Autosalon Ženeva 2019: elektrická Pininfarina Battista s výkonem 1,4 MW

Italská dílna Pininfarina slibovala pro ženevský autosalon pořádnou pecku a svému slibu dostála. Představila elektromobil Battista o výkonu lokomotivy.

Plně elektrický hypersport Pininfarina Battista je poctou zakladateli dílny, Battistovi „Pinin“ Farinovi.
foto: Pininfarina

Elektrický hypersport Pininfarina Battista se díky výkonu 1397 kW/2300 Nm řadí po bok aut jako Rimac Concept_One a Concept_Two (taktéž aktuálně v Ženevě) nebo nové generace Tesla Roadster.

Auto je vybaveno 120kWh baterií, která auto dokáže z nuly na sto vystřelit pod dvě sekundy. Maximální rychlost je omezena 350 km/h. Dojezd na jedno nabití je údajně 450 km. Když na to tedy nebudete moc dupat.

Cena auta zatím nebyla oznámena. Pininfarina hodlá vyrobit pouze 150 kusů vozu, takže je jasné, že půjde o vysoké desítky milionů korun. Výroba by měla začít příští rok.

Pininfarina Battista

Pininfarina Battista
foto: Pininfarina

Pininfarina Battista

Pininfarina Battista
foto: Pininfarina

Pininfarina hodlá v autě integrovat mimo jiné i holografické displeje rozšířené reality od WayRay, se kterým už na něčem podobném spolupracuje i Hyundai.

Pininfarina Battista

Pininfarina Battista
foto: Pininfarina

Pininfarina Battista

Pininfarina Battista
foto: Pininfarina
tisková zpráva

23 Comments on “Autosalon Ženeva 2019: elektrická Pininfarina Battista s výkonem 1,4 MW”

  1. off
    Už i Pagani udělá elektrickou káru ač to po nich

    off

    Už i Pagani udělá elektrickou káru ač to po nich ještě nikdo nechtěl.

    First electric Pagani is coming
    http://en.cartests.net/2019/03/08/first-electric-pagani-is-coming/

    „There have been no existing or prospective customers asking for a full-electric car. No dealer is asking for it, but we believe in it. We believe that this is going to be a big challenge for us; it’s going to help us to be very creative, to be very proactive, to use fantasy. It’ll be a very expensive project, but we believe it is the right thing to do” said Christopher Pagani, son of founder Horacio.

  2. Na těhle autech je dobře vidět, jak je snadné postavit
    Na těhle autech je dobře vidět, jak je snadné postavit elektromobil s vysokým výkonem. Když se to třeba srovná s Bugatti Vejronem/Chironem, který je doslova napěchovaný nějakejma hadicema, trubicema, dmychadlama a provozníma kapalinama. A spalovací motor taky není žádný drobek, kolem toho musela pracovat neuvěřitelná parta. Elektromotor je proti tomu mnohem jednodušší. Problém jsou a zatím budou baterie, ale jak se ukazuje, už ne nepřekonatelný. 🙂

      1. Dokonce to vypadá, že v téhle kategorii sportovních vozů
        Dokonce to vypadá, že v téhle kategorii sportovních vozů to elektrika úplně převálcuje. Tam se na dojezd zase až tak moc nekouká. Když bude někdo chtít spalovací motor, tak to bude vlastně dost exkluzívní záležitost. Taky i s ohledem na to, že to bude chtít, aby to bylo hlučné, takže budou asi nutné nějaké výjimky a pak, emise. To bude taky problém.

  3. Teoreticky bude při výkonu 1400 kW baterie vybitá za 5
    Teoreticky bude při výkonu 1400 kW baterie vybitá za 5 minut. Vycházím z toho, že při 120 kWh baterii to vydrží při 120 kW výkonu jet 1 hodinu a při 1200 kW výkonu 6 minut (0.1 hodiny).
    Dojezd 450 km to bude mít při spotřebě do 26 kWh na 100 km, což není nereálné.

    1. Proc by to nebylo realne? Auto ma vynikaji aerodynamiku a pri
      Proc by to nebylo realne? Auto ma vynikaji aerodynamiku a pri cestovni rychlost na dalnici 130km pojede lepe a ekonomicteji nez vysoky audi etron..a u elektropohonu to neni stejne jako u spalovaku kde se toci 5l motor i kdyz to stoji a popojizdi v zacpe.

    2. Krapet to nechápete nebo si to pletete se spalovákem. Fosil
      Krapet to nechápete nebo si to pletete se spalovákem. Fosil příslovečně “žere” i když jede z kopce, ale elektromobil pouze když akceleruje, jináč je výkon stále okolo 0 kW, mírně z kopce a už mi naskočí třeba regen -2 kW, takže auto dobíjí baterky, klidně mám pod kopcem o pár km dojezdu navíc.

      1. Vaše tvrzení, že elektromobil „žere“ jen při akceleraci
        Vaše tvrzení, že elektromobil „žere“ jen při akceleraci je poněkud úsměvné. A co valivý a aerodynamický odpor – to Vám nic neříká? Většina EV má spotřebu nad 15 kWh na 100 km, takže to rozhodně není perpetuum mobile. Pokud narážíte na můj příspěvek výše, tak jsem se vyjadřoval k výkonu při akceleraci nebo při maximální rychlosti, ne k „instalovanému“ výkonu motoru.

      2. Vaša predstava, že elektromobil „žere“ len ked akceleruje
        Vaša predstava, že elektromobil „žere“ len ked akceleruje je , samozrejme, chybná. Jasne, že má spotrebu aj ked je už rozbehnutý, pretože musí prekonávať jazdné odpory.
        Pri akcelerácii platí vzorec: E=m.c2 plus jazdné odpory k tomu. Zjednodušene, samozrejme.

    1. To je podobný problém jako s Veyronem. V TV běžel dokument
      To je podobný problém jako s Veyronem. V TV běžel dokument o výrobě Veyronu a konstruktéři řešili problém s chlazením oleje. Dlouho nemohli přijít, jak to uchladit při stálé jízdě kolem maximálky (tj. kolem 400 km/h). Výpočty jim neustále ukazovali, že technické řešení chlazení je nedostačující, že po několika desítkách minut se to celé zdestruuje. Hledali řešení strašně dlouho a pak jim jiný tým vysvětlil při nějakém brainstormingu, že při jízdě kolem maximálky se plná nádrž vycucne za 12 minut a pak musí Veyron k pumpě, kde stráví minimálně 7 minut tankováním. Takže času na uchlazení bude dost. Chlazení mají tedy dimenzované na těch 12 minut plného výkonu, a pak se počítá s pauzou, kdy se teplo musí dostat ven. A jelikož pneumatiky vydrží 15 minut kolem maximálky, tak po natankování už máte jen 3 minuty a pak v klidu jet auto přezout.
      Tady to bude podobné. Chvilkový maximální výkon sice vyrobí hromadu odpadního tepla, ale jelikož je to jen chvíli (cca 5 min) a pak musíte zastavit, tak se to zvládnout dá.

    2. Výkon se elektrický obvodech u ss napětí počítá
      Výkon se elektrický obvodech u ss napětí počítá jednoduše podle fyzikálních zákonů pro ele obvody jako P = UI. To znamená, že při dostatečně vysokém napětí žádné supravodiče potřeba nejsou. Proud bude únosný a tím i ztráty budou přiměřené, protože ztrátový výkon Pz = I^2*R. Tj. ztráty dokonce rostou/klesají s druhou mocninou proudu.

  4. Maximální rychlost je omezena 350 km/h. Dojezd na jedno
    Maximální rychlost je omezena 350 km/h. Dojezd na jedno nabití je údajně 450 km. Když na to tedy nebudete moc dupat.
    Tak tomu říkám blbost na druhou.
    Je to pěkné,ale k ničemu,zahojí se akurát pár šašků.
    Speciálů jako smetí,normální auto nikde.

    1. a co jsi jako cekal od studia Pininfarina? rodinny kombik?
      a co jsi jako cekal od studia Pininfarina? rodinny kombik? patri koncernu VW a maji za ukol tvorit prave takoveto specialitky, od beznych aut maj v koncernu teamy designeru v kazde automobilce kterou vlastni a nekdy jich maji v kazde i nekolik, a ti maji za ukol tvorit bezna auta

        1. Pokud to není nějak nářečně, tak bych doplníl, že
          Pokud to není nějak nářečně, tak bych doplníl, že Mahindra se vyslovuje Mahéndra (běžné křestní jméno), v překladu složenina Mahá – velký, Indra (mimochodem, to byl nějakej bolševickej pohlavár) je Bůh počasí, hlavně bouří a deště, vládce nebe, takže se to k tomu Pininfarinovi a k elekřině vlastně hodí. Ale nebetrete to doslovně, Indové mají jen jednoho Boha, tohle je spíš jen princip, prostě počasí, oni si všechno personifikujou. 🙂
          P.S. Teď máme ve vládě zase Kubéru, to je Bůh bohatství a prosperity, ale když on děsně hulí. 🙂

Napsat komentář