Společnost Kia Motors Europe zveřejnila nové fotografie výrazného konceptu elektromobilu, který se chystá představit na mezinárodním ženevském autosalonu 2019.
TISKOVÁ ZPRÁVA
„Smyslem automobilového designu je získat si srdce a rozbušit jej o něco rychleji a déle. Domníváme se, že neexistuje naprosto žádný důvod, proč by tomu mělo být u elektromobilů jinak,“ říká Gregory Guillaume, viceprezident pro design ze společnosti Kia Motors Europe. „Náš čistě elektrický koncept byl proto navržen tak, aby vám nejen rozproudil krev v žilách, ale také naznačil směr našeho holistického a emotivního přístupu k elektrifikaci.“
Tento na člověka zaměřený přístup dokonale ladí s tím, jak Kia vnímá automobilový design, vysvětluje Guillaume. „Když automobilky hovoří o svých elektromobilech, velmi často kladou důraz na tytéž empirické údaje, které používají u svých modelů se spalovacím motorem, např. dojezd, hospodárnost a výkonnostní kritéria.“
Tento koncepční model, jenž je vizuálním zhmotněním snah automobilky posunout se kupředu v odvětví elektrifikace, je prvním čistě elektrickým čtyřdveřovým osobním vozem značky Kia. Vůz záměrně koncipovaný tak, aby nezapadal do žádného z etablovaných automobilových segmentů, harmonicky spojuje prvky atletického SUV, elegantního a sportovního rodinného sedanu, resp. všestranného a prostorného crossoveru.
foto: Kia
Ve snaze chytře pojmout kultovní ‚tygří masku‘ Kia nějak nově pak koncept používá výraznou podsvícenou masku, která obepíná jednotky světlometů, čímž vytváří výrazný a rozpoznatelný světelný motiv, okamžitě hlásající skutečnost, že toto je Kia pro 21. století.
Čelní sklo i střechu tvoří jediný skleněný panel, ubíhající od základny předního A-sloupku dál přes kabinu, čímž tvoří ohromné střešní okno, a následně se zužuje do dvojitého vytvarování nad prostorem pro zadní cestující. Módní tvary s masivními boky karoserie a úzkým prosklením jsou ještě zdůrazněny nepřehlédnutelným dynamickým pruhem, jenž vede od předního A-sloupku až po zadní C-sloupek.
Guillaume se svým týmem plně zužitkoval podvozkovou architekturu čistě elektrického hnacího ústrojí ve prospěch co největší kabiny, kde vznikl vzdušný a prostorný interiér.
Coby vtipnou odpověď na současnou posedlost celého odvětví neustálým zvětšováním palubních displejů je v konceptu použito 21 samostatných obrazovek s ultra vysokým rozlišením. Tyto se harmonicky stáčejí napříč celou horní částí přístrojové desky v uspořádání, které budí dojem nahodilosti a současně i logičnosti.
Velebnosti, ja du blejt a jsem zvědav kdo ted všechny ty
Velebnosti, ja du blejt a jsem zvědav kdo ted všechny ty displeje vygruntuje :((
Velmi účinně vypracovaná zpráva, ale už jsem dneska
Velmi účinně vypracovaná zpráva, ale už jsem dneska jednou zvracela a podruhé už není co.
Z kazdeho odstavce jsem cetl jen zacatek a delalo se mi zle z
Z kazdeho odstavce jsem cetl jen zacatek a delalo se mi zle z tech pitomych frazi. Kia bude mozna dobre EV, ale takove kecy jsou odporne.
Dobra blbost. Jak nekdo napsat, cim silenejsi volant, tim
Dobra blbost. Jak nekdo napsat, cim silenejsi volant, tim silenejsi koncept. Ty displeje ani nekomentuju.