osmou generaci Golfu, a tím i modely GTI, GTE a GTD, ve velkém rozsahu digitalizoval a síťově propojil, zahrnuje vnitřní výbava mnoho tradičních znaků verzí GT.
Z původního sportovního volantu se však vyvinul nový multifunkční sportovní volant obšitý kůží, s dotykovým ovládáním a integrovaným tlačítkem systému Travel Assist, který umožňuje výkonným verzím modelu Golf asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.
Zachována zůstala tři stříbrná ramena volantu. V modelu GTI je prostřední rameno zušlechtěno červenou vnitřní plochou, v GTE je tato část modrá a v GTD stříbrná.
Nepostradatelný je také klasický kostkovaný vzor čalounění sportovních sedadel, nyní však v nové podobě s označením „Scalepaper“. Šedo-černé kostky jsou doplněny červeným (GTI), modrým (GTE) nebo světle šedým (GTD) prošíváním.
Pokud bude spotřeba jako u mého Superbu iV combi.
Tak při
Pokud bude spotřeba jako u mého Superbu iV combi.
Tak při prázdné baterii, plné auto, mimo dálnici 5,9l. Jízda občas rychlé předjetí kamionu jinak klasika po první třídě. Reálně tedy po zajetí a bez prudkých předjíždění 5,5-6,5 litru dle stylu jízdy řidiče.
Dálnice bez baterie zatím nevím nemám EL značky, musí se na ně čekat 14 na úřadech je nemají (ač převozka platí 10 dní). Takže zatím na standardních číslech.
Po dálnici 140 km/h cca prvních 5 km. Pak klesá možný výkon takže reálně dlouhodobě 120km/h. (max 85kW, stálý 55kW)
Jinak auto úplně pecka, zpracování, akcelerace super. Asistenty parádně fungují, neperu se s nimi.
Mobilní aplikace je potřeba ještě vyladit, ale nic hrozného.
Já bych si to i k té Koně jako první auto koupil… do
Já bych si to i k té Koně jako první auto koupil… do prace to mam 4km… ale… proč není elekrika na zadní nápravě ? aby to bylo 4×4… uz ted v te kone 150kW 400Nm na predku je moc 🙂
Spotřeba benzínu opět nikde.
Spotřeba benzínu opět nikde.
A proč taky. Spotřeba bude záviset od délky trasy a
A proč taky. Spotřeba bude záviset od délky trasy a frekvence nabíjení.
A od toho máme normované cykly abychom měli porovnání. ;-D
A od toho máme normované cykly abychom měli porovnání. ;-D
Jenom přemýšlím, kolik to bude žrát po ujetí těch 60
Jenom přemýšlím, kolik to bude žrát po ujetí těch 60 km. Škoda, kdyby tam bylo 80 km, tak dojedu do práce a zpět na elektro bez nabití.
Těch 60 je ale v rychlosti mimo dálnice. Na dálnici ve 130
Těch 60 je ale v rychlosti mimo dálnice. Na dálnici ve 130 to dá max 40. Po ujetí 60 km to bude žrát o trochu více než běžný benzín díky váze elektrosoučástí.
Otazka proc by to melo zrat vice? Treba klasicky hybrid v
Otazka proc by to melo zrat vice? Treba klasicky hybrid v podani toyoty zere o neco mene az o hodne mene dle typu provozu….
Ano, i Lexus hybrid, co mám, tak má spotřebu na úrovni
Ano, i Lexus hybrid, co mám, tak má spotřebu na úrovni dieselu. Pro představu, 6-válec 3,5 litrů s výkonem kolem 250 kW a dlouhodobá spotřeba za 50 tisíc km je 7,6. A to jezdím většinu dálnice, i když na tempomat 130-140.
Ale záleží jak dobře to má koncern udělané.
To nemusí být pravda. Spotřeba se velmi výrazně odvíjí
To nemusí být pravda. Spotřeba se velmi výrazně odvíjí od způsobu jízdy. Jelikož prudké akcelerace a decelerace převezme elektromotor, který navíc samozřejmě rekuperuje, tak fos. motor může běžet v otimálním režimu a s optimální spotřebou. Samozřejmě, závisí to i na tom, jak je celá soustava vyladěná a zda jde o sérový nebo paralelní hybrid, ale spotřeba bude, i při podstatně vyšší hmotnosti, pořád velmi nízká oproti klasickému spalováku. Další výhodou je, že postačují jednodušší a menší katalyzátory a filtry pevných částic. Opět z důvodu optimálního naladění spalovacího motoru.
Prostě ten samý motor a stejná baterka jako Suberb iV nebo
Prostě ten samý motor a stejná baterka jako Suberb iV nebo Octavia iV.