Nový čtyřdveřový koncept elektromobilu Kia Imagine s 21 displeji v interiéru je nejspíš pomyslným lakmusovým papírkem. Má otestovat, jak by se zákazníci tvářili na sportovnější elektromobil jihokorejské značky.
foto: Kia
I proto se o konceptu nedozvíme žádné podrobnější technické informace ani specifikace. Kia v tiskové zprávě básní o designu, tvůrčím duchu a budoucnosti elektromobility, ale detaily jsou skoupé. Například, že za konceptem Kia Imagine stojí nízko uložený bateriový modul s indukčním dobíjením, pohánějící kompaktní hnací ústrojí.
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Ženeva 2019: Kia Niro PHEV i hybrid v novém
Auto „harmonicky spojuje prvky atletického SUV, elegantního a sportovního rodinného sedanu, resp. všestranného a prostorného crossoveru“. Jinými slovy, je to auto pro všechny, ale možná také pro nikoho. To podle toho, jestli a v jaké podobě se nakonec dostane do výroby.
foto: Kia
Čelní sklo i střechu tvoří jediný skleněný panel, ubíhající od základny předního A-sloupku dál přes kabinu, čímž tvoří ohromné střešní okno a následně se zužuje do dvojitého vyboulení nad prostorem pro zadní cestující.
Módní tvary se svalnatými boky karoserie a úzkým prosklením jsou ještě zdůrazněny svítícím dynamickým pruhem, jenž vede od předního A-sloupku až po zadní sloupek, kde je zakončen integrovaným směrovým světlem.
foto: Kia
Gregory Guillaume, viceprezident pro design ze společnosti Kia Motors Europe, se společně s týmem návrhářů intenzivně zaměřil i na aerodynamiku vozidla, aby se co nejsnáze prořezávalo vzduchem, potlačily se nežádoucí turbulence a vůz vykazoval co nejdelší dojezd.
foto: Kia
„Přední vzduchová clona; způsob, jakým dvouplášťová kapota usměrňuje vzduch skrz příď vozu nahoru a přes čelní sklo i střechu; dvouplášťový zadní C-sloupek, tvořící vzduchový spoiler; plně zakrytá spodní část karoserie; aerodynamické kamery na blatnících nebo ostrá hrana pro odtrhávání vzduchu na zádi vozidla – všechny tyto prvky souhrnně zlepšují aerodynamické vlastnosti a potlačují víření vzduchu a odporové síly,“ vysvětluje Guillaume.
Díky uspořádání hnací jednotky vznikla podvozková architektura zcela odlišného typu, než mají vozidla poháněná spalovacím motorem. Toto uspořádání proto Guillaume se svým týmem plně zužitkoval ve prospěch co největší kabiny a vzdušného, prostorného interiéru
Děláme odvázný koncepty proto, aby jsem pro vás mohli
Děláme odvázný koncepty proto, aby jsem pro vás mohli vyrábět ty nudný a hnusný plechofky co máte tak rádi.
Altletické SUV, no to je ale pitchovina.
Altletické SUV, no to je ale pitchovina.
off
Příjemná půlhodinová procházka s Johnem z FCH po
off
Příjemná půlhodinová procházka s Johnem z FCH po prototypu Honda e. Zajímavé je, že zde Honda rovnou pracovala na prototypu a aby měla co ukázat, tak vytvořila koncept. Čili úplně opačný postup než by jeden očekával. ;D
Dojezd 200 km.
https://youtu.be/MfD67KCFxqI
Není tam těch displejů nějak málo, Antone Pavloviči?
Není tam těch displejů nějak málo, Antone Pavloviči?
Že by se Kia nakazila u VW a začala nám konceptovat? Místo
Že by se Kia nakazila u VW a začala nám konceptovat? Místo výroby a prodeje? Vir se šíří nebezpečně rychle…..
Nejsou ty sedačky moc tlustý Antone Pavloviči?
Nejsou ty sedačky moc tlustý Antone Pavloviči?
Vzhledově o moc hezčí než Tesla 3 nebo Tesla X či S.
Vzhledově o moc hezčí než Tesla 3 nebo Tesla X či S.
no ono to není nic moc složitého překonat tyto atrapy aut
no ono to není nic moc složitého překonat tyto atrapy aut
No minimálně zepředu jsou všechny Tesly mnohem hezčí.
No minimálně zepředu jsou všechny Tesly mnohem hezčí. Jinak by to bylo opravdu pěkné auto. Největší škoda je, že je to zase nějaká vižn, co se nikdy nebude vyrábět.
Bude.
Ale bude to mít jinej volant, dveře, sedačky,
Bude.
Ale bude to mít jinej volant, dveře, sedačky, motor….