Autosalon Ženeva 2019: Nissan IMQ s hybridním pohonem e-Power

Jan Horčík - 06 Březen 2019

Nissan na ženevském autosalonu 2019 oznámil, že technologie sériového hybridního pohonu e-Power konečně zavítá i do Evropy. A při té příležitosti ukázal koncept IMQ.Rozměry konceptu IMQ jej umisťují do středu evropského segmentu C-SUV.

Rozměry konceptu IMQ jej umisťují do středu evropského segmentu C-SUV.
foto: Nissan

Společnost Nissan dnes představila zcela nový koncept IMQ, který předznamenává směr, jímž se bude ubírat nová generace crossoverů. Obsahuje nejnovější inovace, které uvádějí v život Nissan Intelligent Mobility, vizi značky Nissan pro budoucnost automobilové přepravy.

Srdcem konceptu IMQ je 100% elektrické hnací ústrojí e-POWER nové generace poskytující okamžitou, lineární akceleraci. Je dalším vývojovým stupněm technologie e-POWER v současnosti dostupné u nejprodávanějších modelů v Japonsku, Nissan Note a Serena. V konceptu IMQ poskytuje celkový výkon 250 kW a točivý moment 700 Nm.

Nissan IMQ

Nissan IMQ
foto: Nissan

Tento vysoký výkon přenáší nové hnací ústrojí s několika motory prostřednictvím pohonu všech kol, což umožňuje precizní a nezávislé ovládání jednotlivých kol. Kombinace e-POWER a AWD je ideální pro podmínky s nízkou trakcí, jako jsou zasněžené alpské silnice kolem Ženevy.

Koncept IMQ nabízí další vhledy do technologické vize společnosti Nissan. Je vybaven pokročilým prototypem verze asistenčního systému Nissan ProPILOT, který nabízí vylepšené schopnosti autonomní jízdy. Tento model rovněž disponuje firemní technologií Invisible-to-Visible představenou v lednu 2019 na veletrhu CES.

Nissan IMQ

Nissan IMQ
foto: Nissan

Koncept IMQ je vybaven technologií Invisible-to-Visible (I2V), trojrozměrným rozhraním, kde se skutečný svět spojuje se světem virtuálním. Technologie I2V, kterou vyvinula společnost Nissan, pomáhá pasažérům vozidla spatřit i to, co by jinak zůstalo „neviditelné“. Jízda tak nabízí ještě více jistoty a vzrušení.

Schopnost „vidět neviditelné“ je možná díky technologii Omni-Sensing společnosti Nissan, která propojuje koncept IMQ s údaji snímanými v reálném světě uvnitř a vně kabiny vozidla v kombinaci s informacemi z virtuálního světa, promítá je před zraky řidiče a cestujících a přináší bohatý zážitek kombinované reality.

Nissan IMQ

Nissan IMQ
foto: Nissan

Tato technologie umožní řidičům nahlédnout za roh, zobrazit si přesné informace o dopravní zácpě – včetně její příčiny – a určit alternativní trasy, což snižuje úroveň stresu. Řidiči se mohou dokonce těšit z přítomnosti virtuálního pasažéra v podobě do interiéru promítané trojrozměrné virtuální postavy z rozšířené reality.

V konceptu IMQ se odráží také závazek vůči autonomní budoucnosti předestřený ve vizi Nissan Intelligent Mobility. Vůz je vybaven pokročilým prototypem asistenčního systému ProPILOT, který pomáhá řidičům v městských ulicích a na příměstských dálnicích.

Nissan IMQ

Nissan IMQ
foto: Nissan

Je to možné díky poli vyspělých senzorů, radarů a kamer umístěných napříč celým vozidlem, které dokáží interpretovat stav vozovky, dopravní situaci a informační signály pro plynulou a jistou jízdu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Vyhlašujeme soutěž o co největší kola, ZETOR vyhrává.
Dále soutěž o nejhnusnější a nejvetší masku elektromobilu, sponzorem je spolek pro záchranu Plejtváka obrovského.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to fakt uz vyslovene hnusny.

Obrázek uživatele Kuk

Soutěž s přehledem vyhrává pohřebák Lagonada od Astona. Taky za nejhnusnější zadní převis a za supr pohřební atmosféru. Dinosauři už se svíjejí ve smrtelných křečích. Už jsou v posledním tažení a malujou jednu větší krávovinu než druhou.
https://www.youtube.com/watch?v=GIrySwbUx04

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda, že to nemá větší kola :-(
Už jsem se viděl jak se vtom proháním po poli a rozdrb@vam kravský hnůj. Ten zadní převis je na to jak dělanej :-DD

Obrázek uživatele Radovan

A ještě by mohly být baculaté a jezdit to i po písku a vodě :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon