Autosalon Ženeva 2019: Škoda Klement je něco mezi elektrokolem a elektromotorkou, dojezd 62 km

Jan Horčík - 06 Březen 2019

Klement je elektrický jednostopý koncept značky Škoda pro udržitelnou mikromobilitu ve městě. auto elektrokola elektromotorky autosalon Ženeva 2019 Škoda Klement

Klement má čistý futuristický hliníkový rám bez páček, kabelů nebo bowdenů, místo pedálů jsou jen stupačky. Baterie lze jednoduše vyjmout a nabít ze zásuvky, dobíjejí se také rekuperací během brzdění. S cílovou hmotností cca 25 kg je Klement stále lehce ovladatelný.
foto: Škoda Auto

Koncept Klement, vystavený na ženevském autosalonu, představuje vizi značky Škoda, jak by mohla vypadat mikromobilita ve velkoměstech: Elektrická, inovativní a orientovaná na budoucnost.

Klement s motorem o výkonu 4 kW, integrovaným v náboji kola, dosáhne maximální rychlosti 45 km/h. Ovládání akcelerace a brzd je integrováno v naklápěcích stupačkách. Ovládání je velice jednoduché a inovativní.

Škoda Klement

Škoda Klement
foto: Škoda Auto

Hydraulická brzda vpředu s ABS a zabudované LED osvětlení se starají o bezpečnou jízdu. Společnost Škoda se konceptem Klement vrací ke svým počátkům a zakladatelům automobilky Laurin & Klement, do doby před 124 lety, kdy začala výrobou bicyklů úspěšná historie firmy.

Sdílené dopravní prostředky jako Klement budou podle Škody v hustě zalidněných městech ulehčovat např. denní dojíždění do práce a stanou se nepostradatelnými.

Jednostopý koncept byl vyvinut pro mladé, kteří hledají udržitelnou alternativu k autu a očekávají více než klasické kolo, něco, co bude rychlejší, pohodlnější, zábavnější a jednoduše ovladatelné.

Škoda Klement

Škoda Klement
foto: Škoda Auto

Zrychlovaní a brždění řeší koncept Klement jako u populárních hoverboardů. Přenesením váhy na přední část podnožky Klement s motorem v náboji kola začne akcelerovat. Přenese-li se váha nohou dozadu, koncept aktivuje hydraulickou kotoučovou brzdu s ABS vpředu a motorovou brzdu v zadním kole.

Motor v náboji zadního kola poskytuje výkon 4 kW a umožňuje konceptu dosáhnout maximální rychlosti 45 km/h. Dvě 52článkové lithium-iontové baterie mají celkovou kapacitu 1 250 Wh a nabízí dojezd 62 km.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže na tohle řidičák,přilba, registrační značka, povinné ručení, pravidelná STK.

řidičák - ano,
přilba - ano,
registrační značka - ano,
povinné ručení ano,
STK - ne.
Vozidla kategorie L1e (4000W, 45km/h) nemaju povinnu STK, aspon na SK, no predpokladam, ze EU legislativa je harmonizovana, takze zrejme aj v CZ.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A spadá do do kategorie L1 E ? Má to šlapadla ? Motokola i mopedy mají šlapadla. Tohle ne. i) vozidla L1e-A (motokola),
vozidla L1e-B (dvoukolové mopedy);

L1e su okrem ineho aj elektricke skutre 4kW/45kmh - nemaju ziadne slapadla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bral jsem to podle toho zákona. Tam se v té kategorii zmiňují právě o motokolech a mopedech. Nemají náhodou ty elektrické skútry, které máte na mysli, mít povinnost registrační značku ?

Ano maju ev cislo, je to ekvivalent 50ccm ice skutrov.
Povinnost STK pre ne zanikla (rovnako ako pre privesy do 750kg)
niekedy v maji 2018 (na Slovensku)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak u nás přívěsy do 750 kg na STK musí.

Vozidlo doba od první registrace doba periodických prohlídek
osobní automobil 4 roky 2 roky
nákladní automobil do 3 500 kg celkové hmotnosti 4 roky 2 roky
motocykl o obsahu mot.do 50 ccm nebo konstr.rychlosti do 50 km/h 6 let 4 roky
motocykl o obsahu mot.nad 50 ccm nebo konstr.rychlosti nad 50 km/h 4 roky 2 roky
přívěs do 750 kg celkové hmotnosti bez nájezdové brzdy 6 let 4 roky
přívěs nad 750 kg celk.hmotnosti nebo s nájezdovou brzdou 4 roky 2 roky
vozidla s modrým majákem 1 rok 1 rok
vozidla autoškoly a autopůjčovny, mimo přívěs do 750 kg celk. hmotnosti bez nájezdové brzdy 1 rok 1 rok
nákladní automobil nad 3 500 kg celkové hmotnosti, autobus, přívěs, návěs nad 3 500 kg 1 rok 1 rok
traktor, přípojné vozidlo traktoru 4 roky 4 roky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nebylo by tedy lepší normální elektrokolo ? Tyhle všechny věci, co jsem psal, nemusí mít.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozhodně ano. To máte elektrokolo (250 W / 25km/h) na jedné straně. Pro toho, pro koho je to pomalé a kdo nemá pseudosportovní ambice, pak nějakou motorku, skůtr na straně druhé. A pokud je toto zase zbytečně těžké (80+ kg), tak potom něco takovéhoto. Takže buď jezdit pomalu dětskou rychlostí, nebo svižněji. Papíry "B" máte, nějaká pojistka by byla prozíravost, hm? (za dvě stovky ročně mít klid...), značky u těch nejmenších mopedů dnes být nemusí, a tu helmu si vezme každý soudný člověk i na to kolo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Značky u těch nejmenších mopedů být nemusí. Ale ty mopedy mají šlapadla. Tohle nemá. Tohle není moped. Pokud si na kolo dodatečně namontuji elektromotor, může mít až 1 KW a to je už slušný výkon. Rychlost bude muset být "úředně" max. 25km/h. A když jdu po ulici, tak u nás jezdí většinou "nesoudní" lidé. Nemají přilby. ( Mimo ty, co je mít musí)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle nemá pedály, takže spíše je to mokick než moped, ok. Ale furt nerozumím těm souvislostem, co je na tom stroječku špatně. Psal jste výše ručení, helma, papíry atd. Prostě další z možností mobility. Můžete jet MHD, jít pěšky, vlézt na kolo, nasednout na toto, na motorku, nebo sednout za volant. V čem je problém? Oprávnění? Na motorku ho taky musíte mít. Možná i máte. Na auto taky musíte mít, a to máte určitě. A vzhledem k tomu, že s béčkem jste oprávněn řídit i některá jednostopá vozidla, tak o co jde?
Ti lidé nejsou nesoudní v uvozovkách. Takové nikdy nepochopím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě tu "bezstarostnost". Nemusím u sebe nosit žádné doklady, hlídat si STK, pojištění, nestarat se o přilbu. Prostě sednu na elektrokolo a jedu. Ano, mám ŘP na motocykl bez omezení objemu válců, na auto osobní i nákladní, ač jsem nikdy nebyl řidičem z povolání. Ale tohle by pro mě nebylo. Když nejedu autem, tak raději to elektrokolo. Mimochodem, ač jsem abstinent a tohle nepodporuji, víte, že senát schválil alkohol pro cyklisty do 0,5 promile na cyklostezkách a silnicích 3. třídy ? Tedy cyklista jede do hospody, dá si jedno orosené a jede na kole domů. Na tomhle to nepůjde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak v tom případě je elektrokolo pro Vás vhodnější. Ale prosím, ten blembák na hlavě noste. :)
Své kupce si tento mezičlánek nejspíše najde. Doklady mají lidé často v peněžence, kolikrát i zbytečně tlusté kvůli hromadě mincí a řadě učtenek uvnitř; jednou ročně zadat příkaz v bankovnictví taky unesou a to STK jednou nejspíše za dva roky skousnou.

Obrázek uživatele Radovan

Blembák zachraňuje životy. Když jsem si zlomil klíční kost po pádu v malé rychlosti do boku (ani pokus o parakotoul nepomohl), tak jsem až dodatečně našel na přilbě ulomenou část u spánkové kosti. Mohlo to tedy dopadnout hůře. Blembák Save your brain na elektrokole nosím jednak proto, že opravdu jezdím v běžném provozu 25 km/h skoro stále, druhák že to mám z kopce do kopce a při jízdě dolů mi ukazuje rychloměr 56 km/h skoro vždy. Na skládačce.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem vklidu. Tenhle nedodělek se stejně nebude vyrábět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže odrážedlo pro dospělé, na které musíte mít řidičák.

A do kufru auta to složím jak? Jen předpokládám že bych měl, když to dělá automobilka.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...a nastínit cenu?

jasný vOd začátku tvrdíme, že nástup elektromobility MUSÍ být dobře načasovaný. NEmůžeme prodávat cenově NEdostupný produkt s nekonkurenceschopným dojezdem.... ve správný čas... 500kilo blablablablabla toe ty toho víc nakecaj než udělají :))))))

auto.cz/autosalon-zeneva-2019-zive-rozhovor-lubos-vlcek-kolik-bude-stat-seriova-skoda-vision-iv-128089

PS: a víte proč je huba nebolí?? ;)) Protože ženeva je ideální plácek na voblbovaní novinářský havěti :DDDDDDDDDDDD

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Cena je v rozhovoru nastíněná celkem jasně - zhruba 899 900 Kč :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Však je to koncept brobůh

https://www.skoda-storyboard.com/cs/modely/koncepty/klement-vize-mestske-mobility-budoucnosti/

Obrázek uživatele Hynek

Tohle už dávno existuje navíc bez kolového motoru kde je problém jeho hmotnost při odpružení. Jmenuje se to Sur-ron a dá se koupít v ČR jak v provedení mimo pozemní komunikace tak i s homologací L1E tedy moped do 45km/h. Asi do toho půjdu :)

Edited: Kde tam je ta homologovaná verze ?
Aha - už to vidím, jen tam není nějak cena a specifikace... trochu to působí jako by to ještě nebylo tak úplně dotažené.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Hynek

http://www.motobikes.cz/moto/sur-ron-light-bee-odpocet-dph-detail_3212

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si vzpomněl na Mosquit odrážedlo, váha stejná, stupátka napevno, samozřejmě ale mnohem slabší. 44 000 Kč.

Za ten sur-ron se ale zase člověk nemusí stydět. Jen u těchto přibližovadel ty dojezdy, jsou ožehavější než u BEV. Max rychlost tak na pár desítek minut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako... pěkná hračka, koukal jsem na to. Ale 125.000 KČ? :-( A omezení na 2 kW a 45 km/h, ale to počítám půjde "odemknout".

Obrázek uživatele Hynek

Ano lze na tuším 5kw a 72km/h. Přepínač je na riditkach

Jejich vyvojova cesta k normalnimu BEV jde od piky, taky reseni. Jini zacali napr e-roadsterem, jini e-SUVeckem apod. Je to jejich volba. Kolik let bude trvat vyvoj, nez dojdou k realnemu e-automobilu...

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jiz brzo ve vasem showroomu,..... za cenu stredne vybavene Fabie....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co se mi líbí je to integrované led osvětlení - je super, když cyklisté mají dobré světlo a svítí na silnici - jsou pak výrazně lépe vidět hlavně v létě na ostrých přechodech stín slunce.
Jinak nevím, k čemu to je, kolo to není, motorka to není, skládací to není... je to takový rovnák na vohejbák

Obrázek uživatele PaRi

Budí to dojem, že stupačky tam připlácli až po té, co se na tom hupcuku poprvé projeli. :-/

No tak Klement se obrací v hrobě, a Laurin může puknout smíchy, a možná pláčem.

Mě by spíš zajímalo, jak si tam vedou s tou čistě spalovací "Scalou" v té záplavě hybridů a elektromobilů. :-)
Jestli není v tamní atmosféře brána trochu jako provokace.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třeba se to jmenuje po jiném Klementovi...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DÍZLBLEJT?? zapoměňte to byly bezvýznamný drobný ;))

zpravy.aktualne.cz/ekonomika/odmena-122-tisic-pro-kazdeho-nemeckym-zavodum-vwse-dari-odme/r~6507b5063ff311e9a305ac1f6b220ee8/

Obrázek uživatele honza.t

U Elektrokola by měla být možnost použit šlapky
To to je spíše taková elektrická koloběžka-odrážedlo

https://www.youtube.com/watch?v=Tvu3Kc3kFrw

U Audi udělali mnohem nadupanější e-Bike
Taky bude násobně dražší ?
https://www.youtube.com/watch?v=5_h-WxZgMfM

https://www.youtube.com/watch?v=931KTxjXzjU

Obrázek uživatele Radovan

Miluji když ten blb na Audi ebike dělá všemožné triky s neustále rozepnutou přilbou. To je jako v reklamě na auto jezdí lidi bez pásů.... Audi náskok díky technice, přilba se zapne těsně před pádem :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele honza.t

U BMW šli ještě dál
Ti už ochrannou přilbu nepotřebuji vůbec
https://www.youtube.com/watch?v=VaSejrKCCus

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen těch firemních meetingů co muselo proběhnout kuli barvě,ovládání a 150 dalších věcech ... no commnet fakt

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Další hezký, nepoužitelný koncept za těžce placený inženýry ve Škochtle auto.
S 1250Wh baterií dojezd 62km možná tak bez posádky a s kopce a když tomu dojde šťáva tak to bude tlačit a nebo si hodí baterku do tašky a půjde pěšky.A CCS to má ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty maximální dojezdy se udávají při rychlosti cca 20 km/h. Při této rychlosti si ty motůrky berou necelých 400 W, baterka má 1250 Wh, takže tři hodiny provozu x 20 km/h = cca 60 km dojezd.
Při těch 45 km/h si ten motor vezme skoro 1,5 kW, takže tak třičtvrtě hodiny rychlé jízdy s plně nabitým aku a po ROVINĚ.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak když dojde šťáva v elektromobilu, ten musíš pak taky tlačit, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

klému si můžeš víš kam pešoune vižnoe nazdar :))) 0% respekt ;)))

Obrázek uživatele spetak

A jak ke to s legislativou ?
Kdo a kde na tom smí jezdit ?
Předpokládám jenom silnice.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S masovým nástupem elektrobajků se legislativa určitě bude ve většině států předělávat.

Nevím zda očekáváte ještě nějakou další "masovou" vlnu nástupu elektrokol, než jaká proběhla v posledních 5ti letech. Pokud se něco takového stane, což si nedovedu představit (protože kdo elektrokolo chtěl tak už ho má), pak by možná na nějaké legislativní úpravy došlo.
Nicméně momentální znění od 1.1.2019 (tedy celkem aktuální) toto jednoznačně označuje jako motorový moped kategorie LA s požadavkem na řidiče být držitelem řidičského oprávnění skupiny AM. S tím samozřejmě souvisí nutnost povinného ručení navzdory tomu, že registrační značka (dříve SPZ) vyžadována není.
Je to v podstatě na roveň babety nebo rometa.

PS jako třešnička na dortu - tento tip elektroKOL s výkonem nad 250W nejen že nesmí na chodník, nebo do pěší zóny, ale paradoxem je, že NESMÍ na cyklostezku.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Ani bych něco takového na cyklostezce nechtěl vidět.
Už teď je to tam občas o hubu se všemi těmi kočárky, vodítky přes cestu a elektrokoloběžkami...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Masový nástup už dávno proběhl. EU legislativa upravující tato vozidla je platná od roku 2009 a pokud se na ní něco bude měnit, tak maximálně tak parametricky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ta dnešní je špatná ?

No špatná, je možná nevhodné slovo. Je v určitých bodech nelogická.
Těch nedostatků je tam vícero, ale uvedu ten nejmarkantnější.
Za elektrokolo, či elektrokoloběžku SÉRIOVÉ výroby se považuje pouze bycykl nebo koloběžka, s motorem maximálně do výkonu 250W a u bycyklu s nutností příšlapu bez možnosti jízdy čistě na motor. Vše ostatní je moped kategorie LA a nutností být držitelem řidičáku sk. AM a s povinným ručením i když bez RZ (dříve SPZ). - z toho též vyplývá užívání = nesmí na chodník, do pěších zón a samozřejmě NESMÍ na cyklostezky. :-)
Je však jedna výjimka - pokud se jedná o individuální přestavbu (individuální konstrukci), je tato hranice posunuta až na výkon 1000W.

Ergo
- pokud si pořídíte elektrokolo od profesionální firmy, co se tím zabývá a vědí co dělají mají na to inženýry atd... tak aby to zůstalo kolem, musí to mít motor do 250W
- pokud Vám to sbastlí soused kutil z nějaké soupravy na přestvbu, tak tam může narvat čtyřikrát silnější motor, a pořád je to kolo.

Jestli je to ŠPATNĚ (jak vy říkáte), nebo ne už nechám na vašem posouzení.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Pozor. Od roku 2013 je v platnosti nařízení EU o schvalování jednostopých vozidel, které tuto "výjimku" automaticky zneplatnilo i když se mnozí dovozci a bastlíři stále snaží tvrdit opak.

Mohu požádat o odkaz na ono nařízení EU. Žádné takové, které by bylo nadřazeno legislativě ČR neznám, a problematikou se zabývám zevrubně a dlouhodobě.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Nařízení č. 168/2013
Nadřazenost legislativě ČR je dána automaticky tím, že jde o nařízení.

Pokud to někdy půjde koupit v této podobě, tak je to regulární malá motorka, takže SPZ, povinné ručení, řidičák, přilba.

Dodatek: V podobě, v jaké je to na obrázku, to nikdy nikdo pro provoz na pozemních komunikacích neschválí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak přilbu si snad vezme na tu makovici každý soudný člověk i na kolo, tak u tohohle cosi s trojnásobnou rychlostí je to snad samozřejmost.
Řidičák si myslím problém není, autama tu jezdíme všichni. Vzhledem k tomu, že toto nemá manuální řazení, je do de facto automat... No problemo.
RZ u nás na ty nejmenší motorky nejsou.
PR je prozíravost, na ten vehikl nestojí 3000 ročně jako na auto.

Obrázek uživatele spetak

Taky si myslím. Takže:
"Soudruzi, tak jsme vám ten elektrocykl postavili. Stát to bude jen 180.00,-Kč, ale zato s tím nesmíte na silnici, chodník, cyklostezku a ani na žádnou veřejnou komunikaci. Ale na dvorek dobrý. Předobjednávky eventuelně zálohy nám posílejte do Škoda Mladá Boleslav, ať víme, kolik si toho máme dát do plánu na rok 2022."

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

"Kde jsou moje blatníky?!"

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidím to úplně stejně


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil